МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 23.09.2018, 08:36
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 5
Гостей: 5
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 20. Що таке непрограмна музика?
15.01.2014, 18:11

УРОК 20
Тема. Що таке непрограмна музика?
Мета. Ознайомити учнів із відмінностями програмної та непрограмної музики на прикладах творів Г. Генделя та Т. Альбіноні; ознайомити з прикладами «музики води» та відомими живописними творами, присвяченими водній стихії, розпо¬вісти про різновиди програмних та непрограмних симфоніч¬них творів європейських композиторів.
Розвивати вміння учнів розпізнавати відмінність між про¬грамною та непрограмною симфонічною музикою, давати характеристику музичному образу симфонічної музики, роз¬різняти на слух музичні інструменти, розвивати вміння по¬рівнювати характер музичного та образотворчого творів та знаходити спільні засоби виразності.
Виховувати інтерес до симфонічних програмних та непро¬грамних музичних творів зарубіжних композиторів, інтерес до пісенної творчості українських композиторів.
Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до¬шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме¬дійна презентація, портрети Г. Генделя та Т. Альбіноні.
Основні поняття для засвоєння: програмна і непрограмна музика, му¬зичні та живописні твори, присвячені воді.
Твори, що вивчаються на уроці:
• Ґ. Гендель. Алегро із сюїти № 1 фа-мажор «Музика на воді».
• Т. Альбіноні. Адажіо соль-мінор для органа та струнних інструментів.
• «Ми — козаки». Сл. та муз. М. Назарця — виконання.

Хід уроку
1. Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування — «програмна музика», «програмна симфонічна музика», героїчні образи в музиці. Творчість композиторів Л. ван Бетховена та О. Бородіна на прикладі програмної симфонічної музики.
3. Бесіда про особливості непрограмної музики.
Серед безлічі інструментальних композицій є твори, які не мають художніх назв або літературних сюжетів. їх відносять до непрограмної музики.
Непрограмні твори називають сонатами, симфоніями, прелюдіями тощо. Подібні назви не дають уявлень про характер того чи іншого твору, але вказують на музичний жанр, у якому він написаний. Під час слухання непрограмної музики у кожного слухача виникають власні образи та відчуття залежно від особистісного сприйняття, підготовленості та рівня духовної культури.
у
Музичний словничок
Непрограмна музика — це інструментальні твори, які не мають художніх назв або літературних сюжетів.
V ✓
4. Музичне сприймання.
Пропонуємо вам порівняти два музичні твори. Обидва вони були написані у XVIII столітті відомими композиторами: німецьким автором Ґ. Генделем та італійцем Т. Альбіноні. Чи почуєте ви різницю між цими творами?
Г Гендель. Алегро із сюїти №1 фа-мажор «Музика на воді».


Т. Альбіноні. Адажіо соль-мінор для органа та струнних інстру¬ментів.


5. Аналіз музичного твору.
— Які характерні риси обох творів? Чи схожі вони між собою?
— Чи схожа музика Генделя на сучасний фонтан або водну феє¬рію? Який настрій викликала у вас ця музика?
— Про що, на вашу думку, розповідає музика Томазо Альбіноні? Який їй дамо заголовок?
— Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати в адажіо Т. Альбіноні?
— Опишіть засоби музичної виразності обох творів.

6. Розповідь про композиторів.

Ґеорґ Фрідріх Гендель — композитор німецького походження, який жив у Великобританії у XVIII столітті. За своє життя написав близько 50 опер, 23 ораторії, безліч церковних хоралів, органних концертів, ряд творів розважального характеру.

Генделю приписують створення популярної музики, оскільки він керував оркестром просто неба, і ці виступи міг слухати кожен. Прикладами «популярної» барокової музики можуть слугувати «Му¬зика на воді» (1717) та «Королівський феєрверк» (1749), написані на замовлення короля Георга II для виконання на урочистостях.
Томазо Джованні Альбіноні — італійський композитор, автор близь¬ко 50 опер, 28 з яких були поставлені у Венеції між 1723 і 1740 рр., проте нині відомий переважно завдяки інструментальній музиці, особливо концертам для гобоя. Його інструментальна музика свого часу привернула увагу Йоганна Себастьяна Баха, який написав при¬наймні дві фуги на теми Альбіноні й постійно використовував його басові партії для вправлянь своїх учнів у гармонії.

7. Виконання творчого завдання.
Візьміть пензель та акварельні фарби. Змочіть аркуш паперу водою і спробуйте зобразити свій настрій після слухання інструментального твору Г. Генделя або Т. Альбіноні у техніці «по-вологому». Плями фарби, потрапивши на папір, розтікатимуться й утворюва¬тимуть плавні переходи світлих і темних відтінків. Це буде ваша музика в «кольорі».

Музичний словничок
У музиці поряд «існують» як програмні, так і непрограмні музичні твори, які звучать у виконанні інструментів. Це і є різ¬новиди інструментальної професійної музики.
Змінити ваш настрій від ліричного до сміливого і веселого допоможе пісня, яка перенесе нас на історичні українські терени.

8. ФіЗкультхвилинка «Хвилинка відпочинку».
Для очей:


Для тіла:


9. Виконання творчого завдання.
Розгляньте відомі картини знаного художника та композитора М.К. Чюрльоніса «Схід сонця»,


[img][/img]

«Безтурботність»,

«Соната моря».


Прослухайте уривок із музичного твору Г. Генделя.


Спробуйте підібрати ілюстрацію, яка найбільш підходить до музики композитора. Охарактеризуйте засоби виразності живописного твору та поясність спільні риси між картинами та музикою у виконанні оркестру.

11. Виконання пісні. «Ми — козаки». Сл. та муз. М. Назарця.
Заспівайте пісню спочатку під фонограму, а потім супроводжуй¬те свій спів кроками і рухами тіла. Хто із вас буде отаманом, той і задаватиме ритм і ходу. Приспів виконуйте разом.


12. Узагальнення вивченого. Рефлексія.
• Яка музика називається непрограмною?
• Твори яких композиторів ми слухали? Що пам’ятаєте про них?
• Дайте характеристику засобам виразності цих творів.
• Назвіть відмінності між програмними і непрограмними музичними творами. /
13. Домашнє завдання.
Послухайте музику, яка звучить у вас вдома. Можливо, серед прослуханих творів ви почуєте такі, які нагадають тобі музику XVIII століття. Приєднуйтеся до проектів наших друзів. Розшукайте у книжках та Інтернеті «музику води».
Для допитливих — виконання музичного проекту.
Проект «Музика води»
Мета: знаходити та вибирати необхідну інформацію, добирати відповідні ілюстрації, портрети для оформлення буклета.
Очікуваний результат: буклет.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВСІХ УЧНІВ:
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
1. Яка музика називається непрограмною?
2 Твори яких композиторів ми слухали? Що пам’ятаєте про них?
3 Дайте характеристику засобам виразності цих творів.
4 Назвіть відмінності між програмними і непрограмними музичними творами.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 4127 | Загрузок: 0 | Комментарии: 7 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 5
avatar
5
АЛТУХОВА ТАНЯ
avatar
4
мигунова настя
avatar
3
селивёрстов дима
avatar
1
Непрограмна музика — це інструментальні твори, які не мають художніх назв або літературних сюжетів.
2Георг Фридерих
3медлинная,
avatar
2
УЧИТЕЛЬ: ОТВЕТ ПРИНЯТ.
РЕКОМЕНДАЦИИ: Попробуйте дать ответ на вопрос №4 и переходите к следующему уроку! Успехов!
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz