МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 19.10.2017, 20:02
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [649]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 15
Гостей: 14
Пользователей: 1
musik8933
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
Главная » Файлы » методические материалы

10 кл. Художня культура. Урок 2.МИСТЕЦТВО ГРЕЦЬКИХ МІСТ ПІВНІЧНОГО ПРИЧОРНОМОР'Я
02.09.2013, 12:57
Урок 2.
Тема. МИСТЕЦТВО ГРЕЦЬКИХ МІСТ ПІВНІЧНОГО ПРИЧОРНОМОР'Я
Автори:С. М. Гольдарб, Н. О. Фещенко, Донецька обл.
Мета: узагальнити знання учнів про особливості мистецтва грецьких міст Пів-нічного Причорномор’я на різних етапах його розвитку; ознайомити учнів із найвідомішими пам’ятками мистецтва міст Північного Причорномор’я; сприяти формуванню предметної компетенції учнів; формувати вміння робити аналіз- інтерпретацію творів мистецтва; збагачувати емоційно-естетичний досвід учнів; виховувати художньо-естетичний смак.
Тип уроку: комбінований (лекція, презентація з використанням ІКТ).
Форма уроку: керована лекція.
Обладнання: карта світу, фотографії та карти місць розташування грецьких поселень, комп’ютерна презентація грецьких виробів, звукозапис музики Те- одоракіса, грецько-український (російський) словник; фольга, альбом, олівці.
Хід уроку
І. Організація класу
Слово вчителя
Сьогоднішній урок я почну з притчі про дроворуба. Був собі дроворуб, і жив він дуже бідно, заробляючи тим, що приносив дрова з ближ¬нього лісу. Одного дня, коли він рубав дрова, повз нього проходив му¬дрець. Побачивши дроворуба, він сказав: «Іди далі!»
Дроворуб, послухавшись мудрецевої поради, зайшов далі в ліс і знайшов там сандалові дерева. Нарубавши стільки, скільки зміг підня¬ти, і отримавши від продажу багато грошей, він і наступного дня виру¬шив у ліс. Пригадавши пораду мудреця, він зайшов іще далі й побачив розсипи срібної руди. На третій день він не зупинився й у глибині лісу відшукав печеру з коштовностями.
Тож нумо й ми з кожним уроком пізнавати все більше й більше, щоб знаходити нові перлини знань. Зараз ми вирушаємо в подорож до давніх міст Північного Причорномор’я, і в цій подорожі познайомимось із найвідомішими пам’ятками їхнього мистецтва.
II* Актуалізація опорних знань
Бліц-опитування
• Що таке мистецтво?
• На які групи можна поділити види мистецтва?
Слово вчителя
Грецькі наукові та культурні досягнення стали справжнім стрибком у розвитку мистецтва і справили величезний вплив на світову культуру.
Завдання учням
1. Прийом «Ромашка». Написати на дошці культурні досягнення Давньої Греції.
2. Назвати античні міста-держави Північного Причорномор’я, пере-класти назви міст із грецької, коротко розповісти про їхню історію (на¬звати час виникнення, сучасну назву).
III. Мотивація навчальної діяльності
СЛОВО вчителя
Про античну цивілізацію без своєрідної культури Північного Причорномор’я годі й думати. Незважаючи на свою периферійність, ця культура увійшла до скарбниці світових цінностей. Величезна кількість художніх творів, зроблених як приїжджими, так і місцевими майстрами, свідчить про розвинені мистецькі смаки мешканців регіону — не лише еллінів, а й таких, здавалося б, «диких» народів, як скіфи, сармати, й та¬ких «сільськогосподарських», як праслов’янські зарубинецькі племена.
Ця територія дала світові щонайменше трьох видатних філософів — Сфера Боспорського, Біона Борисфеніта і скіфа Анахарсіса. Останній входить до славнозвісної «сімки мудреців».
IV. Вивчення нового матеріалу

Мистецтво грецьких міст Північного Причорномор'я
Північне Причорномор’я — територія, що простягається від гирла Дунаю через Крим та береги Азовського моря до узбережжя Кавказу. Сучасна наука досягла великих висот у вивченні культури Північно¬го Причорномор’я, завдяки новим знахідкам і відкриттям історія мис¬тецтва цього регіону набуває дедалі чіткіших рис. Одним із найважли¬віших чинників історії Північного Причорномор’я було утворення на узбережжі Чорного моря грецьких полісів — рабовласницьких торгових міст-держав: Ольвії, Херсонеса, Пантикапея, Феодосії та ін. Серед них особливу роль відігравав Пантикапей, що був столицею великої рабо¬власницької держави — Боспору, культура якого поєднувала грецький і місцевий елементи.
Досягнення давньогрецької цивілізації й культури греки- поселенці продовжували розвивати в містах і передмістях Північного Причорномор’я. Туди з Мілета, Афін та інших культурних центрів ме¬трополії надходила величезна кількість творів мистецтва, високохудож¬ня кераміка, шедеври скульптури. Загальний культурний рівень жителів Ольвії, Херсонеса, Тіри й, особливо, багатого Пантикапея був високим і сприяв бурхливому розвитку місцевої архітектури, скульптури, живо¬пису, керамічного та ювелірного промислів. Завдяки тісним зв’язкам з Афінами на береги Понту Евксинського (так називали Чорне море) зі столиці охоче приїжджали кращі керамісти, ювеліри, архітектори, скульптори.
Архітектура
Бесіда
1. Що таке архітектура? (Це мистецтво проектування та будівництва споруд.)
2. Назвіть приклади архітектурних споруд давньої Греції та світу. (Піраміди Єгипту, Парфенон, Великий Китайський мур.)
3. Які ви знаєте грецькі архітектурні ордери? (Доричний, іонічний, коринфський.)
4. Назвіть відомі приклади архітектурних споруд. (Житлові, громад¬ські будівлі, культові споруди, інженерно-технічні споруди.)
Слово вчителя
Великого значення в грецьких полісах Північного Причорномор’я надавали будівництву храмів. За своїми розмірами й оздобленням вони, звичайно, поступалися величним спорудам Афін, проте відзначалися своєрідним декором, оригінальною формою й стилем. Основні кольори, які причорноморські греки використовували для розфарбовування своїх споруд,— синьо-жовтий і червоний. Підлогу храмів і будинків багатих городян зазвичай прикрашали мозаїкою.
Із античних будівель Північного Причорномор’я краще за інші збе-реглися фортечні споруди. Одна з цікавих пам’яток — фортечні стіни Херсонеса. Потужні стіни обладнані вежами. Ретельність обробки каме¬ню, доцільне розташування веж і воріт дозволяють вважати цю пам’ятку одним із найвидатніших творів античної фортечної архітектури. Будів¬лі храмів, базилік, театрів не збереглися, про їхню колишню значущість свідчать знахідки окремих їхніх частин, зокрема руїни базиліки, відкри¬тої Уваровим 1853 р., так званий «Монетний двір» та ін.
Повніше уявлення можна скласти про характер жител. Розкопки останніх відкрили залишки безлічі будинків (переважно їхні фундаменти), вдалося встановити розташування внутрішнього дворика, вогнища й кімнат. Особливий інтерес становить житловий будинок, збудований у II ст. до н. е., що його відкрив Б. Фармаковський у 1902-1903 рр. в Ольвії. Від нього зберігся не лише фундамент, а й мозаїчна підлога, залишки колон і розписна штукатурка.
Вулиці в містах розташовувались у формі правильної сітки, як бу¬ло заведено в Ольвії. Для Пантикапея характерне терасне планування, обумовлене рельєфом місцевості.
Найбільша частина збережених архітектурних пам’яток Північного Причорномор’я — похоронні склепи. Архітектура їх розпадається на три групи. До першої належать кургани з кам’яними склепами. їхні склепін¬ня являли собою систему нависаючих плит, а пізніше були клинчасти¬ми, напівкруглими. До склепу веде вузький коридор — дромос. До дру¬гої групи належать кургани із земляними склепами прямокутної форми, що також мають дромос. Третя група — кургани зі склепами, викладе¬ними з сирцевої цегли, з перекриттям, складеним із товстих колод (ку¬банські кургани). Усі групи похоронних склепів існували в один і той самий час.
До найвидатніших пам’яток першої групи належить Царський курган. Він розташований за 6 км від Керчі.

Це велика усипальня од¬ного з боспорських правителів. Його висота сягає 17 м, а обвід — 260 м. Насип складається із землі й каменю. Нижня частина кургану укріплена зовні невисокою кам’яною стіною — крепидою, яка оберігає насип від руйнування. У камеру веде дромос завдовжки 36 м — вузький коридор, перекритий крутим східчастим склепінням; висота дромосу збільшуєть¬ся в міру наближення до склепу (7 метрів заввишки). Склеп є прямокут¬ною камерою (4,49 х 4,39). Склепіння її складається з 17 рядів нависа¬ючих плит. Вражає ефект дромосу, коли глядач дивиться з похоронної камери: він здається нескінченно довгим, величним і суворим. Склеп датується IV ст. до н. е.
Скульптура
Бесіда
1. Що таке скульптура? (Один із видів візуального мистецтва, тво¬ри якого мають об'ємну або рельєфну форму і виконуються способом витісування, виливання, різьблення, ліплення з твердих чи пластичних матеріалів.)
2. Назвіть види скульптури та схарактеризуйте їх. (Відповіді учнів.)
Письмове завдання в зошитах
Заповнити таблицю.
Види скульптури
За призначенням За характером передання об’єму За матеріалом і технологією






Очікуваний результат:
Види скульптури
За призначенням За характером передання об’єму За матеріалом і технологією
монументальна кругла мармурова
декоративна рельєфна глиняна
станкова гіпсова
металева
кістяна

Слово вчителя
Під час розкопок міст Північного Причорномор’я знайдено бага¬то різноманітних скульптур. Мармурові й бронзові статуї богів, геро¬їв, вельможних громадян у ті часи були окрасою площ, перехресть і не-крополів. До місцевої художньої богеми належало чимало талановитих скульпторів. Хоч вони й поступалися в техніці кращим афінським май-страм, однак володіли своїм, властивим саме цьому регіону стилем: бо¬гів і людей зображували чіткіше, реалістичніше, менш аскетично, хоча й дещо недбало.
В античному мистецтві значення монументальної скульптури дуже велике, у мистецтві Північного Причорномор’я її роль набагато скром¬ніша. Вона розвивається порівняно пізно, уже в елліністичну епоху, і переважно в рельєфі. Скульптурні пам’ятки, які прикрашали Ольвію, Херсонес, Пантикапей та інші міста, були здебільшого привезені з Ат¬тики та Малої Азії. Особливо значні з мистецького погляду знайдений 1948 р. в Фанагорії великий мармуровий ажурний акротерій аттичної роботи IV ст., яким був прикрашений надгробок, і голова Афродити з Пантикапея (розкопки 1949 р.), що становить частину великої статуї (її було створено, мабуть, малоазійським майстром у І ст. н. е.).
Дуже своєрідною є портретна статуя правителя Горгіппії, Неокла, 187 р. н. е. У його еллінізованій зовнішності підкреслена місцева осо¬бливість: масивна гривна на шиї, кінці якої з’єднуються замком, схожим на бичачу голову. Виразне обличчя обрамлене густим волоссям та ко¬роткою кучерявою бородою. Вираз обличчя сумний, великі опуклі очі напівзаплющені. Митець, певне, не зупинявся на зовнішній схожості й намагався передати характер і настрій Неокла.
Найширше скульптура застосовується в надгробних стелах. Сюже¬ти боспорських стел — це зображення мертвих, показаних у побутовій обстановці: жінок у кріслі з наймичкою, що стоїть перед ними з тра-диційною скринькою в руках; жінок і чоловіків у сім’ї; сцени так зва¬ної «заупокійної трапези», де померлий зображений на ложі з чашею в руці. Перед ним стоїть столик зі стравами, а в ногах у високому кріслі сидить сумна жіноча постать. Надгробні стели з рельєфними зображен¬нями здебільшого належать до періоду кінця еллінізму і перших сто¬літь нашої ери.
Мистецтво скульптури впливало на коропластику — виробництво глиняних статуеток для храмів і осель. Як і в скульптурі, теракотові фі¬гурки Афродити, Деметри, Кібели, Кори-Персефони й інших небожи¬телів нерідко втрачали божественний вигляд і наділялися рисами зви¬чайних жінок. Ці статуетки, як правило, не відзначалися майстерністю виготовлення, однак були, без сумніву, оригінальними.
Живопис
Бесіда
1. Що таке живопис? (Вид образотворчого мистецтва, твори якого відображають предмети і явища за допомогою фарб.)
2. Розкажіть про техніку виконання фрескового живопису та моза¬їки. (Відповіді учнів.)
Прагнули до оригінальності й причорноморські художники. Вони створили своєрідний «боспорський» живописний канон, для якого ха-рактерними були еклектика, свідома непропорційність, відсутність пер-спективи, незвичайне застосування фарб (наприклад, зелений кінь). Досягли вершин боспорські художники в портретному живописі. І, зно¬ву ж, богів живописці наділяли глибоко людською подобою (наприклад, обличчя Деметри на сферичній поверхні одного з пантикапейських скле¬пів — імовірно, позувала художникові місцева красуня).
З архітектурою пов’язані й численні настінні розписи склепів Пан-тикапея й Тамані. Вони виконані фрескою, технічно досконалі, написані живими, насиченими фарбами. Найраніший тип розпису (ІУ-ІІІ ст. до н. е.) є імітацією кладки з кольорового мармуру, вище — фриз із зоб¬раженням предметів побуту грецького атлета: посудини для оливко¬вої олії, вінки, рушники, переможні пов’язки — тенії (склеп відкритий 1908 р., Керч). Цікавий розпис склепу Васюриної гори (Таманський пів¬острів) кінця IV — початку III ст. до н. е. Розпис склепу відтворює вну¬трішній вигляд героона (тип родової усипальні) — культового будинку без даху, з невисокими стінами. Розпис і архітектура цього склепу ма¬ють аналогії на Балканах і в Малій Азії.
У розписі склепів трапляються й сюжетні зображення: міфологічні сцени (склеп Пігмеїв, склеп Алкіма) чи зображення побутової обста¬новки, бою (склеп 1852 р. та ін.). Виконання цих розписів має досить ремісничий характер, хоча в ньому є цікаві елементи композиції, пер¬спективи, відчуття кольору. У живописі переважають світлі тони — ро¬жевий, блакитний, жовтий.
Культ Деметри, богині землеробства, поширився в Північному Причорномор’ї і зливався з культом місцевої великої богині. Образ її є на стінних розписах. Одне із зображень періоду класики було написа¬не на плиті склепу Великих Близнюків, відкритого в 1864 р. Це мону¬ментальна голова Деметри. Розпис було зроблено темперою безпосеред¬ньо на камені, без ґрунту, і тому живопис виявився нетривким, невдовзі після вилучення зі склепу фарба обсипалась і зображення загинуло. Образ Деметри, сповнений величі й піднесеного спокою, був майстер¬но виконаний художником. Голова розташована у фас. Великі карі очі широко розплющені, і погляд їх спокійний; квіти, які богиня тримає в руках і якими прикрашене її темне густе волосся, пом’якшують образ, який міг би здатися надто суворим.
Інше зображення Деметри належить до І ст. н. е. Воно написане в центрі склепіння, вирізьбленого в скелі склепу в Керчі. Суворі темні великі очі, чорне волосся, худе обличчя з маленьким ротом справляють враження великої внутрішньої зосередженості.
Для розписів римського часу (І—II ст. н. е.) характерні баталь¬ні сцени, окремі зображення воїнів, сцени полювання, релігійні сцени, пов’язані з містеріями. Розписи цього періоду представлені, зокрема, в Керченському склепі, відкритому в 1891 р. Стінні розписи І—II ст. н. е. відображають зміни в побуті мешканців Пантикапея, що виникли вна¬слідок тиску сарматських племен. «Сарматизація» одягу, озброєння, во¬єнізація всього як спосіб життя властиві першим століттям нашої ери в Боспорі. Найбільше змінюється стиль живопису — він набуває вели¬кої експресивності, але стає грубішим.
Під впливом кращих зразків посуду, який привозили з інших куточ¬ків античного світу, причорноморські керамісти створили неймовірну кількість виробів, розписаних сценами із життя богів і смертних. Цими виробами із задоволенням користувалися не лише греки, а й усі народ¬ності по обидва боки Дніпра.
У Боспорі були великі майстри розпису ваз, серед яких Ксенофант Афінянин, автор двох підписаних ваз зі сценами полювання варварів. Серед численних знахідок у Північному Причорномор’ї дуже багато грецьких ваз. Чудові фігурні вази, характерні для Фанагорії (зокрема знаменитий таманський сфінкс), згадувалися як розділ грецького мис¬тецтва. Особливо популярними були червоні фігурні вази із зображен¬нями амазонок, грифонів і коней. Вироблявся й посуд для дому.

Різьблення по дереву
Різьблення по дереву становить одну з найпоширеніших галузей мистецтва Північного Причорномор’я. Цінність збережених пам’яток зумовлена ще й тим, що грецьке дерев’яне різьблення майже зовсім утрачене. До сьогодення дійшло кілька дерев’яних саркофагів, очевидно, виконаних грецькими майстрами на місці. Вони мають форму прямо¬кутних споруд із двосхилим дахом. Деякі з них прикрашені інкрустаці¬єю, різьбленими чи ліпними розфарбованими прикрасами, позолотою.
Ювелірне мистецтво
Запитання до учнів
• Які види ювелірних виробів ви знаєте?
Особливе захоплення викликають північнопричорноморські ювелі¬ри. Те, що зазвичай називають скіфським золотом, створено не скіфа¬ми, а грецькими майстрами. Однак і тут їм вистачало оригінальності, але бракувало старанності: найвизначніші шедеври, такі як пектораль із кургану Товста Могила або відомий золотий гребінь із Солохи, на дум¬ку вчених, створені не місцевими, а приїжджими ювелірами, які працю¬вали в Пантикапеї на запрошення боспорських царів.
У курганах і некрополях Північного Причорномор’я збереглася ве¬лика кількість предметів із золота і срібла. Найцікавішими є речі із зоб¬раженням скіфів, зроблені пантикапейськими грецькими майстрами на замовлення скіфської знаті. На цих пам’ятках зображено життя скіфів, оскільки це відповідало бажанням замовників. Такі твори використо¬вувались у побуті скіфів і відповідали художнім смакам верхівки скіф¬ського суспільства.

До них належить відома посудина з кургану Куль-Оба в околицях Керчі, зроблена зі сплаву золота і срібла. Її форма не грецька; можливо, це форма скіфських культових посудин. На її поверхні зображено чо¬тири сцени: мисливець, що натягує тятиву лука; дві постаті людей, за¬глиблених у дискусію; воїн, що перев’язує пораненому ногу; воїн, який лікує зуб своєму побратимові. Блискучий талант давнього художника позначений як у детальному зображенні зовнішності дійових осіб, так і в умінні передавати їхні відчуття й емоції — зосередженість, увагу, фі¬зичний біль, страждання.
Зміст цих композицій пов’язаний із легендою про походження скі¬фів, записаною Геродотом. За цією легендою, міфічний основоположник скіфів Таргітай вирішив передати владу над країною тому із трьох своїх синів, хто зможе натягнути тятиву батьківського лука. Випробовування витримав тільки молодший син на ім’я Скіф. Переможця, який став ца¬рем у скіфському племені Скіфії, певно, втілює постать воїна, що схилив коліно, із луком у руках. Очевидно, одна зі сцен зображує його бесіду з батьком, а дві інші — братів-невдах, які одержали поранення (один — у ліву ногу, другий — у щелепу) через незграбне володіння луком. Усю тонкість і віртуозну майстерність роботи можна оцінити по-справжньому, лише роздивляючись оригінал у дуже збільшеному вигляді.
Відкрита в Чортомлицькому кургані (біля Нікополя) в 1862 р. зна¬менита чортомлицька срібна амфора, виконана в Пантикапеї, є одним із найпрекрасніших творів античної торевтики — мистецтва рельєф¬ної обробки художніх виробів із металу. Дуже характерна видовжена
форма вази і витончений рельєфний рослинний орнамент із листя, кві-тів і пташок. Особливо цікавий рельєфний фриз із зображенням скіфів у казахському степу серед кінського табуна. Композиція фриза справ¬ляє враження вільного розміщення фігур у просторі, суворо продума¬на й пов’язана з формою та декорацією вази. Безсумнівно, художник бачив у житті сцени, які він зобразив,— старих і молодих скіфів, їхній одяг, рух, їхніх міцних коней; відчував вільний подих степів, адже лише так він міг створити настільки прекрасне, живе й переконливе творін¬ня. Над фризом зі скіфами вміщена смуга з грифонами, що роздирають оленя,— данина скіфській звіриній тематиці.
Світовою популярністю користується золотий гребінь із кургану Солоха біля Нікополя. Він прикрашений ажурним зображенням битви трьох воїнів. У центрі — вершник, який нападає на воїна. Ліворуч — піший дружинник із мечем. Усі постаті захоплені боротьбою, їхні ру¬хи надзвичайно рішучі. Убитий кінь, що лежить на спині, підкреслює реальність сцени. Бурхливі рухи постатей підпорядковані завершеній, урівноваженій композиції, яка наближається до трикутника. Ритмічним переходом між рельєфною композицією й зубцями слугує вузька ажур¬на смужка з п’ятьма постатями лежачих левів. Співвідношення частин гребеня, його пропорції свідчать і про тонкий художній смак майстра.
Деякі речі з курганних знахідок, так само унікальних за якістю, на-певно, привезені з інших місць. Наприклад, сережки з кургану Куль- Оба — тонкість роботи цього ювелірного виробу вражає, деякі деталі можна роздивитися лише в лупу. Навіть найкращі ювеліри XIX ст. не змогли скопіювати ці сережки. Зразком найвищої майстерності торевти- ки IV ст. н. е. є знайдений у кургані Куль-Оба золотий кручений брас¬лет із півфігурами двох крилатих сфінксів.
В епоху еллінізму й у перші століття нашої ери на Боспорі склада¬ється поліхромний стиль у торевтиці, який характеризується поєднан¬ням золота з кольоровими каменями.
Цікаві численні монети Північного Причорномор’я. Мистецьку цін¬ність мають пантикапейські монети IV-III ст. н. е., наприклад, золоті статери з головою сатира і на звороті — грифона чи срібні тетрадрахми з профільним зображенням Аполлона, а на звороті — коня.
Вивчення мистецтва Північного Причорномор’я показує, що воно є гілкою античного мистецтва, має свої специфічні особливості: поєд¬нання грецької й місцевої культур, самостійність архітектурних кон¬струкцій, велика декоративна майстерність, використання своєрідних художніх прийомів, що поєднують узагальненість трактування предме¬тів із підкресленням реалістичних деталей.

V. Закріплення та узагальнення вивченого
Практична робота
Створити монету, яка імітуватиме техніку карбування на металі (із фольги). У ході роботи вчитель проводить поточний інструктаж.
Поради щодо роботи з фольгою
1. На аркуші паперу намалюйте свою монету.
2. На заготовку з фольги накладіть свій малюнок, а під неї помістіть списані зошити або старі газети.
3. Добре натискаючи, обведіть контур малюнка виписаним стерж¬нем від кулькової ручки.
4. Поклавши фольгу лицевим боком на м’яку основу, виконайте ре-льєфне зображення за допомогою заокругленого кінця кулькової ручки.
5. Повторно обведіть контур суцільною лінією та прикрасьте по¬верхню крапками чи штрихами.
Презентація робіт.
VI. Підведення підсумків уроку
Мікрофон
Учні з уявним мікрофоном відповідають по черзі на питання рефлек-сивного характеру.
Яке враження викликали у вас твори мистецтва грецьких міст Пів-нічного Причорномор’я?
VII. Домашнє завдання
Довести, що місцеві кочові племена вплинули на розвиток мисте¬цтва грецьких міст Північного Причорномор’я.
Автори:С. М. Гольдарб, Н. О. Фещенко, Донецька обл.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 4143 | Загрузок: 0 | Комментарии: 16 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 16
avatar
16
Домашня робота:
Архітектура, в якій органічно взаємопов’язані функціональні, конструктивні й естетичні риси, в процесі свого розвитку, як і інші види мистецтва, виробила ряд стильових (істо-ричних і національних) ідейно-художніх та естетичних напрямів: гіпостиль, античний стиль, візантійський, романський, давньоруський стилі, ренесанс, бароко, класицизм, ампір, конструктивізм, раціоналізм, модернізм та ін.

Архітектура є складовою частиною засобів виробництва (промислова архітектура – будівлі заводів, фабрик та ін.) і матеріальних умов існування людини (громадська архітектура – житлові будинки, громадські будівлі, садиби та ін., а також ландшафтна архітектура – гармонійні ансамблі, що включають елементи природного та антропогенного ландшафтів).

Видатні зразки архітектурних споруд є пам’ятками архітектури, що охороняються; всі вони, як правило, є об’єктами екскурсійного показу і відіграють важливу роль в пізнавальному туризмі
Ответ: УЧИТЕЛЬ: Домашнє завдання
Довести, що місцеві кочові племена вплинули на розвиток мисте¬цтва грецьких міст Північного Причорномор’я.
ВІДПОВІДЬ НЕ ЗАРАХОВАНА
avatar
13
Блок1Місто Ольвія. Місто заснували вихідці з Мілета у VІ ст. до н. е. у тому місці, де гирла Борисфена й Гіланіса (Дніпра і Бугу) зливалися разом, утворюючи широкий лиман. Слово «Олівія» означає «щасливо» . Друга назва міста була «Борисфен», бо, як правило, греки називали свої колонії за ім’ям річки, на якій стояло місто. Головним партнером Ольвії в торгівлі зерном було місто Афіни в Греції.Місто Херсонес. Греки заснували це місто в V столітті до н. е. на тому місці, де нинім. Севастополь. До наших днів збереглися залишки міцних мурів навколо міста, вежі та ворота, зроблені з тесаного каменю. Колони стародавнього міста зображено на українській гривні.Місто Пантикапей. Означає «рибний шлях». Засноване греками  в VI до н. е. на березі Керченської протоки, яка веде з Азовського моря до Чорного.Майже тисячу років існували грецькі міста в Північному Причорномор’ї вони мали великий культурний вплив на місцеві племена – наших далеких предків. Вони продавали зброю, олію, керамічний посуд, золоті прикраси, тканини. 

Скіфи, нові володарі українських степів, були войовничими племенами. На теренах України вони розселилися між річками Дон і Дунай. Утворена ними держава дістала назву Скіфія. Відвідавши Північне Причорномор'я, Геродот у своїй «Історії» стверджував, що скіфи називали себе сколотами і поділялися на царських скіфів, скіфів-скотарів, скіфів-хліборобів та скіфів-орачів.
Царські скіфи жили на берегах Азовського моря і степового Криму. їхнім     основним заняттям була війна. Та вони не тільки воювали, а й торгували з грецькими колоніями у Причорно­мор'ї. В обмін на зерно, хутро, віск, мед і рабів скіфи отримували зброю, вино, предмети розкоші. Скіфи-скотарі кочували на схід від пониззя Дніпра в пошуках нових пасовищ. За словами Геродота, скіф міг поцілити у ворога з лука на відстані 500 метрів. Навіть скіфські дівчата вправно володіли зброєю і не вихо­дили заміж, доки не вбивали трьох ворогів. Більшість худоби та рабів, захоплених під час воєн, діставалася багатим скіфам.Кочували скіфи на чотири - та шестиколісних возах. їх супроводжува­ли озброєні воїни. У разі нападу ворогів вози ставили в коло, створюючи укріплений табір. Пізніше цю тактику використовували українські козаки.На культуру скіфів великий вплив мала грецька культура, носіями якої були жителі грецьких колоній. Історія зберегла імена скіфів за походженням - лікаря Токсаріса й філософа Анахарсіса, які здобули освіту в Греції.Скіфи мали свою оригінальну міфологію та релігію. Особливу по­шану в них мали богиня домашнього вогнища Табіті (зі скіфської -«полум'яна»), володар неба і творець людства Папай, богиня землі Апі. Від шлюбу Папая та Апі народився пращур усіх скіфів Таргитай. Усім богам скіфи приносили жертви. Переважно це були коні або інші тварини. Винятком був бог війни Арей, якому віддавали кожного сотого полоненого.Скіфи шанували могили предків. їхня віра в потойбічне життя зму­шувала здійснювати жорстокий і складний поховальний обряд. На місці поховання насипали великий курган - «піраміду степів».Найвідомішими похованнями, які через розміри курганів дістали назву «царських», є: Солоха і Гайманова Могила на Запоріжжі, Чор-томлик і Товста Могила на Дніпропетровщині.У кінці IV - на початку III століття до н. е. Скіфія занепала. Через висихання степів кочівники вже не мали достатньо пасовищ для худо­би. На територію Північного Причорномор'я прийшли сармати, які захопили їхні землі. Частина скіфського населення відступила і ство­рила в пониззі Дніпра й Північного Криму Малу Скіфію зі столицею в Неаполі Скіфському, поблизу теперішнього Бахчисарая. Державу скіфів згодом підкорили римляни .
avatar
0
14
УЧИТЕЛЬ: ВІДПОВІДЬ ЗАРАХОВАНА. ПЕРЕХОДЬТЕ ДО НАСТУПНОГО УРОКУ!

avatar
12
Домашня робота: 
Архітектура, в якій органічно взаємопов’язані функціональні, конструктивні й естетичні риси, в процесі свого розвитку, як і інші види мистецтва, виробила ряд стильових (істо-ричних і національних) ідейно-художніх та естетичних напрямів: гіпостиль, античний стиль, візантійський, романський, давньоруський стилі, ренесанс, бароко, класицизм, ампір, конструктивізм, раціоналізм, модернізм та ін.  

Архітектура є складовою частиною засобів виробництва (промислова архітектура – будівлі заводів, фабрик та ін.) і матеріальних умов існування людини (громадська архітектура – житлові будинки, громадські будівлі, садиби та ін., а також ландшафтна архітектура – гармонійні ансамблі, що включають елементи природного та антропогенного ландшафтів).  

Видатні зразки архітектурних споруд є пам’ятками архітектури, що охороняються; всі вони, як правило, є об’єктами екскурсійного показу і відіграють важливу роль в пізнавальному туризмі
avatar
0
15
УЧИТЕЛЬ: ВІДПОВІДЬ ЗАРАХОВАНА. ПЕРЕХОДЬТЕ ДО НАСТУПНОГО УРОКУ!

avatar
10
Домашня робота:
Архітектура, в якій органічно взаємопов’язані функціональні, конструктивні й естетичні риси, в процесі свого розвитку, як і інші види мистецтва, виробила ряд стильових (істо-ричних і національних) ідейно-художніх та естетичних напрямів: гіпостиль, античний стиль, візантійський, романський, давньоруський стилі, ренесанс, бароко, класицизм, ампір, конструктивізм, раціоналізм, модернізм та ін. 

Архітектура є складовою частиною засобів виробництва (промислова архітектура – будівлі заводів, фабрик та ін.) і матеріальних умов існування людини (громадська архітектура – житлові будинки, громадські будівлі, садиби та ін., а також ландшафтна архітектура – гармонійні ансамблі, що включають елементи природного та антропогенного ландшафтів). 

Видатні зразки архітектурних споруд є пам’ятками архітектури, що охороняються; всі вони, як правило, є об’єктами екскурсійного показу і відіграють важливу роль в пізнавальному туризмі
avatar
0
11
УЧИТЕЛЬ: Відповідь зарахована. Переходьте до наступного уроку! Успіхів!

avatar
9
просмотрела
avatar
8
http://ananiev.ucoz.ua/
avatar
7
В I тыс. до н.э. на территории Украины появляются первые железные орудия труда. Здесь жили, в частности, предки славян - местные земледельческих племена. Впоследствии на украинские земли приходят кочевников. Первыми из них были Киммерийцы, принадлежавших к ираноговорящих групп населения. Именно они первыми освоили технологию добычи железа из болотных руд. Основная деятельность киммерийцев связана с военными походами, которые достигали стран Малой и Передней Азии. Мобильные всадники, вооружены железным оружием, эти завоеватели были значительной военной силою. Киммерийцы не имели постоянных жилищ. Они объединялись в племена, а те, в свою очередь, союз племен во главе с вождем.
В конце VII в. до н.э. киммерийцев вытеснили ираноговорящих племена скифов, которые имели численное преимущество, были лучше организованная и военно подготовленные. Возглавляли племена скифов цари с неограниченной властью. Выдающийся древнегреческий историк Геродот отличал среди них царских скифов, скифов-кочевников, скифов-пахарей и скифов-земледельцев. Первые жили на берегах Азовского моря и в степном Крыму, кочевников - в степях Приднепровья, земледельцы - в лесостепной зоне, пахаря - между Днепром и Днестром. Кроме военных походов, скифы торговали с греческими колониями в Причерноморье. В обмен на зерно, меха, воск, мед, а особенно - рабов скифы получали вино, оружие, предметы роскоши.В конце VI в. до н.э. скифы сформировали свое государство, разделенные на три части, у каждой из которых правителем был верховный царь.Во главе этих царств находились представители единой династии, что, безусловно, укрепляли такую державу.Из числа военных успехов скифов следует особо отметить победу над персидским царем Дарием. Скифские воины отличались, по словам Геродота, неслыханною жестокостью. Скифы были наследниками древней цивилизации, имели свою мифологии, веру. Особым уважением у них пользовались бог огня и стихии Табити, боги неба и земли Апи и Пацай. Скифы крайне уважительно относились к могилам предков. Их вера в загробное жизни обусловила сложный погребальной обычай. И сегодня скифские курганы в украинских степях предстают символом былой мощи. Наиболее известные из них - Солоха и Гайманова могила на Запорожье, Чортомлик и Толстая могила, где была найдена знаменитая золотая пектораль - в Днепропетровской области. Наибольшего расцвета Скифия достигла в IV в. до н.э. царем Атея, растянувшись от Дуная до Дона.  После этого к середине III века н.э. в Северном Причерноморье господствовали сарматы. Это были союза нескольких племен - язигив, роксаланив, аланов, которые, однако, не имели прочной центральной власти. Основным хозяйством сарматов было кочевую скотоводство. Разводили крупный рогатый скот, лошадей, овец. Кроме этого, охотились, ремеслувалы.Язык сарматов, как и скифов, принадлежит к иранскому типу.Сарматы подверглись культурному влиянию Китая, Индии, Ирана, благодаря кочевому образу жизни и торговым связям с этими странами.
avatar
6
ПРОСМОТРЕЛ
avatar
5
просматрел и прочитал
avatar
4
Скульпту́ра (лат. sculptura, від лат. sculpo — вирізаю, висікаю) — ліпка, пластика, вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів. Скульптура зображує головним чином людину, рідше тварин, її головні жанри — портрет, історичні, побутові, символічні, алегоричні зображення, анімалістичний жанр. Художньо-виразні засоби скульптури — побудова об'ємної форми, пластичне моделювання (ліпка), розробка силуету, фактури, у деяких випадках також кольору.
За своєю формою розділяють два види скульптури: рельєф та круглу скульптуру. Остання в залежності від призначення ділиться на монументальну (великі архітектурні ансамблі, пам'ятники), монументально-декоративну (прикрашає будинки та парки) та станкову (зазвичай представлена в музеях, на виставках або є частиною інтер'єру)
avatar
3
АРХІТЕКТУРА – мистецтво проектування й будівництва споруд та їхніх комплексів, що формують просторове середовище для життя і діяльності людини.

Архітектура, в якій органічно взаємопов’язані функціональні, конструктивні й естетичні риси, в процесі свого розвитку, як і інші види мистецтва, виробила ряд стильових (істо-ричних і національних) ідейно-художніх та естетичних напрямів: гіпостиль, античний стиль, візантійський, романський, давньоруський стилі, ренесанс, бароко, класицизм, ампір, конструктивізм, раціоналізм, модернізм та ін.

Архітектура є складовою частиною засобів виробництва (промислова архітектура – будівлі заводів, фабрик та ін.) і матеріальних умов існування людини (громадська архітектура – житлові будинки, громадські будівлі, садиби та ін., а також ландшафтна архітектура – гармонійні ансамблі, що включають елементи природного та антропогенного ландшафтів).

Видатні зразки архітектурних споруд є пам’ятками архітектури, що охороняються; всі вони, як правило, є об’єктами екскурсійного показу і відіграють важливу роль в пізнавальному туризмі
avatar
1
Архітектура
Бесіда
1:Це мистецтво проектування та будівництва споруд
2:Піраміди Єгипту, Парфенон, Великий Китайський мур
3:Доричний, іонічний, коринфський.
4:Житлові, громад¬ські будівлі, культові споруди, інженерно-технічні споруди
Скульптура
Бесіда
1:Вид образотворчого мистецтва, твори якого відображають предмети і явища за допомогою фарб.
1:Один із видів візуального мистецтва, тво¬ри якого мають об'ємну або рельєфну форму і виконуються способом витісування, виливання, різьблення, ліплення з твердих чи пластичних матеріалів
Живопис
Бесіда
1:Вид образотворчого мистецтва, твори якого відображають предмети і явища за допомогою фарб
avatar
2
УЧИТЕЛЬ:  Відповідь не зарахована, бо не відповідає на поставлене питання домашнього завдання.
Ставтеся уважніше до  виконання домашнього завдання. Див. п.VII уроку "Домашнє завдання": Довести, що місцеві кочові племена вплинули на розвиток мистецтва грецьких міст Північного Причорномор’я.
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Дня партизанської слави в закладах освіти Костянтинівського району 22.09.2017 року (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz