МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 19.10.2017, 01:43
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)

Урок №25. Діалог із пам’яттю    

Вступ

Один відомий авангардист сказав, що Музику потрібно не стільки слухати, скільки занурюватися в неї.
І тоді ми відчуємо саму пульсацію життя, подих Всесвіту…
Давайте спробуємо відчути пульсацію життя в музиці відомих вам авангардистів -Альфреда Шнітке, Леоніда Грабовського та Валентина Сильвестрова.
Ви вже знайомі з деякими творами цих композиторів…
Тож спробуйте їх пригадати і узгодити назви творів та їх авторів.
А. Шнітке «Тихі пісні»
Л. Грабовський «Сюїта в старовинному стилі»
В. Сильвестров «Симфонічні фрески»
Узгодьте назви творів та їх авторів
Чим Вам запам'яталися, вразили ці твори?
Що об’єднує цих митців?


Цих композиторів називають авангардистами, тобто новаторами. Їхня творчість сформувалась у 60-ті роки ХХ століття і одразу привернула увагу слухачів своєю несхожістю на традиційну музику.
Новаторські ідеї авангардистів полягали у пошуках оновлення композиційної техніки і традиційних музичних засобів виразності.
Український композитор Валентин Сильвестров вважав, що музика має звучати всередині свідомості, обережно торкатись пам'яті слухача, неначе пам'ять слухача співає цю музику.

Отже, виходить, що в процесі сприйняття музики слухач вступає у діалог не з епохою, не з композитором, а із самим собою…?
Принаймні так вважає Валентин Сильвестров, і сьогодні ми поспілкуємося саме з його музикою. А точніше – з власною пам’яттю під музику Сильвестрова.

Розповідь про «Кіч-музику» В. Сильвестрова

У 1977 році Валентин Сильвестров створив п’ятичастинний фортепіанний цикл під назвою «Кіч-музика».
Слово «кіч», на мою думку, має якийсь іронічний відтінок.
Автор трактує це слово як щось «слабке, відкинуте, невдале»… Тобто ця музика є невдалою, професійно слабкою? І так автор називає власну музику?
В цьому власне і є - іронія, жаль, відстороненість. Насправді, це гра, це тільки стилізація під простувату музику…яку нібито пригадує сам слухач! Прочитаємо авторські ремарки до виконання «Кіч-музики»:
«Грати дуже тихо (рр) і гранично тихо (ррр), ніби здалека. Мелодію виділяти обережно, грати її якнайближче до акомпанементу! Грати дуже ніжним, інтимним тоном, ніби обережно доторкаючись музикою до пам'яті слухача, щоб музика звучала всередині свідомості, наче пам'ять слухача сама співає цю музику».
Послухаємо «Кіч-музику» Валентина Сильвестрова. пригадаємо те, що пропонує нам пригадати автор…

Слухання. В. Сильвестров. «Кіч-музика»

Валентин Сильвестров «Кіч-музика»

Аналіз прослуханого твору


Які спогади звучали у Вашій свідомості разом з «Кіч-музикою»?
Які слова-характеристики найбільше підходять цій музиці?

Напруження тиші й ніжності
Чуттєвість й зовнішня сентиментальність
Ніжність, прозорість, тремтливість
Ясність, романтичність, спокій
Чи є спільні риси між «Сюїтою в старовинному стилі» А.Шнітке та «Кіч-музикою» В.Сильвестрова? Якщо так, то в чому вони полягають?
Ознаки якого мистецького стилю — класицизму чи романтизму є відчутними у «Кіч-музиці»? Обґрунтуйте свою думку.


Розповідь про В. Сильвестрова

Валентин Сильвестров — один із найвизначніших представників сучасної української музики, лауреат багатьох міжнародних премій та конкурсів.
Початкову музичну освіту композитор отримав в Київській вечірній музичній школі, а продовжив у Київській консерваторії в класі професора Бориса Лятошинського.
По здобутті диплома - багато років викладав у різних музичних школах Києва. Сьогодні Сильвестров - вільний композитор, живе головним чином у Києві. Сильвестрова вважають одним з провідних представників «Київського авангарду» - творчої групи, що стала відомою та жорстоко критикованою на початку 60-их років.
Спробувавши традиційні техніки авангарду, композитор згодом відмовився від них та створив свій власний стиль, який назвав «мета-музикою» (чи метафоричною музикою).
«... Я зробив спроби будувати форму як мелодію, сповнити весь її шлях не тільки логічною, але й мелодичною напругою», — писав В.Сильвестров.
Наскрізна мелодизація – одна з найхарактерніших ознак творчого стилю композитора.
Витонченість музичної мови, краса втілених композитором найпростіших, але значущих музичних думок поставили Валентина Сильвестрова на п'єдестал лірика сучасної української класики.

Ти тільки вслухайся – «сучасний класик» – це звучить якось дивно.
А ти вслухайся в музику Валентина Сильвестрова і це визначення стане зрозумілішим. Адже його музика не розрахована на елементарне сприйняття, вона вимагає справжньої слухацької співтворчості.
Ідеальним слухачем,на думку композитора, є такий, що розуміє сутність часу, в якому живе.
Відповідно роль видатних композиторів він вбачає в тому, щоб «проспівати» мову епохи подібно Моцарту, наново відкриваючи її у кожному творі.

Перегляд фрагменту к/ф

Творчість Валентина Сильвестрова поширюється, в основному, на жанри симфонічної, камерно-інструментальної, фортепіанної, хорової та вокальної музики. Композитор як ніхто інший відчуває пульс епохи. Він – автор багатьох естрадних пісень, музики для дітей, плідно співпрацює із кінематографом.
Пропонуємо послухати музику Сильвестра до відомих кінострічок.

Караоке. «Надії крихітний оркестрик»

Пропоную пригадати раніше вивчені пісні.
«Надії крихітний оркестрик» Сл. і муз. Б.Окуджави

Караоке. «Хуртовина»
«Хуртовина» Сл. М. Сингаївського, муз. М. Катричка

Караоке. «Ласкаво просимо»
«Ласкаво просимо» Сл. В. Крищенка, муз. І. Білозіра

Караоке. «Чом ти не прийшов»
«Чом ти не прийшов» Українська народна пісня

Тестове завдання 1

Позначте правильне твердження:
Наскрізна мелодизація — одна з найхарактерніших ознак творчого стилю В.Сильвестрова
Тиха музика — одна з найхарактерніших ознак творчого стилю В.Сильвестрова
Яскрава інструментовка — одна з найхарактерніших ознак творчого стилю В.Сильвестрова

Тестове завдання 2
Закінчіть речення:
«Спільні риси між «Сюїтою в старовинному стилі» А.Шнітке та «Кіч-музикою» В.Сильвестрова полягають у…»
Стилізації
Симфонізації
Драматизації
Поліфонізації

Тестове завдання 3
Позначте правильну відповідь:
Як пояснює Сильвестров слово «кіч» у назві свого твору?
як слабке, відкинуте, невдале
як показне, крикливе
як філософське
як яскраво-зображальне

Тестове завдання 4
Позначте правильні відповіді:
Кого називають авангардистами?
Митців, у творчості яких простежуються новаторські ідеї щодо втілення образного змісту
Митців, що оновлюють техніки створення музики і традиційні музично-виразові засоби
Митців, у творчості яких переважають класичні традиції втілення образного змісту

                                                            Підсумки уроку
За словами одного з слухачів: «Музика стелеться і в'яне, залишається лише спогад - тонкий аромат, легкий подув. І кожного охоплює почуття чекання давно минулих подій...»
Дивна річ виходить. Нібито спілкувалися із пам’яттю, згадували те, що було, а виявилося, говорили про дуже сучасні речі.
Можливо ми таки стали ідеальними слухачами музики, які розуміють сутність часу, в якому живуть?

 

Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Дня партизанської слави в закладах освіти Костянтинівського району 22.09.2017 року (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Міжнародного Дня миру в закладах освіти Костянтинівського району 21.09.2017 року (0)
[15.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Урок 5-6.Пам’ятки мистецтва північного Причорномор’я і Скіфії (Ppt-презентація) (1)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Календарь
«  Октябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz