МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 23.10.2017, 00:38
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Урок №27. Наш великий співрозмовник Бах    

Вступ

Старшокласники просто не мають інших варіантів. З такою кількістю геніальних творців-співрозмовників будь хто стане музичним естетом.
Дізнаєтесь, коли пригадаєте, кому з великих композиторів минулого належить така характеристика поліфонічної музики:
«Кожен голос у творі – це особистість, а багатоголосий твір – бесіда цих особистостей, і слід взяти за правило, щоб кожна з особистостей говорила гарно й своєчасно…».

Вікторина «Що ми знаємо про Баха?»

Сьогодні наш великий співрозмовник – Йоганн Себастьян Бах. Ми неодноразово спілкувались з його музикою.
Друзі, пригадаймо, що нам відомо про Йоганна Баха.

Де і коли жив Й.Бах (країна, століття)?
Якими музичними інструментами володів Й. Бах?
Ким був більш відомий Й.Бах за життя: композитором чи виконавцем?
Який композитор сприяв «відкриттю і відродженню» музики Й. Баха?
У даному переліку творів Й.Баха визначте твори для органа:

Бранденбурзький концерт
хоральні прелюдії
«Добре темперований клавір»
органні фуги
оркестрові сюїти
інвенції
Токата і фуга ре мінор
«Страсті за Мафеєм»

Які риси вказують на творчу манеру Баха?
поліфонічна мудрість,
багатожанровість,
рівновага,
досконалість,
віртуозність,
витонченість,
величність

Відомий американський композитор та диригент Леонард Бернстайн так сказав про музику Баха: «Краса цієї музики прихована глибоко всередині. Саме тому вона не так легко стирається, і вплив її безмежний у часі».
Поясність, як ви розумієте цей вислів.

Друзі, прослухайте і упізнайте твори Йоганна Баха
Органна фуга ля мінор
Токата ре мінор
«Жарт» з оркестрової сюїти №2

Розповідь про Бранденбурзькі концерти Й.Баха


Йоганна Себастьяна Баха асоціюється з такими поняттями як орган і поліфонія.
А творів для оркестру у величезному композиторському спадку композитора порівняно небагато.
В якості найяскравішого прикладу оркестрового стилю Баха можна назвати шість «Бранденбурзьких концертів».
Ці зразки ранньої симфонічної музики й дотепер є еталоном краси та стилю.

«Бранденбурзькі концерти» були написані композитором у той період, коли він служив при дворі князя Кьотенського, у німецькому містечку Кьотені. Для князівського двору Бах писав кантати та концерти, присвячені Християну Людвігу, графу міста Бранденбург. Тому пізніше, вже без участі Й. Баха ці твори стали називатися Бранденбурзькими концертами.
«Бранденбурзькі концерти» передують жанру класичної симфонії. При великому розмаїтті інструментальних складів і прийомів викладу композиція цих творів майже однакова, а саме: тричастинний цикл (швидко — повільно — швидко).
Більшість «Бранденбурзьких концертів» належать до жанру «кончерто гроссо», що затвердився у європейській музиці на початку XVIII століття.
Concerto grosso – «Великий концерт» — багаточастинний твір, у якому звучання групи солюючих інструментів (а не одного інструмента, як у класичному концерті) протиставляється звучанню всього оркестру.

Найвідомішим з усього циклу концертів Баха є П’ятий Брандербурзький концерт.
Він привертає увагу незвичним складом групи солюючих інструментів: уперше разом із флейтою та скрипкою звучить клавесин. Його партія є домінуючою, а іноді її звучання набуває грандіозності.
Найбільш виразно клавесин звучить у І частині Концерту № 5.
Музика II частини Концерту переносить слухачів у зовсім іншу за настроєм сферу. Вона виконується тільки солюючими інструментами.
А поліфонічне проведення виразної теми залишає відчуття неквапливої «бесіди - розмови».
Якщо ти кажеш про «поліфонічне проведення», то варто пригадати що ж таке поліфонія?
Поліфонія - багатоголосся, при якому немає розподілу на головний голос і супровід: всі голоси рівноправні.
Для творчості Й.-С. Баха характерний поліфонічний склад, тобто багатоголосся, при якому немає розподілу на головний голос і супровід: всі голоси рівноправні.
Але у своїй музиці, особливо оркестровій, Бах користується ще одним видом багатоголосся – «гомофонією».
Гомофонія – це вид багатоголосної музики, де один голос є головним, а всі інші голоси його супроводжують.
Для першої та третьої частин Концерту № 5характерний саме гомофонічний склад .
Піднесено-радісна тема третьої частини спочатку звучить у виконанні солюючих інструментів, потім — у всього оркестру.
Послухайте одну з частин Бранденбурзького концерту №5.
І визначте, яка саме частина звучатиме.

Слухання. Й. Бах. Бранденбурзький концерт №5 (фрагмент)

Йоганн Бах Бранденбурзький концерт №5

Аналіз прослуханого твору


Яка частина Бранденбурзького концерту прозвучала?
Який вид багатоголосся: поліфонічний чи гомофонічний?
Яким є образ, створений Бахом у Бранденбурзькому концерті №5?


Оркестрова музика Й. Баха вирізняється переважно святковим звучанням. Над багатьма різноманітними настроями, вираженими в ній (драматичними, ліричними, жартівливими тощо), панує радість життя.

Розповідь про оркестрові сюїти Й.Баха

Вишуканим зразком гомофонії у доробку Й. Баха є його оркестрові сюїти.
У часи Й. Баха сюїтою називали музичний твір, який складався з кількох самостійних п'єс — танців, розташованих за принципом контрасту.
Композитором створено шість «Французьких», шість «Англійських» сюїт, а також сюїти для віолончелі соло, скрипки тощо. Музика сюїт - це чергування народних танців, жанрових сцен чи концертних п'єс, різних за настроєм, темпом та образами. Вони різноманітні за змістом, формою і засобами виразності.
Найбільш відомими є чотири оркестрові сюїти Й. Баха, які сам композитор називав «Увертюрами-сюїтами».
Поряд із опоетизованими танцями в увертюрах-сюїтах існують натхненні співучі арії. Спочатку слово «арія» означало «пісня». Пізніше так стали називати більш складну композицію для голосу з оркестром. У сюїтах Й.-С. Баха «арія» — це п'єса м'якого співучого характеру.

Слухання музики

Послухаємо арію з оркестрової сюїти №3 Йоганна Баха.
Що хотів сказити Бах цією музикою своїм слухачам?
Йоганн Бах Оркестрова сюїта №3. Арія

Аналіз прослуханого твору


Яким є образ, створений Бахом?
Охарактеризуйте засоби музичної виразності «Арії»


Оркестрові сюїти Баха можна назвати «зразками колискових часів ранньої симфонічної музики». Ці прекрасні твори напрочуд актуальні і сьогодні, бо «істинна, глибока краса завжди блищить і сяє», -- як написав російський музикознавець Олександр Сєров.
Скромна, світла й гармонійна, «перуківська музика у старовинній манері» й дотепер дарує своїм слухачам радість, а композиторам — натхнення.

Нове життя у мистецтві

Колись музика Баха звучала в церквах, при князівських дворах. Згодом вона перейшла до концертних залів.
А сьогодні, завдяки кінематографу, телебаченню, музику Баха можна почути у мультиплікаційних та художніх фільмах, телепрограмах і навіть рекламі.
Передивіться фрагмент з кінофільму та зверніть увагу на характер присутності музики Баха у кадрі.

K/ф «Мама вийшла заміж»

Який сенс ви побачили у присутності музики Баха в епізоді?

Заповіт наступним поколінням

Як ти вважаєш, до слів великих людей варто прислухатись?
Гадаю, що варто. Це ж – і мудрі поради, і влучні підказки, і напутні слова.
Тоді прислухаємося до Баха. В яких життєвих обставинах Вам би знадобилася така бахівська мудрість?
Коли звучить благочестива музика, Бог завжди присутній із своїми благодатними милостями

Демонстрація пісні «Місто золоте»

З далекого минулого дійшла до нас загадкова мелодія, відома сучасному слухачеві як пісня «Город золотой» у виконанні Бориса Гребенщикова і групи «Акваріум». Любителям старовинної музики вона відома як інструментальний твір італійського композитора де Мілано, записаний на платівці «Лютнева музика XVI—XVII століть». Існує також версія, що автор цієї музики - Володимир Вавилов, композитор і лютніст, який брав участь у запису платівки.

Цікаво, що авторство слів цієї пісні також остаточно не з'ясовано. Його приписують відразу двом поетам — Олексію Хвостенку й Анрі Волохонському.
Останній стверджує, що створив вірші під впливом божественної краси старовинної лютневої музики.
Ось так одна прекрасна мелодія може вести діалог між композиторами, істориками, поетами, виконавцями та інтерпретаторами.
До діалогу приєднуються ще й перекладач пісні - з російської українською. Адже сьогодні ми почнемо розучування пісні «Місто золоте».
«Місто золоте» Сл. А. Волохонского (переклад В. Федоренка), муз. В. Вавилова (в обробці Б. Гребенщикова)

Розучування пісні «Місто золоте»


Виразно прочитайте текст першого куплету. Спробуйте уявити собі цю фантастичну картину.
Зверніть увагу на ритмічну точність та дикцію. При розучуванні мелодії продумайте зручне фразування та дихання.

Підсумки уроку

Недарма музику Й. Баха порівнюють із камертоном для майбутніх поколінь.
Адже камертони задають правильну, точну висоту музичного звука для музиканта.
А бахівська музика дає нам оптимістичну установку на життя…
І еталон довершеної музичної краси для музикантів і слухачів.

Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Календарь
«  Октябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz