Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 15.11.2019, 15:40
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [692]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

4 клас. Музичне мистецтво.Урок № 28. МУЗИЧНА МОВА КОМПОЗИТОРІВ РІЗНИХ КРАЇН
26.03.2013, 16:05


Урок № 28. МУЗИЧНА МОВА КОМПОЗИТОРІВ РІЗНИХ КРАЇН  
 

Вступ

Сьогодні ми спробуємо порівняти музичні мови композиторів різних країн і
народів.

Послухайте відомий вам музичний твір і визначте ім’я композитора й образний
зміст твору.



Слухання музики

(Звучить «Захід сонця» Е. Гріга)


Романс «Захід сонця», який ми щойно прослухали, написав видатний норвезький
композитор Едвард Гріг.

У ньому змальована краса вечірньої пори, виражена любов до рідної природи. Ця
музика мелодійна, лірична і поетична.

Сьогодні ми продовжимо розучування романсу «Захід сонця». Пам’ятайте про
інтонаційну виразність і широту дихання кожної фрази.



Продовження розучування романсу «Захід сонця»

1. Находить тінь і день пройшов,

І згасло світло в лісі.

Багрянець золотом упав,

На землю тьми завіса.

В вечірній тиші чарівній

Беріз шепочуть віти…

На землю знов приходять сни,

Над світом мріють вії.

2. Як сумно з нами день прощавсь,

В тривозі гори спали,

Закрили квіти пелюстки

І птахи замовчали.

Завмерла далина і жде,

Вся плачучи росою,

Що швидко сонце зникне десь

За смугою ясною.



Караоке. Романс «Захід сонця»

Романс «Захід сонця» (мінус)



Слухання музики

Красу рідної природи змальовував у своїх творах і український композитор Микола
Віталійович Лисенко.

Прослухайте один із них і спробуйте зрозуміти образний зміст твору; дайте йому
свою назву.

Звучить «Баркарола» М. Лисенка


Микола Лисенко створив враження водного простору, передав спокійне погойдування
річкових хвиль.

Композитор використав мелодію відомої української народної пісні «Пливе човен».
А назвав він свій твір «Баркарола».



Відомості про баркароли – пісні гондольєрів

Баркарола народилася в прекрасному італійському місті – у Венеції, яку
називають «столицею Нептуна», «перлиною Адріатики». Венеція збудована на
островах і майже не має вулиць. Замість них місто перерізають канали. У них
навіть відчиняються двері будинків; до сходів прив’язані довгі чорні човни –
гондоли.

У гондолах, які пливуть нескінченними стрічками каналів, і народжуються
баркароли – пісні човнярів-гондольєрів.

Вони спокійні, мелодійні, плавні; в акомпанементі – розмірене погойдування у
своєрідному ритмі, наче хвилі набігають одна на одну.

Композитори полюбили м’який пісенний ритм баркароли (іноді її називають
гондольєра) – і вслід за венеціанськими народними піснями з’явилися баркароли,
створені композиторами різних країн.



Слухання. М. Глінка. Романс «Венеціанська ніч»

Видатний російський композитор Михайло Іванович Глінка майже три роки жив в
Італії. Він був вражений природою, побутом і співацькою культурою цієї країни.
Під впливом італійських народних пісень Глінка створив свій найпоетичніший,
найсвітліший романс на слова Івана Козлова «Венеціанська ніч».

У ньому композитор передає поетичну красу літньої італійської ночі і мрійливі
настрої, що їх викликають, як казав сам Глінка, «м’яке оксамитове повітря»,
тиша, срібляста вода та звуки ніжної баркароли.

Прослухайте цей твір і спробуйте уявити картину, що описав Глінка. Доповніть її
своїми враженнями.

Поміркуйте, якою є музика? Які засоби, прийоми застосував композитор, щоб
створити саме такий музичний образ?

(Звучить «Венеціанська ніч» М. Глінки)

Музика вражає світлом, ясністю і простотою.

А це тому, що в романсі композитор застосував дуже прості, але виразні музичні
прийоми – спокійний ритм баркароли (ритмічне погойдування) та гнучку, й
водночас виразну, лінію мелодії.



Підсумки уроку

Ми наче побували в цьому італійському місті завдяки композиторам різних
народів. Незважаючи на те, що автори музичних творів, з якими ми познайомилися
на уроці, жили в різних країнах, ці твори близькі за своєю мелодійністю,
ліричністю і поетичністю, а також за емоційним ставленням композиторів до краси
рідної природи.

Так. Можна не знати ні норвезької, ні української, ні російської мов, але
відчувати і розуміти музику і норвезьку, і українську, і російську, тому що
музичні мови різних народівмають чимало спільних рис.

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2258 | Загрузок: 0 | Комментарии: 8 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 2
avatar
2 wolkan • 18:59, 02.04.2014
УЧИТЕЛЬ: 
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
 
  • Поміркуйте, якою є музика романсу М.Глінки "Венеціанська ніч" ? Які засоби, прийоми застосував композитор, щоб створити саме такий музичний образ? 

avatar
1 Кирилл Решетняк • 18:52, 12.04.2013
12 апреля
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
[22.09.2019]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2019 р. (0)
[21.09.2019]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 23-27 вересня 2019р (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz