МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 20.09.2018, 05:38
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [679]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 25. Світ вокальної музики
22.02.2014, 10:22

Урок 25
Тема. Світ вокальної музики.

Мета. Ознайомити учнів з поняттям вокальна музика, сольний спів, діапазон, сольна вокальна музика на прикладах музи¬ки європейських композиторів, ознайомитися з творчістю Дж. Каччіні, Ф. Шуберта, Рафаеля, образами Діви Марії, Мадонни в музичному та образотворчому мистецтві. Розвивати вміння учнів розпізнавати на слух звучання темб¬рів співочих голосів та манери вокального співу, давати характеристику музичному образу твору, створеному у вокальному мистецтві, добирати колір до настрою вокального твору.
Виховувати інтерес до вокальної сольної музики, творчості за¬рубіжних композиторів, шедеврів образотворчого мистецтва. Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до¬
* шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме¬дійна презентація, портрети Дж. Каччіні, Ф. Шуберта. Основні поняття для засвоєння: вокальна музика, сольний спів, манери співу.

Твори, що вивчаються на уроці:
• Дж. Каччіні. «Ave Maria».
• Ф. Шуберт. «Ave Maria».
• «Прийди, прийди, весно красна». Сл. А. Навроцького, муз. В. Філіпенка — розучування.

Хід уроку

1. Вхід піа музику Ф. Шуберта. Організаційний момент. Мотивація до навчання.


2. Актуалізація опорних знань: фронтальне опитування — оркестр народних інструментів та основні його різновиди, інструменти народного оркестру та їхнє походження.

3. Бесіда про світ вокальної музики.
Світ вокальної музики надзвичайно різноманітний і безмежний. Якщо зібрати всі авторські пісні, романси, хори та додати пісні, створені кожним народом за всю історію свого існування, то вийде, мабуть, нескінченна мелодія.
Вокальні твори виконують по-різному. Народні пісні співають у народній манері — невимушено, розлого і гучно під супровід народних інструментів або без супроводу (а капела). Сучасна популярна пісня зазвичай звучить під фонограму. Це — естрадна манера виконання, основною рисою якої є легкість і доступність у сприйнятті слухачами. В оперному театрі, концертному залі та філармонії звучить академічна музика, якій притаманна академічна манера співу.
Ви вже знаєте, що вокалістів розрізняють не тільки залежно від типу музики, яку вони виконують. Вам легко впізнати (навіть із за¬плющеними очима) голос мами або тата, голос найкращого друга. Отже, голос людини, як і музичний інструмент, має власний непо¬вторний тембр. Характеризуючи тембр голосу, особливо співацького, часто вживають слова «мелодійний», «приємний», «металічний», «глухий», «м’який» тощо.

Проведімо експеримент. Візьміть найнижчий звук, який зможете заспівати, а тоді — найвищий. Це ваш діапазон. Як і музичні інструменти, голос людини має власний діапазон. Ви помічали, що голоси хлопчиків та дівчаток схожі? Це дитячі голоси. Коли підростете, ваш тембр голосу зміниться і стане дорослим — чоловічим або жіночим.

Основою класифікації співацьких голосів є висота. Серед чоло¬вічих голосів розрізняють бас (низький), баритон (середній), тенор (високий), серед жіночих — контраЛьто (низький), мецо-сопрано (середній), сопрано (високий). Дитячі голоси поділяють на альт (низький) та дискант (високий).




Музичний словничок
Пригадайте! Співаком або вокалістом називають людину, яка займається співом.

Сольний спів — це виконання пісні однією людиною.
^
4. Виконання творчого завдання.
Демонстрація картини Рафаеля «Сикстинська Мадонна»



Вона вже давно стала шедевром світового мистецтва. Відомий німецький поет Й.В. Гете висловився так: «Якби її творець не написав більше нічого, вона все одно забезпечила б йому безсмертя».
Ця картина звучить світло й піднесено. Вона промовляє чудовим і неповторним голосом матері, яка несе та оберігає свою дитину. Це також молитва матері за свою дитину, прохання до Діви Марії про заступництво.
Дайте характеристику засобам виразності живопису в картині Рафаеля.
Якою музикою можна озвучити цей шедевр образотворчого мистецтва?
Послухаймо цю композицію.
.
5. Музичне сприймання. Дж. Каччіні. «Ave Maria».
https://www.youtube.com/watch?v=A-10XEU4SgY

Ф. Шуберт. «Ave Maria».


6~. Аналіз музичного твору.
— Що допомогла вам зрозуміти музика?
— Під впливом цієї музики ви пригадуєте події зі твого життя, коли вам була необхідна допомога?
— Чи допомогла вам музика розповісти про любов до матері? -

•— Розкажіть про тембри голосів, які виконували ці твори.
— Про що розповіла вам музика? Розкажіть про ваші враження.
— Чи допомогла вам картина зрозуміти музику?

«Сикстинська Мадонна» — одне з найвідоміших полотен художника, написане на замовлення Папи Юлія II на честь перемоги над французами, які нападали в ті часи на Італію. На картині зображена юна і ніжна Мадонна з маленьким Ісусом, поруч — свята Варвара та Папа Римський Сикст II. Таємна влада матері, яка знає, що повинна віддати свою дитину заради спасіння людства, і досі бентежить наші серця.

8. Відомості про авторів музичних творів.
Джуліо Каччіні

Джуліо Каччіні — італійський композитор і співак XVII століття, теоретик вокального мистецтва. Композитор став автором однієї з перших опер «Еврідіка» (1602) і вважається одним із творців італійського співу бельканто.

Франц Петер Шуберт

Франц Петер Шуберт — австрійський композитор XVIII століття, один з основоположників романтизму в музиці, автор понад тисячі музичних творів, серед яких більш ніж 600 пісень, дев’ять симфоній, велика кількість творів камерної та літургійної музики.


ДИНАМІЧНА ЧАСТИНА
Для очей:


Для тіла:


9. Поспівка. Вправа для розвитку музичного слуху та голосу


10. Розучування пісні. «Прийди, прийди, весно красна». Сл. А. Навроцького, муз. В. Філіпенка.
Ознайомлення зі змістом пісні та характером мелодії музичного твору. Розучування мелодії. Знайомство з особливостями виконання ритмічно складних елементів пісні, плескання складних ритмічних елементів. Виконання пісні по фразах.

Прийди, прийди, весно красна,
Чепури наш рідний край,
Там, там, та-ба-да-ба...

Принеси, весно, нам
Рясні дощі, рясні дощі.
Принеси, весно, нам
Радощі, радощі.
Хай всюди пісня луна,
Пісня луна, пісня луна.
Хай нам зустрінеться
Дівчинонька гарна.

Прийди, весно, в наші села,
Принеси нам дивних див –
Очі синії веселок
З хуртовинами садів.
Там, там, та-ба-да-ба...

Принеси, весно, нам
Рясні дощі, рясні дощі.
Принеси, весно, нам
Радощі, радощі.
Хай всюди пісня луна,
Пісня луна, пісня луна.
Хай нам зустрінеться
Дівчинонька гарна.

Прийди, прийди, весно красна,
Чепури наш рідний край,
Засвіти нам сонце ясне,
З нами в гурті погуляй.

Фонограма пісні "Прийди, Весно красно!" (МІНУС ОДИН) - перейти за цим посиланням

11. Виконання творчого завдання з музикування.
Разом з однокласниками виконайте приспів, супроводжуючи вокал грою на дзвіночках:
1- й голос виконує мелодію і повторює її ритм;
2- й голос повторює завжди той самий ритм (остинато).
Вийде ось такий оркестр:
1-й голос 111 1 П 1 1 П 1 1 П 1
4
2-й голос 111 11 1 1 1 1 1 1 1
Це буде ваш весняний оркестр!

12. Виконання творчого завдання з музикування.
Візьміть фарби або олівці. Спробуйте плямами або штрихами зобразити в кольорі настрій цієї пісні.

13. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
• Яка музика називається вокальною?
• Кого називають солістом?
• Які ви знаєте манери виконання пісень?
• На які типи поділяють співацькі голоси? Розкажіть про них.
• Який тембр голосу маєте ви?

14. Домашнє завдання.
ДЛЯ ВСІХ:
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
1. Яка музика називається вокальною?
2. Кого називають солістом?
3. Які ви знаєте манери виконання пісень?
4. На які типи поділяють співацькі голоси? Розкажіть про них.
5. Який тембр голосу маєте ви?
ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ УЧНІВ з високим рівнень прагнення до знань:
Послухайте твір «Ave Maria» у виконанні Лари Фабіан, Лучано Паваротті та Робертіно Лоретті.
Намалюйте портрет своєї матері, заспівайте їй свою улюблену пісню.
Виконання музичного проекту.
Проект «Подарунок для матусі»
Мета: оформити галерею музичних портретів.
Очікуваний результат: галерея портретів.
План створення:
1. Намалюйте у графічному редакторі портрети своїх матусь або улюблених бабусь. Можна пофантазувати та придумати сюжетні картини. Можна намалювати портрет на аркуші, відсканувати його сканером, зберегти як графічний файл.
2. Завантажте створене зображення на доступний Вам Інтернет-ресурс (або на власний Інтернет-сайт)
3. Підберіть музику під малюнок і завантажте її на сторінку .
4. Гіпер-посилання на створену Інтернет-сторінку розмістить у коментарях до уроку та запросіть в гості до своєї сторінки своїх рідних і знайомих.
5. Сюрпризом для всіх стане чудова музика, яка буде озвучувати Вашу Інтернет-сторінку.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 3561 | Загрузок: 0 | Комментарии: 12 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 8
avatar
8
1. Яка музика називається вокальною?
Вокальная музыка, музыка, предназначенная для пения. К В. м. относят произведения для одного, нескольких или многих голосов без сопровождения (сольные песни, ансамбли, хоры а капелла) и любые сочинения для пения с инструментальным сопровождением. Во всех произведениях В. м. человеческому голосу принадлежит ведущая роль; через пение они, исключая немногие разновидности (см. Вокализ), связаны со словом, поэтическим текстом.
2. Кого називають солістом?
Вокали́ст (лат. vox — «голос» и vocalis — «звучащий») — музыкальная профессия, связанная с пением, то есть исполнением различных вокальных партий; участник какого-либо вокально-инструментального ансамбля, в котором данный участник исполняет вокальные партии
3. Які ви знаєте манери виконання пісень?
инструментальные (марш, вальс, этюд, соната, фуга, симфония)
вокальные жанры (ария, песня, романс, кантата, опера, мюзикл).
4. На які типи поділяють співацькі голоси? Розкажіть про них.
голоса певцов распредиляються на:
сопрано-высокий женск.голос
меццо-сопрано-ср.женск. голос
контральто-низк. женск. голос
тенор-высокий мужск. голос
баритон-ср. мужск. голос
бас-низкий мужск. голос.
5. Який тембр голосу маєте ви?
меццо-сопрано.
Ответ: УЧИТЕЛЬ: Благодарю за просмотренный материал урока и выполненное домашнее задание.
РЕКОМЕНДАЦИИ: Переходите к следующему уроку! Успехов!
avatar
4
Голоса певцов распределяються на - Тенор- высокий мужской,Сопрано-высокий женский,альт-средний женский,бас-низкий мужской
avatar
5
УЧИТЕЛЬ: Благодарю за просмотренный урок и выполненное задание. Переходите к следующему уроку! Успехов!
РЕКОМЕНДАЦИИ:
1.Ответы на вопросы домашнего задания можно размещать в ОДНОМ комментарии.
2. Попробуйте на досуге создать СВОЙ Интернет-ресурс (сайт) и размещать ответы на вопросы домашнего задания на СВОЕМ сайте (в разделе "Каталог файлов"), а ссылку на выполненное задание размещать на сайте учителя в комментариях к соответствующему уроку.
avatar
3
Манеры исполнения песен я знаю такие - класСический  (академический),эстрадный,народный,акопэльный (правильно: a capella).
avatar
2
Ответ №2 Соли́ст — это личность, лидирующая в каком-либо коллективе. Чаще всего термин «солист» используется в музыкальном и танцевальном исполнительском искусстве.
avatar
6
УЧИТЕЛЬ: Определение "солист" из Википедии носит слишком опосредованный (общий) зхарактер для нашего "конкретного" случая, более точным кажется следующее определение: Солист - это исполнитель какого-то музыкального произведения или соло (отдельной партии); исполняющий в опере, хоре, балете отдельные номера, самостоятельные партии. Например, в каждой музыкальной группе есть свой солист, который обычно, только поет, без игры на инструментах.
avatar
1
Вокальная музыка
Вокальная музыка — это музыка, в которой голос главенствует, или равноправен с инструментами, с сопровождением или a cappella. Крупные жанры — музыкально-драматическое произведение, оратория, средние жанры — кантата, вокальный цикл, литургия, хоровой концерт, малые — вокальная миниатюра (песня, романс). Встречаются так же произведения, в которых человеческий голос использован в качестве оркестровой краски («Щелкунчик» Петра Ильича Чайковского), в ней участвует голос в сопровождении с мелодией.

Жанры вокальной музыки:

Оперный,
Ораториальный,
Камерный,
Оперетта,
Джаз.
Кантата — произведение торжественного или лироэпического склада. Ей присущ небольшой размер и однородность содержания (выражается одна тема). Опера (c латинского — труд, изделие) вид синтетического искусства. Художественное произведение, содержание которого воплощают в сценических и музыкально-поэтических образах.
avatar
7
УЧИТЕЛЬ: Благодарю за просмотренный урок и выполненное задание. Переходите к следующему уроку! Успехов! 
РЕКОМЕНДАЦИИ: 
1.Ответы на вопросы домашнего задания можно размещать в ОДНОМ комментарии. 
2. Попробуйте на досуге создать СВОЙ Интернет-ресурс (сайт) и размещать ответы на вопросы домашнего задания на СВОЕМ сайте (в разделе "Каталог файлов"), а ссылку на выполненное задание размещать на сайте учителя в комментариях к соответствующему уроку.
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
[26.07.2018]
План виховної роботи школи на 2018-2019 навчальний рік (0)
[17.07.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 03 – 07 вересня 2018 року (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz