МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 20.10.2017, 14:38
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [650]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 7
Гостей: 7
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
Главная » Файлы » методические материалы

4 клас. Музичне мистецтво. 10 урок "Музична казка"
27.10.2016, 15:12

4 клас. Музичне мистецтво. 10 урок "Музична казка"

Тема: "Музична казка"

Мета: продовжити знайомити учнів з особливостями оперного жанру на прикладі дитячої опери М. Лисенка «Коза-дереза». Збагачувати слуховий досвід музикою українських композиторів. Розвивати емоційно-чуттєву сферу учнів, вокально-хорові навички, творчі здібності. Викликати інтерес до музики українських композиторів і творів, написаних за сюжетами народних казок.

Очікувані результати: учні називають ознаки оперного жанру, пояснюють особливості опери М. Лисенка «Коза-дереза», порівнюють звучання пісень з опери з українськими народними піснями, беруть участь в інсценізації окремих пісень з опери, емоційно сприймають музику і розмірковують про неї, виразно і осмислено співають, створюють музичний супровід до окремих пісень.

Музичний матеріал: Українська народна пісня в обробці М. Вериківського "Котику сіреньки", Микола Лисенко, пісня Кози, пісня Лисички, пісня Вовчика, пісня Рака з опери «Коза-дереза».

Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.

Обладнання: музичний інструмент, музично-темброві інструменти, програвач CD, "Фонохрестоматія" з музики 4  клас, ілюстрації  до прослуханих творів, портрет композитора М. Лисенка.

Хід уроку:

1. Вхід учнів до класу під звучання

2. Організаційний момент. момент. Музичне вітання.

3. Актуалізація музичного досвіду учнів.

Світ здавався би набагато похмурішим, якби в ньому не було… казок! Адже чарівні історії люблять усі — і малеча, і дорослі. Казки вдвічі цікавіші, коли не просто читаєш або слухаєш їхній текст, а чуєш
музику — неодмінну складову музичних казок. Пригадай, якими вони бувають.
Музичні казки — це опери!
Не тільки.  Музичними казками можуть бути й опери, і балети, і мюзикли… І сьогодні ми помандруємо до музичної казки-опери.

Пригадай: чим особливий цей жанр?
У 19 столітті в Україні жив композитор, який полюбляв світ казок. Своє захоплення він відобразив у трьох операх-казках — «Коза-Дереза», «Пан Коцький» та «Зима і Весна». А звати цього видатного музичного казкаря — Микола Лисенко. Упевнена, що його ім’я тобі відоме!

ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА
Іще з дитинства Микола Лисенко захоплювався музикою. Мати почала його навчати грі на фортепіано з 5 років. Талановитий учень вражав своєю музичною пам’яттю, чистотою і легкістю гри.

Маленький Микола швидко запам’ятовував мелодії та добирав їх на роялі.
У 9-річному віці написав свій перший музичний твір — граційну «Польку».


Під час гостювання в бабусі Марії М. Лисенко познайомився з народною піснею, яку полюбив назавжди. Велику цікавість у нього викликали народні театралізовані обряди, свята. Згодом,
коли він став композитором, збирав найкращі народні пісні та записував їх.
Микола Лисенко є творцем дитячої опери — першої не лише в Україні, а й у світі загалом. Дитячі опери композитор написав для своїх чотирьох дітей, яких дуже любив.
Музика першої його дитячої опери — «Коза-Дереза», насичена народними піснями і танцями. Ця опера комічна, і згідно із задумом автора — її виконують діти.
А розповідається в ній про вередливу гостророгу Козу, яка оселилася в лисиччиній хатині та лякає всіх звірів.
Тож, пориньмо в казку!

Жила-поживала вперта Коза. Ніхто не міг їй догодити: ані Бабуся, ані Дідусь. Розсердившись, Дідусь прогнав її з дому, і вирішила Коза оселитися в хаті Лисички. Як не намагалася руденька прогнати негідницю,

однак марно… Звернулася тоді вона по допомогу до звірів, але й вони не змогли зарадити — залякала їх вередлива Коза-дереза. Лише хоробрий Рак-неборак зміг вигнати нахабу з хатки Лисички.

 

Опера – це музичний твір, в якому герої не розмовляють, а співають у супроводі симфонічного оркестру 
В опері герої не промовляють слова, а проспівують. 
Для кожного героя казки «Коза-дереза» композитор Микола Лисенко написав пісні. Ці прості мелодії настільки виразні, що слухачі легко впізнають персонажів навіть без слів. Послухайте пісні персонажів опери і спробуйте передати характери казкових героїв за допомогою жестів і танцювальних рухів у відповідних темпах. 

Фрагменти опери М. Лисенка «Коза-Дереза»
(Волинський академічний обласний музично-драматичний театр імені Т. Г. Шевченка)

4. Слухання музики

 Микола Лисенко, пісня Лисички,  з опери «Коза-дереза».

Микола Лисенко пісня Зайчика і Лисички

Микола Лисенко, пісня Кози, з опери «Коза-дереза».

 

Микола Лисенко, пісня Рака з опери «Коза-дереза».

 

4. Аналіз прослуханих творів 
Мелодії, що зображають героїв, дуже різні за характером. На створення характеру мелодії впливає і її напрямок. 
А який може бути напрямок у мелодій? 
Напрямок мелодій можна побачити в нотному записі.

Подивіться, мелодія може рухатися вгору ( ) чи донизу ( ) або залишатися на одній висоті ( ). 


Крім того, мелодія може підніматися чи опускатися плавно або зробити стрибок! 

Порівняйте мелодичні рисунки

пісеньок Кози

 

Лисички

та Рака. 

ЗАВДАННЯ.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання та виконайте наступні завдання:

 

  • Яка з мелодій більш плавна і хвиляста? Яка – енергійна і стрибкоподібна, а яка ніби «тупцює» на місці? 
  • Спробуйте намалювати відповідні графічні лінії . 
  • Порівняйте мелодичні рисунки пісеньок. Намалюйте відповідні лінії у будь-якому доступному графічному редакторі (наприклад, ТУТ - перейти до он-лайн редактора)
  • Як мелодична лінія пов’язана з характером кожного героя казки? 

5.  Фізкультхвилинка

 

6. Розучування
 

Пісні з опери «Коза-дереза» М. Лисенка (на вибір учителя)

Пісня Лисички

1. Я лисичка, я сестричка,
Не сиджу без діла,
Я гусятка пасла,
Полювать ходила. (Двічі)
2. А тепер мені в неділю
Треба відпочити,
Свою хатку гарнесенько
Треба прикрасити. (Двічі)
3. А щоб краща, а щоб краща
Була моя хатка,
Піти треба у гайочок
Квіточок нарвати. (Двічі)

Пісня Кози

 

Я коза-дереза, півбока луплена,
За три копи куплена,
Тупу-тупу ногами,
Сколю тебе рогами,
Хвостиком замету,
Ніжками затопчу,
Тут тобі й смерть.
Я коза-дереза, хитра та лукава,
Я лисицю дурну добре налякала.

 

ПІСНЯ ВОВЧИКА

Ой я, сірий вовчок,
По степах гуляю
Та на тих овечок
Пильно поглядаю.
А яка з них дурна,
Не слухає чабана,
Ту я зараз за чуприну
Та і покараю.

 

 

Пісня Рака

А я рак-неборак,
Я не простий козак!
Через те на мені
Не кирея, не сіряк.
Я над раками пан,
Я болотний гетьман!
Подивіться, люди добрі,
Який пишний жупан!

 

Розучування «Пісні Лисички» 

 Микола Лисенко, пісня Лисички,  з опери «Коза-дереза».

 

Про що розповіли персонажі у своїх піснях? Спробуй схарактеризувати кожного героя опери-казки за музичними ознаками цих пісень.

Чим різняться пісні Кози, Лисички і Рака?
Чи знайомі тобі мелодії їхніх пісень і звідки?


7. Обери слова, що характеризують музичну мову кожного персонажа опери М. Лисенка «Коза-дереза».

МЕЛОДІЯ

схвильована

поривчаста

стримана

сувора

сумна

журлива

спокійна

світла

співуча

героїчна

енергійна

збуджена

весела

грайлива

маршова

тривожна

РИТМ

рівномірний

чіткий

маршовий

виразний

постійний

одноманітний

нерівномірний

збуджений

нерішучий

твердий

рвучкий

енергійний

танцювальний

млявий

 

ТЕМП

повільний

помірний

швидкий

дуже швидкий

 

ДИНАМІКА

дуже тиха

тиха

затихаюча

наростаюча

гучна

дуже гучна

контрастна

 

8. Ритмічна вправа

9. Підсумок уроку

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання (та перевір свої знання):

  1. Як називаються музичні казки? (опери)
  2. Що таке опера? (це музичний твір, в якому герої не розмовляють, а співають у супроводі симфонічного оркестру )
  3. Назви яких дитячих опер, що вивчали. ви запам,ятали? (М. Коваль "Вовк і семеро козенят, К. Стеценко "Лисичка. котик і півник". М. Лисенко "Козп-Дереза").
  4. Який композитор написав оперу «Коза-дереза»? (М. Лисенко)
  5. Як музика допомагала нам охарактеризувати героїв казки? Наведіть приклад. 

 

Джерело:

1. Аристова Л. С.
Музичне мистецтво : підручник для 4 кл. / Л. С. Аристова,
В. В. Сергієнко. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2015. —С. 42-47

2. https://yandex.ua/images/search?text=%D0%BB%D0%B8%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

3. https://yandex.ua/images/search?text=%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F+%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%B0+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B0

4. https://www.youtube.com/watch?v=M4VmW1DHcWQ

5. https://www.youtube.com/watch?v=SIKQ4RlYkes

6. https://www.youtube.com/watch?v=ZyiFv5t1tIY

7. https://www.youtube.com/watch?v=oHBwrypnZy8

8. https://www.youtube.com/watch?v=qEO6sV2RcEA

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1014 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz