МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 30.04.2017, 13:01
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [627]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 29
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[15.11.2011]
Сценарий - приветствие для гостей семинара педагогов-организаторов (0)
Главная » Файлы » методические материалы

4 клас. Музичне мистецтво. 10 урок "Музична казка"
27.10.2016, 15:12

4 клас. Музичне мистецтво. 10 урок "Музична казка"

Тема: "Музична казка"

Мета: продовжити знайомити учнів з особливостями оперного жанру на прикладі дитячої опери М. Лисенка «Коза-дереза». Збагачувати слуховий досвід музикою українських композиторів. Розвивати емоційно-чуттєву сферу учнів, вокально-хорові навички, творчі здібності. Викликати інтерес до музики українських композиторів і творів, написаних за сюжетами народних казок.

Очікувані результати: учні називають ознаки оперного жанру, пояснюють особливості опери М. Лисенка «Коза-дереза», порівнюють звучання пісень з опери з українськими народними піснями, беруть участь в інсценізації окремих пісень з опери, емоційно сприймають музику і розмірковують про неї, виразно і осмислено співають, створюють музичний супровід до окремих пісень.

Музичний матеріал: Українська народна пісня в обробці М. Вериківського "Котику сіреньки", Микола Лисенко, пісня Кози, пісня Лисички, пісня Вовчика, пісня Рака з опери «Коза-дереза».

Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.

Обладнання: музичний інструмент, музично-темброві інструменти, програвач CD, "Фонохрестоматія" з музики 4  клас, ілюстрації  до прослуханих творів, портрет композитора М. Лисенка.

Хід уроку:

1. Вхід учнів до класу під звучання

2. Організаційний момент. момент. Музичне вітання.

3. Актуалізація музичного досвіду учнів.

Світ здавався би набагато похмурішим, якби в ньому не було… казок! Адже чарівні історії люблять усі — і малеча, і дорослі. Казки вдвічі цікавіші, коли не просто читаєш або слухаєш їхній текст, а чуєш
музику — неодмінну складову музичних казок. Пригадай, якими вони бувають.
Музичні казки — це опери!
Не тільки.  Музичними казками можуть бути й опери, і балети, і мюзикли… І сьогодні ми помандруємо до музичної казки-опери.

Пригадай: чим особливий цей жанр?
У 19 столітті в Україні жив композитор, який полюбляв світ казок. Своє захоплення він відобразив у трьох операх-казках — «Коза-Дереза», «Пан Коцький» та «Зима і Весна». А звати цього видатного музичного казкаря — Микола Лисенко. Упевнена, що його ім’я тобі відоме!

ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА
Іще з дитинства Микола Лисенко захоплювався музикою. Мати почала його навчати грі на фортепіано з 5 років. Талановитий учень вражав своєю музичною пам’яттю, чистотою і легкістю гри.

Маленький Микола швидко запам’ятовував мелодії та добирав їх на роялі.
У 9-річному віці написав свій перший музичний твір — граційну «Польку».


Під час гостювання в бабусі Марії М. Лисенко познайомився з народною піснею, яку полюбив назавжди. Велику цікавість у нього викликали народні театралізовані обряди, свята. Згодом,
коли він став композитором, збирав найкращі народні пісні та записував їх.
Микола Лисенко є творцем дитячої опери — першої не лише в Україні, а й у світі загалом. Дитячі опери композитор написав для своїх чотирьох дітей, яких дуже любив.
Музика першої його дитячої опери — «Коза-Дереза», насичена народними піснями і танцями. Ця опера комічна, і згідно із задумом автора — її виконують діти.
А розповідається в ній про вередливу гостророгу Козу, яка оселилася в лисиччиній хатині та лякає всіх звірів.
Тож, пориньмо в казку!

Жила-поживала вперта Коза. Ніхто не міг їй догодити: ані Бабуся, ані Дідусь. Розсердившись, Дідусь прогнав її з дому, і вирішила Коза оселитися в хаті Лисички. Як не намагалася руденька прогнати негідницю,

однак марно… Звернулася тоді вона по допомогу до звірів, але й вони не змогли зарадити — залякала їх вередлива Коза-дереза. Лише хоробрий Рак-неборак зміг вигнати нахабу з хатки Лисички.

 

Опера – це музичний твір, в якому герої не розмовляють, а співають у супроводі симфонічного оркестру 
В опері герої не промовляють слова, а проспівують. 
Для кожного героя казки «Коза-дереза» композитор Микола Лисенко написав пісні. Ці прості мелодії настільки виразні, що слухачі легко впізнають персонажів навіть без слів. Послухайте пісні персонажів опери і спробуйте передати характери казкових героїв за допомогою жестів і танцювальних рухів у відповідних темпах. 

Фрагменти опери М. Лисенка «Коза-Дереза»
(Волинський академічний обласний музично-драматичний театр імені Т. Г. Шевченка)

4. Слухання музики

 Микола Лисенко, пісня Лисички,  з опери «Коза-дереза».

Микола Лисенко пісня Зайчика і Лисички

Микола Лисенко, пісня Кози, з опери «Коза-дереза».

 

Микола Лисенко, пісня Рака з опери «Коза-дереза».

 

4. Аналіз прослуханих творів 
Мелодії, що зображають героїв, дуже різні за характером. На створення характеру мелодії впливає і її напрямок. 
А який може бути напрямок у мелодій? 
Напрямок мелодій можна побачити в нотному записі.

Подивіться, мелодія може рухатися вгору ( ) чи донизу ( ) або залишатися на одній висоті ( ). 


Крім того, мелодія може підніматися чи опускатися плавно або зробити стрибок! 

Порівняйте мелодичні рисунки

пісеньок Кози

 

Лисички

та Рака. 

ЗАВДАННЯ.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання та виконайте наступні завдання:

 

  • Яка з мелодій більш плавна і хвиляста? Яка – енергійна і стрибкоподібна, а яка ніби «тупцює» на місці? 
  • Спробуйте намалювати відповідні графічні лінії . 
  • Порівняйте мелодичні рисунки пісеньок. Намалюйте відповідні лінії у будь-якому доступному графічному редакторі (наприклад, ТУТ - перейти до он-лайн редактора)
  • Як мелодична лінія пов’язана з характером кожного героя казки? 

5.  Фізкультхвилинка

 

6. Розучування
 

Пісні з опери «Коза-дереза» М. Лисенка (на вибір учителя)

Пісня Лисички

1. Я лисичка, я сестричка,
Не сиджу без діла,
Я гусятка пасла,
Полювать ходила. (Двічі)
2. А тепер мені в неділю
Треба відпочити,
Свою хатку гарнесенько
Треба прикрасити. (Двічі)
3. А щоб краща, а щоб краща
Була моя хатка,
Піти треба у гайочок
Квіточок нарвати. (Двічі)

Пісня Кози

 

Я коза-дереза, півбока луплена,
За три копи куплена,
Тупу-тупу ногами,
Сколю тебе рогами,
Хвостиком замету,
Ніжками затопчу,
Тут тобі й смерть.
Я коза-дереза, хитра та лукава,
Я лисицю дурну добре налякала.

 

ПІСНЯ ВОВЧИКА

Ой я, сірий вовчок,
По степах гуляю
Та на тих овечок
Пильно поглядаю.
А яка з них дурна,
Не слухає чабана,
Ту я зараз за чуприну
Та і покараю.

 

 

Пісня Рака

А я рак-неборак,
Я не простий козак!
Через те на мені
Не кирея, не сіряк.
Я над раками пан,
Я болотний гетьман!
Подивіться, люди добрі,
Який пишний жупан!

 

Розучування «Пісні Лисички» 

 Микола Лисенко, пісня Лисички,  з опери «Коза-дереза».

 

Про що розповіли персонажі у своїх піснях? Спробуй схарактеризувати кожного героя опери-казки за музичними ознаками цих пісень.

Чим різняться пісні Кози, Лисички і Рака?
Чи знайомі тобі мелодії їхніх пісень і звідки?


7. Обери слова, що характеризують музичну мову кожного персонажа опери М. Лисенка «Коза-дереза».

МЕЛОДІЯ

схвильована

поривчаста

стримана

сувора

сумна

журлива

спокійна

світла

співуча

героїчна

енергійна

збуджена

весела

грайлива

маршова

тривожна

РИТМ

рівномірний

чіткий

маршовий

виразний

постійний

одноманітний

нерівномірний

збуджений

нерішучий

твердий

рвучкий

енергійний

танцювальний

млявий

 

ТЕМП

повільний

помірний

швидкий

дуже швидкий

 

ДИНАМІКА

дуже тиха

тиха

затихаюча

наростаюча

гучна

дуже гучна

контрастна

 

8. Ритмічна вправа

9. Підсумок уроку

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання (та перевір свої знання):

  1. Як називаються музичні казки? (опери)
  2. Що таке опера? (це музичний твір, в якому герої не розмовляють, а співають у супроводі симфонічного оркестру )
  3. Назви яких дитячих опер, що вивчали. ви запам,ятали? (М. Коваль "Вовк і семеро козенят, К. Стеценко "Лисичка. котик і півник". М. Лисенко "Козп-Дереза").
  4. Який композитор написав оперу «Коза-дереза»? (М. Лисенко)
  5. Як музика допомагала нам охарактеризувати героїв казки? Наведіть приклад. 

 

Джерело:

1. Аристова Л. С.
Музичне мистецтво : підручник для 4 кл. / Л. С. Аристова,
В. В. Сергієнко. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2015. —С. 42-47

2. https://yandex.ua/images/search?text=%D0%BB%D0%B8%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

3. https://yandex.ua/images/search?text=%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F+%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%B0+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B0

4. https://www.youtube.com/watch?v=M4VmW1DHcWQ

5. https://www.youtube.com/watch?v=SIKQ4RlYkes

6. https://www.youtube.com/watch?v=ZyiFv5t1tIY

7. https://www.youtube.com/watch?v=oHBwrypnZy8

8. https://www.youtube.com/watch?v=qEO6sV2RcEA

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 599 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[30.04.2017]
34 навчальний тиждень з 15 по 20 травня 2017 року (0)
[28.04.2017]
В Україні стартує «Нобелівська премія» для вчителів (0)
[28.04.2017]
Про проведення Дня цивільної оборони (0)
[28.04.2017]
Тиждень безпеки життєдіяльності в Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ст (0)
[27.04.2017]
Про обрання тематичного напрямку роботи літнього пришкільного табору відпочинку в 2017 році (0)
[27.04.2017]
Про відзначення Дня Чорнобильської трагедії (0)
[26.04.2017]
33 навчальний тиждень з 10 по 13 травня 2017 року (0)
[23.04.2017]
Учні школи взяли участь в обласному турі Всеукраїнського фестивалю "На крилах гармонії" (0)
[23.04.2017]
Команда юних правознавців школи взяла участь у районному брейн-ринзі (0)
[19.04.2017]
Актуальні питання щодо створення опорних шкіл (0)
[19.04.2017]
УВАГА!!! ОПОРНІ ШКОЛИ ЗА НОВОЮ ПОСТАНОВОЮ МОЖУТЬ НЕ МАТИ ФІЛІЙ, АЛЕ... (0)
[18.04.2017]
Щодо звіту з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді у навчальних закладах району на 2016-2017 роки у 2017 р (0)
[18.04.2017]
Щомісячний Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання (0)
[17.04.2017]
32 навчальний тиждень з 03 по 05 травня 2017 року (0)
[15.04.2017]
План проведення місячника правових знань у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програм (0)
[12.04.2017]
Сегодня школа беззащитна перед родительским произволом. В Херсоне учительница умерла после выяснения отношений с родителями шестиклассника (1)
[12.04.2017]
31 навчальний тиждень. З 24 по 28 квітня 2017 року (0)
[11.04.2017]
"Чисте подвір'я" (0)
[11.04.2017]
Про заходи ДО МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ В`ЯЗНІВ ФАШИСТСЬКИХ КОНЦТАБОРІВ (0)
[07.04.2017]
Розпочато тренінг з патріотичного виховання (0)
[06.04.2017]
30 навчальний тиждень з 17 по 24 квітня 2017 року (0)
[05.04.2017]
Білити дерева і бордюри ЗАБОРОНЕНО (0)
[04.04.2017]
Що потрібно знати, перш ніж стати вчителем (0)
[02.04.2017]
29 навчальний тиждень. З 10 по 14 квітня 2017 року (0)
[01.04.2017]
Підсумки тижня в освіті: головні події (0)
[31.03.2017]
Про проведення дитячого конкурсу малюнку "«Я – громадянин, я – патріот, я – житель свого краю»!", присвячений 85-річчю Донецької області (0)
[30.03.2017]
Наши школьные таланты. Михаил Лыженко. Труба. "Ноктюрн" А.Бабаджаняна (0)
[28.03.2017]
Наши школьные таланты. Лыженко Илья. Флейта. Шербургские зонтики (0)
[25.03.2017]
У вихідні переходимо на літній час. Ігри з часом і здоров'ям продовжуються (0)
[25.03.2017]
Підсумки тижня в освіті: головні події (0)
[25.03.2017]
Чим зайняти дитину під час весняних канікул? (0)
[25.03.2017]
Всім ТЕРМІНОВО надати звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді у навчальних закладах (0)
[25.03.2017]
У триденний термін всім підготовити фото і відеоматеріали п подвиги в різних сферах життєдіяльності від дня заснування області до сьогодення (0)
[25.03.2017]
На территории Донецкой области введены ограничения и запреты с 23 марта 2017 года (0)
[25.03.2017]
План работы на весенние каникулы с 03.04. по 07.04.2017 г (0)
[25.03.2017]
В Донецкой области чрезвычайный режим: В лес не ходить, видео не снимать, дроны не запускать (0)
[23.03.2017]
28 навчальний тиждень. З 27 по 31 березня 2017 року (0)
[20.03.2017]
Відомість надання інформації з національно-патріотичного виховання березень 2017 (0)
[20.03.2017]
Про відзначення 100-річчя утворення Української Центральної Ради та 100-річчя подій української революції (0)
[17.03.2017]
План заходів щодо відзначення року української мови в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
Наши партнёры
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz