Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 13.10.2019, 23:13
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 2
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Урок №22. Діалог класики і сучасності, Європи та Америки    

Вступ

Класика – це база, фундамент. А мистецтво без знання основ - це так, …аматорство…
Я думаю, що з тобою погодився б американський композитор Джордж Гершвін.
Джордж Гершвін, який об’єднав у симфоджазі академізм і популярну музику, імпровізацію і класичну форму, Європу і Америку.

Розповідь про Дж. Гершвіна

Джордж Гершвін — перший із композиторів Сполучених Штатів Америки (XX ст.), який отримав всесвітнє визнання. Зростав він у бідній багатодітній, проте дружній родині, що проживала на околиці Нью-Йорку.
Батькові майбутнього композитора не вдавалося розбагатіти, - тому він мріяв, щоб його діти, зокрема Джордж, займалися комерцією. Він влаштував сина продавцем у магазин.
І в який - в музичний магазин! Купуючи ноти, покупці часто бажали послухати обраний музичний твір і просили Джорджа виконати його на фортепіано.
Для майбутнього композитора це було справжньою насолодою. На запитання колеги, чи не збирається він стати видатним віртуозом Америки, Джордж відповів: «Я збираюся стати видатним композитором популярних пісень»!

Саме з пісень – а Гершвін написав їх понад 300 — і почалася його творча діяльність.
Джордж Гершвін не отримав ніякої професійної музичної освіти — лише кілька уроків фортепіанної гри та гармонії у знайомих музикантів. Усіма своїми досягненнями він зобов'язаний лише своєму талантові й наполегливості: кожну хвилину вільного часу він присвячував вивченню творчості видатних європейських композиторів — Баха, Бетховена, Ліста, Шопена та інших. Граючи на фортепіано, Гершвін виявляв справжній талант імпровізатора.
За свою першу пісню композитор отримав 6 доларів. Проте незабаром популярність його музики почала зростати зі швидкістю снігової лавини: ім'ям Гершвіна та назвами його пісень засвітилися вогні реклами над Бродвеєм — головною театрально-мистецькою вулицею Нью-Йорку. Композитора наперебій запрошували до співпраці знані музичні видавництва і театри…

Яку роль зіграла класична музика у музичній освіті Джорджа Гершвіна?
Чим саме приваблював Гершвіна афроамериканський джаз?


Ми вже знайомі з ніжною та натхненною «Колисковою» Гершвіна. Це фрагмент його опери «Поргі та Бесс».
Перепрошую, але хіба опера не жанр класичної музики?
Це ти вірно підмітив. Але заслуга Гершвіна саме у майстерному поєднанні класики і джазової музики - найпопулярнішої в часи Гершвіна.
Афроамериканський джаз приваблював композитора своєрідністю мови, глибиною почуттів, імпровізаційністю.
Джордж Гершвін вважав, що джаз, який несправедливо відносять до «музики нижчого ґатунку», здатний збагатити європейську класичну музику, оновити її форму та зміст.
Американський диригент Волтер Дамрош досить образно змалював відносини академічних композиторів з музикою джазу: «Багато композиторів ходили навкруги джазу, як коти навколо миски із гарячим супом, очікуючи доки він трохи охолоне і вони зможуть насолодитися їжею, не ризикуючи обпекти язика.
Джорджу Гершвіну вдалося вирішити проблему. Як принц із відомої казки, він узяв за руку Попелюшку і оголосив її принцесою, незважаючи на шалену злість її заздрісних сестер».

Розповідь про «Рапсодію в блюзових тонах» Дж. Гершвіна

Якось «король джазу» Пол Вайтмен підказав Гершвіну ідею написання симфонічного твору в джазовому стилі. Підхопивши ідею, композитор почав писати твір… Коли Джордж програв друзям нову музику, хтось запитав, як вона буде називатися? Композитор відповів: «Американська рапсодія».«Я чую її як музичний калейдоскоп Америки - наш киплячий казан, нашу багатонаціональну енергію, наші блюзи, нашу столичну метушню…»
Саме в той день старший брат Джорджа Гершвіна побував на виставці в музеї сучасного мистецтва і бачив роботи художника Вістлера «Ноктюрн у блакитному і зеленому» та «Композиція в сірому і зеленому».
Почувши музику Гершвина, він сказав: «Чому б не назвати її «Рапсодія в блюзових тонах»?»Так «Американська рапсодія» отримала іншу назву, влучну, змістовну. Адже слово blue в англійській мові має кілька значень: це і лірична пісня (блюз), і колір (блакитний).

Що таке рапсодія?

У значенні цього кольору є й інші відтінки: блакитний – колір суму, настрій плачу, скарги, мольби, характерний для негритянських блюзів.
Надалі з’явились інші варіанти назви твору: «Рапсодія в стилі блюз » або «Блакитна рапсодія».
Рапсодія — вокальний або інструментальний музичний твір у довільній формі, фантазія на народні теми — пісенні й танцювальні
Пригадую таку вільну фантазію на угорські теми…
Ти маєш на увазі Рапсодію №2 Ференца Ліста?
Саме її. А як поєднані мелодії-теми в «Рапсодії в блюзових тонах»? Яку будову має твір Гершвіна?

В основі твору чотири теми.
Перші дві експонуються в оркестровому вступі – перша – чуттєва, рясно хроматизована мелодія у кларнета і друга - танцювальна тема в мідних духових.
Третя тема - синкопована за ритмом, пісенна.
Остання, четверта - світла і святкова - лірична кульмінація всього твору.
Кожна з тем розвивається варіаційним способом, виявляючи свою багатозначність.
Так, у першій темі виявляється гумор, у другій – грайливість.
У третій - відчайдушне молодецтво, у четвертій - внутрішній драматизм.

У побудові «Рапсодії» Гершвін не дотримувався жодних відомих схем. Епізоди, засновані на різному мелодійному матеріалі, вільно чергуються, контрастуючи один одному.
Дійсно, якщо композитор прагнув створити «музичний калейдоскоп Америки», то чітка форма тут недоречна.
Отже, зазирнемо у калейдоскоп Америки. Роздивимось її різнобарвні скельця…

Слухання. Дж. Гершвін. «Рапсодія в блюзових тонах»

Джордж Гершвін «Рапсодія в блюзових тонах»

Аналіз прослуханого твору


Які образи ви почули в «Рапсодії в блюзових тонах»?
Які вислови про образність твору Ви вважаєте найвлучнішими? Доведіть свою думку
Чи є спільні точки перетину в образах рапсодії та картині Д. Вістлера?


Успіх першого виконання рапсодії був приголомшливий. Ії оригінальність та яскравість скорила найсуворіших критиків та цінителів симфонічної музичної класики. Адже подібно темам симфоній, джазові теми «Рапсодії» сприймались як згусток пружної енергії. А їх рух, розвиток, широта подиху спрямовувались до кульмінації.
Таким чином, джазові елементи - імпровізаційність, гра ритмів, мелодійна своєрідність, - діяли на іншому рівні - рівні симфонічної музики.
До Гершвіна образність і засоби виразності джазу були для представників академічного напрямку настільки незвичайними, що існувала прірва між музикою академічною і музикою легкою.
Поєднавши у своїй творчості характерні виражальні риси джазу із традиційними канонами симфонізму, Джордж Гершвін знищив прірву, що розділяла їх.

Так відбувся гершвінський діалог класичних і джазових засобів музичної виразності.
І назвали його симфоджаз. А Джорджа Гершвіна - його родоначальником.
Симфоджаз - це напрям симфонічної музики, що органічно поєднує характерні риси європейського симфонізму із джазовими виконавськими елементами.

Перегляд м/ф «Фантазія 2000»

А як тобі діалог симфоджазу з анімацією?
Зверніть увагу на шедевр студії Волта Діснея під назвою «Фантазія 2000»!
Отже - «музичний калейдоскоп Америки» очима мультиплікаторів!
М/ф «Фантазія 2000»

Робота над піснею «Ласкаво просимо»


Ти знаєш мені в цьому багатонаціональному американському киплячому казані дечого бракує! и її знайдемо у пісні Ігоря Білозіра «Ласкаво просимо».
І розучимо її до кінця!

Караоке. «Ласкаво просимо»

«Ласкаво просимо» Сл. В. Крищенка, муз. І. Білозіра

Співаємо з зірками


«Ласкаво просимо» у вик.Оксана Білозір

Тестове завдання 1
Оберіть правильну відповідь.
Як називається напрям симфонічної музики, що органічно поєднує характерні риси європейського симфонізму із джазовими виконавськими елементами?
Симфоджаз
Євроджаз
Джаз-класік
Симфоблюз

Тестове завдання 2
Позначте всі правильні твердження:
Музика «Рапсодії в блюзових тонах» поєднала неприборкану силу і красу джазу з чітким устроєм високих і благородних форм класичного симфонізму
У «Рапсодії в блюзових тонах» джазові елементи були підняті на новий, більш високий рівень і ввійшли рівноправним доданком у світ симфонічної музики
У «Рапсодії в блюзових тонах» Гершвін з’єднав «вузами законного шлюбу» кращі риси джазу з класичними традиціями симфонічної музики

Тестове завдання 3
Закінчіть речення:
«Вокальний або інструментальний музичний твір у довільній формі, фантазія на народні пісенні й танцювальні теми називається»
Рапсодією
Концертом для фортепіано з оркестром
Симфонією
Блюзом

Тестове завдання 4
Закінчіть речення:
«У опері «Поргі та Бесс» Гершвін поєднав…»
Звучання симфонічного та народного оркестрів
Класичну форму опери та величні хорові спіричуелси, ліричні блюзи, джазові мелодії, ритми
Симфонію і джаз
Класичну форму рапсодії та імпровізаційність основних тем

Підсумки уроку

Сам Джордж Гершвін казав: «Я вірю, що джаз може стати основою серйозних симфонічних творів, які містять у собі непересічні цінності».
А підтвердив він це своїми «симфоджазовими» творами.
Друзі, слухайте музику і відкривайте для себе нове!


Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
[22.09.2019]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2019 р. (0)
[21.09.2019]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 23-27 вересня 2019р (0)
[21.09.2019]
5-й навчальний тиждень з 30 вересня по 04 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (4)
[19.09.2019]
Виставка робіт до 80-річчя Костянтинівського району (0)
[13.09.2019]
про проведення Заходів Всеукраїнського Олімпійського уроку та Олімпійського тижня (0)
[12.09.2019]
4-й навчальний тиждень з 23 по 27 вересня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (2)
[12.09.2019]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 16-20 вересня 2019 р (0)
[10.09.2019]
Новый учебный год — время перемен (0)
[10.09.2019]
Стало известно, когда на Донетчине будут сдавать ВНО в 2020 году (0)
[08.09.2019]
Виховний захід в 5-А класі на тему: «Будь обережним на дорозі». (0)
[08.09.2019]
Про Правила безпеки на залізничному транспорті Для збереження життя та здоров’я виконуйте основні правила поведінки на залізничному транспор (0)
[06.09.2019]
Звіт про проведення заходів пожежної безпеки (0)
[06.09.2019]
Звіт про проведення місячника безпеки на залізничному транспорті (0)
[06.09.2019]
тиждень «Увага! Діти на дорозі!». (0)
[06.09.2019]
В ОШ №9 Краматорска уроки проводят на улице (0)
[06.09.2019]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 09-13 вересня 2019 р (0)
[06.09.2019]
3-й навчальний тиждень з 16 по 20 вересня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[06.09.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 76-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[04.09.2019]
Моє село на долоні (презентація) (0)
[03.09.2019]
Моє село на долоні (0)
[25.08.2019]
Педагогічні розсипи «Мистецтво в освітньому просторі Нової української школи» Секція «Педагогічні розсипи»  з теми «Мистецтво в освітньому (0)
[17.08.2019]
Методичні рекомендації щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу у 2019/2020 навчальному році (0)
[17.08.2019]
Доповнена реальність як сучасний дизайнерський педагогічний продукт у мистецькій освіті. Можливості та реалії (0)
[16.08.2019]
2 навчальний тиждень з 09 по 13 вересня 2019 року. Переглядаємо урок №2 (3)
[05.08.2019]
Реагування на доведені випадки булінгу Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб (0)
[05.08.2019]
порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; (0)
[05.08.2019]
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (0)
[05.08.2019]
Правила поведінки здобувачів освіти (0)
[05.08.2019]
Перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати. (0)
[05.08.2019]
Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми проблемами (0)
[05.08.2019]
Правила прийому до школи (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Календарь
«  Октябрь 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz