Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 13.10.2019, 22:31
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 2
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)

Урок 6. Духмяна музична квітка    
Вступ
Геніальний мелодист Петро Чайковський назвав оперу «Кармен» «Духмяною музичною квіткою дивовижної краси»!

Перегляд фрагменту фільму-опери «Кармен»
Як і в будь-якій опері сольні номери є характеристиками головних героїв. Тобто слухаючи арії, арієти, аріозо ми одразу розпізнаємо почуття, наміри, а подекуди навіть долю головного героя… Головну героїню опери Бізе циганку Кармен характеризує не арія чи аріозо, а хабанера.
Хабанера - народний танець-пісня, що виник на Кубі, а пізніше отримав популярність в Іспанії.
Оскільки події опери відбуваються саме в Іспанії, то музична характеристика Кармен пов'язана з піснями й танцями іспанського та циганського народів (хабанера, сегідилья, циганський танець), що вирізняються вогняним темпераментом. Послухаємо хабанеру Кармен! І з’ясуємо, як ця музика характеризує головну героїню.

Аналіз музики
Як характеризує хабанера Кармен?
Які особливості мелодії та ритму цієї пісні-танцю?

Темпераментна музика Хабанери передає спокусливу красу циганки, її горду вдачу, розкриває здатність до сильних і пристрасних почуттів. Кармен співає про любов, вільну, як пташка, про любов, котра підкоряє світ. Красуня-циганка Кармен стала в опері символом жіночої краси й пристрасної волелюбності. У її примхливій мелодії та заворожуючому ритмі відчувається дика грація і владна сила прекрасної циганки. Хабанера звучить як виклик Хосе, а квітка, кинута до його ніг, обіцяє любов... Хосе - інший герой опери «Кармен». Але щоб мати уяву і про Хосе, і про Ескамільйо давайте ознайомимося зі сюжетом опери. Сержант Хосе, на якого в селі чекає наречена Мікаела, закохався в циганку Кармен. Заради цієї любові він кидає службу, наречену, стає контрабандистом, і, врешті-решт, убиває Кармен, закохану в тореадора Ескамільйо.

Слухання та аналіз музики з опери «Кармен» Ж. Бізе.
Чий музичний образ - Хосе чи Ескамільйо - став популярнішим? Послухаємо музичну характеристику одного з чоловічих персонажів опери. І впізнаємо за музикою Хосе чи Ескамільйо.
Якого героя опери охарактеризувала музика? Чому Ви так думаєте?
У Куплетах Ескамільйо, так називався цей номер з опери, змальовано характерні риси одного з найяскравіших персонажів опери. Ескамільйо із запалом розповідає про своє життя, наповнене ризиком, небезпекою і тривогами. А нагорода за перемогу - слава та любов красунь!

Відомості про оперу «Кармен», творчість Ж.Бізе
Понад два роки французький композитор XIX століття Жорж Бізе створював свою оперу «Кармен» за новелою письменника Проспера Меріме. З-під пера Жоржа Бізе народжувалась лірична й, одночасно, трагічна музика опери, сповнена життям та світлом. Прем'єра опери «Кармен» відбулася навесні 1875 року і... завершилася приголомшливим провалом. Ж. Бізе, зазнавши потрясіння від провалу своєї улюбленої опери, не втратив мужності і вже почав замислюватися про майбутні твори, але раптова хвороба зломила його. Через 3 місяці після прем'єри «Кармен» композитор помер у передмісті Парижа на 38-му році життя. Але вже з наступного після прем’єри, 1876 року, починається тріумфальна хода опери «Кармен» сценами оперних театрів.
І сьогодні мільйони людей у всьому світі відвідують театри, щоб насолодитися неперевершеними мелодіями опери «Кармен».
Жорж Бізе народився в 1838 році поблизу Парижа в сім'ї музикантів. У чотири роки хлопчик вже знав ноти, а в десять - навчався в Паризькій консерваторії. Коли Жоржу виповнилося 19 років, він був удостоєний Великої Римської премії за досягнення у виконавстві та композиції. Але зрештою юнак відмовився від кар'єри піаніста на користь написання музики. За своє коротке 37-річне життя Бізе написав чимало творів (8 закінчених опер, 15 незавершених замислів, блискучі зразки симфонічної музики). Улюблений жанр у творчості Жоржа Бізе - опери. Серед шести оперних творів композитора «Кармен» є вершиною. Більше того, «Кармен» - визнана вершина реалістичної опери всього XIX століття, завдяки унікальній достовірності образів, силі та яскравості музично-сценічної виразності.

Відомості про «Кармен-сюїту» Ж.Бізе-Р. Щедріна
У ХХ столітті історію Кармен - вічну й сучасну - намагалися передати також і мовою балету. «Хореографії під силу виразити всю повноту гами людських почуттів. Потрібно розхвилювати людину - в цьому одне з найважливіших завдань будь-якого мистецтва, у тому числі й балету», - писав композитор Родіон Щедрін. У 1967 році в Москві на сцені Великого театру відбулася прем'єра одноактного балету «Кармен». Головну партію в ньому танцювала відома балерина Майя Плісецька, а постановку здійснив видатний кубинський хореограф Альберто Алонсо. Музикою балету стала блискуча оркестрова транскрипція на тему однойменної опери Жоржа Бізе - «Кармен-сюїта», яку створив композитор Родіон Щедрін.
Транскрипція - вільна обробка музичного твору для інших інструментів, яка має самостійне художнє значення. «Балетний оркестр має звучати на декілька градусів «гарячіше» оперного», - пояснив композитор вибір незвичного, на перший погляд, складу оркестру - струнні й ударні інструменти. Але саме ці інструменти змогли досить переконливо компенсувати відсутність співу. А розмаїття ударних інструментів (перераховувати повільно) - кастаньєти, бубон, маракас, вібрафон, дзвони, там-там, барабани - надали танцювальному ритму необхідної чіткості та рельєфності. Особливістю сюїти є те, що в ній якнайвиразніше підкреслені танцювальність і трагічні контрасти, закладені в опері.

У балетній постановці особливо контрастним виглядає яскрава індивідуальність Кармен на фоні групи «масок» - людей, позбавлених індивідуальності. Вся дія балету відбувається на арені, що наводить на порівняння життя, сповненого пристрастей і боротьби, з коридою. Друзі, упізнайте героїв музики ХІХ століття в музиці століття ХХ-ого.

Перегляд фрагменту фільму-балету «Кармен-сюїта» Музика Ж.Бізе-Р.Щедріна (уривок 1)
Який герой представлений в балетній сцені?
Охарактеризуйте музику та хореографію

Ми побачили яскраву балетну сцену, що характеризує головну героїню - «Вихід Кармен і Хабанера».

Перегляд фрагменту фільму-балету «Кармен-сюїта» Музика Ж.Бізе-Р.Щедріна (уривок 2)
Який герой представлений в балетній сцені?
Охарактеризуйте музику та хореографію

Ми побачили блискучий вихід-портрет тореадора - «Тореро». Відома й популярна мелодія куплетів Ескамільйо звучить не явно, а ніби підсвідомо на фоні акордового супроводу. Але чому в «Кармен-сюїті» Щедрін використав саме музику опери? Чому він не написав власних мелодій? Композитор вважав, що образи драми «Кармен» у нашій пам'яті назавжди пов’язані з музичними образами безсмертної опери. «Образ Кармен став узагальненим завдяки музиці Жоржа Бізе. «Кармен» без Бізе буде завжди нести якесь розчарування... Публіка завжди буде чекати знамениту арію тореадора, без неї вважатиме себе обманутою у кращих сподіваннях...».

Творче завдання
Спробуймо і ми втілити безсмертні образи Бізе та Щедріна засобами хореографії. Отже, спробуйте втілити образ Кармен за допомогою пантоміми та хореографії. Під музику Жоржа Бізе в транскрипції Щедріна.

Робота над піснею «Моя стежина»
Радість і печаль, любов і смерть, мить і вічність - все це зустрілось на життєвій стежині волелюбної красуні Кармен. Цікаво, а що зустріне кожен з нас на своїй життєвій стежині? Життєві пристрасті нікого не оминуть. А поки що спитаємо про це в авторів пісні «Моя стежина» - поета Андрія Малишка та композитора Платона Майбороди. І продовжимо її розучування.

Караоке. «Моя стежина»

Співаємо з зірками (відео)
Пісня проживає нове життя з кожним новим виконавцем. Адже кожна людина при виконанні вкладає у слова та музику власний досвід та почуття.
Але взірцем пісенних інтерпретацій є виконання пісень видатними співаками минулого та сучасності. Ось і сьогодні пісня «Моя стежина» - українській хіт 60-років ХХ століття - прозвучить у виконанні Дмитра Гнатюка. Відчуйте голос іншої епохи!

Тестове завдання 1
Позначте правильні твердження
Хабанера - кубинський народний танець-пісня
Хабанера - мексиканський народний танець-пісня
Хабанера - французький народний танець-пісня

Тестове завдання 2
Закінчіть речення: «Улюблений жанр у творчості Жоржа Бізе - …»
Опери
Балети
Симфонії
Пісні

Тестове завдання 3
Відмінності опери «Кармен» та «Кармен-сюїти»
Жанр
Оркестровка
Герої
Мелодії

Тестове завдання 4
Основна ідея опери «Кармен» та «Кармен-сюїти»
Взаємовідносини волелюбної особистості з «суспільством масок»
Взаємовідносини Кармен та Хосе
Взаємовідносини Кармен та Ескамільйо
Взаємовідносини Хосе та Ескамільйо

Тестове завдання 5
Назва вільної обробки музичного твору для інших інструментів, що має самостійне художнє значення
Транскрипція
Каденція
Секвенція

Підсумки уроку
Переважна більшість людей на нашій планеті впізнає, і навіть зможе наспівати мелодію куплетів Тореадора. Недарма вважають, що опера «Кармен» є музичним еталоном цілої епохи. У свій час Петро Чайковський, сам геніальний методист, написав: «Я впевнений, що років за десять «Кармен» буде найпопулярнішою оперою в світі...» .
 

 

 

Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
[22.09.2019]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2019 р. (0)
[21.09.2019]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 23-27 вересня 2019р (0)
[21.09.2019]
5-й навчальний тиждень з 30 вересня по 04 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (4)
[19.09.2019]
Виставка робіт до 80-річчя Костянтинівського району (0)
[13.09.2019]
про проведення Заходів Всеукраїнського Олімпійського уроку та Олімпійського тижня (0)
[12.09.2019]
4-й навчальний тиждень з 23 по 27 вересня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (2)
[12.09.2019]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 16-20 вересня 2019 р (0)
[10.09.2019]
Новый учебный год — время перемен (0)
[10.09.2019]
Стало известно, когда на Донетчине будут сдавать ВНО в 2020 году (0)
[08.09.2019]
Виховний захід в 5-А класі на тему: «Будь обережним на дорозі». (0)
[08.09.2019]
Про Правила безпеки на залізничному транспорті Для збереження життя та здоров’я виконуйте основні правила поведінки на залізничному транспор (0)
[06.09.2019]
Звіт про проведення заходів пожежної безпеки (0)
[06.09.2019]
Звіт про проведення місячника безпеки на залізничному транспорті (0)
[06.09.2019]
тиждень «Увага! Діти на дорозі!». (0)
[06.09.2019]
В ОШ №9 Краматорска уроки проводят на улице (0)
[06.09.2019]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 09-13 вересня 2019 р (0)
[06.09.2019]
3-й навчальний тиждень з 16 по 20 вересня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[06.09.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 76-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[04.09.2019]
Моє село на долоні (презентація) (0)
[03.09.2019]
Моє село на долоні (0)
[25.08.2019]
Педагогічні розсипи «Мистецтво в освітньому просторі Нової української школи» Секція «Педагогічні розсипи»  з теми «Мистецтво в освітньому (0)
[17.08.2019]
Методичні рекомендації щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу у 2019/2020 навчальному році (0)
[17.08.2019]
Доповнена реальність як сучасний дизайнерський педагогічний продукт у мистецькій освіті. Можливості та реалії (0)
[16.08.2019]
2 навчальний тиждень з 09 по 13 вересня 2019 року. Переглядаємо урок №2 (3)
[05.08.2019]
Реагування на доведені випадки булінгу Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб (0)
[05.08.2019]
порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; (0)
[05.08.2019]
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (0)
[05.08.2019]
Правила поведінки здобувачів освіти (0)
[05.08.2019]
Перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати. (0)
[05.08.2019]
Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми проблемами (0)
[05.08.2019]
Правила прийому до школи (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Календарь
«  Октябрь 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz