МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 18.06.2018, 19:25
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [670]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 103
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (5)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
Главная » Файлы » методические материалы

10 клас. Художня культура. Урок 9. Художня культура козацької доби. Стиль бароко в українському мистецтві
19.10.2013, 09:50
ТЕМА 9: Художня культура козацької доби. Стиль бароко в українському мистецтві

МЕТА:сформувати уявлення про поняття «бароко» в європейській ху¬дожній культурі, характерні риси стилю в архітектурі України; нав¬чити виділяти риси бароко при стилістичному аналізі художніх творів;
удосконалювати навички аналізу творів мистецтва, розвивати естетичний смак; формувати уміння порівнювати, узагальнюва¬ти, робити висновки, розвивати творчі здібності; виховувати інтерес до мистецтва і культури України, її історичним пам'ятникам.

ОБЛАДНАННЯ: репродукції творів бароко українських і зарубіжних художників та архітекторів; відеоматеріали.

ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
Учитель вітається з учнями.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Порівняль
Пропоную вам порівняти пам'ятники української церковної ар¬хітектури різних історичних епох за наступним планом.
• Виразні засоби, яки використовував автор.
• Композиція об'ємів і фасадів.
• Взаємодія зі скульптурою.
Зробіть висновок про історичну епоху (стилі) на основі аналізу.
Організація сприйняття
Андріївська церква у Києві: первісний вигляд та сучасний вигляд

Фронтальне опитування

• Що таке бароко? (Художній стиль у європейському мистецтві кінця XVI— XVIII ст., що виражав смаки придворно-аристократичної верхівки.)
• Згадайте, які зміни в суспільному житті Європи зумовили появу стилю ба¬роко? (Посилення абсолютистської влади, основними замовниками виступа¬ли королівський двір і церква.)
• Як це відобразилось на художніх засобах європейського бароко? (Мистец¬тво активізує усі свої засоби, щоб вразити глядача напруженою динамікою, засліпити ефектністю, декоративністю і театральною патетикою.)
• Пригадаєте композиторів бароко, (А. Вівальді, Ж.-Б. Люллі, Й. С. Бах.)

Слово вчителя
Величавість, стриманість, статичність мистецтва Ренесансу змінюються за¬хопленням динамікою. На зміну ренесансному почуттю міри і ясності прихо¬дить мистецтво, побудоване на контрастах, асиметрії; мистецтво, що тяжіє до грандіозності, перевантаженості декоративністю.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ і МЕТИ УРОКУ
Слово вчителя
Із другої половини XVII ст. у всіх видах художньої творчості спостерігали¬ся нові тенденції, пов'язані з бароко. Сьогодні ми повинні визначити напрямки,
по яких розвивався стиль в українській культурі, виділити характерні риси ба¬роко в архітектурі України.


IV. ПОДАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Передумови формування стилю
Слово вчителя
Ми приступаємо до вивчення козацько-гетьманського періоду в розвитку української художньої культури. У XVII ст. відбуваються корінні зміни в полі¬тичному житті країни, її економіці і культурі: створення Козацької республіки забезпечувало вплив козацького лицарського ідеалу на культуру і мистецтво; розвивалися науки й освіта (заснування Києво-Могилянської академії, коле¬гіумів у Чернігові, Харкові, Переяславі, Вінниці). Оживає торгівля, інтенсивним стає ремісно-цехове виробництво. Відстоюючи свої інтереси, українські міща¬ни об'єднувалися в цехові братства, при яких грунтувалися школи, друкарні. Старійшини братств — купці і ремісники — відали справами будівництва і при¬крашання церков, стежили за духовним життям.
Таким чином, в Україні XVII ст. склалися умови для формування нових тенденцій у культурі, зумовлених переходом від релігійного до світського, ра¬ціонального світогляду.
Стиль бароко, що поширився у XVII—XVIII ст. по всій Європі, в Україні вилився у форми, багато чим відмінні від європейських.

Постановка проблеми
Учитель
На українському грунті стиль бароко розвивався втрьох на¬прямках. Наприкінці уроку ми повинні виділити ці напрямки. Для аналізу спо¬руд пропоную скористатися наступним планом:
• план спорудження;
• композиція фасаду;
• використання скульптурних форм і кольору в оформленні стін.

Архітектура бароко
Слово вчителя
Велику роль у становленні стилю українського бароко відігравав Київ. Під керівництвом митрополита Петра Могили у 30-ті рр. XVIII ст. були оновлені архітектурні перлини Київської Русі: Софійський собор і Києво-Печерська Лав¬ра. На прикладі цих будівель акцентуємо характерні риси українського бароко: пластичні архітектурні форми; використання декоративних деталей, виділених на оштукатурених стінах; застосування куполів цибулинної і грушоподібної форм.
https://www.youtube.com/watch?v=5o2Dby_EBhc
Повідомлення учня
• Дзвіницю Софійського собору було відновлено після пожежі 1744 р.
Прямокутна в плані, триярусна. У першому ярусі розташовується розкіш¬ний портал. Прикрашена ліпними орнаментальними і сюжетними рельєфами, дзвіниця спочатку була пофарбована в бірюзовий колір, а білими залишалися лиштви, карнизи, ліпні візерунки. Виразність фасаду досягається сміливим спо¬лученням криволінійних, трикутних, прямокутних елементів.
У прикрасі стін використані творчо розроблені мотиви, схожі на дерев'яне різьблення. Це додає архітектурі національного забарвлення.

Повідомлення учня
Монастир Печорської лаври

Монастир Печорської лаври був заснований у XI ст. і забудовувався протя¬гом дев'яти наступних століть. Назва «печерська» походить від слова «печери», що були знайдені на цій території й у які селилися перші ченці, а Лавра — це почесна назва, що давалася дуже великим і значним монастирям. Архітектур¬ний комплекс монастиря і сьогодні справляє грандіозне враження. У сонячний день відблиски численних куполів і дзвіниць засліплюють очі. Більшість буді¬вель монастиря датується XVII—XVIII ст. і є прекрасним прикладом стилю ук¬раїнського бароко в архітектурі.
Дзвіниця була побудована архітекторами Ф. Васильєвим і Й.-Г. Шеделем. Вона є вертикальним акцентом монастиря. 16-грашшй, будинок вінчає грушо¬подібний барочний верх із ліхтариком і банею. Спорудження чотириярусне: перший ярус оформлений стрічковим рустом, другий — тосканським ордером, третій — іонічним, четвертий — коринфським. Гра світлотіні зовнішньо облегшує вид дзвіниці і додає їй стрункості.
Запитання до учнів
• Порівняйте скульптурне оздоблення двох дзвіниць: мотив, призначення. (Дзвіниця Софійського собору прикрашена ліпним орнаментом із рослинни¬ми мотивами. Він нагадує нам дерев'яне різьблення. Служить для прикраси. Дзвіницю лаври архітектор оформив архітектурними елементами — руслі, колони тосканського, іонічного і коринфського ордерів. Вони служать для зов¬нішнього звеличення будівлі.)
• Що ви можете сказати про художній образ споруд? (Можна сказати, що одна споруда вирішена в народному стилі, а друга — у більш аристократич¬ному.)

Слово вчителя
Європейські майстри, що працювали в Україні, глибоко переймалися націо¬нальним українським стилем і у своїх роботах активно використовували досвід українських майстрів. У Києві збереглися будівлі, зведені за проектами знаме¬нитого італійського архітектора Б. Растреллі. Це Андріївська церква і Маріїнський палац.
Повідомлення учня
Андріївська церква в Києві, 1749—1752 рр.

Андріївську церкву часто називають лебединою піснею видатного майстра архітектури Бартоломео Растреллі. Піднімається вона на одній із круч Старокиївської гори. З її тераси відкривається неповторний вид на древній Поділ, задніпровські далечіні, нові житлові масиви.
Побудовано Андріївську церкву на замовлення імператриці Єлизавети Пет¬рівни. Проект будинку розроблений Б. Растреллі в 1748 р., будівельні роботи ведися в 1749—1754 рр. під керівництвом відомого московського зодчого Івана Мічуріна. У створенні храму брало участь багато фахівців Петербурга, Москви, Києва, тому Андріївська церква — пам'ятник творчої співдружності російських і українських майстрів.
За свою історію церква багаторазово ремонтувалася. Уже в перші роки по закінченні будівництва вона дійшла занепаду, оскільки після смерті Єлизавети Петрівни царський двір перестав цікавитися київськими будівлями. Освячення храму відбулося лише в 1767 р.
У плані це хрестово-купольний храм. Його фасади оформлені пілястрами і колонами коринфського ордера, поставленими на високий цоколь. Білі піляст¬ри, колони, карнизи, їхні позолочені капітелі, картуші й орнаменти виділяються білизною і сяйвом позолоти на тлі бірюзових стін.

Повідомлення учня
Маріїнський палац у Києві, 1750—1755 рр.

У 1744 р. імператриця Єлизавета, дочка Петра І, під час відвідування Києва сама вибрала місце для спорудження палацу. Маріїнський палац був побудова¬ний у 1750-1755 рр. за проектом Б. Растреллі. Спорудженням палацу керував російський зодчий І. Мічурін.
Головний фасад Марийського палацу звернений до Марийського парку, який був закладений у 1874 р.
Із протилежної сторони палацу — Міський (Царський) Сад, закладений 1743 р. на основі стародавнього Регулярного саду (заснованого ще Петром І). Його стиль — класичний: мережа прямих алей, що перехрещуються під прямим кутом.
Палацовий комплекс має симетричну композицію. Головний двоповерхо¬вий корпус і одноповерхові бічні флігелі утворюють широкий двір.
Архітектура палацу вирішена у стилі бароко: виразні об'єми, багата плас¬тика фасадів.

Слово вчителя
З появою гетьманського двору українські замовники успадковували сто¬личну моду «високого стилю».
У Лівобережній Україні закріпилися художні традиції, пов'язані з католи¬цькою культурою. Велика частина пам'ятників барочної архітектури західноєв¬ропейського зразка збереглася у Львові.

Повідомлення учня
Домініканський костел у Львові, 1749 р.

Домініканський костел — найяскравіший зразок пізнього бароко у Львові. Його стіни зберігали пам'ять про те, як 1707 р. під час свого перебування в місті російський цар Петро І підписував тут зобов'язання підтримувати поляків у бо¬ротьбі зі шведами. У музеї збереглася одна з найкращих збірок сакрального мистецтва.
Сьогодні існує можливість потрапити в підземелля Домініканського косте¬лу, де для огляду виставлені частина колекції сакрального характеру, а також відвідати концерти органної музики.
Це краще досягнення барочної архітектури у плані має форму латинського хреста. Увінчує спорудження величезний купол. Центральний фасад із могут¬німи здвоєними колонами прикрашають позолочені скульптури. Із пишністю прикрашені підкупольний простір і вівтар.

Повідомлення учня
Собор святого Юра у Львові, 1744—1770 рр.

Кафедральний собор Української греко-католицької церкви — чудовий пам'ятник архітектури стилю бароко і рококо, вибудуваний за проектом архі¬текторів Б. Меретина і К. Фесинджера в 1744—1761 рр. Собор розташований на Святоюрській горі, що служить однією з найважливіших домінант Львова.
Собор лише найважливіша частина цілого архітектурного комплексу, до якого входить палац архієпископа, парадні ворота й інші будівлі.
Побудований на місці церкви типу візантійської базиліки, він утілює як за¬хідні барочні форми, так і українські православні традиції.
У плані наближений до форми рівноконечного грецького хреста. Його ку¬пол з високим барабаном спирається на могутні підпружні арки. Динамічно виступає центральний фасад, що прикрашений статуями святих і кінною ста¬туєю Юрія Змієборця, що його увінчює.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ
Слово вчителя
Ви познайомилися зі здобутками архітектури українського бароко, про¬аналізували їхні засоби виразності. Спробуємо тепер відповісти на проблемне запитання.
• У яких напрямах розвивалося мистецтво українського бароко? (Можна виділити такі напрями: одне зв'язане з активним використанням україн¬ських традицій у прикрасі будівель, друге — із застосуванням архітектурно¬го декору у стилі західноєвропейського бароко.)
Учитель.
В Україні стиль бароко ґрунтувався на демократичних тради¬ціях, у ньому можна виділити наступні напрями.
Козацьке бароко, для якого характерні невеликі за розміром архітектурні споруди, округлих і динамічних форм, прикрашені виразною ліпниною.
Шляхетне, аристократичне бароко — пишне, вигадливе за формами й ар¬хітектурними ідеями.
Народне бароко — переростає з козацького бароко, культивувалося в ма¬леньких містах і селах. Наприклад, дерев'яні храми.

VI. ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
У композиційно-просторовому рішенні художнього образу українське баро¬ко істотно відрізнялося від європейського. В Україні це мистецтво, не порушую¬чи своїх старих традицій, прагнуло до симетрії в композиції, до гармонії і ціліс¬ності. Західне ж бароко позначено динамічною й асиметричною композицією. Незважаючи на розходження, в українському мистецтві, як і в європейському, художній образ (в архітектурі, живописі, музиці) був спрямований на виражен¬ня пафосу, величі, репрезентативності, а іноді — і парадності.

VІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
Учитель оцінює роботу учнів.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Зробити замальовки архітектурних споруд доби бароко. Пригадати характерні риси живопису європейського бароко на прикладі творів Пітера-Пауля Рубенса.
Узагальнити особливості стилю бароко в українському мистецтві.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 7275 | Загрузок: 0 | Комментарии: 5 | Рейтинг: 4.2/5
Всего комментариев: 3
avatar
3
Бароко-Художній стиль у європейському мистецтві кінця XVI— XVIII ст., що виражав смаки придворно-аристократичної верхівки.
Українське бароко розвивалося у напрямках:Можна виділити такі напрями: одне зв'язане з активним використанням україн¬ських традицій у прикрасі будівель, друге — із застосуванням архітектурно¬го декору у стилі західноєвропейського бароко.
Можна виділити такі напрями: одне зв'язане з активним використанням україн¬ських традицій у прикрасі будівель, друге — із застосуванням архітектурно¬го декору у стилі західноєвропейського бароко.
avatar
1
Просмотрел.Взял нужную информацию
avatar
2
Эдуард Ваш комменатрий не может быть зачтен как домашнее задание, т.к. не содержит ответов на вопросы п.VIII "Домашнє завдання", а именно:

1. Пригадати характерні риси живопису європейського бароко на прикладі творів Пітера-Пауля Рубенса. 

 2. Узагальнити особливості стилю бароко в українському мистецтві
Будьте внимательнее при инструктировании по правилам работы с сайтом и способа выполнения домашнего задания.
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[16.06.2018]
Освітянський бунт в Іллінівській громаді (0)
[13.06.2018]
конкурс малюнків «Мої права в Конституції України» (0)
[13.06.2018]
Інформація про виконання Регіонального плану заходів із відзначення в Донецькій області 22-ї річниці Конституції України Кіндратівська спе (0)
[12.06.2018]
Про проведену роботу в школі з охорони врожаю 2018 року від пожеж (0)
[04.06.2018]
Воспитанники пришкольного лагеря посетили отчетный концерт театра песни "Веселка" (0)
[02.06.2018]
Презентация книги Савика Шустера "Свобода слова против страха и унижения" 01.06.18 (0)
[01.06.2018]
День захисту дітей пройшов у пришкільному таборі відпочинку (0)
[26.05.2018]
Свято останнього шкільного дзвоника (0)
[25.05.2018]
Театри пісні "Веселка" та "Козача" запрошують на звітний концерт 4 червня 2018 року на 11.00 (0)
[24.05.2018]
ЗВІТ ДИРЕКТОРА Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програмування за підсумками 2017/2 (0)
[22.05.2018]
Сценарій урочистого вручення свідоцтв про базову середню освіту (0)
[14.05.2018]
Звіт про святкування Дня матері (0)
[12.05.2018]
35 навчальний тиждень з 21 по 25 травня 2018 року (0)
[11.05.2018]
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ на 04- 18 травня 2018 р (0)
[09.05.2018]
ДАЙДЖЕСТ ЕЛЕКТРОННОГО ІНТЕРНЕТ-ВИДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ТА ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «МИСТЕЦТВА» КОСТЯНТИНІВСЬКОГО (0)
[08.05.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у 2017 році Дня пам’яті та примирення т 72- ї річниці перемоги над нацизмом у Другій сві (0)
[08.05.2018]
Здобувачі освіти Кіндратівського СЗЗСО відвідали ветеранів та привітали їх святковим концертом (0)
[05.05.2018]
В Краматорске состоится Всеукраинский фестиваль «Театральная легенда». Расписание фестиваля (0)
[05.05.2018]
Этюды о вечном: Шекспир. (0)
[05.05.2018]
СВЯТО ОСТАННЬОГО ШКІЛЬНОГО ДЗВОНИКА -2018 Сценарій (0)
[05.05.2018]
Сценарій до Дня примирення й пам'яті (0)
[05.05.2018]
протокол № 6 про вибір підручників (0)
[04.05.2018]
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ на 07- 11 травня 2018 р (0)
[03.05.2018]
Звіт про проведення Тижня охорони праці з нагоди національного Дня охорони праці (0)
[27.04.2018]
Правовий Брейн-ринг 2018 (0)
[23.04.2018]
Щодо виконання Плану заходів з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років у квітні 2018 року (0)
[23.04.2018]
Інформація про заходи з відзначення Дня пам’яті та примирення і 73-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (0)
[23.04.2018]
Про заходи з відзначення Дня пам’яті та примирення і 73-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (0)
[17.04.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді (0)
[17.04.2018]
Відеоролік "У тебе завжди є вибір" на конкурс соціально-правової реклами в рамках районної гри "ПРАВОВИЙ БРЕЙН-РИНГ 2018" (0)
[15.04.2018]
19 мая в поселке Торское Лиманского района состоится областной этап соревнований «Сокол» («Джура») (0)
[15.04.2018]
В Дружковке впервые выступят Киевский симфонический оркестр и хор (0)
[09.04.2018]
Цены на развлечения в парке «Юбилейном» в Краматорске (0)
[07.04.2018]
Учні-пільговики Кіндратівської спецшколи отримали Великодні подарунки (0)
[06.04.2018]
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ на 16 - 20 квітня 2018 р (0)
[30.03.2018]
30 навчальний тиждень з 16 по 20 квітня 2018 року (0)
[30.03.2018]
Мистецтво. 9 клас (за Л.Масол). Уроки 31-32. Мистецтво в діалозі культур (мультимедійний підручник) (0)
[29.03.2018]
Кластер «Цифровий дизайн» обласної творчої лабораторії «Сучасні освітні тренди» (0)
[29.03.2018]
Правила користування мережею Інтернет в закладі загальної середньої освіти (0)
[26.03.2018]
ЗУСТРІЧ КІНДРАТІВСЬКИХ ШКОЛЯРІВ З КАПІТАНОМ ПОЛІЦІЇЇ О.В.ДУЖАК (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz