Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 12.07.2020, 19:06
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [701]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 14
Видео
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. ТЕМА III ПРОФЕСІЙНА МУЗИКА Урок 17.Скарбничка професіонала
05.01.2014, 09:46


НАГАУДЄМО, ЩО ДЛЯ КОРЕКТНОГО ПЕРЕГЛЯДУ ВІДЕОФАЙЛІВ УРОКУ РЕКОМЕНДУЄМО КОРИСТУВАТИСЯ БРАУЗЕРОМ MOZILLA FIRFAX
Тема. Скарбничка професіонала.
Мета. Ознайомити учнів з поняттями професійна музика, народна пісня в професійні музиці та 'з особливостями професійної музики, творчістю М. Глінки на прикладах його симфоніч¬них творів.
Розвивати вміння учнів надавати характеристику музичному образу твору, розрізняти на слух засоби музичної виразності, розвивати вміння створювати візуальні образи до музично¬го твору, продовжувати розвивати вміння створювати власні пісні на основі віршованого тексту.
Виховувати інтерес до творів російської класичної музики, пісень українських композиторів.
Тип уроку: комбінований, урок введення в тему.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до¬шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме¬дійна презентація, портрет М. Глінки. .
Основні поняття для засвоєння: професійна музика, професійна во- ;
кальна музика.
Твори, що вивчаються на уроці:
• М. Глінка. «Камаринська», оркестрова фантазія на дві . російські теми.
• М. Глінка. Іспанська увертюра № 2 «Спогади про літню ніч в Мадриді».
• «Зимова пісенька». Сл. та муз. В. Островського — розучу-вання.
Хід уроку
1. Вхід під музику М. Глінки. Організаційний момент. Мотивація до навчання.
2. Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування — народні пісні в професійній музиці.
3. Бесіда про творчість М. Глінки та його симфонічні твори.

Відомий російський композитор Михайло Глінка прагнув зроби¬ти свою музику близькою та зрозумілою багатьом. Можливо, тому майже всі його оркестрові твори написано на основі народних пісень і танцювальних мелодій.
Так, у симфонічній фантазії «Камаринська» композитор вико¬ристав дві російські народні пісні: весільну «Із-за гір, гір високих» і швидку, веселу, танцювальну «Камаринську».
Саме у цьому творі Глінка втілив риси національного характеру, яскраво зобразив картини народних гулянь, які бачив у селі Ново- спаське Смоленської губернії, де провів дитинство*. Композитор не просто виконав обробку народних пісень для симфонічного оркестру, а написав новий твір, під час слухання якого складається враження, ніби грають народні інструменти і на сцені відбувається народне свято з танцями та піснями.
В інших творах — іспанських увертюрах для оркестру — М. Глінка використав іспанські народні мелодії як спогад про своє перебування у Мадриді. 
Музичний словничок
Професійна музика — музика, котру створює композитор. Іноді вона тісно пов’язана з Народною музикою. Народні твори продовжують «жити» в творах майстрів.
4. Музичне сприймання. М. Глінка. «Камаринська»,

оркестрова фантазія на дві російські теми; М. Глінка. Іспанська увертюра № 2 «Спогади про літню ніч в Мадриді».

5. Аналіз музичного твору.
— Яке враження на вас справила музика М. Глінки? Чи відчува¬ються в ній народні мелодії? .
— Які засоби виразності використав композитор у творах, щоб наблизити симфонічну музику до народної?
— Чим особлива музика танцювальної «Камаринської»? Чи од¬накова за характером музика звучить упродовж твору? Зі скількох частин складається «Камаринська»?
— Як пов’язана між собою професійна та народна музика?
6. Бесіда про музичні твори російських композиторів, які створюва¬лися на основі народних мелодій.
Симфонічна фантазія «Камаринська» М. Глінки мала великий вплив на розвиток російської симфонічної музики і стала своєрідним 1 зразком для інших композиторів, котрі теж почали використовувати народні мелодії у своїй творчості. Зокрема, М. Балакірев написав дві увертюри на російські теми, а П. Чайковський провідною темою у фіналі симфонії №4 зробив російську народну пісню «В полі береза стояла» і використав українські народні мелодії у Другій симфонії та концерті №1 для фортепіано з оркестром.
Ще в юнацькі роки М. Глінка зацікавився музикою українського народу. Навесні 1838 року він вирушив у мандрівку Україною, щоб набрати співаків до капели, якою диригував.

Цікаво, що тоді запрошення в капелу отримав і С. Гулак-Арте- мовський, який згодом став відомим українським композитором, співаком та актором.
Подорожуючи Україною, М. Глінка відвідав Київ, Чернігів, Полтаву, Переяслав, Харків. У селі Качанівка Полтавської губернії, гостюючи в маєтку Г.С. Тарновського, він близько познайомився з художником В. Штернбергом — другом Тараса Григоровича Шев¬ченка та з українським поетом Віктором Забілою. Саме в Качанівці композитор написав два вокальні твори на слова В. Забіли: «Гуде вітер» та «Не щебечи, соловейку», передавши в них дух і характер української народної музики.
Природа України, історія, побут і мистецтво українського народу назавжди залишили в душі М. Глінки найкращі спогади. Він мріяв створити симфонію під назвою «Тарас Бульба».
7. Фізкультхвилинка «Хвилинка відпочинку».
Для оченят:

Для тіла:

8. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу
(за вибором вчителя).
9. Розучування пісні. КАРАОКЕ - Кабы не было зимы (Каникулы в Простоквашино)
Новорічні свята вже минули, але зимонька-зима щодня нам да¬рує чудову зимову казку. Ознайомимося з піснею В. Островського. Усвідомлення змісту пісні та особливостей мелодичного складу пісні. Розучування мелодії пісні. Виконання першого куплету та приспіву.
КАРАОКЕ - Кабы не было зимы (Каникулы в Простоквашино)

Музичний словничок
Пісм, які створюють композитори, належать до професійної вокальної музики.
10. Виконання творчого завдання.
Уявіть себе режисером мультиплікаційного фільму. Які герої з’являються в сюжеті вашої стрічки під звуки «Кабы не было зимы»?
За допомогою пензлика та фарб намалюйте казку, котру ви «по¬бачили» у пісні. Оберіть колір, який вона вам «підказала».
11. Виконання творчого завдання.
Розгляньте приклад запису ритму вірша, який може стати піснею.
П П П І П П І І П П П І П П І І
Спробуйте створити власну мелодію на цей текст:
Прибрана ялиночка Іграшками сяє.
Танці круг ялиночки,
Сміх дзвінкий лунає.
12. Виконання творчого завдання «Розмалюємо віконце».
Із запропонованих сніжинок (біля яких зазначені слова-характери-стики) доберіть ті, які найвлучніше характеризують мелодію «Зимової пісеньки». Розмалюйте ними зимове віконце.
13. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
• Яку музику називають професійною? Що її поєднує з на¬родною музикою?
• Які засоби музичної виразності використовують компози¬тори для написання своїх творів?
• Які твори на основі українських народних пісень написав композитор М. Глінка?
• Пригадайте історію про українську народну пісню, яка стала популярного у багатьох країнах. Які композитори використали мелодію цієї пісні у своїх творах?

Послухайте музику, яка лунає у тебе вдома. Чи є серед цих творів народні пісні? Які новорічні пісні «живуть» у вашій родині? Нама¬люйте їх.
Для допитливих — виконання музичного проекту.
Проект «Зимова пісня»
Мета: створювати власну зимову пісню.
Очікуваний результат: конкурс власних пісень.
План створення: . '
Чи хочете взяти участь у конкурсі дитячих пісень про зиму?
1- й крок — оберіть дитячий вірш відомих поетів про зиму.
2- й крок — створіть власну пісню на слова відомого поета. Яка в ній буде мелодія (лірична, сумна або весела, енергійна)? Проспівайте її, запишіть виконання на диктофон.
3- й крок — проведіть з друзями конкурс на найкращу пісню про зиму. Хто переможе?
Вірші на допомогу:
Летять, летять сніжинки На поле, ліс і сад,
Веселий свій таночок Танцює снігопад.
В. Клени,
Зимонько, голубонько В білім кожушку,
Любимо ми бігати По твоїм сніжку.
Всім рум’яниш личенька Ти о цій порі І ладнаєш ковзанки В нашому дворі.
Л. Забашта

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
Яку музику називають професійною? Що її поєднує з на¬родною музикою?
• Які засоби музичної виразності використовують компози¬тори для написання своїх творів?
• Які твори на основі українських народних пісень написав композитор М. Глінка?
• Пригадайте історію про українську народну пісню, яка стала популярного у багатьох країнах. Які композитори використали мелодію цієї пісні у своїх творах?
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 4003 | Загрузок: 0 | Комментарии: 6 | Рейтинг: 5.0/5
Всего комментариев: 5
avatar
0
5 malinkaf2014 • 21:10, 01.11.2016 [Материал]
дикая алина просмотрела
avatar
0
Орловская Лиза   прасмотрела biggrin
avatar
0
3 Сиренко Кирил • 13:32, 10.02.2014 [Материал]
ПРОСМОТРЕЛ
avatar
0
2 Лыженко Мишка • 21:24, 20.01.2014 [Материал]
Лыженко Мишка
avatar
0
1 Неменьшая Марина • 20:26, 17.01.2014 [Материал]
посмотрела
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[10.06.2020]
АНАЛІЗ РОБОТИ РАЙОННОЇ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА Й МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ КОСТЯНТИНІВ (0)
[01.06.2020]
Поздравление директора школы с окончанием учебного года и Днем защиты детей (0)
[19.05.2020]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2020 р у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступен (0)
[18.05.2020]
Перевіримо знання про українську вишиванку (0)
[18.05.2020]
Заходи до Всесвітнього дня вишиванки: (0)
[18.05.2020]
Віртуальна виставка "Червоні жорна" (0)
[18.05.2020]
Червоні жорна. До дня пам'яті жертв політичних репресій (0)
[16.05.2020]
Сторінками архіву 6 класу 2019-2020 н.р. (0)
[16.05.2020]
Поради МОН "Як заповнювати класний журнал" (0)
[16.05.2020]
Всім педагогам школи зареєструватися у гугл-класі з організаційних питань виховної роботи (0)
[16.05.2020]
Конкурсні малюнки "Мої права" 3 клас (0)
[16.05.2020]
Колажі до Дня Європи в Україні «Україна ‒ європейська держава» (0)
[13.05.2020]
День Європи Колаж "Україна - держава європейська" 10 клас (0)
[09.05.2020]
Створено підручник з дистанційного навчання для вчителів (0)
[09.05.2020]
Відповідь Представника Уповноваженого з прав людини про педагогів-пенсіонерів (0)
[09.05.2020]
Щодо завершення 2019-2020 навчального року (0)
[09.05.2020]
Зареєстровано законопроект № 3430, який передбачає скасування дискримінаційних норм щодо педагогів -пенсіонерів (0)
[08.05.2020]
Використання дистанційних технологій під час карантинних заходів у Кіндратівській СШ з предметів мистецтва (0)
[07.05.2020]
ПРОПОНУЄМО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ ВИХОВАНЦІВ ГУРТКІВ: «ЛЮБУВАННЯ ПРИРОДОЮ» та «ЛЮДИНА І ДОВКІЛЛЯ» Костянтинівського РЦДЮТ (0)
[07.05.2020]
Пишаємось, пам"ятаємо, дякуємо. Ветерани ІІ Світової війни с.Кіндратівка Костянтинівський район Донецька область (0)
[07.05.2020]
Пишаємось, пам"ятаємо, дякуємо. Ветеран ІІ Світової війни Горбачов Костянтин Іванович (0)
[07.05.2020]
Вітання з 9 Травня від Донецького обкому профспілки працівників освіти і науки (0)
[01.05.2020]
Інтерактивна карта досвіду роботи з використанням дистанційних технологій вчителів мистецтва Костянтинівського району (0)
[27.04.2020]
Сертифікат №БЦ-С-4970 курсів "Додатки Гугл" 06-24.04.2020 р 60 годин (0)
[25.04.2020]
Графік підсумкових тематичних і контрольних завдань з музичного мистецтва 5-7 класи й мистецтва 8-9 класи Учитель: Кущенко Е.Б. УВАГА!!! ВСІ (0)
[23.04.2020]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді (0)
[18.04.2020]
Курси "Цифрові технології у викладанні мистецтва" - 30 год. сертифікат №17032020-240 від 17.03.2020 р (0)
[10.04.2020]
Як навчатися в Classroom. Відеоінструкції для учнів (0)
[06.04.2020]
35 навчальний тиждень з 18 по 22 травня 2020 року (0)
[06.04.2020]
34 навчальний тиждень з 11 по 15 травня 2020 року (0)
[05.04.2020]
0:29 / 3:50 Я маю КОД Класу Google Classroom. Як приєднатися до Класу? (0)
[05.04.2020]
УВАГА!!! Конкурс "Лідер року - 2020" триває! (0)
[05.04.2020]
Запрошуємо учнів на навчання з використанням дистанційної технології "Гугл-клас" (0)
[05.04.2020]
Щодо отриманя довідки за результатами навчання за дистанційними технологіями під час карантину (0)
[02.04.2020]
для участі у дистанційному навчальному курсі «Додатки Google в освітній діяльності» (0)
[02.04.2020]
33 навчальний тиждень з 04 по 08 травня 2020 року (1)
[02.04.2020]
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ-ПЕРЕХОДИМО ДО ГУГЛ-КЛАСУ (0)
[01.04.2020]
32 навчальний тиждень. З 27 квітня по 30 квітня 2020 року (1)
[31.03.2020]
План заходів щодо популяризації науки та інновації в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст на 2020 р (0)
[30.03.2020]
Довідка про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з правознавства в Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з п (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2020Сайт создан в системе uCoz