МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт перевернутого мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 20.11.2017, 13:39
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [652]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 65
Видео
Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 11. Тема. Пісня живе серед нас
15.11.2016, 17:38

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 11. Тема. Пісня живе серед нас

Мета. Ознайомити учнів з особливостями українських народних побутових пісень, розглянути розмаїття народних побутових пісень, ознайомитися з жанром варіації на прикладі творів композитора Л. ван Бетховена

Надпись: /Розвивати вміння учнів виконувати народні пісні, розрізня­ти на слух засоби музичної виразності та впізнавати зміну основної теми у варіаціях, вміння надавати характеристику засобам виразності побутових пісень, порівнювати вокальні та інструментальні твори, що написані на основі народних пісень.

Виховувати інтерес до української народної пісні та класич­них творів, що написані на основі народних пісень.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до­шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме­дійна презентація, портрет Л. ван Бетховена.

Основні поняття для засвоєння: побутові пісні та їхнє розмаїття, осо­бливості виконання та тематика, варіації.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Українська народна пісня «їхав козак за Дунай» у вико­нанні хорової капели (а капела) та народного оркестру.
  • Л. ван Бетховен. Варіації на тему «їхав козак за Дунай».

, Обробка пісні для голосу в супроводі фортепіано, скрипки та віолончелі, обробка пісні для фортепіано і флейти в збірнику «Варіації на російську тему».

Українська народна пісня «їхав козак за Дунай» — розу­чування.

  1. Актуалізація опорних знань:  особли­вості українських народних пісень осіннього циклу, жанр кантати, творчість М. Лисенка.
    1. Бесіда про особливості побутових пісень.

    Надзвичайним скарбом нашого народу завжди була пісня. Укра­їнці співали в будень і в свято, в рідному домі та на чужині, виливали свою радість і тугу. Пісні про родинне життя і побут, прагнення народу до волі та пошуки кращої долі становлять окремий пласт народної творчості і називаються побутовими. Побутові пісні надзвичайно різноманітні за тематикою, сюжетами та мотивами.

    Виникнення козацьких пісень пов’язане з історією козацтва. В них оспівуються козацькі походи, туга за рідними і батьківщиною, сутички з ворогами й нелегка доля в полоні.

    Кріпацькі пісні зображають тяжке підневільне життя селян. Ліричні пісні розповідають про кохання, біль розлуки, щастя ма­теринства і біль сирітства, сімейну злагоду та незгоду.

    У жартівливих піснях особисті почуття, сімейні проблеми або життєві історії змальовуються з доброзичливим гумором.

    Колискові пісні передають прагнення матері бачити свою дитину здоровою, щасливою, розумною, доброю і працьовитою.

    Дитячі пісні — це різноманітні забавляли, заклички, дражнилки, лічилки тощо.

     

    У побутових піснях мелодія, як правило, нескладна, часто повто­рюються фрази або окремі слова, приспів іноді відсутній. Розповідь ведеться від головного героя або декількох осіб.

    Музичний словничок

    Побутові пісні — це пісні, в яких відображено почуття, пере­живання та думки людини, пов’язані з її особистим життям та життям усього народу. Виділяють пісні: козацькі, дитячі, колиско­ві, ліричні, танцювальні, жартівливі, весільні, кріпацькі та інші.

    1. Історія про пісню.

    Доля відомої української пісні «їхав козак за Дунай» має цікаву, майже трьохсотлітню історію. Українці співали її ще в середині XVIII століття, а невдовзі вона набула популярності й у Західній Європі.

    Якось німецький композитор Л. ван Бетховен почув цей мотив у Відні. Так народився твір — варіації на тему пісні «їхав козак за Дунай». Композитор кілька разів опрацьовував мелодію і створив обробки для голосу в супроводі фортепіано, скрипки та віолончелі й обробку для фортепіано і флейти, що увійшли в збірник «Варіації на російську тему». Згодом пісня долинула до Італії і залишилася там у творі італійського композитора Томмазо Траетта. Учень В. Моцар­та — композитор Й. Гуммель та німецький композитор Й. Шнайдер теж написали обробки цієї пісні для інструментів і хору.

    Слова популярного пісенного твору переклали французькою, чеською, англійською мовами; він навіть подолав відстань через океан і опинився в Америці.

    Яким же чином ноти пісні «їхав козак за Дунай» потрапили до рук європейських композиторів та хто насправді її автор?

    Науковці з’ясували, що створив пісню Семен Климовський — ко­зак Харківського полку. Отож авторська пісня, написана три століття тому, стала не тільки українською народною, а й підкорила увесь світ. Так народна пісня поєднала народну творчість і професійну музику.

    Для допитливих. Історія виникнення пісні "Їхав козак за дунай"

    Музичний словничок

    Капела — великий висококваліфікований хоровий колектив, здатний виконувати музику для хору з інструментальним супро­водом або без нього.

    1. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу

    1. Розучування пісні. Українська народна пісня «їхав козак за Дунай». Знайомство зі змістом пісні. Усвідомлення змісту і характеру твору, виявлення характеру мелодії, руху мелодії та ритмічних особливостей.

    Розучування пісні по фразах.

    СПРИЙМАННЯ МУЗИКИ

    Л. ван Бетховен. Варіації на тему «їхав козак за Дунай». Обробка пісні для голосу в супроводі фортепіано, скрипки та віолончелі, обробка пісні для фортепіано і флейти

    1. Аналіз твору мистецтва. ВИКОНУЄТЬСЯ У КОМЕНТАРЯХ ДО УРОКУ:
    • Опишіть свої враження від прослуханих творів.
    • Як змінилась, українська пісня у творі Л. ван Бетховена?

    -*■ Які засоби виразності використав композитор у своїх варіаціях? Охарактеризуйте їх.

    • Пригадайте, які твори Бетховена ви слухали раніше.
    • Як пов’язана між собою професійна та народна музика?
    1. Відомості про композитора.

    Людвіг ван Бетховен — видатний німецький композитор, творам якого властиві ясність і чіткість побудови, сила, неймовірне відчуття гармонії зі світом та утвердження життя. Він написав 9 симфоній, 11 увертюр, 5 концертів для фортепіано, сонати, балет, оперу «Фіделіо», чимало пісень та інші інструментальні й вокальні твори.

    Про твори композитора. У творчості Л. ван Бетховена просте­жуються мотиви й інших українських пісень.

    Андрій Розумовський

    • син останнього українського гетьмана — навіть замовив компо­зитору три квартети. У першому з них Бетховен використав мело­дію української народної пісні «Ой надворі метелиця», в другому і третьому — варіації на тему пісні «Від Києва до Лубен». Зацікавився композитор і українським танцем «Козачок», мелодію якого викори­став одразу в двох сонатах. А в славетній Дев’ятій симфонії звучать мотиви козацьких пісень.
    1. Виконання творчого завдання.

     

    ПРАКТИЧНА РОБОТА. Спробуйте самостійно виконати ритмічний супровід до пісні «їхав козак за Дунай». Оберіть для цього улюблений ударний музичний інструмент.        •

    Намагайтеся створити різні варіації до кожного куплету. А можете, навіть, і затанцювати!

    Імпро­візуйте!

    Згадаємо ж давайте у цю мить,

    Що українці — це народ співучий —

    Ніщо не може нашу пісню зупинить,

    Наповним піснею наш край квітучий!

    1. Виконання творчого завдання.

    У коментарях до уроку  Скопіюйте таблицю у віконце власного коментаря до уроку.  У вільних клітинках доберіть до кожної запропонованої ілюстрації або репродукції картини побутову пісню, яка зможе озвучувати їх.

    Їх....в ...........за ........ Р......те   х....ці ......к.....й Ой ...... г...рі   та й .......   ......ть
    Ой під в.....ю, під   ч........ю   Ї...в   к....к    на в..й..ку
         
         

     

     

    1. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.  У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
    • Пригадайте, які пісні вважаються побутовими. Які їхні різновиди ви пам’ятаєте?
    • Які побутові пісні ви знаєте?
    • Для яких музичних інструментів композитор Л. ван Бет­ховен написав варіації на тему української народної пісні «їхав козак за Дунай»?
    • Що таке капела? Розкажіть про її склад.
    •  
    1. Домашнє завдання.

    У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

    Які пісні люблять співати у вашій родині? Виконайте одну з них разом з батьками та запишіть свій спів на диктофон. Оцифрований запис завантажте до доступного вам Інтернет-ресурсу або файлообміннику. Посилання на файл розмістить у коментарях до уроку.

    У коментарях до уроку напишіть, які телепередачі або рекламні ролики з виконанням народних пісень вам особливо запам’яталися.

    ДОДАТКОВО! Для допитливих — виконання музичного проекту.

    Проект «Пісні моєї родини»

    Мета: організація фольклорної експедиції, збір колекції народних українських пісень родини у сімейний музичний альбом.

    Очікуваний результат: альбом пісень з ілюстраціями та фотогра­фіями.

    План створення:

    Візьміть диктофон та запишіть найулюбленіші побутові пісні, які співають члени вашої сім’ї. Зробіть власноруч альбом та оформіть титульний аркуш з написом «Пісні моєї родини».

    Запишіть з диктофона тексти пісень на окремому аркуші. Розта­шуйте на цій сторінці свої малюнки до пісні. Додайте фотографію виконавця.

    Розфарбуйте свій альбом в одному стилі. Зробіть орнамент кож­ного аркуша.

    Корисна порада-деталь: за бажанням, кожну сторінку альбому можуть прикрасити цікаві деталі: бантики, тасьма або наклейки, календарики чи візитки — все, що допоможе розкрити таланти вико- ніївця пісні. їх найкраще прикріпити за допомогою клею ПВА. Або розмістіть на сторінках маленькі нотки чи музичні знаки, картинки, реклами із популярних місць відпочинку родини, які ви намалюєте або знайдете в журналах. Альбом повинен бути найкращим!

    Можливо також оцифрований запис з файлами записаних пісень (в аудіо або відео форматах) авантажте до доступного вам Інтернет-ресурсу або файлообміннику. Посилання на файли розмістить у коментарях до уроку. Успіхів!

     

     


     
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 821 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.11.2017]
’’Боже, спаси Україну, а потім, і я повернусь..!’’ (0)
[19.11.2017]
НЕ ПРО ОСВІТУ! ПРО ХОЛОДИЛЬНИК!!! (Віктор Громовий щодо кількості й безглуздості паперообігу в освіті) (0)
[17.11.2017]
11 навчальний тиждень. З 27 листопада по 01 грудня. Переглядаємо урок №11 (0)
[17.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 20 – 25 листопада 2017 р (0)
[17.11.2017]
Щодо виконання Плану заходів з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років за період 25 червня – 24 листопада 2017 ро (0)
[17.11.2017]
Победитель конкурса «Учитель года - 2016» уехала "ухаживать" за дедушкой в Лондон (0)
[16.11.2017]
Відтепер 25 грудня – вихідний день (0)
[12.11.2017]
10 навчальний тиждень. З 20 по 24 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[12.11.2017]
ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ ЯК ОДНА З КЛЮЧОВИХ ТЕНДЕНЦІЙ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ СУЧАСНОСТІ (0)
[11.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 13 - 17 листопада 2017 р (0)
[11.11.2017]
9 навчальний тиждень з 13 по 17 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (0)
[11.11.2017]
Звіт про проведення Дня української писемності і мови (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам підготувати концертні програми, театралізовані вистави, лялькові вистави, відеопривітання, дитячі малюнки і надат (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує подарувати свою увагу, тепло і підтримку військовим, які захищають цілісність нашої держави, і надати про це звіт (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам розмістити привітання зі Святом Святого Миколая у святково прикрашеному міському транспорті й надати про це звіт (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам створити "Фабрики Святого Миколая" та подати звіти про їх роботу (0)
[09.11.2017]
Необхідно терміново запропонувати варіанти назви балки (0)
[08.11.2017]
9 листопада відбудеться диктант національної єдності (0)
[08.11.2017]
Рівень зарплати українських учителів найнижчий серед пострадянських країн (0)
[08.11.2017]
З 25 жовтня по 17 листопада Донецький облІППО проведе конкурс відеороликів-візитівок (презентацій) з національно-патріотичного виховання (0)
[08.11.2017]
ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛІППО РЕКОМЕНДУЄ СИРОТАМ ЗВЕРТАТИСЯ ДО СВ.МИКОЛАЯ У ПИЬМОВОМУ ВИЛЯДІ ВІДПОВІДНО ДО ВСТАНОВЛЕНОЇ ФОРМИ (0)
[08.11.2017]
Школи повинні надати фотоматеріали, відеоматеріали, що свідчать про актуальність та результативність благодійницької акції (0)
[08.11.2017]
Терміни інформування відділу освіти у електронному та паперовому виді змінені (0)
[04.11.2017]
ГО «МОК» ОРГАНІЗОВУЄ ОЗНАЙОМЧО-ПІЗНАВАЛЬНІ ТУРИ ДО КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ПОЛЬЩІ. (0)
[03.11.2017]
8-й навчальний тиждень з 06 по 10 листопада 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[03.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 06 - 10 листопада 2017 р (0)
[30.10.2017]
Операція “Захід”: пам’ятаймо задля нащадків (0)
[29.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 15-16. Північне Відродження (Ppt-презентація до уроку) (0)
[29.10.2017]
ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[27.10.2017]
7-й навчальний тиждень з 30 жовтня по 03 листопада 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (0)
[27.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Урок 15-16. Постмодернізм (Ppt-презентація з відео до підручника Л.Масол) (0)
[25.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Урок 15-16. Постмодернізм (мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz