МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 20.09.2018, 14:49
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 24 Тема. Велика українська сімейка
15.02.2014, 11:07

5 клас. Музичне мистецтво.
Урок 24
Тема. Велика українська сімейка

Мета. Ознайомити учнів з поняттям оркестр народних інструмен¬тів та його різновидами, ознайомитися з особливостями українських народних інструментів та музичними інстру-ментами, які за походженням є російським^, але входять до складу народного оркестру, ознайомитися з творчістю М. Калачевського.

Розвивати вміння учнів розпізнавати на слух звучання на¬родного оркестру, надавати характеристику музичному об¬разу твору у виконанні народного оркестру, створювати му-зичний супровід на ударних інструментах.

Виховувати інтерес до інструментальної оркестрової музи¬ки, до оркестру народних музичних інструментів, творчості українських композиторів.
Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до¬шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме¬дійна презентація, портрет М. Калачевського.

Основні поняття для засвоєння: оркестр народних інструментів та основні його різновиди, інструменти народного оркестру та їхнє походження. 1
Твори, що вивчаються на уроці:
• М. Калачевський. Ноктюрн (у виконанні академічного народного оркестру). .
• Віночок українських народних мелодій у виконанні укра¬їнського оркестру народних інструментів.
• «Червона калина». — виконання.

Хід уроку
1. Вхід під музичну композицію — віночок українських народних мелодій.


Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2. Актуалізація опорних знань: опитування в парах, відповідь на запитання — види оркестрів, інструменти народного оркестру, творчість композитора М. Калачевського.
Українські народні музичні інструменти:





3. Бесіда про особливості оркестру народних інструментів.
Оркестр народних інструментів,' на відміну від симфонічного чи духового, складається з музичних інструментів, які нація вважає невід’ємною частиною своєї духовної культури. У кожного народу є свої національні інструменти, а тому й свої особливі оркестри.
Оркестр українських народних інструментів може складатися з різної кількості інструментів (аж до 40), серед яких більшість — національні: бандура, цимбали, кобза, басоля, ліра, телинка, сопілка, свиріль, козобас, сурма, козацька труба, бугай, флояра, ріжок, дуда, дримба, рубель, качалка, бубон, береста та інші.
Оркестри народних інструментів за складом можуть бути одно¬рідними або мішаними. Найпопулярнішими є академічний оркестр, який переважно складається зі струнно-щипкових інструментів, та український оркестр народних інструментів, до складу якого входять і струнно-смичкові інструменти.

Музичний словничок
Оркестр народних інструментів — колектив музикантів, які грають на народних інструментах. -

4. Бесіда про особливості походження деяких музичних народних інструментів.
Знайомтесь: ці інструменти входять до складу народного оркестру, але за походженням не є українськими.
Показ ілюстрацій: домра, балалайка, баян.
ДоМра — старовинний (XVI ст.) народний струнно-щипковий інструмент із грушоподібним корпусом та трьома або чотирма струна¬ми. Раніше триструнну домру використовували народні музиканти та актори — скоморохи. Зараз триструнна домра широко розповсюджена в Росії, а в Україні цей інструмент має чотири струни.


Балалайка — російський народний щипковий музичний інструмент із дерев’яним корпусом трикутної форми і трьома (раніше двома) струнами. Балалайка відома з початку XVIII століття.


Баян — музичний інструмент, створений на основі російської гармонії (гармошки). Назва походить від імені давньоруського спів- ця-поета Бояна. Баян складається з двох кришок-коробок, з’єднаних між собою міхами, та кнопкових клавіатур для обох рук.


5. Музичне сприймання. М. Калачевський. Ноктюрн (у виконанні бандуристки)-,


віночок українських народних мелодій у виконанні українського оркестру народних інструментів.


6. Аналіз музичного твору.
— Які оркестри виконували твори? Гру яких інструментів народного оркестру вам вдалося розпізнати на слух?
— Розкажіть про засоби виразності обох творів.
— В якому творі поєдналися народна і професійна музика?
— Розкажіть про свій настрій після прослуховування творів.

7. Бесіда про творчість композитора.
Михайло Миколайович Калачевський — український композитор, піаніст, музично-громадський діяч та юрист. Автор «Української симфонії» (1876), в якій використав українські народні теми, а також «Реквієму», струнного квартету, ряду фортепіанних п’єс, романсів та духовних хорів.

ДИНАМІЧНА ЧАСТИНА:
Для очей:

Для тіла:


8. Виконання творчого завдання.
Виконайте ритмічний супровід української польки на ударних та шумових народних інструментах. Слухайте уважно! Майте на увазі, що ритм польки — дводольний: І II І


9. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за
вибором вчителя).
Співайте голосні "А" "О" "У" "І" разом із віртуальним фортепіано, спостерігаючи за курсором (червоною крапкою)


10. Виконання пісні. *Червона калина».
Виконайте пісню під фонограму. Створіть музичний супровід на
українських народних інструментах.


11. Виконання творчого завдання.
Візьміть пензлик та фарби. Намалюйте для своєї матусі квіточку. Нехай вона «заграє» тими кольорами, які підказала вам пісня.
Звичайний (простий) спосіб (на папері):


Для допитливих і кмітливих (ха допомогою комп'ютера):


12. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
• Що таке оркестр народних інструментів? Назвіть його різновиди, які вам запам’яталися.
• Розкажіть про інструменти, які вивчали на уроці.
• Які музичні твори вас вразили найбільше? Чому?

13. Домашнє завдання.
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
РЕПРОДУКЦІЙНИЙ (достатній рівень):
1. Які оркестри виконували твори, що прозвучали на уроці?
2. Гру яких інструментів народного оркестру вам вдалося розпізнати на слух?
3.Розкажіть про засоби виразності обох творів.
4.В якому творі поєдналися народна і професійна музика?
5.Розкажіть про свій настрій після прослуховування творів.
6.Чи звучить у вас удома українська народна музика або музика у виконанні оркестру народних інструментів? Яка саме?
7. Створіть у відкритому Інтернет-просторі на доступному вам ресурсі сторінку "Українські народні музичні інструменти" (із зображеннями, аудіо-та відео-файлами), URL-адресу (гіперпосилання) на створену сторінку розмістить у коментарі до уроку.

ТВОРЧИЙ (високий) РІВЕНЬ:
Для допитливих — виконання музичного проекту.
Проект «Словничок музичних інструментів світу»
Мета: знаходити та вибирати необхідну інформацію для оформ¬лення словника.
Очікуваний результат: музичний словничок інструментів. •,
План створення:
Цей проект створити вам допоможуть друзі.
Об’єднайтеся з ними у три групи.
ОБЕРІТЬ ОДНУ ІЗ ЗАПРОПОНОВАНИХ ГРУП І ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ У КОМЕНТАРІ ДО УРОКУ:
Перша група «Українські музиканти-знавці» — знайдіть інформацію про українські народні музичні інструменти. Розташуйте їх за алфавітом.

Друга група «Європейські музиканти-знавці» — знайдіть інфор¬мацію про народні музичні інструменти країн Європи. Розташуйте їх за алфавітом.

Третя група «Художники-оформлювачі» — придумайте разом оформлення вашого словничка та знайдіть малюнки або, ілюстрації із зображенням інструментів.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 3334 | Загрузок: 0 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/3
Всего комментариев: 1
avatar
1
Дикая Алина просмотрела
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
[26.07.2018]
План виховної роботи школи на 2018-2019 навчальний рік (0)
[17.07.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 03 – 07 вересня 2018 року (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz