МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 08.12.2016, 22:09
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [522]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
500
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 10
Гостей: 10
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
[27.11.2011]
аналіз позакласного виховного заходу (0)
Главная » Файлы » методические материалы

10 кл. Урок 4. МУЗИЧНА КУЛЬТУРА СХІДНИХ СЛОВ’ЯН, АНТИЧНИХ МІСТ ПІВНІЧНОГО ПРИЧОРНОМОР’Я. МУЗИЧНА КУЛЬТУРА КИЇВСЬКОЇ ДЕРЖАВИ
12.09.2013, 16:49
 

 


ПЕРВІСНІ МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ. МУЗИЧНА КУЛЬТУРА СХІДНИХ СЛОВ’ЯН, АНТИЧНИХ МІСТ ПІВНІЧНОГО ПРИЧОРНОМОР’Я. МУЗИЧНА КУЛЬТУРА КИЇВСЬКОЇ ДЕРЖАВИ
Мета: дати учням загальне уявлення про музичну культуру східних слов’ян та мистецтво міст Північного Причорномор’я; розвивати вміння обґрунтовувати оцінні судження щодо ролі музичного мистецтва античних міст і розвитку куль¬тури Київської держави; формувати інформативну, інтелектуальну, творчу ком-петентність; виховувати інтерес до мистецтва загалом та до окремих його ви¬дів, напрямів, стилів.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: музичні записи.
Хід уроку
I. Організація класу
II. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Сьогодні на уроці художньої культури я сподіваюся на нашу сум¬лінну співпрацю. Кожному хочу побажати успіху і творчого натхнення.
III. Повідомлення теми та мети уроку
Слово вчителя
Давня музика — найзагадковіша сторінка історії будь-якої націо¬нальної культури. У давні часи не було ні технічної апаратури для зву¬козапису, ні навіть нотного письма, тому музика наших пращурів не збереглася. Про неї нам «розповідають» насамперед археологічні дже¬рела — первісні музичні інструменти, знайдені під час розкопок, або їх зображення на різних предметах. За географією поширення на теренах України пам’яток періодів палеоліту, неоліту та пізніх епох сучасні до¬слідники можуть визначити роль музики в духовному житті людини. Тема нашого уроку — «Первісні музичні інструменти. Музична культу¬ра східних слов’ян, античних міст Північного Причорномор’я. Музична культура Київської держави».
Метод «Очікування»
Мета — усвідомлення учнями власних очікувань від уроку.
• Як ви гадаєте, про що ми з вами маємо говорити під час уроку? (Відповіді учнів.)
Справді, сьогодні на уроці ми з’ясуємо вплив скіфської культури на становлення й розвиток української культури, спробуємо зрозуміти музику тих часів. Частково в цьому нам допоможе таблиця, яку вам по¬трібно буде заповнити під час уроку.
Письмове завдання 1
Самостійно продовжити таблицю.
Українська музична культура до доби Київської держави
Назва Характеристика
Первісне музику-вання Мало синкретичний характер. Музичні інструменти вико-нували функції оберегів. Люди вірили в магічну силу му-зики, тому використовували її у своїх обрядах
Антична музика

IV* Вивчення нового матеріалу
Слово вчителя
Первісні музичні інструменти

Джерелами української музичної культури є стародавня культура східнослов’янських племен, культурний вплив сусідніх народів. На дум¬ку вчених, найдавніші прояви музичного мистецтва в наших пращурів спостерігалися вже приблизно сорок тисяч років тому. Серед знайдених предметів ужитку та художніх творів тих часів трапляються первісні му-зичні інструменти або їх зображення на посуді чи коштовностях.
До найдавніших зразків музичних інструментів, знайдених на те¬риторії України, належать сопілки епохи палеоліту (40-15 тисяч років до н. е.). У 1953 році Львівська археологічна експедиція знайшла на стоянці Молодове Кельменецького району Чернівецької області флейту з відростка рога північного оленя. Учені стверджують, що це найдо¬сконаліший з усіх відомих досі палеолітичних музичних інструментів. У пізньопалеолітичних поселеннях, виявлених біля Мезина і Межиріча, розкопані святково-обрядові будівлі, де збереглися музичні інструменти для оркестру з семи осіб — кастаньєти з мамонтової кості, барабан з орнаментованого черепа мамонта, ударні інструменти з оленячого рогу та з випорожненого (для резонансу) стегна мамонта, а також набірний браслет, що «шумить». Вони оздоблені геометричними візерунками, на¬несеними червоною охрою. Це найдавніша у світі колекція ударних му¬зичних інструментів.
Для роздумів
• Якою, на вашу думку, була музика найдавніших часів за своїм зву-чанням? (Відповіді учнів. Пропонується прослухати запис гри на первісних музичних інструментах і порівняти почуте з припущеннями дітей.)



У коментарях до уроку дайте відповідь на питання:

Як ви гадаєте, що спонукало людину до створення музичних інструментів?

Слово вчителя
Це велич і багатогранність довкілля, в якому панують злагодженість, гармонія. Людина відтворювала звуки навколишнього світу, спо¬чатку за допомогою рухів, плескання в долоні. Імовірно, першим музичним інструментом був сам людський голос. Із чого тільки людина не видобувала музичні звуки, імітуючи дзюрчання струмка, шум дерев, плескіт хвиль.
 завдання 2
У коментарях до уроку записати в таблицю, які предмети довкілля могли стати прообразом музичних інструментів.
Ударні
Духові Бамбук, очерет...
Струнні
У коментарях до уроку виконайте завдання З

До яких груп належать подані музичні інструменти? Поєднайте на¬зви груп із назвами інструментів.

1. Ударні а) Кобза, бандура, скрипка, басоля, козобас, торбан, цимбали, гуслі
2. Духові б) Литаври, бубон, тулумбас, бугай, барабан, дзвіночки
3. Струнні в) Труби, сурни, сопілка, волинка, сурма, трембіта, флояра, свищики

Відповідь: 16, 2в, За.
У коментарях до уроку дайте відповідь на питання:
• Як ви гадаєте, до якого року відноситься перша письмова згадка про слов’янських музикантів? (Відповіді учнів.)

Музична культура східних слов’ян



До найдавніших письмових згадок про музику східних слов’ян на¬лежить запис візантійського історика Феофана, який в одній із хронік зазначає, що 583 року греки спіймали трьох слов’ян «без усякого заліз¬ного спорядження, з одними лише гуслями». Спіймані говорили, що во¬ни «носять тільки гуслі і не вміють носити зброї».
Музичні інструменти місцевого походження скіфського періоду час¬то знаходять під час археологічних розкопок східнослов’янських курга¬нів. Це переважно бубонці різних форм і розмірів, виготовлені із заліза та срібла. Багато їх знайдено в 50-ті роки XIX ст. в Олександрополь- ському кургані Дніпропетровської області. Серед них численні дзвіноч¬ки, бронзові бляхи, брязкальця та ін. Знайдено тризубці, у кінці кожно¬го зубця яких підвішені дзвіночки.
Аналогічні знахідки було вилучено з Чортомлицької могили під Ні-кополем, їх використовували під час освячення жертв, очищення житла від злих духів, у похоронних обрядах, шаманських дійствах тощо. Дзві¬ночки такого типу зображені на римському барельєфі; вони підвішені на священному дереві біля жертовника. Мистецтво скіфо-сарматського періоду відіграло велику роль у розвитку української культури. Серед багатьох племен, що передували появі першої української держави — Київської Русі, вирізнялися анти — жителі середнього басейну Дніпра та Дністра, лісостепової смуги та чорноморських степів.
Численні пам’ятки давньої матеріальної культури, свідчення іно¬земних мандрівників та перших руських літописців, усна народна тра¬диція містять відомості про народних музикантів-професіоналів, різ¬ні види розвиненого інструментарію, який включав струнні, щипкові, смичкові, ударні й духові інструменти. Про це свідчить, зокрема, візан¬тійський історик Феофілакт Сімокат. Цінні свідчення щодо музичного оформлення богослужінь подали арабські вчені X ст. Зокрема, мандрів¬ник із Багдада Абуль Хасан Ібн-Хусейн, відомий в арабській літерату¬рі під іменем Аль-Масурі, захоплювався злагодженим хоровим співом, описував слов’янські хороводи, пісні, танці та ігри під звуки різних ін¬струментів — бубнів, сопілок, ріжків, гусел тощо.



Музика античних міст Північного Причорномор’я

У ході розвитку первісного суспільства підвищуються мистецькі за¬пити людей, удосконалення знарядь праці супроводжується поліпшен¬ням якості та урізноманітненням музичних інструментів, збільшенням їхньої кількості.
На північному узбережжі Чорного моря існувало високорозвинене мистецтво античних цивілізацій. Приморські степи заселяли скіфи, сармати та інші племена. Історичні пам’ятки свідчать про тісні мистецькі взаємозв’язки античних міст Причорномор’я та племен, що заселяли тогочасні українські землі. Важливими джерелами дослідження вітчиз¬няної музичної культури періоду розквіту античних міст Північного Причорномор’я є ювелірні прикраси, вази, вироби з теракоти, фрески, скульптури, на яких зображено виконавців на різних інструментах.
Музиці в грецькому суспільстві надавалося велике значення. Вона звучала під час усіх більш-менш значних подій у житті людини. З ди¬тячих років еллін не лише слухав музику й співи, а й сам навчався гра¬ти на лірі та флейті, це входило до шкільної програми. Античний ін¬струментарій був надзвичайно багатий. До нього входили інструменти всіх груп. Як відомо з грецької історії, елліни з дитячих років училися не лише читати й писати, а й грати на музичних інструментах, співати й танцювати. Наприклад, під час розкопок в Ольвії було знайдено тера¬котову статуетку, що зображує навчання дитини гри на лірі.
У Північному Причорномор’ї набули поширення ліра (карбувалася на ольвійських та пантикапейських монетах), кіфара, арфа, аулос (флей¬та), орган, сурма, труба. Орган відомий лише з однієї боспорської фрес¬ки І ст. н. е. На ній зображено ансамбль музикантів, що рідко трапляло¬ся в античному мистецтві: тріо з двох флейт і ручного органа.
На багатьох різних грецьких святах відбувалися музичні агони (зма-гання). Під час підготовки до них із музикантами займалися спеціальні вчителі, чиї імена збереглися в списках учасників змагань. Серед них були й вихідці з Північного Причорномор’я, наприклад, боспорянин Ісія в III ст. до н. е. готував музикантів до свята у Дельфах.


Для допитливих.

У коментарях до уроку
• Порівняйте «музику природи» з музичним твором. Що між ними спільного і в чому різниця?


В уяві тогочасних людей слово, музика мали магічну силу — силу заклинання численних і грізних явищ природи, від яких залежало са¬ме існування людини. Тому релігійні обряди язичників включали різні заговори, заклички. Ритмічні вигуки, трудові поспівки супроводжували колективну землеробську працю, полегшували і координували її. Так за-родився один із найдавніших видів музично-поетичної творчості — піс¬ня. Поступово трудові пісні об’єднують у цикли землеробських кален¬дарних, або сезонних, що включали хороводні, величальні, обрядові та інші пісні, які виконувалися в різні пори року.
Здавна наші предки складали і родинно-побутові пісні: на народжен¬ня дитини, наречения її іменем, колискові, весільні, похоронні голосіння та плачі. Плачі під час похорону вождя виконувалися гуртом (чолові¬ки й жінки або тільки чоловіки) і мали характер епічної розповіді про життя та заслуги небіжчика, над близьким родичем голосили поодинці.
Художній досвід часів родо-племінної спільності на терені музичного мистецтва успадкувала могутня держава Середньовіччя — Київська Русь.

РЕФЛЕКСІЯ
Первісне музикування мало синкретичний характер. Музичні інструменти вико-нували функції оберегів. Люди вірили в магічну силу музи¬ки, тому використовували її у своїх обрядах
Антична музика Північного
Причорномор’я У Північному Причорномор’ї набули поширення ліра (кар-бувалася на ольвійських та пантикапейських монетах), кіфара, арфа, аулос (флейта), орган, сурма, труба. Орган ві-домий лише з однієї боспорської фрески І ст. н. е. На ній зо-бражено ансамбль музикантів, що рідко траплялося в анти-чному мистецтві: тріо з двох флейт і ручного органа. Скіфи під час обрядових свят використовували шумові інструмен¬ти — тризубці. Музиканти зображені на фресках, прикра¬сах. Музичні інструменти місцевого походження скіфсько¬го періоду часто знаходять під час археологічних розкопок східнослов’янських курганів. Це переважно бубонці різних форм і розмірів, виготовлені із заліза та срібла
Музична культура Київської Русі Джерелами української музичної культури є стародавня культура східнослов’янських племен, культурний вплив су-сідніх народів. На думку вчених, найдавніші прояви музич-ного мистецтва у наших пращурів спостерігалися вже при-близно сорок тисяч років тому. Серед знайдених предметів ужитку і художніх творів тих часів трапляються первісні му-зичні інструменти або їх зображення на посуді чи коштовнос-тях. Літописні згадки про співців Бояна та Митусу

VI. Домашнє завдання
Розробити і розмістити на доступній Інтернет-сторінці слайд-шоу про первісні музичні інструменти. Посилання на сторінку розмістити у коментарях до уроку

 

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2873 | Загрузок: 0 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 3
avatar
2
Музична культура античних міст-полісів Північного Причорномор’я зберігала традиції античної Греції. Поети, архітектори, музики античних північнопричорноморських міст-держав були добре знайомі з надбаннями сучасної їм давньогрецької культури. Про це свідчать зображення музичних інструментів та розписи склепів, де поховані музики, а також численні скульптурні знахідки.Серед музичних інструментів у Північному Причорномор’ї набули поширення ліра (карбувалася на ольвійських та пантікапейських монетах), кіфара, арфа, авлос (різновид флейти), орган, сурма, труба. На одній боспорській фресці І ст. н. е. зображено ансамбль музикантів, що рідко траплялося в античному мистецтві: тріо з двох флейт і ручного органа. В Ольвії знайдено кілька уламків кістяних авлосів, які свідчать про те, що мешканці міста грали на цьому інструменті.Відомо, що на багатьох різних грецьких святах відбувалися музичні агони*. Під час підготовки до них із музикантами займалися спеціальні вчителі, чиї імена збереглися в списках учасників змагань.*Агон — своєрідне творче змагання між дійовими особами в еллінських комедіях, завдяки якому розкривається ідейний зміст твору.    Історичні пам’ятки свідчать, що серед них траплялися й вихідці з Північного Причорномор’я: наприклад боспорянин Ісія в III ст. до н. е. готував музикантів до свята в Дельфах.На знайденій в Ольвії античній теракотовій статуетці IV—III ст. зображено навчання дитини гри на лірі: маленький хлопчик стоїть поряд із педагогом, який тримає в руці ліру. Ліра змальована також на предметах місцевого виробництва: на ольвійських монетах, формі для теракоти з фігуркою Аполлона з лірою.Зображення іншого музичного інструмента — барбітона — збереглося на червонофігурному лекіфі з Ольвії. Вазописець першої третини V ст. намалював музиканта, який сидить на стільці.Одне з давніх зображень кіфари збереглося на кратері, знайденому на острові Березань. Його розписав вазописець із малоазійського міста Клазомени в першій половині VI ст. На центральному фризі він зобразив урочисту, вочевидь ритуальну, ходу за участю чотирьох жінок, які грають на кіфарах.Античність, її культура і мистецтво — вічне, невичерпне джерело ідей, думок, художніх відкриттів. З нього людство в усі часи черпало натхнення для створення прекрасного. Без цієї невмирущої спадщини неможливо уявити шляхи соціального й духовного прогресу людства, його майбутнє.Музичні інструменти Північного Причорномор'я: а) ліра; б) авлос;в) кіфараЧервонофігурний лекіф із зображенням гри на барбітоні. Ольвія
avatar
0
3
УЧИТЕЛЬ: ВІДПОВІДЬ ЗАРАХОВАНА. ПЕРЕХОДЬТЕ ДО НАСТУПНОГО УРОКУ!

avatar
1
УЧИТЕЛЬ: Відповідь не зарахована.
ПИТАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ:

[/color][color=#1c4587]До яких груп належать подані музичні інструменти? Поєднайте назви груп із назвами інструментів.

 1. Ударні а) Кобза, бандура, скрипка, басоля, козобас, торбан, цимбали, гуслі 
 2. Духові б) Литаври, бубон, тулумбас, бугай, барабан, дзвіночки 
 3. Струнні в) Труби, сурни, сопілка, волинка, сурма, трембіта, флояра, свищики

Порівняйте «музику природи» з музичним твором. Що між ними спільного і в чому різниця?

avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[05.12.2016]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів 25-ї річниці референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України (0)
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[13.11.2016]
Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
[13.11.2016]
Експертиза підручника (0)
[12.11.2016]
ПЛАН ШКОЛЬНЫХ МЕРОПРИЯТИЙ УЧЕНИЧЕСКОГО САМОУПРАВЛЕНИЯ на 14 – 18 ноября 2016 г (0)
[11.11.2016]
Дружковка не готова к повышению минималки (0)
[11.11.2016]
ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад (0)
[11.11.2016]
Как быть, если конкретный населенный пункт не хочет объединяться ни с одной громадой? (0)
[11.11.2016]
А если какой-то громаде не будет хватать собственных денег? (0)
[11.11.2016]
Кто будет финансировать социальную сферу населенных пунктов, которые наотрез отказываются объединяться в громады? (0)
[11.11.2016]
Почему города и села не хотят объединяться (0)
[11.11.2016]
Бунт сельсоветов: громады не хотят объединения (0)
[10.11.2016]
10 навчальний тиждень. З 14 по 18 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[10.11.2016]
Відзначення 40-ї річниці створення Української Громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (0)
[09.11.2016]
І ЗНОВУ "КАРУСЄЛІ" НА ДОНБАСІ.Особливості "добровільного" об'єднання територіальних громад в зоні АТО. "Що це було?" (0)
[09.11.2016]
Большой скандал в маленькой Кондратовке (0)
[09.11.2016]
Децентралізація у Костянтинівському районі: збори без оголошень та «каруселі» - Новини До ТеБе (0)
[04.11.2016]
9 навчальний тиждень з 07 по 11 листопада (0)
[31.10.2016]
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[31.10.2016]
До 72-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників (0)
[29.10.2016]
Де собака заритий.Урядом запропоновано підвищити МЗП до 3.200 грн,але відв'язати МЗП від нарахувань на зарплату бюджетників (0)
[29.10.2016]
Завдання для учнівського самоврядування на 8 навчальний тиждень.До уваги лідерів учнівського самоврядування! (0)
[29.10.2016]
8 навчальний тиждень Уроки. Домашні завдання (0)
[28.10.2016]
Метод проектів у системі учнівського самоврядування Автор: Рудіченко С.М., методист Костянтинівського РЦДЮТ (0)
[28.10.2016]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо відзначення Дня пам'яті жертв голодоморів (0)
[28.10.2016]
Матеріали семінару педагогів-організаторів Костянтинівського району на базі Торського НВК (0)
[27.10.2016]
Освітяни столиці виходять на акцію протесту! (0)
[25.10.2016]
Для Вікторії Олександрівни з приводу пільгової пенсії (0)
[25.10.2016]
Науково-методичний семінар "Українське образотворче мистецтво як складова світової культури" (0)
[24.10.2016]
Науково-методичний семінар Мобільне навчання з предметів "Музичне мистецтво" та "Художня культура" (0)
[23.10.2016]
Матеріали учасників Конкурсу "Вчитель року-2017" (0)
[22.10.2016]
Матеріали учасника конкурсу Учитель року -2017 у номінації "Музичне мистецтво. Кущенко Е.Б. (0)
[19.10.2016]
Умови І (МІСЬКОГО/РАЙОННОГО) ТУРУ Конкурсу "Вчитель року" (0)
Наши партнёры
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2016Сайт создан в системе uCoz