МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 19.10.2017, 03:37
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [648]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
Главная » Файлы » методические материалы

10 кл. Художня культура. Урок 3. ІКОНИ КИЇВСЬКОЇ РУСІ ЗА МЕЖАМИ УКРАЇНИ
07.09.2013, 09:26
 


ІКОНИ КИЇВСЬКОЇ РУСІ ЗА МЕЖАМИ УКРАЇНИ
Мета: ознайомити учнів з історією іконопису часів Київської Русі, сприяти за-своєнню знань про специфіку іконопису, розкрити стильові особливості ікони; розвивати вміння сприймати інформацію на слух та переробляти її, практично застосовувати; виховувати ціннісні, естетичні, художні смаки, сприяти форму-ванню духовних потреб.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма уроку: лекція.
Обладнання: ілюстрації.
Епіграф до уроку
Досвід показав, що і в іконах є багато цінного матеріалу... Покажім нашій спільноті, чим ми були і чим залишаємося далі, що в нас живуть прегарні і великі традиції, що ми є носіями великої рідної культури, що плекаємо таланти...
Митрополит Андрій Шептицький
Хід уроку
I. Організація класу
II. Оголошення теми та завдань уроку
III. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Усякий витвір мистецтва втілює органічну єдність. Поняття кра¬си обов’язково переплітається з такими поняттями, як гармонія, послідовність, естетичність. Такими ми бачимо шедеври світового мис¬тецтва всіх часів. Ікона дещо відрізняється від натуралістичного на¬пряму мистецтва, хоча зберігає принципи послідовності композиції й гармонійного співвідношення кольорів.
Що ж насправді відрізняє ікону від інших видів мистецтва? Щоб да¬ти відповідь на це запитання, слід повернутися до джерел іконопису.
Іконопис живе й розвивається близько двох тисяч років. Історія християнської церкви й історія ікони крокують поруч. Найпершою ме¬тою ікони було відігравати роль священної книги для неписьменних. Христос прийшов у цей світ як Слово і як Образ. Суть ікони полягає в репрезентації невидимого, зосереджує нашу увагу на молитві та роз¬думах. Господь промовляє до наших сердець через очі. Чуття зору — найсильніше серед людських чуттів. Зорове сприйняття ще в ранньому християнстві вважали засобом кращого розуміння Євангелія задовго до того, як було винайдено друк.
Досліджуючи ікону, важливо пам’ятати про тривимірність іконіч- ної реальності:
1. Наукове бачення.
2. Мистецька цінність.
3. Богословський аспект.
Ікона є зображенням святості. Вона допомагає глядачеві відкрити й розширити духовний світогляд і веде до містичного спілкування з Творцем. Це і є основою християнського образотворчого мистецтва.
Іконографія — праця любові. Іконописець готується до роботи мо-литвою, покутою і постом, що залишається важливою частиною його життя, доки він писатиме ікони. Зображуючи Христа і Діву Марію, він мусить перебувати в тісному зв’язку з ними через молитви і роздуми.

IV. Актуалізація опорних знань
Запитання до учнів
1. Яке значення має для вас духовне життя?
2. Про яку ікону ви можете розповісти?
V. Вивчення нового матеріалу

СЛОВО вчителя

Що таке ікона?

Грецьке слово єікшу (ейкон), від якого походить слово ікона, в пере¬кладі означає «образ». Призначення ікони в тому, щоб в образній формі явити віруючим євангельські події, подвиги святих. Перші ікони при¬везли з Візантії, де вони оздоблювали храми.


Школи іконопису
Епоха розквіту давньоруського іконопису тривала з кінця XIV до середини XVI ст. Перші іконописці були візантійцями, серед них най- видатніший — Феофан Грек. Феофан Грек народився на острові Крит, який на той час входив до складу Візантійської імперії. До Русі при¬був близько 1370 року й оселився в Новгороді, а пізніше жив у Мо¬скві. Авторству Феофана приписують «Успіння Божої Матері», «Дон¬ську ікону Божої Матері», «Преображення Господнє» та деісусний чин Благовіщенського собору Кремля. Феофан Грек очолював розпис низки московських церков. Його мистецтво мало величезний вплив на руських майстрів. Ікони візантійського типу відзначаються вишуканістю, хоча лики на них суворі й сумні. Давньоруські художники створювали більш душевні та ліричні образи.
Іконописець не мав можливості придумати сюжет, але все ж міг тво-рити. Він міг додати деталі, по-своєму «прочитати» церковний сюжет, дібрати колір. Школи іконопису мають свої особливості. Новгородські ікони сповнені стриманої сили, напруженого спостереження. Псковська ікона насичена хвилюванням, тривогою. У тверській школі є свій радіс¬ний, світлий колорит. Іконописці знаходили мотиви, що хвилювали ду¬шу кожної людини, намагалися представити уявлення про добро і зло.
Мистецтво Андрія Рубльова, якому вдалося утвердити становище московського живопису серед інших шкіл Давньої Русі, не можна від¬нести до одного напряму. Найбільша заслуга його в тому, що воно син¬тезувало все найкраще зі створеного.
Найбільш зрілий твір Рубльова — ікона «Трійця», створена худож-ником «у похвалу святому Сергію», тобто в пам’ять Сергія Радонезь- кого. Це — один із найвеличніших творів не тільки давньоруського, а й усього світового мистецтва.

«Трійця» ілюструє біблійну легенду про Авраама та дружину йо¬го Сару, які прийняли біля свого дому під гіллям Мамврійського ду¬ба трьох подорожніх — ангелів. У цій легенді втілений християнський догмат про Трійцю, про єдиного Бога у трьох особах — Отця, Сина і Святого Духа. В образотворчому мистецтві Трійцю трактували по- різному, але завжди основним було нагадування про важкий земний шлях Христа і його хресну жертву в ім’я людства. Часто митці зобра¬жували ангелів, що сидять за трапезою, їм прислуговує Сара, а перед ними — Авраам, що заколює теля. Рубльов відмовляється від цих фігур. На іконі представлені лише три ангели, що сидять за столом, удалині видніється Авраамів дім і дуб. Відмова від сюжетної оповідальності до¬зволила художникові зосередитися на головному. Піднесеність образів, гармонійна цілісність усього твору, сповнений тихої й ніжної музики лінійний ритм і, нарешті, єдність колориту, який будується на комбіна¬ції напрочуд тонко дібраних звучних і ніжних фарб,— усе це визначило досконалість твору, пройнятого високим людським змістом.
Прекрасні стрункі ангели з натхненними обличчями утворюють за-мкнене коло, що символізує духовне єднання. їхні сині, ясно-зелені, темно-вишневі шати й жовті крила утворюють надзвичайне за силою сполучення барв. Цими дзвінкими й чистими кольорами Рубльов досяг дивовижної просвітленості, яка говорить про внутрішню душевну чи¬стоту. Любовно й ніжно схилились один до одного ангели, їхні прекрас¬ні лики спокійні й самозаглиблені. Враження цілісності Рубльов досяг ритмічними повторами м’яких ліній.
Зазвичай у композиції «Трійці» художники виділяли центрального ангела — Бога-Отця — наприклад, на фресці Феофана Грека в новго-родському Спасо-Преображенському соборі. У Феофана ангели поста¬ють як грізне видіння, як невблаганна караюча сила. У Рубльова рівно¬правні, однаково сповнені глибокої внутрішньої зосередженості образи ангелів перейняті почуттям нескінченної любові й ніжності.
У «Трійці» Андрієві Рубльову найповніше серед усіх художників Давньої Русі вдалося виразити нові уявлення про внутрішні чесноти людської особистості, про прекрасні почуття, які надихали людину на служіння величній і добрій справі. Для поціновувачів мистецтва XV ст. в релігійному образі розкривався ідеал людських взаємин, сповнених гуманності й моральної чистоти.
Упродовж усього XV ст. давньоруське мистецтво надихалося тво¬рами Рубльова, однак традиції його творчості перепліталися з пошука¬ми нового та з індивідуальними особливостями окремих майстрів. Це відчутно в чудовій іконі «Архангел Михаїл із житієм» (зараз перебу¬ває в Архангельському соборі Московського Кремля), виникнення якої пов’язане з бурхливим періодом першої половини XV ст., коли Мос¬ковське князівство мусило не раз відбивати татарські навали. Архангел Михаїл — заступник великих князів — постає тут як грізний воїн, у роз¬маяному яскраво-червоному плащі, з піднятим мечем. Він зображений у стрімкому русі. Клейма ікони відтворюють ратні подвиги архангела, і це посилює войовничий характер центрального образу.
Андрій Рубльов із Прохором з Гродна під керівництвом Феофана Грека брав участь у створенні настінних розписів та іконостаса Бла¬говіщенського собору. Цей іконостас посідає особливе місце в історії давньоруського мистецтва. Він став зразком для пізніших іконописців, адже саме в ньому принцип іконостаса здобув нарешті своє цілісне ви¬раження.

Головні персонажі та стильові особливості ікон

Велику групу складають ікони, присвячені євангельським подіям. Серед зображень Богоматері існує кілька основних іконографічних ти¬пів: Одигітрія, Елеуса, Знамення, Оранта та інші.

Існує близько двохсот іконографічних типів Богоматері, назви яких пов’язані з найменуванням місцевості, де їх найбільше шанували чи де вони з’явились уперше: Во- лодимирська, Смоленська, Іверська, Казанська, Грузинська та інші. Зоб-раження матері з немовлям найчастіше поясні, можуть бути плечові, інколи вона сидить на троні.
Поширений тип Одигітрії, який являє собою поясне зображення Богоматері з Христом, який сидить на її лівій руці. Голови їхні фрон¬тально звернені до глядача. Права рука Христа в жесті благословіння, а в лівій — сувій.
Другий тип — Елеуса (Милування) — поясне зображення, що сим-волізує материнську любов і духовну єдність з Ісусом. Голова матері на-хилена до немовляти, що притискається до її щоки.
Тип Оранта (Молільниця) — Божа Мати, зображена з підняти¬ми руками. Долоні відкриті, кисті рук припідняті до плечей. Коли на грудях Оранти зображується в колі слави немовля Христос — її нази¬вають Велика Панагія (Всесвята). Аналогічне поясне зображення — Божа Мати Знамення (Втілення). Диск з образом Христа символізує його земне втілення.
Одяг Богоматері складають мафорій, туніка та чепець. Мафорій — велике покривало з облямівкою, що огортає голову, плечі та спускається майже до землі. Темно-вишневого кольору, умовно — пурпуровий (пур¬пур — символ величі та царського роду). На голові з-під мафорія висту¬пає чепець зазвичай синього кольору чи зеленуватого різних відтінків. Туніка — довге плаття з вузькими рукавами та прикрасами на вило¬гах — нарукавниках. Колір туніки — темно-синій (символ цноти, дитин¬ства, небесної чистоти).

Іконографічні типи Христа найрізноманітніші.

Найчастіше зустрі-чається образ Пантократора (Вседержителя), коли Христос представ¬лений фронтально, по пояс чи на повний зріст, права рука припіднята, пальці складені в жесті благословіння, зазвичай двоперстому. У лівій руці він тримає закрите чи розгорнуте Євангеліє. Одяг — хітон (довга сорочка з широкими рукавами, зазвичай червоно-коричневого кольору). Від плеча хітона до низу подолу проходять одна чи дві паралельні сму¬ги. Це клавій — символ патриціанства в римській державі. Поверх хітона накинутий гіматій синього кольору, який злегка прикриває праве плече й цілком закриває ліве. У гіматіях та хітонах, але без клавіїв на іконах зображують майже всіх праотців, пророків та апостолів.
Інші типи, які зустрічаються дуже часто,— це Спас на престолі, Спас у силах. Вседержитель в одежі візантійського імператора — це Цар Царів, а в одязі архієрея — Великий Архієрей.
Один із найдавніших іконографічних образів Христа — Спас Неру-котворний, що являє собою зображення лику Христа на тканині. Його зображували на хоругвах, які війська брали в походи. Інший тип — Не-рукотворний образ у терновому вінку — прийшов із західноєвропей¬ської іконографії в кінці XVII ст.
Дуже рідкісним є окреме зображення Христа в юному віці (немов¬лям), яке називають Еммануїл, що означає «Бог з нами». Коли його зоб¬ражували з зірчастим німбом, він символізував Христа до втілення (на¬родження), така ікона називається Ангел Великої Ради.
Характер чоловічого та жіночого одягу визначає становище персо¬нажа на землі та на небі. Більшість жіночих персонажів одягнуті в ту¬ніку та плащ із застібкою (фібула), а на голові плат, святкове вбрання відображає візантійський придворний одяг. Поверх туніки одягнений далматик — довге плаття, прикрашене знизу подольником, а від верху до подолу — широкою оздобленою смугою. Плащ парадного одягу при¬крашений опліччям, розшитий коштовним камінням і має облямівку. На голові поверх плата був царський вінець. У такому одязі зображу¬ють святих: Варвару, Олександра, княгиню Ольгу.
Монахи — в рясах, мантіях, схимах, клобуках і т. д. У жіночих пер-сонажів на голові зображується апостольник (накидка), що закриває го¬лову та плечі. Одяг у різних монастирях мав свої особливості.
Кожен персонаж мав ім’я, або ж відзначалося місце святого в іє¬рархії: святитель — один із санів священнослужителя, преподобний чи преподобна (тобто монах чи монахиня), мученик чи мучениця (озна¬ка — невеликий хрест у руці). Інколи персонажі були вбрані в черво¬ний одяг як символ пролитої за Христа крові, вони були зображені в обладунках та зі зброєю. На іконах до XVII ст. завжди символічно по¬значався пейзаж, якщо дія відбувалась надворі, а в приміщенні як фон зображувались палати.

Мова ікони

Іконописне мистецтво вимагає спеціального способу вираження, да-лекого від реалістичної імітації життя. Це форма візуальної теології, яка передає Святе Письмо. Ось чому говорять, що ікони не малюють, а пи¬шуть. Писання ікон схоже на каліграфію. Зображення має бути переда¬не в точних лініях. Ці лінії різні за товщиною, форма визначається тон¬кою конфігурацією та геометричними шаблонами. Малюнок лінійний, без тіней. Ікону не можна писати поспіхом або в легковажній манері — це знищило б її духовний настрій та велич.
Написи на іконах
На іконах Богоматері з Дитям та Христа Пантократора, та й на ін¬ших, де зображують святих, видно написи. Без них ікона не може вва¬жатися завершеною. Ця риса подібна до традиції Сходу, наприклад, єгипетської, де напис є суттєвою частиною видимої мови. Слід звер¬нути увагу на розміщення і форму кожної букви. Імена на іконах час¬то скорочені, поділені й вільно розміщені по обидва боки зображення. Характер написів різний у різні століття, і в пізніші періоди стає більш орнаментальним.
Візантійський алфавіт дещо відрізняється від сучасного грецького. Значення грецьких букв на іконах треба навчитися прочитувати. В оре¬олі навколо голови Христа, на раменах Христа є три букви «ООН», що з грецької означає «той, хто є». «Я той, хто є», сказав Бог Мойсееві бі¬ля палаючого куща (Вихід, 3, 14). У старослов’янській мові зустрічаємо напис «СИИ», тотожний із «ООН».
Діва Марія має три зірки на своєму одязі. Це символи цноти до, під час і після народження Божого Сина. На іконах, де Христос чи свя¬ті тримають відкриту Біблію чи сувій пергаменту, є написи зі Святого Письма. Інколи написана назва ситуації, зображеної на іконі, або ж ци¬тата із творів зображеного на ній святого.
Символіка ікони
В іконі живуть два світи — небесний і земний. Саме так і будується зображення на іконі: легкі, майже примарні фігури тягнуться вгору, їхні ноги ледь торкаються землі.
Коло — дуже важливий символ в іконописі, він означає вічність. Сяйво святості теж позначається колом — німбом (від лат. «хмара»).
Зворотна перспектива: усі лінії сходяться до людини, й вона постає перед світлою нескінченністю.

VI* Закріплення та узагальнення вивченого
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
1. У чому полягає призначення ікони?
2. Назвіть перших іконописців.
3. Назвіть головних персонажів ікон.
4. Що означають предмети чоловічого та жіночого одягу?
5. Назвіть найвідоміші давньоруські ікони. До яких біблійних сю¬жетів вони створені?
VII Домашнє завдання
1. Використавши кілька джерел, підготувати повідомлення про іконописців Андрія Рубльова, Феофана Грека, Діонісія (або створити тематичну Інтернет-сторінку й URL-адресу створеної сторінки розмістити у коментарях до уроку).
2. Зробити електронну презентацію до теми «Іконопис Київської Русі» (при можливості - розмістити на доступному вам Інтернет-ресурсі. Посиланя на створену презентацію розмістити у коментарях до уроку).
 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 3423 | Загрузок: 0 | Комментарии: 10 | Рейтинг: 5.0/4
Всего комментариев: 9
avatar
9
Ответ: УЧИТЕЛЬ: ВІДПОВІДЬ ЗАРАХОВАНА ЧАСТКОВО, ВІДСУТНЄ ПОСИЛАННЯ НА ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ №1
avatar
8
avatar
7
avatar
0
4
avatar
2
Ознокомился и усвоил
avatar
0
3
avatar
0
5
avatar
0
6
avatar
1
ВЧИТЕЛЬ: Відповідь не зарахована, бо не відповідає на питання домашнього завдання. Ставтеся сумлінніше до виконання завданнь п.VII Домашнє завдання: 
1. Використавши кілька джерел, підготувати доповідь про іконопис¬ців Андрія Рубльова, Феофана Грека, Діонісія.
2. Розповісти про ікони, присвячені Богоматері.
 

3. Зробити презентацію до теми «Іконопис Київської Русі».
4. Виконати доличний малюнок ікони за зразком.
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Дня партизанської слави в закладах освіти Костянтинівського району 22.09.2017 року (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Міжнародного Дня миру в закладах освіти Костянтинівського району 21.09.2017 року (0)
[15.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Урок 5-6.Пам’ятки мистецтва північного Причорномор’я і Скіфії (Ppt-презентація) (1)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz