МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт перевернутого мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 20.11.2017, 13:51
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [652]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 65
Видео
Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 12 "Народні інструменти"
15.11.2016, 23:50

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 12 "Народні інструменти"

Тема. Народні інструменти.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка,  мультимедійна презентація, портрети Є. Адамцевича, Л. Колодуба, М. Скорика.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКУ

Основні поняття для засвоєння: українські народні інструменти та їхні різновиди, особливості звучання інструментів та прийоми гри на них, варіації.

 Твори, що вивчаються на уроці:

•  Л. Колодуб. «Старосвітські гуцульські награвання» (соло —сопілка).

•  М. Скорик. Мелодія (скрипка і бандура).

•  Є. Адамцевич. «Запорозький марш» (у виконанні оркестру народних українських інструментів).

•  Українська народна пісня «їхав козак за Дунай» — виконання.

Література: Л. Г. Кондратова « Музичне мистецтво 5 клас», Л. Г. Кондратова Бібліотека вчителя . Уроки музичного мистецтва 5 клас;О. О. Гумінська Уроки музики в загальноосвітній школі; Вікіпідія; таблиці « Емоційні характеристики музики»

Хід уроку

  1. Слайд 1.  Вхід під музику «Старосвітські гуцульські награвання».

  1. Організаційний момент

Привіт, друзі!

  • Чи звернули ви увагу на музику під яку заходили до класу ?
  • Звучання  яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати?

 Це був твір Льва Миколайовича  Колодуба «Старосвітські гуцульські награвання» (соло — сопілка) . Лев Миколайович Колодуб — композитор, педагог, музичний громадський діяч, народний та заслужений артист України. Автор опер, оперет, 12 симфоній, концертів, камерних творів, хорів та інструментальних п’єс.

  • А чи доводилось  вам бачити українські народні  музичні інструменти ?

 Сьогодні я вас запрошую в віртуальну  подорож до краєзнавчого музею, де ми ї познайомимося  з українськими народними інструментами та їхні різновидами, особливостями звучання інструментів та прийоми гри на них. Але спочатку пригадаємо , про що у нас ішла мова на попередньому уроці.

2. Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування. Особливості жанру варіацій, історія народної пісні «Їхав козак за Дунай»,творчість Л. ван Бетховена. Слайд 2

3. Бесіда про українські народні інструменти.

Музичні інструменти з’явилися у процесі трудової діяльності людини. Найдавнішими вважають ударні інструменти, звуки яких задавали певний ритм і допомагали організувати групову роботу. Слайд 3: ложки,кастаньєти, рубель, бубон,бугай;

  • Спробуйте відгадати, який музичний інструмент звучить та який в нього тембр ?

  • ( Литаври)
  • Який тембр звучання литаврів?

Слайд 4 :

Перші духові музичні інструменти слугували для передачі звукових сигналів на досить велику відстань. Наші предки виготовляли їх із рогів та трубчастих кісток тварин, раковин молюсків, стебел очерету та інших,рослин. Духові інструменти мають різні тембри, які легко розпізнати на слух: ніжний звук сопілки, закличний сигнал сурми або густий і надзвичайно сильний звук трембіти.

Багатоголосна волинка — колоритний народний інструмент, що складається з декількох трубок, які кріпляться до торби або міхура з повітрям. Побутував переважно серед пастухів і набув значного

поширення у середньовічній Європі. В Україні з’явився приблизно у XVI ст. та отримав багато сино­

німічних назв: «дуда», «коза», «баран», «міх». Цікаво, що волинка входила до полкового оркестру Війська Запорозького.

ЗАВДАННЯ. Розгляньте фотографії музичних інструментів, скопіюйте таблицю  і у коментарях до уроку спробуйте їх назвати

Д...да   або В.....а Т......а С.......а

Др....а


 

Су....ма К......с

( Волинка,Трембіта, сопілка, дримба,сурма, козобас).

  • Відгадайте, який з цих інструментів звучить, та який в нього тембр ?  ( волинка).
  • Які інструменти на фото не відносяться до духових? ( дримба – ударний,  торбан – струнний щипковий інструмент, козобас - ударний)

 Слайд 5 :  До, якого виду музичних інструментів вони відносяться: гудок, свищик, свірель,трембіта, ріжок, гудок.

  • Який інструмент тут лишній? (– гудок – він струнний, а всі інші духові).
  • Звучання якого з цих інструментів ви зараз почуєте та Який в нього тембр ?

  •  
  • ( трембіта)

Слайд 6 :Бугай, зозулька або окарина, бубон.

  •  Спробуйте  визначити, до якого виду відносяться ці музичні інструменти та хто з них зараз зазвучить ?

  • ( бубен)
  • Який у бубна тембр звучання?

Слайд 7: Струнні інструменти з’явилися значно пізніше — їх прообразом був лук із туго натягненою тятивою. Струнні інструменти люди не використовували у практичній діяльності як ударні та духові, а створювали їх для власного задоволення.

Бандура, ліра, козобас, цимбали .

  • Вгадайте звучання інструмента?

  •  За якими ознаками ви визначили, що це цимбали?

На струнних інструментах звук утворюється по-різному: бандура, кобза і домра потребують щипкового дотику, на басолі й гудку грають смичком, а на цимбалах звук видобувають ударами паличок по струнах.

У процесі економічного і культурного розвитку суспільства музичні інструменти вдосконалювали та створювали нові.

У часи Київської Русі на теренах України були поширені гуслі, дерев’яні труби, роги, бубни й різні свирілі, пищалі та сопілки. На Запорозькій Січі популярними інструментами стали литаври, барабани, козацькі сурми і труби.

Слайд 8. У сучасній Україні народні інструменти входять до складу найрізноманітніших ансамблів та оркестрів.

4. Виконання творчого завдання « Лото»: розгляньте малюнки  та спробуйте встановити відповідність між зображеними музичними інструментами та їхніми характерними ознаками.

Відповіді розмістіть у коментарях до уроку

 

а) дерев’яний духовий інструмент з високим тембром;

б) ударний інструмент;

в) струнно-смичковий інструмент з низьким тембром;

г) струнно-ударний інструмент;

д) струнно-щипковий інструмент;

е) духовий інструмент з міхуром та декількома трубками.

Слайд 9 - перевірка

« Хвилинка відпочинку» Слайд 10  

5.    Музичне сприймання.

 

Мирослав Михайлович Скорик — композитор і музикознавець,народний артист України, художній керівник Київської опери(з 2011 р.). Автор кантат для хору, концертів, багатьох творів для симфонічного оркестру, фортепіано, музики до фільмів.

 

 

 

 

 

 М. Скорик. Мелодія (скрипка і бандура) та імітація учнями  гри на музичних інструментах, або за бажанням учнів « Музичний живопис» - слухаючи музику, малювати картину .

 

Слайд 11. Євген Олександрович Адамцевич — сліпий бандурист, віртуозний виконавець українських народних історичних пісень, автор «Запорозького маршу».

 

 

 

 

 

 

 

Є. Адамцевич. «Запорозький марш». Рухлива гра « Пантоміма» , завдання якої вільна передача рухами та мімікою  музичних образів, засобів виразності.

6. Аналіз музичних творів.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

— Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати?

Охарактеризуйте тембр кожного інструмента та розкажіть про особливості його звучання.

— Які засоби музичної виразності допомогли композиторам створити яскраві музичні образи?

7. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу .

Виконання пісні. «Їхав козак за Дунай».

 Виконання творчого завдання: уявіть себе в музичній студії та запишіть свій спів на диктофон.  Оцифруйте запис і розмістіть його на доступному Інтернет-ресурсі. У коментарях до уроку дайте посилання на розміщену сторінку (або розмість свій аудіозапис у коментарях). Спробуйте порівняти власне виконання пісні у запису з виконанням своїх однолітків. У кого вийшло найкраще?

8. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. Слайд13

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

• На які три групи поділяють українські народні інструменти? Пригадайте назви інструментів, що належать до кожної з них..

•  Звучання яких інструментів вам найбільше подобається?

•  Які інструменти серед українських народних звучали сьогодні на уроці?

9. Домашнє завдання. Слайд 14

Послухайте улюблену музику. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

Які інструменти її виконують?

Чи є серед них народні інструменти? Які?

Намалюйте народні музичні інструменти, які ви запам’ятали. Створене зображення розмістіть у коментарях до уроку

За бажанням можете виготовити

альбом або малу енциклопедію «Музичні інструменти України».

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 759 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.11.2017]
’’Боже, спаси Україну, а потім, і я повернусь..!’’ (0)
[19.11.2017]
НЕ ПРО ОСВІТУ! ПРО ХОЛОДИЛЬНИК!!! (Віктор Громовий щодо кількості й безглуздості паперообігу в освіті) (0)
[17.11.2017]
11 навчальний тиждень. З 27 листопада по 01 грудня. Переглядаємо урок №11 (0)
[17.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 20 – 25 листопада 2017 р (0)
[17.11.2017]
Щодо виконання Плану заходів з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років за період 25 червня – 24 листопада 2017 ро (0)
[17.11.2017]
Победитель конкурса «Учитель года - 2016» уехала "ухаживать" за дедушкой в Лондон (0)
[16.11.2017]
Відтепер 25 грудня – вихідний день (0)
[12.11.2017]
10 навчальний тиждень. З 20 по 24 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[12.11.2017]
ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ ЯК ОДНА З КЛЮЧОВИХ ТЕНДЕНЦІЙ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ СУЧАСНОСТІ (0)
[11.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 13 - 17 листопада 2017 р (0)
[11.11.2017]
9 навчальний тиждень з 13 по 17 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (0)
[11.11.2017]
Звіт про проведення Дня української писемності і мови (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам підготувати концертні програми, театралізовані вистави, лялькові вистави, відеопривітання, дитячі малюнки і надат (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує подарувати свою увагу, тепло і підтримку військовим, які захищають цілісність нашої держави, і надати про це звіт (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам розмістити привітання зі Святом Святого Миколая у святково прикрашеному міському транспорті й надати про це звіт (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам створити "Фабрики Святого Миколая" та подати звіти про їх роботу (0)
[09.11.2017]
Необхідно терміново запропонувати варіанти назви балки (0)
[08.11.2017]
9 листопада відбудеться диктант національної єдності (0)
[08.11.2017]
Рівень зарплати українських учителів найнижчий серед пострадянських країн (0)
[08.11.2017]
З 25 жовтня по 17 листопада Донецький облІППО проведе конкурс відеороликів-візитівок (презентацій) з національно-патріотичного виховання (0)
[08.11.2017]
ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛІППО РЕКОМЕНДУЄ СИРОТАМ ЗВЕРТАТИСЯ ДО СВ.МИКОЛАЯ У ПИЬМОВОМУ ВИЛЯДІ ВІДПОВІДНО ДО ВСТАНОВЛЕНОЇ ФОРМИ (0)
[08.11.2017]
Школи повинні надати фотоматеріали, відеоматеріали, що свідчать про актуальність та результативність благодійницької акції (0)
[08.11.2017]
Терміни інформування відділу освіти у електронному та паперовому виді змінені (0)
[04.11.2017]
ГО «МОК» ОРГАНІЗОВУЄ ОЗНАЙОМЧО-ПІЗНАВАЛЬНІ ТУРИ ДО КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ПОЛЬЩІ. (0)
[03.11.2017]
8-й навчальний тиждень з 06 по 10 листопада 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[03.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 06 - 10 листопада 2017 р (0)
[30.10.2017]
Операція “Захід”: пам’ятаймо задля нащадків (0)
[29.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 15-16. Північне Відродження (Ppt-презентація до уроку) (0)
[29.10.2017]
ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[27.10.2017]
7-й навчальний тиждень з 30 жовтня по 03 листопада 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (0)
[27.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Урок 15-16. Постмодернізм (Ppt-презентація з відео до підручника Л.Масол) (0)
[25.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Урок 15-16. Постмодернізм (мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz