МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 23.09.2018, 02:46
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

10 клас.Худ.культура.Урок 1.ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА УКРАЇНИ ВІД НАЙДАВНІШИХ ЧАСІВ ДО КІНЦЯ XVI СГ
18.08.2013, 07:32


Урок 1. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА УКРАЇНИ ВІД НАЙДАВНІШИХ ЧАСІВ ДО КІНЦЯ XVI СГ



автори: О. М. Ферапонтова, Ю. Б.
Саприкіна, м. Донецьк



Тема. ЗРАЗКИ ОБРАЗОТВОРЧОГО
МИСТЕЦТВА ТРИПІЛЬСЬКОЇ ТА СКІФСЬКОЇ КУЛЬТУР



Мета: ознайомити
учнів із художньою спадщиною наших предків — скарба­ми скіфських курганів;
вивчати спадщину через пізнання трипільської куль­тури — культури наших
предків; формувати навички відтворення нового ма­теріалу, що базується на
наукових даних; виховувати любов до історії своєї Батьківщини; розвивати творчу
уяву, спостережливість, пам’ять, естетичне ставлення до духовних і матеріальних
цінностей свого народу, поглиблюва­ти в учнів розуміння народного прикладного
мистецтва як особливої загаль­нолюдської мови.



Тип уроку: урок
засвоєння нових знань.



Форма
уроку:
керована лекція.



Обладнання: комп’ютерна
презентація, карта світу, фотографії та карти місць розташування трипільських
поселень і скіфських курганів, фоторепродукції трипільських та скіфських
виробів; для творчої роботи учнів — макаронні ви­роби, клей, фольга, пластилін,
матеріал на вибір, альбом.

Презентація до уроку - ТУТ



Хід уроку


Відео до уроку:
Мистецтво Скифії




Трипілля:




І Організація класу II.      Актуалізація опорних знань



     Хто такі скіфи? (Кочівники, кінні лучники, наші предки.)



    
Яку територію вони заселяли? (Від берегів Дунаю до Великого Ки­тайського муру.) Покажіть її
на карті.



III Мотивація навчальної діяльності



Гра-ланцюжок



Після ознайомлення з культурою трипільців та скіфів учні повинні
підготувати запитання для інтерактивної гри-ланцюжка «Запитання — відповідь».
Один учень ставить запитання, а другий відповідає та ста­вить своє наступному
(за власним вибором) учневі. Відповідь повинна бути чіткою й короткою.



IV.       
Вивчення нового матеріалу



Мистецтво Скіфії



Слово вчителя



Загальною назвою скіфи об’єднують різні кочові
племена, які при­йшли з Азії й упродовж десятків століть існували на сході
Європи, зо­крема на просторах південноукраїнського степу. Скіфів вважали над­звичайно
войовничим народом. Існує думка, що Великий Китайський мур було споруджено, щоб
стримувати їхні набіги. Вони утворили са­мобутню цивілізацію — Скіфське
царство, державу зі столицею Неапо­лем Скіфським, яка простягалася від берегів
Дунаю до Великого Ки­тайського муру. Культура скіфів — це культура величезного
світу: вона охоплювала Північне Причорномор’я, Кубань, Алтай, Південний Сибір.
На півдні межувала з давньогрецькою, на заході — з культурою кельт­ських
племен, на сході — з культурою народів Передньої Азії та Китаю.



Розквіт
скіфського мистецтва припадає на УІІ-УІ ст. до н. е. У Скі­фії тоді лише
починала розвиватися державність, рабовласницький лад, ще існував родовий
устрій, не було чіткого класового поділу та писем­ності. Життя скіфів було
яскравим і насиченим, і таким самим було по­роджене цим життям мистецтво.




Евристична бесіда



1. 
Чи можете ви сказати, судячи зі
способу життя скіфів, що або кого вони зображували? (Головний
герой скіфського мистецтва — тварина.)



2.  
Як скіфи зображували тварин? (Натуралістично.)



3.   
Але скіфи не жили весь час на
одному місці. Де ж можна було побачити їхні твори? (Вони
прикрашали предмети побуту, ювелірні ви­роби, зброю.)



Слово вчителя



Скіфське мистецтво — це різьблення по дереву й кістці, а голов­не — це
віртуозна обробка металу. Скіфи володіли секретами багатьох сплавів, займалися
литтям, тисненням, карбуванням, знали спаювання, зернь, філігрань.



Усі предмети виконувались у своєрідній художній манері, ніби численні
скіфські майстри домовилися й про сюжети, і про особли­ві прийоми. У різьбленні
по дереву й кістці, литті з бронзи, золота і срібла відтворювались постаті
звірів або фантастичних істот. Зобра­ження виконувались у своєрідній художній
манері, яка дістала назву
звіриного стилю.



Скіфські художники могли точно виразити сутність кожного зві­ра. Чудове
художнє сприйняття, схильність до орнаментальної розробки деталей і відчуття
матеріалу дозволяли стародавнім майстрам надавати будь-якому побутовому
предмету вигляду тієї чи іншої тварини.



Найбільша у
світі колекція скіфських виробів зберігається в Ермі­тажі — музеї у
Санкт-Петербурзі.



Проблемна бесіда



Спробуйте описати, у чому виявляється
скіфський звіриний стиль.
(Образ реальний,
переданий влучно й виразно. Око, ніздрі зображені кру­жечками. Зображені
тварини часто мають фантастичний характер. Скіфському стилю властиві таємниця,
магія.)



Слово вчителя



У V—IV ст. до н. е. скіфське мистецтво змінюється. Фантазія пере­магає
реальність. В образах, предметах з’являється більше декоратив­ності,
орнаментики. Фігурки тварин стають плоскими, схематичними, і тепер уже не можна
сказати, який саме це звір.



Греки і скіфи були сусідами. Скіфи торгували з грецькими містами й
часто робили замовлення античним майстрам. Так утворився греко-
скіфський стиль.
Відбувалося взаємопроникнення двох сусідніх куль­тур.
Народжувались унікальні творіння, що збереглися завдяки скіф­ським похованням.



Яскравий приклад греко-скіфського стилю — золота царська пек- тораль,
знайдена в 70-х рр. XX ст. у Дніпропетровській області (курган Товста Могила).
Її вага — 1 кг 150 г, діаметр — ЗО см. Це нагрудна при­краса скіфського царя.
Сучасні вчені вважають, що в ній закодований скіфський календар.



Усе поле пекторалі розділене на три місяцеподібні яруси за допо­могою
дуже тонких трубочок. Нижній і верхній яруси заповнені скуль­птурними
композиціями, середній прикрашений рослинним орнамен­том, закріпленим на
пластині.



У центрі нижнього ярусу — три сцени боротьби коня з двома грифо­нами.
Грифон — фантастичний звір, крилатий лев з орлиною головою. Далі — зображення
дикого кабана й оленя з леопардом і левом, за ними показана боротьба собаки із
зайцем. Чим ближче до країв, тим менші фігурки й спокійніші сцени боротьби.



На середньому ярусі — великі квіти, інкрустовані блакитними ема­лями, і
п’ять скульптурних зображень птахів. Центром усього витвору є середня сцена
верхнього ярусу. Двоє роздягнених до пояса скіфів ши­ють одяг. Золоте руно —
центр композиції. Один зі скіфів тримає в ру­ках голку, побачити яку можна
тільки зі зворотного боку. Далі, по оби­два боки від центру,— скульптурні
зображення кобили з лошам, корови з телям, скіфів, що доять корову й овець, за
ними — вівці з ягнятами, кози, зайці, й закінчують композицію качки.



Пектораль — це не просто прикраса, це ритуальна річ. Рослинний орнамент
символізує дерево життя. Ключем до розуміння сюжету є цен­тральна сцена: двоє
скіфів готуються до ритуального свята. Скіфи ніко­ли не зображувались
оголеними. Навіть греки, виконуючи роботу на їх­нє замовлення, одягали фігурки
людей. Скіфи знімали одяг тільки для ритуальних дій.



Ця скіфська
пектораль — річ унікальна. За простотою й виразністю їй немає рівних.



Запитання до
учнів



Одна з
версій походження скіфів — давньогрецький міф про Діву- Змію — дочку Дніпра.
Хто знає цей міф? (Відповіді учнів.)



Міф про
Діву-Змію



Давньогрецькі легенди розповідають про «народжену Землею діву, у якої
верхня частина до пояса була жіноча, а нижня — зміїна». Поєд­навшись із
Зевсом, вона народила сина
Скіфа, який і став родоначаль­ником скіфського народу.



Іншу версію цієї легенди дає Геродот. Від шлюбу Зевса і Змієногої Богині народився
прабатько скіфів Таргітай, що мав трьох синів — Лі- поксая, Арпоксая і
Колоксая. За їхнього царювання впали на землю зо­лоті дари: плуг із ярмом,
сокира і чаша — символи землеробства, реміс­ництва і жрецтва. Коли перші двоє
братів підійшли, золото спалахнуло вогнем, лише наймолодшому Колоксаю вдалося
взяти їх у руки. Тоді брати передали владу над царством молодшому братові.



Таргітая іноді ототожнюють із давньогрецьким героєм Гераклом. Діва-Змія сховала
табун коней
Геракла і обіцяла повернути їх, якщо ге­рой візьме з нею шлюб. Геракл пожив із Дівою й
подарував їй трьох си­нів, а потім знову вирушив у мандри. Жінці він віддав
свій лук і пояс, до якого була прикріплена золота чаша, і наказав, щоб вона
випробува­ла синів. Той, хто зможе підперезатися цим поясом і натягнути тятиву
його лука, отримає царство у спадок. Це завдання зміг виконати наймо­лодший син
Скіф, від якого й походить народ скіфів.



Слово вчителя



Скіфські кургани ховають іще безліч таємниць, і всіх нас у майбут­ньому
чекають ще цікавіші знахідки. Але для цього ми зараз маємо бе­регти наше
національне багатство.



Отже,
завдяки творам мистецтва можна скласти уявлення про жит­тя і побут наших
предків.



Інтерактивна гра «Запитання —
відповідь»



1.  
Як називається пагорб, насипаний
над скіфським похованням? (Курган.)



2. 
Судячи зі способу життя скіфів, що
або кого вони зображували? (Головний герой скіфського мистецтва
— звір.)



3.  
Що було головним багатством
скіфів? (Коні.)



4.   
У яких ще давніх художників звір
був головним об’єктом твор­чості? (У первісних людей.)



5.  
Де первісні люди зображували
звірів? (На стінах печер.)



6.  
Скіфи — кочові племена. Де ж можна
було побачити їхні витво­ри? (Вони прикрашали речі, зброю.)



7. 
Який предмет скіфи постійно возили
з собою і щораз установлю­вали на найвиднішому місці? (Меч.)



8.  
Чому вони так чинили? (Шанували бога війни.)



9.   
Кому піднесли мишу, птаха, жабу і
стріли? (Перському цареві Дарію.)



10.    Що це означало? («Якщо тільки ви, перси, не полетите в небо, обернувшись на птахів, не
укриєтеся в землю, ставши мишами, або не стрибнете в болото, обернувшись на
жаб, ви не повернетеся назад, ура­жені цими стрілами».)



11.  
За звичаєм, скіфи заходили в юрту,
кидали на розпечені камені насіння іван-чаю і голосно кректали від задоволення.
Що робили скі­фи? (Милися без води.)



Трипільська культура



Бесіда



1.  
Ким були трипільці? (Землеробами.)



2.  
Яку територію вони заселяли? (Біля Києва на теренах села Три­пілля.) Покажіть її на карті.











Яскравою землеробською культурою на території України була три­пільська. Назви «трипільська культура», «трипільці» умовні
— за міс­цем, де знайшли сліди їхньої культури. Адже тоді ще не знали писемнос­ті,
й про те, як самі трипільці називали себе, дізнатися неможливо.



У 1890-х рр. археолог Вікентій Хвойка, ведучи розкопки на Ки­рилівських
висотах у Києві й біля села Трипілля, несподівано виявив уламки праісторичної
кераміки, вкритої мальованим орнаментом, гли­няні фігурки та крем’яне й кістяне
приладдя. Ці знахідки були зовсім не схожі на інші пам’ятки старовини в
Подніпров’ї. В. Хвойка провів до­слідження нових поселень і відкрив широко
тепер відому в археології Європи трипільську культуру, датовану 4-2 тис. до н.
е.



Розрізняють три етапи трипільської культури:



    
Ранній — 3500-3000 рр. до н. е.



    
Середній — 3000-2000 рр. до н. е.



    
Пізній — 2000-1700 рр. до н. е.



Трипільська
культура проіснувала на нашій території близько пів­тори тисячі років.



Найкраще трипільську культуру характеризує кераміка. Вона
зро­блена з добре відмоченої глини, ретельно випалена й цілком заслуговує на
ім’я праісторичної української теракоти. Із нею поводилися дуже дбай­ливо і в
разі пошкодження «зшивали», можливо, грубими нитками, про­свердлюючи паристі
дірочки обабіч розколин. Такий спосіб зшивання ке­рамічного посуду можна було
зустріти по українських селах і в XX ст. Посуд ліпили руками без гончарного
кола, товщина стінок була надзви­чайно тонка. На внутрішній поверхні стінок
помітні сліди згладжування та відбитки пальців жінки-гончара.



Європейську славу трипільській кераміці приніс її мальований орнамент.
Трипільський посуд міг бути з багатобарвним (на червоне тло наносили малюнок
двома фарбами, чорною і білою) або однобарв­ним орнаментом. Розпис виконувався
однією чорною або темно-гні­дою (коричневою) фарбою і часом обводився тонкою
білою або черво­ною лінією.



Крім мальованого орнаменту, був ще орнамент прокреслений, або
жолобковий, і «продряпаний». «Продряпаний» орнамент робив­ся кістяним або
дерев’яним приладдям із дрібними зубцями і вкривав усю поверхню.









Провідні мотиви розпису трипільської кераміки — спіралі й вісімки, волюти (спіральний завиток), меандр
(безконечник) та стилізовані склад­ні композиції, що зображують жінку й бика,
змія, обличчя або очі люди­ни, солярні знаки.



Пишно оздоблену трипільську кераміку вважали за предтечу грець­ких
мальованих ваз. Праісторичний Крит досягнув такого мистецького рівня пізніше
(близько 2000-1850 рр. до н. е.), тож можна припустити, що це сталося певного
мірою під впливом трипільської культури.



Порівняно з керамікою інших часів Європи багатство форм трипіль­ської
кераміки дуже велике. Вочевидь, воно було викликане складні­шими формами
хатнього господарства, яке вимагало в одному випадку спеціального посуду для
зберігання припасів (зерна, борошна, овочів), в іншому — тримання рідини, ще в
іншому — для куховарства та сто­лового вжитку.



Основними видами посуду були глечики, грушоподібні амфори з по­кришками,
горщики, корчаги, округлі напівсферичні миски-чаші. Своє­рідним є посуд із
антропоморфними підставками, зооморфні посудини.



Колірна
палітра розписів посуду трипільців складалась із білого, чорного, коричневого
та червоного кольорів. А тло посуду було жовто­гаряче, червонувате, біле.

Слово вчителя

Другим виявом трипільського мистецтва була пластика — скульпту­ра
— людські і тваринні глиняні фігурки. Такі фігурки знаходили також на
Криті та в Трої, однак у трипільських поселеннях вони різноманітніші й мають
своє окреме значення. Трипільські людські фігурки бувають си­дячі і стоячі.
Перші — більш реалістичні й часто сидять на стільцях. Зна­йдена в Сушківці
Черкаської області фігурка матері, яка нахилила голову над немовлям — найкраще
зображення материнства неолітичної доби Єв­ропи. Вона символізує культ
родючості землі, продовження роду. Анало­гічний культ богині родючості був
поширений у неолітичну добу в Єгип­ті, Західній Індії, Ірані, Месопотамії,
Малій Азії, Греції, Македонії.

Учитель демонструє зображення зразків трипільської
скульптури.

Інтерактивна гра «Запитання — відповідь»

1.    Звідки походить слово кераміка?
(
Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що,
в свою чергу, походить від кегатов — глина.)

2.   Що ви можете сказати про
орнамент?
(Орнамент (від латинського отатепімт —
прикраса) — це декоративна композиція, яка складаєть­ся з елементів (мотивів),
що ритмічно повторюються.)

3.      Що ви можете сказати про
ритм?
(Ритм (грецьке «узгодже­ність») — чергування,
створене закономірним повторенням елементів.)

4.    
Від чого залежала форма
трипільського посуду? (Від його при­значення.)

5. 
Якими засобами трипільці
розповідали про своє розуміння світу? (Символічними знаками, з
яких вони складали орнамент.)

6.     Які різновиди столового
посуду були поширені у трипільців?
(Глечики,
грушоподібні амфори, округлі напівсферичні миски-чаші.)

7.   
Назвіть кольори трипільських розписів. (Білий,
чорний, коричне­вий, червоний. Тло посуду — жовтогаряче, червонувате, біле.)

Слово вчителя

Розгляньте
зразки трипільського та скіфського мистецтва. Зверніть увагу на сюжети, художні
й технічні особливості оздоблення виробів. Ви сьогодні дізналися про багату
художню спадщину мудрих і талано­витих наших предків. А тепер спробуйте виявити
свій талант. Кожен із вас спробує відтворити один із експонатів нашої великої
спадщини, який найбільше запам’ятався.

V,        
Закріплення та узагальнення
вивченого

Творче завдання

1.  
Створити скіфську пектораль із
макаронних виробів.

2.   
Створити рельєф «Кінь» або
«Лосеня», який імітуватиме техніку карбування на металі (фольга). Спробувати
передати рух тварини.

3.   
Створити модель прикраси (для
корони, зброї, шолома) та деко­рувати рельєфом (пластилін).

4.   
Зобразити грифона, пегаса чи іншу
фантастичну тварину у гра­фічній техніці.

5.   
Намалювати великий скіфський степ
акварельними чи гуашеви- ми фарбами.

6.  
Намалювати за зразком трипільський
керамічний виріб.

Мистецькі поради щодо роботи з фольгою

1.  
На аркуші паперу намалюйте
обраного персонажа.

2.  
Переведіть, натискаючи, малюнок на
фольгу.

3.   
Виріжте виріб.

VI.         
Підведення підсумків уроку

1.  
Учні разом із учителем оцінюють
свої роботи.

2.  
Учитель дає можливість кожному
учневі розповісти про своє зоб­раження одного з побачених історичних експонатів
та коментує кожний із малюнків.

Опитування

1.  
Що нового для себе ви дізналися на
уроці?

2.   
Що вас вразило, що найбільше
запам’яталося?

3.   
Що допомагало вам у вашій роботі?
Що заважало?

УМ. Домашнє завдання



Слово вчителя
Другим виявом трипільського мистецтва була пластика — скульпту¬ра — людські і тваринні глиняні фігурки. Такі фігурки знаходили також на Криті та в Трої, однак у трипільських поселеннях вони різноманітніші й мають своє окреме значення. Трипільські людські фігурки бувають си¬дячі і стоячі. Перші — більш реалістичні й часто сидять на стільцях. Зна¬йдена в Сушківці Черкаської області фігурка матері, яка нахилила голову над немовлям — найкраще зображення материнства неолітичної доби Єв¬ропи. Вона символізує культ родючості землі, продовження роду. Анало¬гічний культ богині родючості був поширений у неолітичну добу в Єгип¬ті, Західній Індії, Ірані, Месопотамії, Малій Азії, Греції, Македонії.
Учитель демонструє зображення зразків трипільської скульптури. 
Інтерактивна гра «Запитання — відповідь»
1. Звідки походить слово кераміка? (Від грецького кегатіке — гон¬чарне мистецтво, що, в свою чергу, походить від кегатов — глина.)
2. Що ви можете сказати про орнамент? (Орнамент (від латинського отатепімт — прикраса) — це декоративна композиція, яка складаєть¬ся з елементів (мотивів), що ритмічно повторюються.)
3. Що ви можете сказати про ритм? (Ритм (грецьке «узгодже¬ність») — чергування, створене закономірним повторенням елементів.)
4. Від чого залежала форма трипільського посуду? (Від його при-значення.)
5. Якими засобами трипільці розповідали про своє розуміння світу? (Символічними знаками, з яких вони складали орнамент.)
6. Які різновиди столового посуду були поширені у трипільців? (Глечики, грушоподібні амфори, округлі напівсферичні миски-чаші.)
7. Назвіть кольори трипільських розписів. (Білий, чорний, коричне¬вий, червоний. Тло посуду — жовтогаряче, червонувате, біле.)
Слово вчителя
Розгляньте зразки трипільського та скіфського мистецтва. Зверніть увагу на сюжети, художні й технічні особливості оздоблення виробів. Ви сьогодні дізналися про багату художню спадщину мудрих і талано¬витих наших предків. А тепер спробуйте виявити свій талант. Кожен із вас спробує відтворити один із експонатів нашої великої спадщини, який найбільше запам’ятався.
V, Закріплення та узагальнення вивченого
Творче завдання
1. Створити скіфську пектораль із макаронних виробів.
2. Створити рельєф «Кінь» або «Лосеня», який імітуватиме техніку карбування на металі (фольга). Спробувати передати рух тварини.
3. Створити модель прикраси (для корони, зброї, шолома) та деко¬рувати рельєфом (пластилін).
4. Зобразити грифона, пегаса чи іншу фантастичну тварину у гра¬фічній техніці.
5. Намалювати великий скіфський степ акварельними чи гуашеви- ми фарбами.
6. Намалювати за зразком трипільський керамічний виріб.
Мистецькі поради щодо роботи з фольгою
1. На аркуші паперу намалюйте обраного персонажа.
2. Переведіть, натискаючи, малюнок на фольгу.
3. Виріжте виріб.
VI. Підведення підсумків уроку
1. Учні разом із учителем оцінюють свої роботи.
2. Учитель дає можливість кожному учневі розповісти про своє зоб-раження одного з побачених історичних експонатів та коментує кожний із малюнків.
Опитування
1. Що нового для себе ви дізналися на уроці?
2. Що вас вразило, що найбільше запам’яталося?
3. Що допомагало вам у вашій роботі? Що заважало?
УМ. Домашнє завдання
Знайти зображення предметів трипільського та скіфського мисте¬цтва і пояснити їхнє символічне значення.

Знайти
зображення предметів трипільського та скіфського мисте­цтва і пояснити їхнє
символічне значення.

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 6840 | Загрузок: 0 | Комментарии: 21 | Рейтинг: 4.3/6
Всего комментариев: 19
avatar
19
відповідi
1:Курган 
2:Головний герой скіфського мистецтва 
— звір 
3:Коні 
4:У первісних людей 
5:На стінах печер 
6:Вони прикрашали речі, зброю 
7:Меч 
8:Шанували бога війни 
9:Перському цареві Дарію 
10:Якщо тільки ви, перси, не полетите в небо, обернувшись на птахів, не 
укриєтеся в землю, ставши мишами, або не стрибнете в болото, обернувшись на 
жаб, ви не повернетеся назад, ура­жені цими стрілами 
11:Милися без води 
Трипільська культура 
1:Землеробами 
2:Біля Києва на теренах села Три­пілля. 
Учитель демонструє зображення зразків трипільської 
скульптури. 
1:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що, 
в свою чергу, походить від кегатов — глина 
2:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що, 
в свою чергу, походить від кегатов — глина 
3:Ритм (грецьке «узгодже­ність») — чергування, 
створене закономірним повторенням елементів 
4:Від його при­значення 
5:Символічними знаками, з 
яких вони складали орнамент 
6:Глечики, 
грушоподібні амфори, округлі напівсферичні миски-чаші 
7:Білий, 
чорний, коричне­вий, червоний. Тло посуду — жовтогаряче, червонувате, біле
avatar
18
Ответы на вопросы: 

1: Курган 
2: Главный герой скифского искусства 
- зверь 
3: Лошади 
4: У первобытных людей 
5: На стенах пещер 
6: Они украшали вещи, оружие 
7: Меч 
8: Почитали бога войны 
9: Персидском царю Дарию 
10: Если только вы, персы, не полетит в небо, превратившись в птиц, а не 
укриетеся в землю, став мышами, или не прыгнешь в болото, обратившись в 
лягушек, вы не вернетесь назад, пораженные этими стрелами 
11: Мылись без воды 
Трипольская культура 
1: земледельцы 
2: У Киева на территории села Триполье. 
Учитель демонстрирует изображения образцов трипольской 
скульптуры. 
1: От греческого кегатике - гончарное искусство, что, 
в свою очередь, происходит от Кегатов - глина 
2: От греческого кегатике - гончарное искусство, что, 
в свою очередь, происходит от Каафовым - глина 
3: Ритм (греческое «согласованность») - чередование, 
созданное закономерным повторением элементов 
4: От его назначения 
5: Символическими знаками, с 
которых они составляли орнамент 
6: Кувшины, 
грушевидные амфоры, округлые полусферические миски-чаши 
7: Белый, 
черный, коричневый, красный. Фон посуды - оранжевое, красное, белое
avatar
17
Ответы на вопросы:

1: Курган

2: Главный герой скифского искусства

- зверь

3: Лошади

4: У первобытных людей

5: На стенах пещер

6: Они украшали вещи, оружие

7: Меч

8: Почитали бога войны

9: Персидском царю Дарию

10: Если только вы, персы, не полетит в небо, превратившись в птиц, а не

укриетеся в землю, став мышами, или не прыгнешь в болото, обратившись в

лягушек, вы не вернетесь назад, пораженные этими стрелами

11: Мылись без воды

Трипольская культура
1: земледельцы

2: У Киева на территории села Триполье.

Учитель демонстрирует изображения образцов трипольской

скульптуры.

1: От греческого кегатике - гончарное искусство, что,

в свою очередь, происходит от Кегатов - глина

2: От греческого кегатике - гончарное искусство, что,

в свою очередь, происходит от Каафовым - глина

3: Ритм (греческое «согласованность») - чередование,

созданное закономерным повторением элементов

4: От его назначения

5: Символическими знаками, с

которых они составляли орнамент

6: Кувшины,

грушевидные амфоры, округлые полусферические миски-чаши

7: Белый,

черный, коричневый, красный. Фон посуды - оранжевое, красное, белое
avatar
0
14
УЧИТЕЛЬ: ВІДПОВІДЬ ЗАРАХОВАНА. ПЕРЕХОДЬТЕ ДО НАСТУПНОГО УРОКУ!

avatar
0
13
УЧИТЕЛЬ: ВІДПОВІДЬ ЗАРАХОВАНА. ПЕРЕХОДЬТЕ ДО НАСТУПНОГО УРОКУ!

avatar
12
Домашне завдання урок 1
відповідь» 
1:Курган 
2:Головний герой скіфського мистецтва 
— звір 
3:Коні 
4:У первісних людей 
5:На стінах печер 
6:Вони прикрашали речі, зброю 
7:Меч 
8:Шанували бога війни 
9:Перському цареві Дарію 
10:Якщо тільки ви, перси, не полетите в небо, обернувшись на птахів, не 
укриєтеся в землю, ставши мишами, або не стрибнете в болото, обернувшись на 
жаб, ви не повернетеся назад, ура­жені цими стрілами 
11:Милися без води 
Трипільська культура 
1:Землеробами 
2:Біля Києва на теренах села Три­пілля. 
Учитель демонструє зображення зразків трипільської 
скульптури. 
1:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що, 
в свою чергу, походить від кегатов — глина 
2:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що, 
в свою чергу, походить від кегатов — глина 
3:Ритм (грецьке «узгодже­ність») — чергування, 
створене закономірним повторенням елементів 
4:Від його при­значення 
5:Символічними знаками, з 
яких вони складали орнамент 
6:Глечики, 
грушоподібні амфори, округлі напівсферичні миски-чаші 
7:Білий, 
чорний, коричне­вий, червоний. Тло посуду — жовтогаряче, червонувате, біле
avatar
0
15
УЧИТЕЛЬ: ВІДПОВІДЬ ЗАРАХОВАНА. ПЕРЕХОДЬТЕ ДО НАСТУПНОГО УРОКУ!

avatar
11
Домашне завдання:1:Курган 
2:Головний герой скіфського мистецтва 
— звір 
3:Коні 
4:У первісних людей 
5:На стінах печер 
6:Вони прикрашали речі, зброю 
7:Меч 
8:Шанували бога війни 
9:Перському цареві Дарію 
11:Милися без води 
Трипільська культура 
1:Землеробами 
2:Біля Києва на теренах села Три­пілля. 
Учитель демонструє зображення зразків трипільської 
скульптури. 
1:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що, 
в свою чергу, походить від кегатов — глина 
2:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що, 
в свою чергу, походить від кегатов — глина 
3:Ритм (грецьке «узгодже­ність») — чергування, 
створене закономірним повторенням елементів 
4:Від його при­значення 
5:Символічними знаками, з 
яких вони складали орнамент 
6:Глечики, 
грушоподібні амфори, округлі напівсферичні миски-чаші 
7:Білий, 
чорний, коричне­вий, червоний. Тло посуду — жовтогаряче, червонувате, біле
avatar
0
16
УЧИТЕЛЬ: ВІДПОВІДЬ ЗАРАХОВАНА. ПЕРЕХОДЬТЕ ДО НАСТУПНОГО УРОКУ!

avatar
10
Домашне завдання:1:Курган
2:Головний герой скіфського мистецтва
— звір
3:Коні
4:У первісних людей
5:На стінах печер
6:Вони прикрашали речі, зброю
7:Меч
8:Шанували бога війни
9:Перському цареві Дарію
11:Милися без води
Трипільська культура
1:Землеробами
2:Біля Києва на теренах села Три­пілля.
Учитель демонструє зображення зразків трипільської
скульптури.
1:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що,
в свою чергу, походить від кегатов — глина
2:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що,
в свою чергу, походить від кегатов — глина
3:Ритм (грецьке «узгодже­ність») — чергування,
створене закономірним повторенням елементів
4:Від його при­значення
5:Символічними знаками, з
яких вони складали орнамент
6:Глечики,
грушоподібні амфори, округлі напівсферичні миски-чаші
7:Білий,
чорний, коричне­вий, червоний. Тло посуду — жовтогаряче, червонувате, біле
Ответ:
УЧИТЕЛЬ: Відповідь зарахована. Переходьте до наступного уроку! Успіхів!

avatar
0
8
УЧИТЕЛЬ: Пропоную учасникам проекту обговорити наступні питання домашнього завдання: 
1. Що нового для себе ви дізналися на уроці? 
2. Що вас вразило, що найбільше запам’яталося? 
3. Що допомогло вам у вашій роботі? Що заважало?
avatar
7
Інтерактивна гра «Запитання —
відповідь»
1.курган
2.звирина символика
3.Коні
4.У первісних людей
5.На стінах печер
6.Вони прикрашали речі, зброю
7.Меч,щiт
8.Шанували бога війни-зевса
9.Перському цареві Дарію
10.Якщо тільки ви, перси, не полетите в небо, обернувшись на птахів, не
укриєтеся в землю, ставши мишами, або не стрибнете в болото, обернувшись на
жаб, ви не повернетеся назад, ура­жені цими стрілами
11.Милися без води
трипильська культура
1.Землеробами
2.Біля Києва на теренах села Три­пілля
Учитель демонструє зображення зразків трипільської
скульптури.
1.Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що,
в свою чергу, походить від кегатов — глина
2.Орнамент -від латинського отатепімт —
прикраса — це декоративна композиція, яка складаєть­ся з елементів мотивів,
що ритмічно повторюються.
3.Ритм грецьке узгодже­ність — чергування,
створене закономірним повторенням елементів
4.Від його при­значення.
5.Символічними знаками, з
яких вони складали орнамент
6.Глечики,
грушоподібні амфори, округлі напівсферичні миски-чаші
7.Білий,
чорний, коричне­вий, червоний. Тло посуду — жовтогаряче, червонувате, біле.
avatar
6
просматрел
avatar
4
Інтерактивна гра «Запитання —
відповідь»
1:Курган
2:Головний герой скіфського мистецтва
— звір
3:Коні
4:У первісних людей
5:На стінах печер
6:Вони прикрашали речі, зброю
7:Меч
8:Шанували бога війни
9:Перському цареві Дарію
10:Якщо тільки ви, перси, не полетите в небо, обернувшись на птахів, не
укриєтеся в землю, ставши мишами, або не стрибнете в болото, обернувшись на
жаб, ви не повернетеся назад, ура­жені цими стрілами
11:Милися без води
Трипільська культура
1:Землеробами
2:Біля Києва на теренах села Три­пілля.
Учитель демонструє зображення зразків трипільської
скульптури.
1:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що,
в свою чергу, походить від кегатов — глина
2:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що,
в свою чергу, походить від кегатов — глина
3:Ритм (грецьке «узгодже­ність») — чергування,
створене закономірним повторенням елементів
4:Від його при­значення
5:Символічними знаками, з
яких вони складали орнамент
6:Глечики,
грушоподібні амфори, округлі напівсферичні миски-чаші
7:Білий,
чорний, коричне­вий, червоний. Тло посуду — жовтогаряче, червонувате, біле
avatar
5
УЧИТЕЛЬ: Копіювання і вставка відповідей інших учасників проекту заборонена. ВІДПОВІДЬ НЕ ЗАРАХОВАНА!
Надайте власні відповіді на питання:
Пропоную учасникам обговорити наступні питання домашнього завдання:
1. Що нового для себе ви дізналися на уроці?
2. Що вас вразило, що найбільше запам’яталося?
3. Що допомагало вам у вашій роботі? Що заважало?

avatar
2
Пропоную іншим учасникам обговорити наступні питання домашнього завдання:
1. Що нового для себе ви дізналися на уроці?
2. Що вас вразило, що найбільше запам’яталося?
3. Що допомагало вам у вашій роботі? Що заважало?
avatar
1
Інтерактивна гра «Запитання —
відповідь»
1:Курган
2:Головний герой скіфського мистецтва
— звір
3:Коні
4:У первісних людей
5:На стінах печер
6:Вони прикрашали речі, зброю
7:Меч
8:Шанували бога війни
9:Перському цареві Дарію
10:Якщо тільки ви, перси, не полетите в небо, обернувшись на птахів, не
укриєтеся в землю, ставши мишами, або не стрибнете в болото, обернувшись на
жаб, ви не повернетеся назад, ура­жені цими стрілами
11:Милися без води
Трипільська культура
1:Землеробами
2:Біля Києва на теренах села Три­пілля.
Учитель демонструє зображення зразків трипільської
скульптури.
1:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що,
в свою чергу, походить від кегатов — глина
2:Від грецького кегатіке — гон­чарне мистецтво, що,
в свою чергу, походить від кегатов — глина
3:Ритм (грецьке «узгодже­ність») — чергування,
створене закономірним повторенням елементів
4:Від його при­значення
5:Символічними знаками, з
яких вони складали орнамент
6:Глечики,
грушоподібні амфори, округлі напівсферичні миски-чаші
7:Білий,
чорний, коричне­вий, червоний. Тло посуду — жовтогаряче, червонувате, біле
avatar
3
Відповідь зарахована. Переходьте до другого уроку. Успіхів!
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz