МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Суббота, 10.12.2016, 05:02
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [522]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
500
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
[27.11.2011]
аналіз позакласного виховного заходу (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 11. Тема. Пісня живе серед нас
15.11.2016, 17:38

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 11. Тема. Пісня живе серед нас

Мета. Ознайомити учнів з особливостями українських народних побутових пісень, розглянути розмаїття народних побутових пісень, ознайомитися з жанром варіації на прикладі творів композитора Л. ван Бетховена

Надпись: /Розвивати вміння учнів виконувати народні пісні, розрізня­ти на слух засоби музичної виразності та впізнавати зміну основної теми у варіаціях, вміння надавати характеристику засобам виразності побутових пісень, порівнювати вокальні та інструментальні твори, що написані на основі народних пісень.

Виховувати інтерес до української народної пісні та класич­них творів, що написані на основі народних пісень.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до­шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме­дійна презентація, портрет Л. ван Бетховена.

Основні поняття для засвоєння: побутові пісні та їхнє розмаїття, осо­бливості виконання та тематика, варіації.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Українська народна пісня «їхав козак за Дунай» у вико­нанні хорової капели (а капела) та народного оркестру.
  • Л. ван Бетховен. Варіації на тему «їхав козак за Дунай».

, Обробка пісні для голосу в супроводі фортепіано, скрипки та віолончелі, обробка пісні для фортепіано і флейти в збірнику «Варіації на російську тему».

Українська народна пісня «їхав козак за Дунай» — розу­чування.

  1. Актуалізація опорних знань:  особли­вості українських народних пісень осіннього циклу, жанр кантати, творчість М. Лисенка.
    1. Бесіда про особливості побутових пісень.

    Надзвичайним скарбом нашого народу завжди була пісня. Укра­їнці співали в будень і в свято, в рідному домі та на чужині, виливали свою радість і тугу. Пісні про родинне життя і побут, прагнення народу до волі та пошуки кращої долі становлять окремий пласт народної творчості і називаються побутовими. Побутові пісні надзвичайно різноманітні за тематикою, сюжетами та мотивами.

    Виникнення козацьких пісень пов’язане з історією козацтва. В них оспівуються козацькі походи, туга за рідними і батьківщиною, сутички з ворогами й нелегка доля в полоні.

    Кріпацькі пісні зображають тяжке підневільне життя селян. Ліричні пісні розповідають про кохання, біль розлуки, щастя ма­теринства і біль сирітства, сімейну злагоду та незгоду.

    У жартівливих піснях особисті почуття, сімейні проблеми або життєві історії змальовуються з доброзичливим гумором.

    Колискові пісні передають прагнення матері бачити свою дитину здоровою, щасливою, розумною, доброю і працьовитою.

    Дитячі пісні — це різноманітні забавляли, заклички, дражнилки, лічилки тощо.

     

    У побутових піснях мелодія, як правило, нескладна, часто повто­рюються фрази або окремі слова, приспів іноді відсутній. Розповідь ведеться від головного героя або декількох осіб.

    Музичний словничок

    Побутові пісні — це пісні, в яких відображено почуття, пере­живання та думки людини, пов’язані з її особистим життям та життям усього народу. Виділяють пісні: козацькі, дитячі, колиско­ві, ліричні, танцювальні, жартівливі, весільні, кріпацькі та інші.

    1. Історія про пісню.

    Доля відомої української пісні «їхав козак за Дунай» має цікаву, майже трьохсотлітню історію. Українці співали її ще в середині XVIII століття, а невдовзі вона набула популярності й у Західній Європі.

    Якось німецький композитор Л. ван Бетховен почув цей мотив у Відні. Так народився твір — варіації на тему пісні «їхав козак за Дунай». Композитор кілька разів опрацьовував мелодію і створив обробки для голосу в супроводі фортепіано, скрипки та віолончелі й обробку для фортепіано і флейти, що увійшли в збірник «Варіації на російську тему». Згодом пісня долинула до Італії і залишилася там у творі італійського композитора Томмазо Траетта. Учень В. Моцар­та — композитор Й. Гуммель та німецький композитор Й. Шнайдер теж написали обробки цієї пісні для інструментів і хору.

    Слова популярного пісенного твору переклали французькою, чеською, англійською мовами; він навіть подолав відстань через океан і опинився в Америці.

    Яким же чином ноти пісні «їхав козак за Дунай» потрапили до рук європейських композиторів та хто насправді її автор?

    Науковці з’ясували, що створив пісню Семен Климовський — ко­зак Харківського полку. Отож авторська пісня, написана три століття тому, стала не тільки українською народною, а й підкорила увесь світ. Так народна пісня поєднала народну творчість і професійну музику.

    Для допитливих. Історія виникнення пісні "Їхав козак за дунай"

    Музичний словничок

    Капела — великий висококваліфікований хоровий колектив, здатний виконувати музику для хору з інструментальним супро­водом або без нього.

    1. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу

    1. Розучування пісні. Українська народна пісня «їхав козак за Дунай». Знайомство зі змістом пісні. Усвідомлення змісту і характеру твору, виявлення характеру мелодії, руху мелодії та ритмічних особливостей.

    Розучування пісні по фразах.

    СПРИЙМАННЯ МУЗИКИ

    Л. ван Бетховен. Варіації на тему «їхав козак за Дунай». Обробка пісні для голосу в супроводі фортепіано, скрипки та віолончелі, обробка пісні для фортепіано і флейти

    1. Аналіз твору мистецтва. ВИКОНУЄТЬСЯ У КОМЕНТАРЯХ ДО УРОКУ:
    • Опишіть свої враження від прослуханих творів.
    • Як змінилась, українська пісня у творі Л. ван Бетховена?

    -*■ Які засоби виразності використав композитор у своїх варіаціях? Охарактеризуйте їх.

    • Пригадайте, які твори Бетховена ви слухали раніше.
    • Як пов’язана між собою професійна та народна музика?
    1. Відомості про композитора.

    Людвіг ван Бетховен — видатний німецький композитор, творам якого властиві ясність і чіткість побудови, сила, неймовірне відчуття гармонії зі світом та утвердження життя. Він написав 9 симфоній, 11 увертюр, 5 концертів для фортепіано, сонати, балет, оперу «Фіделіо», чимало пісень та інші інструментальні й вокальні твори.

    Про твори композитора. У творчості Л. ван Бетховена просте­жуються мотиви й інших українських пісень.

    Андрій Розумовський

    • син останнього українського гетьмана — навіть замовив компо­зитору три квартети. У першому з них Бетховен використав мело­дію української народної пісні «Ой надворі метелиця», в другому і третьому — варіації на тему пісні «Від Києва до Лубен». Зацікавився композитор і українським танцем «Козачок», мелодію якого викори­став одразу в двох сонатах. А в славетній Дев’ятій симфонії звучать мотиви козацьких пісень.
    1. Виконання творчого завдання.

     

    ПРАКТИЧНА РОБОТА. Спробуйте самостійно виконати ритмічний супровід до пісні «їхав козак за Дунай». Оберіть для цього улюблений ударний музичний інструмент.        •

    Намагайтеся створити різні варіації до кожного куплету. А можете, навіть, і затанцювати!

    Імпро­візуйте!

    Згадаємо ж давайте у цю мить,

    Що українці — це народ співучий —

    Ніщо не може нашу пісню зупинить,

    Наповним піснею наш край квітучий!

    1. Виконання творчого завдання.

    У коментарях до уроку  Скопіюйте таблицю у віконце власного коментаря до уроку.  У вільних клітинках доберіть до кожної запропонованої ілюстрації або репродукції картини побутову пісню, яка зможе озвучувати їх.

    Їх....в ...........за ........ Р......те   х....ці ......к.....й Ой ...... г...рі   та й .......   ......ть
    Ой під в.....ю, під   ч........ю   Ї...в   к....к    на в..й..ку
         
         

     

     

    1. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.  У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
    • Пригадайте, які пісні вважаються побутовими. Які їхні різновиди ви пам’ятаєте?
    • Які побутові пісні ви знаєте?
    • Для яких музичних інструментів композитор Л. ван Бет­ховен написав варіації на тему української народної пісні «їхав козак за Дунай»?
    • Що таке капела? Розкажіть про її склад.
    •  
    1. Домашнє завдання.

    У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

    Які пісні люблять співати у вашій родині? Виконайте одну з них разом з батьками та запишіть свій спів на диктофон. Оцифрований запис завантажте до доступного вам Інтернет-ресурсу або файлообміннику. Посилання на файл розмістить у коментарях до уроку.

    У коментарях до уроку напишіть, які телепередачі або рекламні ролики з виконанням народних пісень вам особливо запам’яталися.

    ДОДАТКОВО! Для допитливих — виконання музичного проекту.

    Проект «Пісні моєї родини»

    Мета: організація фольклорної експедиції, збір колекції народних українських пісень родини у сімейний музичний альбом.

    Очікуваний результат: альбом пісень з ілюстраціями та фотогра­фіями.

    План створення:

    Візьміть диктофон та запишіть найулюбленіші побутові пісні, які співають члени вашої сім’ї. Зробіть власноруч альбом та оформіть титульний аркуш з написом «Пісні моєї родини».

    Запишіть з диктофона тексти пісень на окремому аркуші. Розта­шуйте на цій сторінці свої малюнки до пісні. Додайте фотографію виконавця.

    Розфарбуйте свій альбом в одному стилі. Зробіть орнамент кож­ного аркуша.

    Корисна порада-деталь: за бажанням, кожну сторінку альбому можуть прикрасити цікаві деталі: бантики, тасьма або наклейки, календарики чи візитки — все, що допоможе розкрити таланти вико- ніївця пісні. їх найкраще прикріпити за допомогою клею ПВА. Або розмістіть на сторінках маленькі нотки чи музичні знаки, картинки, реклами із популярних місць відпочинку родини, які ви намалюєте або знайдете в журналах. Альбом повинен бути найкращим!

    Можливо також оцифрований запис з файлами записаних пісень (в аудіо або відео форматах) авантажте до доступного вам Інтернет-ресурсу або файлообміннику. Посилання на файли розмістить у коментарях до уроку. Успіхів!

     

     


     
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 119 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[05.12.2016]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів 25-ї річниці референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України (0)
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[13.11.2016]
Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
[13.11.2016]
Експертиза підручника (0)
[12.11.2016]
ПЛАН ШКОЛЬНЫХ МЕРОПРИЯТИЙ УЧЕНИЧЕСКОГО САМОУПРАВЛЕНИЯ на 14 – 18 ноября 2016 г (0)
[11.11.2016]
Дружковка не готова к повышению минималки (0)
[11.11.2016]
ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад (0)
[11.11.2016]
Как быть, если конкретный населенный пункт не хочет объединяться ни с одной громадой? (0)
[11.11.2016]
А если какой-то громаде не будет хватать собственных денег? (0)
[11.11.2016]
Кто будет финансировать социальную сферу населенных пунктов, которые наотрез отказываются объединяться в громады? (0)
[11.11.2016]
Почему города и села не хотят объединяться (0)
[11.11.2016]
Бунт сельсоветов: громады не хотят объединения (0)
[10.11.2016]
10 навчальний тиждень. З 14 по 18 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[10.11.2016]
Відзначення 40-ї річниці створення Української Громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (0)
[09.11.2016]
І ЗНОВУ "КАРУСЄЛІ" НА ДОНБАСІ.Особливості "добровільного" об'єднання територіальних громад в зоні АТО. "Що це було?" (0)
[09.11.2016]
Большой скандал в маленькой Кондратовке (0)
[09.11.2016]
Децентралізація у Костянтинівському районі: збори без оголошень та «каруселі» - Новини До ТеБе (0)
[04.11.2016]
9 навчальний тиждень з 07 по 11 листопада (0)
[31.10.2016]
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[31.10.2016]
До 72-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників (0)
[29.10.2016]
Де собака заритий.Урядом запропоновано підвищити МЗП до 3.200 грн,але відв'язати МЗП від нарахувань на зарплату бюджетників (0)
[29.10.2016]
Завдання для учнівського самоврядування на 8 навчальний тиждень.До уваги лідерів учнівського самоврядування! (0)
[29.10.2016]
8 навчальний тиждень Уроки. Домашні завдання (0)
[28.10.2016]
Метод проектів у системі учнівського самоврядування Автор: Рудіченко С.М., методист Костянтинівського РЦДЮТ (0)
[28.10.2016]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо відзначення Дня пам'яті жертв голодоморів (0)
[28.10.2016]
Матеріали семінару педагогів-організаторів Костянтинівського району на базі Торського НВК (0)
[27.10.2016]
Освітяни столиці виходять на акцію протесту! (0)
[25.10.2016]
Для Вікторії Олександрівни з приводу пільгової пенсії (0)
[25.10.2016]
Науково-методичний семінар "Українське образотворче мистецтво як складова світової культури" (0)
[24.10.2016]
Науково-методичний семінар Мобільне навчання з предметів "Музичне мистецтво" та "Художня культура" (0)
[23.10.2016]
Матеріали учасників Конкурсу "Вчитель року-2017" (0)
[22.10.2016]
Матеріали учасника конкурсу Учитель року -2017 у номінації "Музичне мистецтво. Кущенко Е.Б. (0)
[19.10.2016]
Умови І (МІСЬКОГО/РАЙОННОГО) ТУРУ Конкурсу "Вчитель року" (0)
Наши партнёры
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2016Сайт создан в системе uCoz