МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 19.10.2017, 01:55
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
УРОК 2

Урок №2-3

 

Тема:        Архітектура. Види, художні засоби. Скульптура. Об’ємно - просторова пластична мова.

Мета:         1) повторити, узагальнити знання про архітектуру як вид просторового мистецтва;

                   2) ознайомити з пам’ятками архітектури Стародавнього світу; дати поняття про архітектурний стиль;

                   3) формувати художній смак;

                   4) вчити розуміти мистецькі твори.

Тип уроку:    повторення матеріалу вивченого в 7-8 класах; вивчення нового матеріалу; лекція з випереджувальними запитаннями і завданнями.

Обладнання: фото, відеоматеріали (архітектурні пам’ятки, шедеври скульптури різних видів) для учнів: тези.

 

Хід уроку

1.             Організаційна робота

Повторення

Учні дають відповіді на запитання:

      Що таке архітектура?

      Назвіть три вимоги до архітектурних споруд, сформульованих ще Вітрувієм.

      Що в перекладі означає слово «архітектор»?

      Які ви знаєте архітектурні стилі?

Назвіть (по можливості їх ознаки).

2.             Систематизація раніше вивченого матеріалу та вкладення нових понять.

Архітектура – мистецтво проектування і спорудження будівель, а також самі споруди.

Архітектор – в перекладі означає головний будівничий

Вітрувій висунув три вимоги до архітектурних споруд, це: міцність, краса та корисність

В залежності від архітектура поділяється на такі види:

Об’ємна – конструкція одного об’єму.

Комплексна – кілька будівельних споруд, об’єднаних спільними ознаками (зовнішніми і за призначенням).

Містобудівельна - планування вулиць, кварталів, мікрорайонів, тощо.

Ландшафтна - планування місцевості навколо споруд, парків, скверів, площ і т.п.

В залежності від призначення архітектурні споруди діляться на такі види:

1.                      Житлова.

2.                      Громадська.

3.                      Промислова (індустріальна).

4.                      Культова.

Історія архітектури починається з найдавніших періодів цивілізації і прогресує разом з людством.

Архітектуру називають – застигнувша музика. Не слід плутати поняття «будівництво» і «архітектура» – це не одне й те саме. Один з найвідоміших архітекторів ХХ ст. Ле Корбюзьє сказав: «Ви використовуєте як будівельний матеріал камінь, дерево або бетон, ви зводите з нього будинки або палаци. Це є будівництво. Та раптом ви зворушили моє серце, і мені стало добре. Я в захопленні вигукую: «Як гарно!» – це вже архітектура.

Давні міста називають кам’яними літописами, саме з виникнення перших постійних поселень починається для нас історія людства, яку ми можемо осмислити, жоден з різновидів мистецтва не пов’язаний з розвитком технології більше, ніж архітектура. Можна нафантазувати красиву споруду але треба ще збудувати її так, щоб вона стояла і не падала – ретельно розрахувати навантаження на всі частини будови, знати властивості різних будівельних матеріалів.

Значний вплив на розвиток архітектури з давніх-давен мали: політичний лад суспільства, його ідеологія і, звісно, роль будівельного матеріалу була однією з провідних.

Розвиток архітектури не завжди відбувався поступально й рівномірно: історія знає випадки, коли будівельне мистецтво предків нащадки надовго забували (наприклад: катастрофічна загибель у ІІ тис. до н.е. Мінойської цивілізації). Відомі і періоди винятково бурхливого розвитку будівництва і архітектури (межа ХІХ-ХХ ст.)

Часто новий етап розвитку стає не прямим продовженням, а навпаки – запереченням попереднього (бароко-класицизм; готика-ренесанс). Але кожна будівельна традиція мала своє продовження.

Архітектура не лише візуальний вид мистецтва, будівлі прикрашають скульптурою, мозаїкою навіть витворами живопису, спланованого навколо місцевістю – це особлива мова, яка розповідає про життя народів світу в різні часи.

3.             Короткий екскурс в історичне минуле.

Архітектура стародавнього світу.

Мегалітичні споруди кам’яного та початку бронзового віку.

В неоліті (новому кам’яному віці) з’являються споруди, які можна віднести не просто до продукту будівництва, а й до зразків архітектури. Цю архітектуру називають мегалітичною (в перекладі з грецької «мега» величезний, «літос» – камінь). Найдавніші й найпростіші мегалітичні споруди – це менгіри – необроблений камінь форми, встановлений вертикально, пізніше з’явились статуї – менгіри які схематично нагадували людську постать. Менгіри зустрічаються скрізь у Європі (найбільше в Англії, Шотландії, Ірландії, Франції)

Дольмен – більш складний за будовою мегалітичний пам’ятник декілька стоячих каменів, накритих зверху великою кам’яною плитою; вони найчастіше служили місцем поховання (багато дольменів зустрічається в Англії, Іспанії)

Стоунхендж. Знаходиться на Солсберійській рівнині у Великобританії, в перекладі означає Нависаючі Камені, про нього існує багато легенд: але в ХVІІ-ХVІІІ ст. походження Стоунхенджу стали пов’язувати з друїдами – служителями давньої таємничої релігії, які правили в Британії ще до того, як її захопили римляни.

Сучасні археологи стверджують: будівництво Стоунхенджу почалося ще в кам’яному віці і мало декілька етапів, основні споруди були зведені в період 1900-1600 рр. до н.е. Стоунхенджу – це величезний прилад для спостереження за небесними тілами: якщо стати в центр кола в день літнього сонцестояння, то в проміжку видно, як сонце з’являється з-за обрію, це була прадавня обсерваторія і, можливо, ще й місце поховання (про це свідчать обгорілі людські кістки, знайдені в деяких ямках).

Будівництво було завершене близько 1500 р. до н.е. на початку епохи бронзи.

Архітектура Давнього Сходу.

Єгипет. Найвідоміші пам’ятники – Великі піраміди які давні греки вважали першим з див світу. Протягом свої багатовікової історії єгиптяни будували піраміди відносно недовго. Поховання перших єгипетських царів і фараонів називались мастаба – в землі викопували камеру, в яку клали мумію в саркофазі, зверху робили насип, який обкладали кам’яними плитами: верх був плоский, стіни скошені.

Першу піраміду збудував на початку ІІІ тис. до н.е. архітектор Інхотеп – міністр засновника Третьої династії фараона Джосера. Ця піраміда була ступінчатою, ніби складалась з 5 ярусів різного розміру поставлених один на один. Висота була 30м.

Піраміди з гладенькими стінами з’явились під час правління фараонів Четвертої династії: спочатку їх розміри були невеликі, згодом були збудовані три великі піраміди фараонами Хеопсу, Хефрену, Мікерину. Висота найвищої Хеопса дорівнює 147 м.

Єгипетський храм. Давньоєгипетські храми, як правило, являють собою низку гіпостильних зал. те перистильних двориків (тобто двориків, з усіх боків оточених колонами). Вони розташовані один за одним уздовж єдиної осі симетрії. Один з найвідоміших – храм Амона в Луксорі, храм Амону-Ра в Фівах (Карнак).

Важлива деталь – численні кам’яні колони виконані у вигляді лотосів, пальми або пучків очерету. Ще одна, більше відома до речі деталь – численні статуї – сфінкси, фантастичні кам’яні істоти з головою людини і тілом лева. Найбільший сфінкс зображує імператора.

Месопотамія. В Месопотамії будівництво розвинулось, оскільки це були річкові цивілізації, каміння бракувало, натомість було багато глини – тому майстри Давнього Дворіччя стали першими в світі архітекторами, що працювали переважно з цеглою; використовували переважно необпалену цеглу (дерево, необхідне для вогню і обпалення теж було в дефіциті). Обпалену цеглу брали лише для обличкування, добре що сухий клімат сприяв довгому збереженню споруд. Крім того в будівництві широко застосовували асфальт (він теж затримував вологу)і суміш на зразок цементу: асфальт змішаний з глиною (для скріплення цегли).

Зікурат – теж піраміда, але уступчаста з кількох ярусів; в них не було внутрішніх камер. Храм, присвячений божеству ставили на верхівці. Знизу зікурат на 2/3 обкладали чорною цеглою, верхню третину робили червоною, храм – блакитним з золотом (в населення зікурат був моделлю всесвіту - чорний ярус – підземний світ людей, блакитно-золотий храм на верхівці - символ небесного світу богів)

Найбільшим був зікурат у Вавилоні, його вважають прототипом біблійської Вавилонської вежі.

Зокрема про Вавилон «Геродот писав у V ст. до н.е., що «місто облаштоване так чудово, як жоден з відомих нам міст. Воно мало чітке планування: прямокутник, оточений подвійною стіною».

До нашого часу збереглася брама Іштар та Дорога процесії, оточена зубцюватими стінами.

Стародавня Греція. В стародавній Греції сформувались власні архітектурні традиції, які широко застосовувались протягом історії людства, до них звертаються і в сучасному будівництві; в містах України і світу збереглось багато архітектурних споруд в стилі класицизм і неокласицизм, оздобленням яких послужили архітектурні ордери античної Греції.

(Демонстрування фото давньогрецьких храмів і історико – сучасних споруд в стилі класицизму і неокласицизму. Учні визначають спільні риси).

Отже, слово ордер – означає стрій, порядок. Стародавня Греція подарувала архітектурі 3 архітектурні ордери: доричний, іонічний та коринфський (демонстрування їх зображень, визначення відмінностей)

Архітектурні пам’ятки доричного ордеру: Парфенон, храм Зевса в Олімпії, храм Гери в Пестумі

      іонічного ордеру: храм Артеміди в Ефесі (ІІ чудо світу), храм Ніки в Акрополі Афінському, Дідімайон в м. Мілеті

      коринфського:

Класичний грецький храм мав форму періптера.

Періптер – прямокутник, оточений колонами. Дах був двосхилий, трикутної форми по фасадах – портик.

Іноді греки застосовували колони у вигляді людських фігур: чоловічі фігури – колони називались атланти, жіночі – каріатиди.

Після занепаду Стародавньої Греції і її завоювання Римом архітектурні традиції продовжила Римська імперія .

Скульптура. Скульптураоб’ємно-просторовий вид образотворчого мистецтва.

Засоби виразності – об’єм, пластика

Скульптура поділяється на 2 види:

·                кругла – її принцип; оглядовість з усіх боків. Це пам’ятники, погруддя дрібна пластика – статуетки;

·                плоска – виконана на площині. В залежності від того, наскільки зображення виступає над площиною, розрізняють такі види площинної скульптури:

рельєфзображення виступає над площиною на ½ всього об’єму;

барельєф зображення виступає над площиною менш ніж наполовину;

горельєф зображення виступає над площиною більше, ніж на половину.

Скульптура – один найдавніших видів мистецтва, найдавніші її пам’ятки відносяться ще до періоду первісного суспільства: це були предмети дрібної пластики – статуетки, обереги, зооморфні зображення (продемонструвати зразки: берегині Трипільської культури і т.п.

Засади реалістичної скульптури, її основи було закладено в стародавній Греції ще в Гомерівський період (після написання «Іліади» та «Одіссеї» – скульптурні пам’ятки були представлені статуетками культового характеру і зображували божеств).

В період архаїки наступає розквіт скульптури, головна тема мистецтва Греції «Людина – міра всіх речей». Зображення все більше удосконалюється, майстри прагнуть відтворити в скульптурі прекрасну, фізично досконалу людину.

Традиції греків продовжили римляни, основними зображеннями були статуї богів і міфологічних героїв але з’являються і реалістичні скульптурні портрети (Ю.Цезар, імператори і т.д.)

Античні традиції з новою силою розквітають в період культури. Відродження і далі розвиваються в усіх мистецьких стилях (демонстрування скульптурних пам’яток різних століть з коротким коментарем).

4.             Підсумок уроку.

 

Запитання

1.             Візуальний вид мистецтва проектування та спорудження будівель – це ... .

2.             Три вимоги до архітектурних споруд, сформульовані Вітрувієм:

1) ...............................................................

2) ...............................................................

3) ...............................................................

3.             В залежності від призначення, архітектура поділяється на: … .

4.             Дайте відповідь, що в перекладі означає слово «мегаліт»? Якого періоду історії людства стосується визначення «мегалітична архітектура»?

5.             Необроблений камінь довгастої форми, встановлений вертикально – це ... .

6.             Декілька вертикально встановлених каменів, накритих зверху кам’яною плитою – це ...

7.             Найдавніша архітектурна пам’ятка на території Великобританії – це … .

8.             Славнозвісні єгипетські піраміди – це місця поховань фараонів ... (назвіть їх імена) … .

9.             Найчастіше в єгипетських храмах застосовували колони у вигляді ... .

10.         Основним будівельним матеріалом в Месопотамії був ... .

11.         Для закріплення архітектурних споруд будівельники Месопотамії вперше почали застосовувати ..., а для скріплення цегли між собою ... .

12.         Дайте визначення: Зікурат це ... .

13.         Які три архітектурні ордери ввели в архітектуру стародавні греки?

14.         Наведіть приклади архітектурних пам’яток вищеназваних архітектурних ордерів:

1.

 

2.

 

3.

 

 

15.         Як називались колони у вигляді:

          чоловічої фігури

          жіночої фігури?

16.         Об’ємно-просторовий вид образотворчого мистецтва, де засобами зображення виступають об’єм і пластика – це ... .

17.         Назвіть два види скульптури.

 1. – ...

 2. – ... .

18.         Заповніть таблицю «Види плоскої скульптури»

Рельєф

 

Барельєф

 

Горельєф

 

Контррельєф

 

19.         В якій країні сформувались вимоги до реалістичної скульптури?

20.         Назвіть відомих вам давньогрецьких скульпторів та їх твори.

 

Додатковий матеріал:
Перегляньте відеоматеріал:

Виконайте запропоновані завдання до уроку №2 за темою "АРХІТЕКТУРА. СКУЛЬПТУРА" (тема 2 "ВІЗУАЛЬНІ МИСТЕЦТВА")
відповіді виконайте у форматі Word та розмістіть у вигляді гіперпосилання у відповідній клітинці 
Нагадуємо, для розміщення своєї роботи у відповідній клітинці таблиці (напроти свого прізвища у відповідному уроці), НЕОБХІДНО ЗАРЕЄСТРУВАТИ НА НАШОМУ САЙТІ ЯК КОРИСТУВАЧ, ПРАЦЮВАТИ З ТАБЛИЦЄЮ ТА РОЗМІЩУВАТИ В НІЙ СВОЇ МАТЕРІАЛИ МОЖНА ТІЛЬКИ ПІСЛЯ ВВОДУ ВІДПОВІДНОГО ПАРОЛЮ

Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Дня партизанської слави в закладах освіти Костянтинівського району 22.09.2017 року (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Міжнародного Дня миру в закладах освіти Костянтинівського району 21.09.2017 року (0)
[15.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Урок 5-6.Пам’ятки мистецтва північного Причорномор’я і Скіфії (Ppt-презентація) (1)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Календарь
«  Октябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz