МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Вторник, 11.12.2018, 03:08
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [682]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 19
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 23. Симфонічна музика
09.02.2014, 10:32

5 кл
Урок 23
Тема: Симфонічна музика
Мета. Ознайомити учнів з поняттям оркестр, різновидами ор¬кестрів, ознайомитися з творчістю Г. Свиридова та особли¬востями вальсу.
Розвивати вміння учнів надавати характеристику музичному образу твору у виконанні оркестру, розрізняти на слух звучан¬ня музичних інструментів симфонічного оркестру, створюва¬ти вальсовий ритм за допомогою ударних інструментів. Виховувати інтерес до інструментальної оркестрової музики російського композитора, пісень українських композиторів. Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.
Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до¬шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме¬дійна презентація, портрет Г. Свиридова.
Основні поняття для засвоєння: інструментальний ансамбль, різнови¬ди ансамблів, склад інструментальних ансамблів.
Твори, що вивчаються на уроці:
• Г. Свиридов. Вальс до повісті О. Пушкіна «Заметіль».
• «Червона калина».— розучування.

Хід уроку
1. Вхід під музику Г. Свиридова. Організаційний момент. Мотивація до навчання.


2. Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування — квартет, різновиди квартетів, склад інструментальних квартетів, творчість композитора В. Барвінського.

3. Бесіда про особливості оркестрової музики.
Пориньмо у море симфонічної музики та послухаймо цікаву іс¬торію про незвичайний оркестр.
Якось тато сказав синові: «Готуйся: завтра підемо слухати оркестр». «А квитки ти купив?» — запитав хлопець. Тато всміхнувся й відповів, що концерт безкоштовний.
Наступного дня він розбудив сина та дружину й усі поспішили на електричку...
Невдовзі вони прийшли до лісу і раптом виразно почули звуки крапання. Це туман осідав на листя, й великі краплі води зривалися вниз та лунко падали додолу. Аж ось пробіг кронами осик вітерець, і гілки застукали одна об одну. Тато сказав, що подібні звуки видає тріскачка — удалий народний музичний інструмент. За мить усі почули, як пискнула синиця, їй відгукнувся щиголь та взяли веселу ноту горобці.

З хащі донісся дріб дятла, заскрекотіла сорока. Знову вітер гойднув крони, від чого крапання стало ще дзвінкішим. .
«Хто ж диригент цього оркестру?»,— пожартувала мама. Несподівано крізь туман пробився тонкий сонячний промінь. «А ось і диригентська паличка», — сказав тато. «Виходить, диригент — сонце!» — підхопив син. Усі дружно розсміялися.
Це звучав оркестр, який створила природа. Та в музиці все по-іншому: для створення оркестру потрібно багато музикантів та диригент.
Музичний словничок
Слово «оркестр» походить від назви майданчика перед сценою античного театру.
Оркестр — це колектив музикантів, об’єднаних для спільного виконання різних за характером музичних творів.
Існують декілька видів оркестрів.
Робота зі схемою.


^ Музичний словничок ^
Симфонічний оркестр — великий колектив музикантів, який виконує симфонічні музичні твори.
Камерний оркестр — невеликий за кількістю музикантів ко-лектив, основу якого складають виконавці на струнних смичкових інструментах. Такий оркестр виконує музичні твори у невеликих приміщеннях.
V
Роздивіться назви інструментів симфонічного оркестру. Які з них вам відомі?
СИМФОНІЧНИЙ ОРКЕСТР


4. Музичне сприймання. Г. Свиридов. Вальс до повісті О. Пушкіна «Заметіль».

5. Аналіз музичного твору. ' , ,
— Який оркестр виконував вальс?
— Розкажіть про цей вальс і його засоби виразності: темп, регістр, ритм, характер мелодії та динаміку.
— Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати?
— Якими ви уявляєте тих, хто танцює?



6. Бесіда про роль диригента оркестру.

Уявіть, що ви в театрі. Незабаром розпочнеться спектакль. В оркестровій ямі — спеціально обладнаному місці перед сценою — музиканти. Вони налаштовують свої інструменти, і галас стоїть неймовірний... Щоб керувати цим великим музичним колективом, потрібен диригент (у перекладі з французької — «керувати», «спря-мовувати», «управляти»). Диригент керує колективом виконавців з оркестру, хору, оперної або балетної вистави, передаючи свої задуми за допомогою системи умовних рухів, виразу обличчя, погляду тощо.
*
7. Бесіда про творчість композитора.
Георгій Васильович Свиридов — радянський композитор і піаніст, народний артист. Він написав п’єси, романси, твори для оркестру, хори, кантати, симфонії.

Для допитливих (додатковий матеріал)
Композитор Георгий Свиридов в документальном фильме "Время Георгия Свиридова" - 1991г. Часть 1/2. Автор сценария - Леонид Сандлер, режиссер-постановщик - Никита Тихонов


Музичний словничок
Вальс (від німецького walzen — кружляти) — парний бальний танець із тридольним музичним розміром.

8. Виконання творчого завдання. /
Уявіть себе музикантом і заграйте вальс. Три долі виконайте на шумових інструментах. Перша буде найсильнішою, а дві поряд — трохи слабшими. Ось такий вальс — створений вами. Виконайте цей ритмічний рисунок.
І І І І І І П І І III
Створіть та запишіть власний ритмічний рисунок до вальсу, а потім зіграйте на ударних інструментах. Мелодію вашого вальсу можна виконати й голосом. Цей вальс заспівайте своїм матусям, адже незабаром мамине свято — 8 Березня.

9. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу


10. Розучування пісні. «Одна калина».

Ознайомлення зі змістом та характером пісні. Розучування мелодії. Виконання пісні під супровід. Розучування першого куплету та приспіву.


11. Виконання творчого завдання.
Виконайте перший куплет та приспів пісні. Під час співу вико-нуйте танцювальні рухи.
12. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
• Що таке оркестр? Які види оркестрів ви знаєте?
• Чим відрізняється великий симфонічний оркестр від камерного?
• Який твір виконував симфонічний оркестр? Назвіть автора танцю.
• Яка музика створила вам святковий настрій?
• Розкажіть, які інструменти входять до складу оркестру.
• Хто такий диригент? У чому полягає його роль?

13. Домашнє завдання.
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання і виконайте практичне завдання у відкритому Інтернет-просторі:
(ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ)
1. Чи слухаєте ви у повсякденному житті оркестрову музику? Яку саме? (назвіть авторів і назви оркестрових творів)
2.Що таке оркестр? Які види оркестрів ви знаєте?
3.Чим відрізняється великий симфонічний оркестр від камерного?
4.Який твір виконував симфонічний оркестр? Назвіть автора танцю.
5.Яка музика створила вам святковий настрій?
6.Розкажіть, які інструменти входять до складу оркестру.
7.Хто такий диригент? У чому полягає його роль?
ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ ВІДМІННИКІВ (ВИСОКИЙ РІВЕНЬ):
8.Виконайте музичний проект у відкритому Інтернет-просторі.
Проект «Музичні букети»
Мета: виготовлення музичної листівки для привітання зі святом Весни. ' .
Очікуваний результат: музична листівка.
План створення:
- На доступному Інтернет-ресурсі (можливо навіть на персональній сторінці у соціальній мережі) створіть віртуальну святкову листівку — нею можете привітати рідних із Міжнародним жіночим святом. Намалюйте у доступному графічному редакторі на листівці квіти чи цілий букет, або кошик із квітами.
Складіть привітальний вірш та підпишіть листівку.
А тепер у відкриому Інтернет-просторі знайдіть чудову мелодію, яка зможе озвучити ваш віртуальний квітковий подарунок. Розмістіть створену листівку на вашій персональній сторінці в соціальній мережі. URL-адресу розміщеного проекту помістіть у коментарі до уроку Ваш святковий сюрприз — приготовлено. Залишилося лиш привітати рідних під музику! Зі святом! Успіхів!
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 6850 | Загрузок: 0 | Комментарии: 8 | Рейтинг: 5.0/6
Всего комментариев: 5
avatar
3 tytanhamon4ik • 21:51, 04.03.2014
Неменьшая Марина
 1. Чи слухаєте ви у повсякденному житті оркестрову музику? Яку саме?
Слушаю. Лондонский симфонический оркестр(Д.Николич - Колыбельная для ангела; П.И.Чайковский - Вальс цветов; Л. ван Бетховен - Лунная соната).
 2.Що таке оркестр? Які види оркестрів ви знаєте?
Орке́стр - большой коллектив музыкантов-инструменталистов.
Симфонический Орке́стр, духовой Орке́стр, струнный Орке́стр, Орке́стр народных инструментов, эстрадный Орке́стр, джазовый Орке́стр, военный Орке́стр, школьный Орке́стр.
 3.Чим відрізняється великий симфонічний оркестр від камерного?
В отличие от камерных ансамблей, в оркестре некоторые из его музыкантов образуют группы, играющие в унисон.
 4.Який твір виконував симфонічний оркестр? Назвіть автора танцю.  
Г. Свиридов. Вальс до повісті О. Пушкіна «Заметіль».
 6.Розкажіть, які інструменти входять до складу оркестру.
I. Струнно-смычковые: скрипки, альты,виолончели, контрабасы.
II. Духовые деревянные: флейты, гобои,
кларнеты, фаготы.
III. Медно-духовые: валторны, трубы,тромбоны, тубы.
IV. Ударные:
а) шумовые: кастаньеты, трещотки, маракасы, бич, тамтам, барабаны (большой и малый). Их партии
записываются на одной нотной линейке “нитке”.
б) с определённой высотой звучания: литавры,
тарелки, треугольник, колокольчик, ксилофон,
виброфон, челеста.V. Клавишные: фортепиано, орган,
клавесин, клавикорд.
VI. Добавочная группа: арфа.
Полное звучание оркестра называется “tutti”– (“все”).
 7.Хто такий диригент? У чому полягає його роль?
Дирижёр – (от французского –“управлять, руководить”) осуществляет
руководство коллективом музыкантов –
исполнителей, ему принадлежит художественная
трактовка произведения.
На пульте перед дирижёром лежит – партитура(полная нотная запись всех партий оркестровых
инструментов).
Партии инструментов каждой группы
записываются одна под другой, начиная с самого
высокого звучания инструментов и заканчивая
самым низким.
Переложение оркестровой музыки для
исполнителя на фортепиано называется клавиром.
avatar
5 wolkan • 08:41, 05.03.2014
УЧИТЕЛЬ: Ответ принят. Благодарю за просмотренный урок и выполненное задание

РЕКОМЕНДАЦИИ:
Желательно выполнять домашнее задание, входя на сайт с собственного аккаунта (не используя при этом НИКНЕЙМ старшего брата)
Переходите к следующему уроку! Успехов!
avatar
2 Шпак Аня • 21:52, 03.03.2014
1.да. Георгия Сверидова
Що таке оркестр? Які види оркестрів ви знаєте?
•большой коллектив музыкантов который исполняет симфонические произведения.камерный
Чим відрізняється великий симфонічний оркестр від камерного?
•тем что в камерном меньше музыкантов
Який твір виконував симфонічний оркестр? Назвіть автора танцю.
•вальс к повести Пушкина "Метель". Григорий Сверидов
Яка музика створила вам святковий настрій?
•"Одна калина за викном"
Розкажіть, які інструменти входять до складу оркестру.
•скрипки,ВИОЛОНЧЕЛИ,ФОРТЕПИАНО,ВАЛТОРНЫ,ТУБЫ, ТРУБЫ,БАРАБАНЫ,ЛИТАВРЫ,КЛАРНЕТЫ,ГОБОИ,ФАГОТЫ,ТРОМБОНЫ,АРФА,КСИЛОФОНЫ ФЛЕЙТЫ АЛЬТЫ КОНТРАБАС
Хто такий диригент? У чому полягає його роль?
ЭТО ДИРЕКТОР ОРКЕСТРА ОН С ПОМОЩЬЮ ЖЕСТОВ,КОТОРЫЕ ПЕРЕДАЕТ ЕГО ПАЛОЧКА,УПРАВЛЯЕТ ОРКЕСТРОМ
avatar
4 wolkan • 08:40, 05.03.2014
УЧИТЕЛЬ: Ответ принят. Благодарю за просмотренный урок и выполненное задание
РЕКОМЕНДАЦИИ: Переходите к следующему уроку! Успехов!
avatar
1 Сиренко Кирилл • 12:45, 02.03.2014
Просмотрел
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[10.12.2018]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2018 Дня Збройних Сил України (0)
[10.12.2018]
Про підсумки проведення акції «Милосердя» до Міжнародного дня інвалідів в Кіндратівській СШ (0)
[10.12.2018]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ 27-ї річниці Всеукраїнського референдуму на підтвердження Акту проголошення незалежності Україн (0)
[10.12.2018]
Щодо виконання Плану заходів з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років за період 25 червня – 24 листопада 2018 рок (0)
[10.12.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ роковин Голодомору 1932-33 р. в Україні (0)
[10.12.2018]
Інформація щодо заходів, проведених з нагоди відзначення Дня Гідності та Свободи в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
[10.12.2018]
ЗВІТ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ДНЯ УКРАЇНСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ ТА МОВИ В КІНДРАТІВСЬКІЙ СШ В МЕЖАХ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ (0)
[10.12.2018]
Про підсумки проведення Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом у Кіндратівській СШ (0)
[09.12.2018]
В. Громовой: «педагогические папуасы» в вышиванках (0)
[07.12.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 10 – 14 грудня 2018 р (0)
[07.12.2018]
15 навчальний тиждень з 17 по 21 грудня (0)
[07.12.2018]
Як "заробити" оцінку на уроці (0)
[06.12.2018]
Положення про конкурс «Клас року» (0)
[05.12.2018]
До уваги класних керівників і учнів! Положення конкурсів! ТЕМРІНОВО!!! (0)
[30.11.2018]
Кондратовка и Иванополье болеют за «Донбасс» (0)
[30.11.2018]
14 навчальний тиждень. З 10 по 14 грудня. Переглядаємо урок №14 (0)
[29.11.2018]
Батьки зобов'язані повідомляти школу про причини відсутності дитини (0)
[29.11.2018]
Система роботи класних керівників 7-9 класів з превентивного виховання у Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів Виступ директора школи (0)
[26.11.2018]
Заходи до Дня Пам’яті жертв Голодомору (0)
[23.11.2018]
Технічна сторінка (0)
[23.11.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 03-07 грудня 2018 року (0)
[23.11.2018]
13 навчальний тиждень. З 03 по 07 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[16.11.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 19 – 23 листопада 2018 р (0)
[16.11.2018]
12 навчальний тиждень. З 26 по 30 листопада. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №12 (0)
[09.11.2018]
11 навчальний тиждень. З 19 листопада по 23 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[09.11.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 12 - 16 листопада 2018 р (0)
[05.11.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 05 - 10 листопада 2018 р (0)
[26.10.2018]
10 навчальний тиждень. З 12 по 16 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[26.10.2018]
28 ЖОВТНЯ — ДЕНЬ ВИГНАННЯ НАЦИСТСЬКИХ ОКУПАНТІВ, А НЕ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ — УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПАМ’ЯТІ (0)
[26.10.2018]
Вітання з Днем визволення України від фашистських загарбників (0)
[26.10.2018]
Про проведення заходів із відзначення 74-ї річниці вигнання нацистів з України (0)
[26.10.2018]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 29.10 по 02.11.2018 року (0)
[26.10.2018]
Пам’ятні дати в листопаді: (0)
[19.10.2018]
Мінфін: підвищення посадових окладів освітянам на 10 % – є передчасним (0)
[19.10.2018]
ІНФОРМАЦІЯ з виконання заходів Тижня безпеки життєдіяльності в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та прогр (0)
[19.10.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 22-26 жовтня 2018 р (0)
[19.10.2018]
9 навчальний тиждень з 05 по 09 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[19.10.2018]
Інформація щодо виконання регіонального плану з відзначення 100-річчя з дня народження Василя Сухомлинського в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступ (0)
[19.10.2018]
Афоризми Василя Сухомлинського: (0)
[19.10.2018]
Педагогічна спадщина Василя Сухомлинського (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz