Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Среда, 21.08.2019, 07:07
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [690]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 1
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

4 клас. Музичне мистецтво. 10 урок "Музична казка"
27.10.2016, 15:12

4 клас. Музичне мистецтво. 10 урок "Музична казка"

Тема: "Музична казка"

Мета: продовжити знайомити учнів з особливостями оперного жанру на прикладі дитячої опери М. Лисенка «Коза-дереза». Збагачувати слуховий досвід музикою українських композиторів. Розвивати емоційно-чуттєву сферу учнів, вокально-хорові навички, творчі здібності. Викликати інтерес до музики українських композиторів і творів, написаних за сюжетами народних казок.

Очікувані результати: учні називають ознаки оперного жанру, пояснюють особливості опери М. Лисенка «Коза-дереза», порівнюють звучання пісень з опери з українськими народними піснями, беруть участь в інсценізації окремих пісень з опери, емоційно сприймають музику і розмірковують про неї, виразно і осмислено співають, створюють музичний супровід до окремих пісень.

Музичний матеріал: Українська народна пісня в обробці М. Вериківського "Котику сіреньки", Микола Лисенко, пісня Кози, пісня Лисички, пісня Вовчика, пісня Рака з опери «Коза-дереза».

Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.

Обладнання: музичний інструмент, музично-темброві інструменти, програвач CD, "Фонохрестоматія" з музики 4  клас, ілюстрації  до прослуханих творів, портрет композитора М. Лисенка.

Хід уроку:

1. Вхід учнів до класу під звучання

2. Організаційний момент. момент. Музичне вітання.

3. Актуалізація музичного досвіду учнів.

Світ здавався би набагато похмурішим, якби в ньому не було… казок! Адже чарівні історії люблять усі — і малеча, і дорослі. Казки вдвічі цікавіші, коли не просто читаєш або слухаєш їхній текст, а чуєш
музику — неодмінну складову музичних казок. Пригадай, якими вони бувають.
Музичні казки — це опери!
Не тільки.  Музичними казками можуть бути й опери, і балети, і мюзикли… І сьогодні ми помандруємо до музичної казки-опери.

Пригадай: чим особливий цей жанр?
У 19 столітті в Україні жив композитор, який полюбляв світ казок. Своє захоплення він відобразив у трьох операх-казках — «Коза-Дереза», «Пан Коцький» та «Зима і Весна». А звати цього видатного музичного казкаря — Микола Лисенко. Упевнена, що його ім’я тобі відоме!

ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА
Іще з дитинства Микола Лисенко захоплювався музикою. Мати почала його навчати грі на фортепіано з 5 років. Талановитий учень вражав своєю музичною пам’яттю, чистотою і легкістю гри.

Маленький Микола швидко запам’ятовував мелодії та добирав їх на роялі.
У 9-річному віці написав свій перший музичний твір — граційну «Польку».


Під час гостювання в бабусі Марії М. Лисенко познайомився з народною піснею, яку полюбив назавжди. Велику цікавість у нього викликали народні театралізовані обряди, свята. Згодом,
коли він став композитором, збирав найкращі народні пісні та записував їх.
Микола Лисенко є творцем дитячої опери — першої не лише в Україні, а й у світі загалом. Дитячі опери композитор написав для своїх чотирьох дітей, яких дуже любив.
Музика першої його дитячої опери — «Коза-Дереза», насичена народними піснями і танцями. Ця опера комічна, і згідно із задумом автора — її виконують діти.
А розповідається в ній про вередливу гостророгу Козу, яка оселилася в лисиччиній хатині та лякає всіх звірів.
Тож, пориньмо в казку!

Жила-поживала вперта Коза. Ніхто не міг їй догодити: ані Бабуся, ані Дідусь. Розсердившись, Дідусь прогнав її з дому, і вирішила Коза оселитися в хаті Лисички. Як не намагалася руденька прогнати негідницю,

однак марно… Звернулася тоді вона по допомогу до звірів, але й вони не змогли зарадити — залякала їх вередлива Коза-дереза. Лише хоробрий Рак-неборак зміг вигнати нахабу з хатки Лисички.

 

Опера – це музичний твір, в якому герої не розмовляють, а співають у супроводі симфонічного оркестру 
В опері герої не промовляють слова, а проспівують. 
Для кожного героя казки «Коза-дереза» композитор Микола Лисенко написав пісні. Ці прості мелодії настільки виразні, що слухачі легко впізнають персонажів навіть без слів. Послухайте пісні персонажів опери і спробуйте передати характери казкових героїв за допомогою жестів і танцювальних рухів у відповідних темпах. 

Фрагменти опери М. Лисенка «Коза-Дереза»
(Волинський академічний обласний музично-драматичний театр імені Т. Г. Шевченка)

4. Слухання музики

 Микола Лисенко, пісня Лисички,  з опери «Коза-дереза».

Микола Лисенко пісня Зайчика і Лисички

Микола Лисенко, пісня Кози, з опери «Коза-дереза».

 

Микола Лисенко, пісня Рака з опери «Коза-дереза».

 

4. Аналіз прослуханих творів 
Мелодії, що зображають героїв, дуже різні за характером. На створення характеру мелодії впливає і її напрямок. 
А який може бути напрямок у мелодій? 
Напрямок мелодій можна побачити в нотному записі.

Подивіться, мелодія може рухатися вгору ( ) чи донизу ( ) або залишатися на одній висоті ( ). 


Крім того, мелодія може підніматися чи опускатися плавно або зробити стрибок! 

Порівняйте мелодичні рисунки

пісеньок Кози

 

Лисички

та Рака. 

ЗАВДАННЯ.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання та виконайте наступні завдання:

 

  • Яка з мелодій більш плавна і хвиляста? Яка – енергійна і стрибкоподібна, а яка ніби «тупцює» на місці? 
  • Спробуйте намалювати відповідні графічні лінії . 
  • Порівняйте мелодичні рисунки пісеньок. Намалюйте відповідні лінії у будь-якому доступному графічному редакторі (наприклад, ТУТ - перейти до он-лайн редактора)
  • Як мелодична лінія пов’язана з характером кожного героя казки? 

5.  Фізкультхвилинка

 

6. Розучування
 

Пісні з опери «Коза-дереза» М. Лисенка (на вибір учителя)

Пісня Лисички

1. Я лисичка, я сестричка,
Не сиджу без діла,
Я гусятка пасла,
Полювать ходила. (Двічі)
2. А тепер мені в неділю
Треба відпочити,
Свою хатку гарнесенько
Треба прикрасити. (Двічі)
3. А щоб краща, а щоб краща
Була моя хатка,
Піти треба у гайочок
Квіточок нарвати. (Двічі)

Пісня Кози

 

Я коза-дереза, півбока луплена,
За три копи куплена,
Тупу-тупу ногами,
Сколю тебе рогами,
Хвостиком замету,
Ніжками затопчу,
Тут тобі й смерть.
Я коза-дереза, хитра та лукава,
Я лисицю дурну добре налякала.

 

ПІСНЯ ВОВЧИКА

Ой я, сірий вовчок,
По степах гуляю
Та на тих овечок
Пильно поглядаю.
А яка з них дурна,
Не слухає чабана,
Ту я зараз за чуприну
Та і покараю.

 

 

Пісня Рака

А я рак-неборак,
Я не простий козак!
Через те на мені
Не кирея, не сіряк.
Я над раками пан,
Я болотний гетьман!
Подивіться, люди добрі,
Який пишний жупан!

 

Розучування «Пісні Лисички» 

 Микола Лисенко, пісня Лисички,  з опери «Коза-дереза».

 

Про що розповіли персонажі у своїх піснях? Спробуй схарактеризувати кожного героя опери-казки за музичними ознаками цих пісень.

Чим різняться пісні Кози, Лисички і Рака?
Чи знайомі тобі мелодії їхніх пісень і звідки?


7. Обери слова, що характеризують музичну мову кожного персонажа опери М. Лисенка «Коза-дереза».

МЕЛОДІЯ

схвильована

поривчаста

стримана

сувора

сумна

журлива

спокійна

світла

співуча

героїчна

енергійна

збуджена

весела

грайлива

маршова

тривожна

РИТМ

рівномірний

чіткий

маршовий

виразний

постійний

одноманітний

нерівномірний

збуджений

нерішучий

твердий

рвучкий

енергійний

танцювальний

млявий

 

ТЕМП

повільний

помірний

швидкий

дуже швидкий

 

ДИНАМІКА

дуже тиха

тиха

затихаюча

наростаюча

гучна

дуже гучна

контрастна

 

8. Ритмічна вправа

9. Підсумок уроку

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання (та перевір свої знання):

  1. Як називаються музичні казки? (опери)
  2. Що таке опера? (це музичний твір, в якому герої не розмовляють, а співають у супроводі симфонічного оркестру )
  3. Назви яких дитячих опер, що вивчали. ви запам,ятали? (М. Коваль "Вовк і семеро козенят, К. Стеценко "Лисичка. котик і півник". М. Лисенко "Козп-Дереза").
  4. Який композитор написав оперу «Коза-дереза»? (М. Лисенко)
  5. Як музика допомагала нам охарактеризувати героїв казки? Наведіть приклад. 

 

Джерело:

1. Аристова Л. С.
Музичне мистецтво : підручник для 4 кл. / Л. С. Аристова,
В. В. Сергієнко. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2015. —С. 42-47

2. https://yandex.ua/images/search?text=%D0%BB%D0%B8%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

3. https://yandex.ua/images/search?text=%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F+%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%B0+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B0

4. https://www.youtube.com/watch?v=M4VmW1DHcWQ

5. https://www.youtube.com/watch?v=SIKQ4RlYkes

6. https://www.youtube.com/watch?v=ZyiFv5t1tIY

7. https://www.youtube.com/watch?v=oHBwrypnZy8

8. https://www.youtube.com/watch?v=qEO6sV2RcEA

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2598 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[17.08.2019]
Методичні рекомендації щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу у 2019/2020 навчальному році (0)
[17.08.2019]
Доповнена реальність як сучасний дизайнерський педагогічний продукт у мистецькій освіті. Можливості та реалії (0)
[16.08.2019]
2 навчальний тиждень з 09 по 13 вересня 2019 року. Переглядаємо урок №2 (3)
[05.08.2019]
Реагування на доведені випадки булінгу Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб (0)
[05.08.2019]
порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; (0)
[05.08.2019]
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (0)
[05.08.2019]
Правила поведінки здобувачів освіти (0)
[05.08.2019]
Перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати. (0)
[05.08.2019]
Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми проблемами (0)
[05.08.2019]
Правила прийому до школи (0)
[05.08.2019]
Результати моніторингу якості освіти. ДПА ЗНО 2018-2019 н.р. (0)
[05.08.2019]
матеріально-технічне забезпечення Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів (0)
[05.08.2019]
наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (0)
[05.08.2019]
Мова (мови) освітнього процесу (0)
[05.08.2019]
ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
[05.08.2019]
територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (0)
[05.08.2019]
структура та органи управління Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів (0)
[30.07.2019]
Доповнена реальність як сучасний дизайнерський педагогічний продукт у мистецькій освіті. Можливості та реалії (0)
[16.07.2019]
РОЗКЛАД РОБОТИ ШКОЛИ 2 ВЕРЕСНЯ 2019 РОКУ (0)
[16.07.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 02 – 06 вересня 2019 року (0)
[10.07.2019]
Календар знаменних і пам'ятних дат на 2019 - 2020 навчальний рік (0)
[01.07.2019]
Про хід ремонтних робіт в Кіндратівській СШ (0)
[21.06.2019]
Про наступність у вихованні та розвитку особистості дитини між дошкільною та початковою освітою у закладах дошкільної та загальної середньої (0)
[17.06.2019]
Щомісячний Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді за червень 2019 (0)
[12.06.2019]
Модель виховної системи спеціалізованого закладу загальної середньої освіти з поглибленим вивченням інформатики та програмування на основі і (0)
[10.06.2019]
07.06 – ДЕНЬ ТУРИЗМУ в пришкільному закладі відпочинку (0)
[06.06.2019]
ЦІНИ НА ПУТІВКИ ПО САНАТОРІЯХ ПрАТ «Миргородкурорт» з 01.07.2019 р. ( на 1 чол. в день – лікування, проживання, харчування) (0)
[05.06.2019]
Гості закладу відпочинку - ляльковий театр "Шалом!" (0)
[05.06.2019]
Олімпійський день в закладі відпочинку (0)
[05.06.2019]
В закладі відпочинку - казкові подорожі (0)
[03.06.2019]
Веселковий квест «Стежинками казок» у Кіндратівському закладі відпочинку (0)
[03.06.2019]
ПОСИЛАННЯ НА ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ, З РОЗМІЩЕНОЇ ІНФОРМАЦІЄЮ ПРО РОБОТУ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ КІНДРАТІВСЬКОЇ СШ (0)
[03.06.2019]
Опис створення індивідуальних освітніх траєкторій і План методичної роботи щодо розвитку творчих здібностей обдарованих учнів (0)
[03.06.2019]
Банк обдарованих учнів Кіндратівської СШ (0)
[03.06.2019]
База обліку педагогів, що працюють з обдарованими учнями (0)
[03.06.2019]
Картка обдарованого учня Лиженка М.В. (0)
[03.06.2019]
Картка обдарованого учня Лиженка Я.В. (0)
[03.06.2019]
Заклад відпочинку відвідав звітний концерт театру пісні "Веселка" Кіндратівського ЦКіД (0)
[01.06.2019]
На гостини до Дружківської мистецької школи (0)
[01.06.2019]
Тематичний захід «Гарного вам літа, діти!», присвячений Дню захисту дітей (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz