МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 19.10.2017, 01:42
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)

Урок №20. У діалозі з чарівною казкою    

Вступ

«Дін-дон» - як у казці
Вичакловується щастя.
«Дін-дон» - так і буде,
Вірте в добру казку, люди,
Вірте в добру казку, люди.

Нічого собі пісня у Ані Лорак, гарненька. Це що у тебе, Натко, ще новорічні настрої?
Скоріше не новорічні, а історичні. Наскільки я пригадую, одній відомій особі казка, а точніше тисяча казок навіть врятували життя.
Знаємо таку особу - Шехерезада її звали!
Говоритимемо ми сьогодні про композитора, якого вразили не тільки тисяча і одна казкових оповідок Шехерезади, а й багато інших. Це - видатний російський композитор XIX століття Микола Римський-Корсаков.
Отже сьогодні ми в діалозі з чарівною казковою музикою Римського-Корсакова.

Гра «Пропущене слово». Розповідь про М. Римського-Корсакова

Щоб пригадати, що ми знаємо про Миколу Римського-Корсакова та його музику, пропоную прочитати і вставити пропущені слова за нашими підказками.. Будьте уважними!

Стародавні народні повір'я, обряди легенди, билини та казки мали особливу силу для …Римського-Корсакова
В творчості М.Римського-Корсакова багато казкових сюжетів і образів, тому його називають «музичним …» «музичним казкарем»
Найвідомішими операми-казками М.Римського-Корсакова є «Садко», «Золотий півник», «Казка про царя Салтана», « … » «Снігуронька»
М. Римський-Корсаков був морським офіцером, тому до його творчості назавжди увійшов образ … образ моря

Микола Римський-Корсаков є автором 15-ти опер, симфоній, симфонічних сюїт, картин, увертюр, інструментальних, хорових та вокальних творів.
Також він написав ряд підручників з музики і статей, а його власні спогади про життєвий і творчий шлях втілилися у «Літопису мого музичного життя».
На перший погляд твори композитора є різними за змістом . Але їх об’єднує потяг до світлих почуттів і прекрасного в житті, гармонія людини і природи, піднесеність і романтизм, з яким змальоване життя народу та його героїв.

Розповідь про симфонічну сюїту «Шехеразада» М.Римського-Корсакова

Микола Римський-Корсаков був у захопленні від арабських казкок, які «Тисячу й одну ніч» оповідала прекрасна і чарівна Шехеразада …
Султан Шахріяр, впевнений у невірності своїх жінок, вирішив страчувати їх після першої ж шлюбної ночі. Але султанша Шехеразада врятувала своє життя тим, що зуміла зацікавити його казками. Вона розповідала їх упродовж 1001 ночі так, що Шахріяр постійно відкладав її страту, а зрештою зовсім змінив свої наміри. Багато історій розповіла йому Шехеразада, наводячи вірші поетів й слова пісень, уплітаючи казку до казки й оповідь до оповіді…

Тисяча казок! Щоб іх втілити композитору напевно знадобився цілий цикл опер.
Ні, Римський-Корсаков не пішов шляхом Вагнера, тобто не став створювати оперний цикл. А використав інструментальний жанр - сюїту.
Так народилася програмна симфонічна сюїта. «Шехеразада». Друзі, пригадайте, що таке програмна музика?

Що таке програмна музика?
Якщо музичний твір має назву, це допомагає чи заважає сприймати музику?


Симфонічна сюїта «Шехеразада» належить до таких програмних творів, у яких головна тема та основний образ зумовлені назвою.
Крім того, за основу літературної програми симфонічної сюїти «Шехеразада» покладені не усі, а лише окремі образи з арабських казок «Тисяча й одна ніч» А саме - захоплюючі пригоди Синдбада-мореходця.

Спочатку Римський-Корсаков дав кожній частині сюїти програмні підзаголовки:
I частина - «Море і Синдбадів корабель»;
II частина - «Оповідь царевича Календара»;
III частина - «Царевич та Царівна»;
IV частина - «Багдадське свято й корабель, що розбивається об скелю з мідним вершником».

Пізніше композитор вирішив залишити тільки назву сюїти та її загальну програму без підзаголовків.
Він прагнув музикою надати кожному слухачеві можливість самому уявити сцени з «Шехеразади».
Усі чотири частини не пов'язані між собою послідовним розвитком сюжету. Це ніби калейдоскоп казкових східних образів та малюнків. Але всі вони поєднані між собою двома музичними темами, що вперше з'являються у вступі, а потім у музиці кожної з частин.

Тендітна візерунчаста тема солюючої скрипки у супроводі арфи нагадує ніжний голос Шехеразади, а грізна тема у виконанні низьких струнних і мідно-духових інструментів - це голос безжалісного Шахріяра!
Якщо порівняти загрозливу музику султана у вступі з м'яким, заспокійливим її звучанням у фіналі, то стає зрозумілим, що життю юної Шехеразади вже ніщо не загрожує.

Слухання. М. Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехеразада»

Отже, перша частина сюїти - «Море і корабель Синдбада» - розпочинає грізна і могутня за характером тема султана Шахріяра та мрійлива й витончена тема Шехеразади.
А далі музика зображує безмежну морську широчінь під променями сліпучого південного сонця. Вона побудована на зіставленні контрастних тем — Синдбада і корабля.
Микола Римський-Корсаков Симфонічна сюїта «Шехеразада». Частина І. «Море і корабель Синдбада»

Аналіз прослуханого твору

Яке морський пейзаж зобразила музика?
Чому Римського-Корсакова називають «Айвазовським у музиці»? Поясність, використовуючи репродукції-підказки.


Слухання. М. Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехеразада»

Другу частину — «Оповідь Календара-царевича», — як нову казку, починає «голос» Шехеразади. Потім на перший план виходить тема Календара у виконанні фагота.
Розвиток відбувається на інтонаціях східних народних мелодій та зростанні драматургічних контрастів.
«Царевич і Царівна» - світла, лірична й наспівна III частина. Вона зберігає східний мелодичний колорит та відтворює звучання арабських народних інструментів.
Остання частина сюїти — «Багдадське свято» — починається «розмовою» Шахріяра та Шехеразади. Одна по одній звучать, переплітаючись , теми попередніх частин сюїти аж до напруженого звучання кульмінації твору.
Завершується сюїта тихою сумною темою Шехеразади і спокійною, ніби «приборканою», темою Шахріяра.
Послухайте одну з частин симфонічної сюїти і спробуйте упізнати її за музичними образами.
Микола Римський-Корсаков Симфонічна сюїта «Шехеразада». Частина ???

Аналіз прослуханого твору

Які музичні образи зобразила музика?
Яка частина сюїти «Шехеразада» прозвучала?
З яким з образів симфонічної сюїти «Шехерезада» Вам було цікаво вести діалог?


Прозвучала: Частина 1V «Багдадське свято» Симфонічної сюїти«Шехеразада» Миколи Римського-Корсакова

Перегляд фрагменту фільму-балету «Шехеразада»

Казки Шехерезади відобразились і в інших жанрах та видах мистецтв. Це і численні книжки, і мультфільми, і художні фільми, і навіть деякі сучасні пісні. А краса музики Римського-Корсакова до «Шехеразади» надихнула балетмейстерів до хореографічного діалогу.
Так народився балет «Шехеразада» з хореографією Михайла Фокіна, в якому балетмейстер втілив власне лібрето та східні образи на музику Римського-Корсакова.
Балет «Шехеразада» (фрагмент)

Робота над піснею «Хуртовина»


Пропоную зі спекотного східного літа повернутися додому і до наших реалій.
Тобто від образів східного кохання повернемось до образів першої закоханості наших ровесників.
Пригадаємо та довчимо пісню «Хуртовина».

Караоке. «Хуртовина»

«Хуртовина» Сл. М. Сингаївського, муз. М. Катричка

Тестове завдання 1

Позначте всі правильні твердження:
Римський-Корсаков – творець яскравих музичних образів народних казок, легенд, билин
Римський-Корсаков – композитор-мариніст, що створив живописні образи моря
Римський-Корсаков - творець барвистої музичної картини Сходу

Тестове завдання 2
Закінчіть речення: «Загальним поетичним духом симфонічної сюїти «Шехеразада» М. Римського-Корсакова є...»
барвистий світ східних казок
багатство оркестровки
образ моря

Тестове завдання 3
Кількість частин в симфонічній сюїті «Шехеразада»
3
4
5
6

Тестове завдання 4
Хто така Шехеразада?(позначте всі правильні відповіді)
чарівна оповідачка казок
героїня арабських казок «Тисяча й одна ніч»
героїня російської билини
чарівна володарка моря

Підсумки уроку

И застало Шехерезаду утро и она прекратила дозволенные речи…
Під враженням музики Римського-Корсакова мені захотілося знову перечитати казки «Тисяча і однієї ночі»…
І уявити себе Синдбадом-мореплавцем, який мандрує світом? І зустрічає свою прекрасну Шехерезаду…
І застав Шехерезаду ранок і спинила вона дозволені оповіді.

 

 

Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Дня партизанської слави в закладах освіти Костянтинівського району 22.09.2017 року (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Міжнародного Дня миру в закладах освіти Костянтинівського району 21.09.2017 року (0)
[15.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Урок 5-6.Пам’ятки мистецтва північного Причорномор’я і Скіфії (Ppt-презентація) (1)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Календарь
«  Октябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz