Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 19.08.2019, 14:48
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 1
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Урок №27. Наш великий співрозмовник Бах    

Вступ

Старшокласники просто не мають інших варіантів. З такою кількістю геніальних творців-співрозмовників будь хто стане музичним естетом.
Дізнаєтесь, коли пригадаєте, кому з великих композиторів минулого належить така характеристика поліфонічної музики:
«Кожен голос у творі – це особистість, а багатоголосий твір – бесіда цих особистостей, і слід взяти за правило, щоб кожна з особистостей говорила гарно й своєчасно…».

Вікторина «Що ми знаємо про Баха?»

Сьогодні наш великий співрозмовник – Йоганн Себастьян Бах. Ми неодноразово спілкувались з його музикою.
Друзі, пригадаймо, що нам відомо про Йоганна Баха.

Де і коли жив Й.Бах (країна, століття)?
Якими музичними інструментами володів Й. Бах?
Ким був більш відомий Й.Бах за життя: композитором чи виконавцем?
Який композитор сприяв «відкриттю і відродженню» музики Й. Баха?
У даному переліку творів Й.Баха визначте твори для органа:

Бранденбурзький концерт
хоральні прелюдії
«Добре темперований клавір»
органні фуги
оркестрові сюїти
інвенції
Токата і фуга ре мінор
«Страсті за Мафеєм»

Які риси вказують на творчу манеру Баха?
поліфонічна мудрість,
багатожанровість,
рівновага,
досконалість,
віртуозність,
витонченість,
величність

Відомий американський композитор та диригент Леонард Бернстайн так сказав про музику Баха: «Краса цієї музики прихована глибоко всередині. Саме тому вона не так легко стирається, і вплив її безмежний у часі».
Поясність, як ви розумієте цей вислів.

Друзі, прослухайте і упізнайте твори Йоганна Баха
Органна фуга ля мінор
Токата ре мінор
«Жарт» з оркестрової сюїти №2

Розповідь про Бранденбурзькі концерти Й.Баха


Йоганна Себастьяна Баха асоціюється з такими поняттями як орган і поліфонія.
А творів для оркестру у величезному композиторському спадку композитора порівняно небагато.
В якості найяскравішого прикладу оркестрового стилю Баха можна назвати шість «Бранденбурзьких концертів».
Ці зразки ранньої симфонічної музики й дотепер є еталоном краси та стилю.

«Бранденбурзькі концерти» були написані композитором у той період, коли він служив при дворі князя Кьотенського, у німецькому містечку Кьотені. Для князівського двору Бах писав кантати та концерти, присвячені Християну Людвігу, графу міста Бранденбург. Тому пізніше, вже без участі Й. Баха ці твори стали називатися Бранденбурзькими концертами.
«Бранденбурзькі концерти» передують жанру класичної симфонії. При великому розмаїтті інструментальних складів і прийомів викладу композиція цих творів майже однакова, а саме: тричастинний цикл (швидко — повільно — швидко).
Більшість «Бранденбурзьких концертів» належать до жанру «кончерто гроссо», що затвердився у європейській музиці на початку XVIII століття.
Concerto grosso – «Великий концерт» — багаточастинний твір, у якому звучання групи солюючих інструментів (а не одного інструмента, як у класичному концерті) протиставляється звучанню всього оркестру.

Найвідомішим з усього циклу концертів Баха є П’ятий Брандербурзький концерт.
Він привертає увагу незвичним складом групи солюючих інструментів: уперше разом із флейтою та скрипкою звучить клавесин. Його партія є домінуючою, а іноді її звучання набуває грандіозності.
Найбільш виразно клавесин звучить у І частині Концерту № 5.
Музика II частини Концерту переносить слухачів у зовсім іншу за настроєм сферу. Вона виконується тільки солюючими інструментами.
А поліфонічне проведення виразної теми залишає відчуття неквапливої «бесіди - розмови».
Якщо ти кажеш про «поліфонічне проведення», то варто пригадати що ж таке поліфонія?
Поліфонія - багатоголосся, при якому немає розподілу на головний голос і супровід: всі голоси рівноправні.
Для творчості Й.-С. Баха характерний поліфонічний склад, тобто багатоголосся, при якому немає розподілу на головний голос і супровід: всі голоси рівноправні.
Але у своїй музиці, особливо оркестровій, Бах користується ще одним видом багатоголосся – «гомофонією».
Гомофонія – це вид багатоголосної музики, де один голос є головним, а всі інші голоси його супроводжують.
Для першої та третьої частин Концерту № 5характерний саме гомофонічний склад .
Піднесено-радісна тема третьої частини спочатку звучить у виконанні солюючих інструментів, потім — у всього оркестру.
Послухайте одну з частин Бранденбурзького концерту №5.
І визначте, яка саме частина звучатиме.

Слухання. Й. Бах. Бранденбурзький концерт №5 (фрагмент)

Йоганн Бах Бранденбурзький концерт №5

Аналіз прослуханого твору


Яка частина Бранденбурзького концерту прозвучала?
Який вид багатоголосся: поліфонічний чи гомофонічний?
Яким є образ, створений Бахом у Бранденбурзькому концерті №5?


Оркестрова музика Й. Баха вирізняється переважно святковим звучанням. Над багатьма різноманітними настроями, вираженими в ній (драматичними, ліричними, жартівливими тощо), панує радість життя.

Розповідь про оркестрові сюїти Й.Баха

Вишуканим зразком гомофонії у доробку Й. Баха є його оркестрові сюїти.
У часи Й. Баха сюїтою називали музичний твір, який складався з кількох самостійних п'єс — танців, розташованих за принципом контрасту.
Композитором створено шість «Французьких», шість «Англійських» сюїт, а також сюїти для віолончелі соло, скрипки тощо. Музика сюїт - це чергування народних танців, жанрових сцен чи концертних п'єс, різних за настроєм, темпом та образами. Вони різноманітні за змістом, формою і засобами виразності.
Найбільш відомими є чотири оркестрові сюїти Й. Баха, які сам композитор називав «Увертюрами-сюїтами».
Поряд із опоетизованими танцями в увертюрах-сюїтах існують натхненні співучі арії. Спочатку слово «арія» означало «пісня». Пізніше так стали називати більш складну композицію для голосу з оркестром. У сюїтах Й.-С. Баха «арія» — це п'єса м'якого співучого характеру.

Слухання музики

Послухаємо арію з оркестрової сюїти №3 Йоганна Баха.
Що хотів сказити Бах цією музикою своїм слухачам?
Йоганн Бах Оркестрова сюїта №3. Арія

Аналіз прослуханого твору


Яким є образ, створений Бахом?
Охарактеризуйте засоби музичної виразності «Арії»


Оркестрові сюїти Баха можна назвати «зразками колискових часів ранньої симфонічної музики». Ці прекрасні твори напрочуд актуальні і сьогодні, бо «істинна, глибока краса завжди блищить і сяє», -- як написав російський музикознавець Олександр Сєров.
Скромна, світла й гармонійна, «перуківська музика у старовинній манері» й дотепер дарує своїм слухачам радість, а композиторам — натхнення.

Нове життя у мистецтві

Колись музика Баха звучала в церквах, при князівських дворах. Згодом вона перейшла до концертних залів.
А сьогодні, завдяки кінематографу, телебаченню, музику Баха можна почути у мультиплікаційних та художніх фільмах, телепрограмах і навіть рекламі.
Передивіться фрагмент з кінофільму та зверніть увагу на характер присутності музики Баха у кадрі.

K/ф «Мама вийшла заміж»

Який сенс ви побачили у присутності музики Баха в епізоді?

Заповіт наступним поколінням

Як ти вважаєш, до слів великих людей варто прислухатись?
Гадаю, що варто. Це ж – і мудрі поради, і влучні підказки, і напутні слова.
Тоді прислухаємося до Баха. В яких життєвих обставинах Вам би знадобилася така бахівська мудрість?
Коли звучить благочестива музика, Бог завжди присутній із своїми благодатними милостями

Демонстрація пісні «Місто золоте»

З далекого минулого дійшла до нас загадкова мелодія, відома сучасному слухачеві як пісня «Город золотой» у виконанні Бориса Гребенщикова і групи «Акваріум». Любителям старовинної музики вона відома як інструментальний твір італійського композитора де Мілано, записаний на платівці «Лютнева музика XVI—XVII століть». Існує також версія, що автор цієї музики - Володимир Вавилов, композитор і лютніст, який брав участь у запису платівки.

Цікаво, що авторство слів цієї пісні також остаточно не з'ясовано. Його приписують відразу двом поетам — Олексію Хвостенку й Анрі Волохонському.
Останній стверджує, що створив вірші під впливом божественної краси старовинної лютневої музики.
Ось так одна прекрасна мелодія може вести діалог між композиторами, істориками, поетами, виконавцями та інтерпретаторами.
До діалогу приєднуються ще й перекладач пісні - з російської українською. Адже сьогодні ми почнемо розучування пісні «Місто золоте».
«Місто золоте» Сл. А. Волохонского (переклад В. Федоренка), муз. В. Вавилова (в обробці Б. Гребенщикова)

Розучування пісні «Місто золоте»


Виразно прочитайте текст першого куплету. Спробуйте уявити собі цю фантастичну картину.
Зверніть увагу на ритмічну точність та дикцію. При розучуванні мелодії продумайте зручне фразування та дихання.

Підсумки уроку

Недарма музику Й. Баха порівнюють із камертоном для майбутніх поколінь.
Адже камертони задають правильну, точну висоту музичного звука для музиканта.
А бахівська музика дає нам оптимістичну установку на життя…
І еталон довершеної музичної краси для музикантів і слухачів.

Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[17.08.2019]
Методичні рекомендації щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу у 2019/2020 навчальному році (0)
[17.08.2019]
Доповнена реальність як сучасний дизайнерський педагогічний продукт у мистецькій освіті. Можливості та реалії (0)
[16.08.2019]
2 навчальний тиждень з 09 по 13 вересня 2019 року. Переглядаємо урок №2 (3)
[05.08.2019]
Реагування на доведені випадки булінгу Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб (0)
[05.08.2019]
порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; (0)
[05.08.2019]
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (0)
[05.08.2019]
Правила поведінки здобувачів освіти (0)
[05.08.2019]
Перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати. (0)
[05.08.2019]
Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми проблемами (0)
[05.08.2019]
Правила прийому до школи (0)
[05.08.2019]
Результати моніторингу якості освіти. ДПА ЗНО 2018-2019 н.р. (0)
[05.08.2019]
матеріально-технічне забезпечення Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів (0)
[05.08.2019]
наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (0)
[05.08.2019]
Мова (мови) освітнього процесу (0)
[05.08.2019]
ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
[05.08.2019]
територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (0)
[05.08.2019]
структура та органи управління Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів (0)
[30.07.2019]
Доповнена реальність як сучасний дизайнерський педагогічний продукт у мистецькій освіті. Можливості та реалії (0)
[16.07.2019]
РОЗКЛАД РОБОТИ ШКОЛИ 2 ВЕРЕСНЯ 2019 РОКУ (0)
[16.07.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 02 – 06 вересня 2019 року (0)
[10.07.2019]
Календар знаменних і пам'ятних дат на 2019 - 2020 навчальний рік (0)
[01.07.2019]
Про хід ремонтних робіт в Кіндратівській СШ (0)
[21.06.2019]
Про наступність у вихованні та розвитку особистості дитини між дошкільною та початковою освітою у закладах дошкільної та загальної середньої (0)
[17.06.2019]
Щомісячний Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді за червень 2019 (0)
[12.06.2019]
Модель виховної системи спеціалізованого закладу загальної середньої освіти з поглибленим вивченням інформатики та програмування на основі і (0)
[10.06.2019]
07.06 – ДЕНЬ ТУРИЗМУ в пришкільному закладі відпочинку (0)
[06.06.2019]
ЦІНИ НА ПУТІВКИ ПО САНАТОРІЯХ ПрАТ «Миргородкурорт» з 01.07.2019 р. ( на 1 чол. в день – лікування, проживання, харчування) (0)
[05.06.2019]
Гості закладу відпочинку - ляльковий театр "Шалом!" (0)
[05.06.2019]
Олімпійський день в закладі відпочинку (0)
[05.06.2019]
В закладі відпочинку - казкові подорожі (0)
[03.06.2019]
Веселковий квест «Стежинками казок» у Кіндратівському закладі відпочинку (0)
[03.06.2019]
ПОСИЛАННЯ НА ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ, З РОЗМІЩЕНОЇ ІНФОРМАЦІЄЮ ПРО РОБОТУ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ КІНДРАТІВСЬКОЇ СШ (0)
[03.06.2019]
Опис створення індивідуальних освітніх траєкторій і План методичної роботи щодо розвитку творчих здібностей обдарованих учнів (0)
[03.06.2019]
Банк обдарованих учнів Кіндратівської СШ (0)
[03.06.2019]
База обліку педагогів, що працюють з обдарованими учнями (0)
[03.06.2019]
Картка обдарованого учня Лиженка М.В. (0)
[03.06.2019]
Картка обдарованого учня Лиженка Я.В. (0)
[03.06.2019]
Заклад відпочинку відвідав звітний концерт театру пісні "Веселка" Кіндратівського ЦКіД (0)
[01.06.2019]
На гостини до Дружківської мистецької школи (0)
[01.06.2019]
Тематичний захід «Гарного вам літа, діти!», присвячений Дню захисту дітей (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Календарь
«  Август 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz