МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт перевернутого мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 21.01.2018, 18:36
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [662]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 77
Видео
Статистика

Онлайн всего: 14
Гостей: 14
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (5)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 12 "Народні інструменти"
15.11.2016, 23:50

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 12 "Народні інструменти"

Тема. Народні інструменти.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка,  мультимедійна презентація, портрети Є. Адамцевича, Л. Колодуба, М. Скорика.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКУ

Основні поняття для засвоєння: українські народні інструменти та їхні різновиди, особливості звучання інструментів та прийоми гри на них, варіації.

 Твори, що вивчаються на уроці:

•  Л. Колодуб. «Старосвітські гуцульські награвання» (соло —сопілка).

•  М. Скорик. Мелодія (скрипка і бандура).

•  Є. Адамцевич. «Запорозький марш» (у виконанні оркестру народних українських інструментів).

•  Українська народна пісня «їхав козак за Дунай» — виконання.

Література: Л. Г. Кондратова « Музичне мистецтво 5 клас», Л. Г. Кондратова Бібліотека вчителя . Уроки музичного мистецтва 5 клас;О. О. Гумінська Уроки музики в загальноосвітній школі; Вікіпідія; таблиці « Емоційні характеристики музики»

Хід уроку

  1. Слайд 1.  Вхід під музику «Старосвітські гуцульські награвання».

  1. Організаційний момент

Привіт, друзі!

  • Чи звернули ви увагу на музику під яку заходили до класу ?
  • Звучання  яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати?

 Це був твір Льва Миколайовича  Колодуба «Старосвітські гуцульські награвання» (соло — сопілка) . Лев Миколайович Колодуб — композитор, педагог, музичний громадський діяч, народний та заслужений артист України. Автор опер, оперет, 12 симфоній, концертів, камерних творів, хорів та інструментальних п’єс.

  • А чи доводилось  вам бачити українські народні  музичні інструменти ?

 Сьогодні я вас запрошую в віртуальну  подорож до краєзнавчого музею, де ми ї познайомимося  з українськими народними інструментами та їхні різновидами, особливостями звучання інструментів та прийоми гри на них. Але спочатку пригадаємо , про що у нас ішла мова на попередньому уроці.

2. Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування. Особливості жанру варіацій, історія народної пісні «Їхав козак за Дунай»,творчість Л. ван Бетховена. Слайд 2

3. Бесіда про українські народні інструменти.

Музичні інструменти з’явилися у процесі трудової діяльності людини. Найдавнішими вважають ударні інструменти, звуки яких задавали певний ритм і допомагали організувати групову роботу. Слайд 3: ложки,кастаньєти, рубель, бубон,бугай;

  • Спробуйте відгадати, який музичний інструмент звучить та який в нього тембр ?

  • ( Литаври)
  • Який тембр звучання литаврів?

Слайд 4 :

Перші духові музичні інструменти слугували для передачі звукових сигналів на досить велику відстань. Наші предки виготовляли їх із рогів та трубчастих кісток тварин, раковин молюсків, стебел очерету та інших,рослин. Духові інструменти мають різні тембри, які легко розпізнати на слух: ніжний звук сопілки, закличний сигнал сурми або густий і надзвичайно сильний звук трембіти.

Багатоголосна волинка — колоритний народний інструмент, що складається з декількох трубок, які кріпляться до торби або міхура з повітрям. Побутував переважно серед пастухів і набув значного

поширення у середньовічній Європі. В Україні з’явився приблизно у XVI ст. та отримав багато сино­

німічних назв: «дуда», «коза», «баран», «міх». Цікаво, що волинка входила до полкового оркестру Війська Запорозького.

ЗАВДАННЯ. Розгляньте фотографії музичних інструментів, скопіюйте таблицю  і у коментарях до уроку спробуйте їх назвати

Д...да   або В.....а Т......а С.......а

Др....а


 

Су....ма К......с

( Волинка,Трембіта, сопілка, дримба,сурма, козобас).

  • Відгадайте, який з цих інструментів звучить, та який в нього тембр ?  ( волинка).
  • Які інструменти на фото не відносяться до духових? ( дримба – ударний,  торбан – струнний щипковий інструмент, козобас - ударний)

 Слайд 5 :  До, якого виду музичних інструментів вони відносяться: гудок, свищик, свірель,трембіта, ріжок, гудок.

  • Який інструмент тут лишній? (– гудок – він струнний, а всі інші духові).
  • Звучання якого з цих інструментів ви зараз почуєте та Який в нього тембр ?

  •  
  • ( трембіта)

Слайд 6 :Бугай, зозулька або окарина, бубон.

  •  Спробуйте  визначити, до якого виду відносяться ці музичні інструменти та хто з них зараз зазвучить ?

  • ( бубен)
  • Який у бубна тембр звучання?

Слайд 7: Струнні інструменти з’явилися значно пізніше — їх прообразом був лук із туго натягненою тятивою. Струнні інструменти люди не використовували у практичній діяльності як ударні та духові, а створювали їх для власного задоволення.

Бандура, ліра, козобас, цимбали .

  • Вгадайте звучання інструмента?

  •  За якими ознаками ви визначили, що це цимбали?

На струнних інструментах звук утворюється по-різному: бандура, кобза і домра потребують щипкового дотику, на басолі й гудку грають смичком, а на цимбалах звук видобувають ударами паличок по струнах.

У процесі економічного і культурного розвитку суспільства музичні інструменти вдосконалювали та створювали нові.

У часи Київської Русі на теренах України були поширені гуслі, дерев’яні труби, роги, бубни й різні свирілі, пищалі та сопілки. На Запорозькій Січі популярними інструментами стали литаври, барабани, козацькі сурми і труби.

Слайд 8. У сучасній Україні народні інструменти входять до складу найрізноманітніших ансамблів та оркестрів.

4. Виконання творчого завдання « Лото»: розгляньте малюнки  та спробуйте встановити відповідність між зображеними музичними інструментами та їхніми характерними ознаками.

Відповіді розмістіть у коментарях до уроку

 

а) дерев’яний духовий інструмент з високим тембром;

б) ударний інструмент;

в) струнно-смичковий інструмент з низьким тембром;

г) струнно-ударний інструмент;

д) струнно-щипковий інструмент;

е) духовий інструмент з міхуром та декількома трубками.

Слайд 9 - перевірка

« Хвилинка відпочинку» Слайд 10  

5.    Музичне сприймання.

 

Мирослав Михайлович Скорик — композитор і музикознавець,народний артист України, художній керівник Київської опери(з 2011 р.). Автор кантат для хору, концертів, багатьох творів для симфонічного оркестру, фортепіано, музики до фільмів.

 

 

 

 

 

 М. Скорик. Мелодія (скрипка і бандура) та імітація учнями  гри на музичних інструментах, або за бажанням учнів « Музичний живопис» - слухаючи музику, малювати картину .

 

Слайд 11. Євген Олександрович Адамцевич — сліпий бандурист, віртуозний виконавець українських народних історичних пісень, автор «Запорозького маршу».

 

 

 

 

 

 

 

Є. Адамцевич. «Запорозький марш». Рухлива гра « Пантоміма» , завдання якої вільна передача рухами та мімікою  музичних образів, засобів виразності.

6. Аналіз музичних творів.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

— Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати?

Охарактеризуйте тембр кожного інструмента та розкажіть про особливості його звучання.

— Які засоби музичної виразності допомогли композиторам створити яскраві музичні образи?

7. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу .

Виконання пісні. «Їхав козак за Дунай».

 Виконання творчого завдання: уявіть себе в музичній студії та запишіть свій спів на диктофон.  Оцифруйте запис і розмістіть його на доступному Інтернет-ресурсі. У коментарях до уроку дайте посилання на розміщену сторінку (або розмість свій аудіозапис у коментарях). Спробуйте порівняти власне виконання пісні у запису з виконанням своїх однолітків. У кого вийшло найкраще?

8. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. Слайд13

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

• На які три групи поділяють українські народні інструменти? Пригадайте назви інструментів, що належать до кожної з них..

•  Звучання яких інструментів вам найбільше подобається?

•  Які інструменти серед українських народних звучали сьогодні на уроці?

9. Домашнє завдання. Слайд 14

Послухайте улюблену музику. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

Які інструменти її виконують?

Чи є серед них народні інструменти? Які?

Намалюйте народні музичні інструменти, які ви запам’ятали. Створене зображення розмістіть у коментарях до уроку

За бажанням можете виготовити

альбом або малу енциклопедію «Музичні інструменти України».

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1033 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.01.2018]
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ на 22 – 26 січня 2018 р (0)
[18.01.2018]
Методкабинет отдела образования Константновской РГА – лучший в Донецкой области (0)
[18.01.2018]
"Избави нас, Господи, от чумы, голода, войны и...децентрализации" (0)
[17.01.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за січень 2018 р. у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з п (0)
[15.01.2018]
щодо виконання Регіонального плану заходів з відзначення 80-річчя від дня народження В’ячеслава Чорновола на грудень 2017 року – березень 20 (0)
[12.01.2018]
Про заплановані заходи з відзначення 100-річчя бою під Крутами (0)
[12.01.2018]
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ на 15 –19 січня 2018 р (0)
[12.01.2018]
"КУТЯ ІЗ-ЗА ГРАТ" Про проведення в Кіндратівській СШ тематичних заходів до Дня українського політв*язня (0)
[09.01.2018]
9 клас. Мистецтво. (за Л.Масол). Уроки 21-22. Професії та школи у кінематографі (ppt-презентація до уроку) (0)
[09.01.2018]
9 клас. Мистецтво. Мультимедійний підручник (за Л.Масол). Уроки 21-22. Професії та школи у кінематографі (0)
[08.01.2018]
8 клас. Мистецтво. Видеоурок 17-18. Мистецтво Бароко (0)
[08.01.2018]
8 клас. Мистецтво. Урок 20. Українське бароко (Ppt-презентація до уроку за підручником Л.Масол) (0)
[06.01.2018]
Реєстрація на пробне ЗНО стартує 9 січня (0)
[03.01.2018]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Урок 19. Бароко: Музика (Ppt-презентація до уроку з відео і сканами сторінок підручника) (0)
[02.01.2018]
Відпочинок - теж мистецтво. Втома на роботі і безпека праці. (0)
[30.12.2017]
Державні свята й вихідні дні у 2018 році (0)
[30.12.2017]
Зимові канікули триватимуть із 30 грудня 2017 року до 09 січня 2018 року. План роботи (0)
[30.12.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки 19-20 (Ppt-презентація з відео) Жанри і стилі кіно (за підр.Л.Масол) (0)
[29.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 10-12 січня 2018 року (0)
[28.12.2017]
Мистецтво. 9 кл. (за підручником Л.Масол) Уроки 19-20. Жанри і стилі кіно (мультимедійний підручник) (0)
[28.12.2017]
ПЛАН ЗАХОДІВ з військово-патріотичного виховання на 2-й семестр 2017-2018навч.року (0)
[28.12.2017]
Про роботу з виконання Закону України «Про звернення громадян» у Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у 2017 році (0)
[28.12.2017]
Інтернет семінар-практикум«МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ТА ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ПЕДАГОГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ Й УЧНІ (0)
[26.12.2017]
В США ушел из жизни композитор Владимир Шаинский (0)
[22.12.2017]
Оподаткування новорічних подарунків (0)
[22.12.2017]
Краматорской школе присвоили имя легендарного директора (0)
[22.12.2017]
В Константиновке прошли общественные слушания по вопросу создания громады (0)
[22.12.2017]
16 навчальний тиждень. З 26 по 29 грудня. Переглядаємо урок №16 (0)
[20.12.2017]
Звіт про проведення комплексу виховних заходів  в Кіндратівській СШ до Дня святого Миколая (0)
[18.12.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 17-18. Бароко. Ppt-презентація до уроку (0)
[16.12.2017]
Семінар-практикум «Медіаграмотність та критичне мислення на уроках мистецьких дисциплін» (0)
[16.12.2017]
Опорная школа в Ильиновке открыта официально. (0)
[16.12.2017]
Мистецтво 9 клас (за Л.Масол). Уроки 17-18. Мова і види кіномистецтва Ppt-презентація до уроку (0)
[16.12.2017]
Мистецтво 9 клас (за Л.Масол). Уроки 17-18. Мова і види кіномистецтва (Мультимедійний підручник) (0)
[15.12.2017]
Мистецтво 9 клас. Уроки 16- 17. Перевіряємо свої знання. Ppt-презентація до уроку (0)
[15.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ НА ЗИМОВИХ КАНІКУЛАХ (0)
[15.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 18-22 грудня 2017 р (0)
[14.12.2017]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за грудень 2017 р. у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з п (0)
[14.12.2017]
Інформація щодо проведення заходів на День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (0)
[14.12.2017]
Андріївські вечорниці 2017 (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz