МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 21.09.2018, 08:14
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 10
Гостей: 10
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. ТЕМА III ПРОФЕСІЙНА МУЗИКА Урок 17.Скарбничка професіонала
05.01.2014, 09:46


НАГАУДЄМО, ЩО ДЛЯ КОРЕКТНОГО ПЕРЕГЛЯДУ ВІДЕОФАЙЛІВ УРОКУ РЕКОМЕНДУЄМО КОРИСТУВАТИСЯ БРАУЗЕРОМ MOZILLA FIRFAX
Тема. Скарбничка професіонала.
Мета. Ознайомити учнів з поняттями професійна музика, народна пісня в професійні музиці та 'з особливостями професійної музики, творчістю М. Глінки на прикладах його симфоніч¬них творів.
Розвивати вміння учнів надавати характеристику музичному образу твору, розрізняти на слух засоби музичної виразності, розвивати вміння створювати візуальні образи до музично¬го твору, продовжувати розвивати вміння створювати власні пісні на основі віршованого тексту.
Виховувати інтерес до творів російської класичної музики, пісень українських композиторів.
Тип уроку: комбінований, урок введення в тему.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до¬шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме¬дійна презентація, портрет М. Глінки. .
Основні поняття для засвоєння: професійна музика, професійна во- ;
кальна музика.
Твори, що вивчаються на уроці:
• М. Глінка. «Камаринська», оркестрова фантазія на дві . російські теми.
• М. Глінка. Іспанська увертюра № 2 «Спогади про літню ніч в Мадриді».
• «Зимова пісенька». Сл. та муз. В. Островського — розучу-вання.
Хід уроку
1. Вхід під музику М. Глінки. Організаційний момент. Мотивація до навчання.
2. Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування — народні пісні в професійній музиці.
3. Бесіда про творчість М. Глінки та його симфонічні твори.

Відомий російський композитор Михайло Глінка прагнув зроби¬ти свою музику близькою та зрозумілою багатьом. Можливо, тому майже всі його оркестрові твори написано на основі народних пісень і танцювальних мелодій.
Так, у симфонічній фантазії «Камаринська» композитор вико¬ристав дві російські народні пісні: весільну «Із-за гір, гір високих» і швидку, веселу, танцювальну «Камаринську».
Саме у цьому творі Глінка втілив риси національного характеру, яскраво зобразив картини народних гулянь, які бачив у селі Ново- спаське Смоленської губернії, де провів дитинство*. Композитор не просто виконав обробку народних пісень для симфонічного оркестру, а написав новий твір, під час слухання якого складається враження, ніби грають народні інструменти і на сцені відбувається народне свято з танцями та піснями.
В інших творах — іспанських увертюрах для оркестру — М. Глінка використав іспанські народні мелодії як спогад про своє перебування у Мадриді. 
Музичний словничок
Професійна музика — музика, котру створює композитор. Іноді вона тісно пов’язана з Народною музикою. Народні твори продовжують «жити» в творах майстрів.
4. Музичне сприймання. М. Глінка. «Камаринська»,

оркестрова фантазія на дві російські теми; М. Глінка. Іспанська увертюра № 2 «Спогади про літню ніч в Мадриді».

5. Аналіз музичного твору.
— Яке враження на вас справила музика М. Глінки? Чи відчува¬ються в ній народні мелодії? .
— Які засоби виразності використав композитор у творах, щоб наблизити симфонічну музику до народної?
— Чим особлива музика танцювальної «Камаринської»? Чи од¬накова за характером музика звучить упродовж твору? Зі скількох частин складається «Камаринська»?
— Як пов’язана між собою професійна та народна музика?
6. Бесіда про музичні твори російських композиторів, які створюва¬лися на основі народних мелодій.
Симфонічна фантазія «Камаринська» М. Глінки мала великий вплив на розвиток російської симфонічної музики і стала своєрідним 1 зразком для інших композиторів, котрі теж почали використовувати народні мелодії у своїй творчості. Зокрема, М. Балакірев написав дві увертюри на російські теми, а П. Чайковський провідною темою у фіналі симфонії №4 зробив російську народну пісню «В полі береза стояла» і використав українські народні мелодії у Другій симфонії та концерті №1 для фортепіано з оркестром.
Ще в юнацькі роки М. Глінка зацікавився музикою українського народу. Навесні 1838 року він вирушив у мандрівку Україною, щоб набрати співаків до капели, якою диригував.

Цікаво, що тоді запрошення в капелу отримав і С. Гулак-Арте- мовський, який згодом став відомим українським композитором, співаком та актором.
Подорожуючи Україною, М. Глінка відвідав Київ, Чернігів, Полтаву, Переяслав, Харків. У селі Качанівка Полтавської губернії, гостюючи в маєтку Г.С. Тарновського, він близько познайомився з художником В. Штернбергом — другом Тараса Григоровича Шев¬ченка та з українським поетом Віктором Забілою. Саме в Качанівці композитор написав два вокальні твори на слова В. Забіли: «Гуде вітер» та «Не щебечи, соловейку», передавши в них дух і характер української народної музики.
Природа України, історія, побут і мистецтво українського народу назавжди залишили в душі М. Глінки найкращі спогади. Він мріяв створити симфонію під назвою «Тарас Бульба».
7. Фізкультхвилинка «Хвилинка відпочинку».
Для оченят:

Для тіла:

8. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу
(за вибором вчителя).
9. Розучування пісні. КАРАОКЕ - Кабы не было зимы (Каникулы в Простоквашино)
Новорічні свята вже минули, але зимонька-зима щодня нам да¬рує чудову зимову казку. Ознайомимося з піснею В. Островського. Усвідомлення змісту пісні та особливостей мелодичного складу пісні. Розучування мелодії пісні. Виконання першого куплету та приспіву.
КАРАОКЕ - Кабы не было зимы (Каникулы в Простоквашино)

Музичний словничок
Пісм, які створюють композитори, належать до професійної вокальної музики.
10. Виконання творчого завдання.
Уявіть себе режисером мультиплікаційного фільму. Які герої з’являються в сюжеті вашої стрічки під звуки «Кабы не было зимы»?
За допомогою пензлика та фарб намалюйте казку, котру ви «по¬бачили» у пісні. Оберіть колір, який вона вам «підказала».
11. Виконання творчого завдання.
Розгляньте приклад запису ритму вірша, який може стати піснею.
П П П І П П І І П П П І П П І І
Спробуйте створити власну мелодію на цей текст:
Прибрана ялиночка Іграшками сяє.
Танці круг ялиночки,
Сміх дзвінкий лунає.
12. Виконання творчого завдання «Розмалюємо віконце».
Із запропонованих сніжинок (біля яких зазначені слова-характери-стики) доберіть ті, які найвлучніше характеризують мелодію «Зимової пісеньки». Розмалюйте ними зимове віконце.
13. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
• Яку музику називають професійною? Що її поєднує з на¬родною музикою?
• Які засоби музичної виразності використовують компози¬тори для написання своїх творів?
• Які твори на основі українських народних пісень написав композитор М. Глінка?
• Пригадайте історію про українську народну пісню, яка стала популярного у багатьох країнах. Які композитори використали мелодію цієї пісні у своїх творах?

Послухайте музику, яка лунає у тебе вдома. Чи є серед цих творів народні пісні? Які новорічні пісні «живуть» у вашій родині? Нама¬люйте їх.
Для допитливих — виконання музичного проекту.
Проект «Зимова пісня»
Мета: створювати власну зимову пісню.
Очікуваний результат: конкурс власних пісень.
План створення: . '
Чи хочете взяти участь у конкурсі дитячих пісень про зиму?
1- й крок — оберіть дитячий вірш відомих поетів про зиму.
2- й крок — створіть власну пісню на слова відомого поета. Яка в ній буде мелодія (лірична, сумна або весела, енергійна)? Проспівайте її, запишіть виконання на диктофон.
3- й крок — проведіть з друзями конкурс на найкращу пісню про зиму. Хто переможе?
Вірші на допомогу:
Летять, летять сніжинки На поле, ліс і сад,
Веселий свій таночок Танцює снігопад.
В. Клени,
Зимонько, голубонько В білім кожушку,
Любимо ми бігати По твоїм сніжку.
Всім рум’яниш личенька Ти о цій порі І ладнаєш ковзанки В нашому дворі.
Л. Забашта

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
Яку музику називають професійною? Що її поєднує з на¬родною музикою?
• Які засоби музичної виразності використовують компози¬тори для написання своїх творів?
• Які твори на основі українських народних пісень написав композитор М. Глінка?
• Пригадайте історію про українську народну пісню, яка стала популярного у багатьох країнах. Які композитори використали мелодію цієї пісні у своїх творах?
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 3282 | Загрузок: 0 | Комментарии: 6 | Рейтинг: 5.0/4
Всего комментариев: 5
avatar
5
дикая алина просмотрела
avatar
4
Орловская Лиза   прасмотрела biggrin
avatar
3
ПРОСМОТРЕЛ
avatar
2
Лыженко Мишка
avatar
1
посмотрела
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
[26.07.2018]
План виховної роботи школи на 2018-2019 навчальний рік (0)
[17.07.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 03 – 07 вересня 2018 року (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz