МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт перевернутого мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Вторник, 23.01.2018, 02:23
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [662]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 78
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (5)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 29. Тема. Музика і візуальні види мистецтва.
02.04.2017, 01:49

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 29. Тема.   Музика і візуальні види мистецтва.

Тема.   Музика і візуальні види мистецтва.

Мета.

  • Ознайомити учнів зі зв’язками музичного мистецтва та візуальними мистецтвами, знаходити спільні та відмінні риси між музикою, живописом, архітектурою, скульптурою та декоративними мистецтвами, ознайомитися з творчістю М. Мусоргського, Л. Боккеріні та особливостями програмних та непрограмних інструментальних творів цих композиторів, жанрами фортепіанної сюїти, п’єси, менуетом.
  • Розвивати вміння учнів давати характеристику музичному образу твору, вміння знаходити спільні риси візуальних мистецтв та музики, розрізняти на слух розвиток музичного образу, добирати відповідний колір до характеру музики.
  • Виховувати інтерес до інструментальної музики російського та італійського композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему, урок з елементами інтеграції.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрети М. Мусоргського, Л. Боккеріні.

Основні поняття для засвоєння: зв’язок музики з візуальними мистецтвами, жанри фортепіанної сюїти, п’єси, менует.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • М. Мусоргський. «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки».
  • Л. Боккеріні. «Менует» у виконанні струнного квінтету.
  • «Пісенька друзів» із мультфільму «Бременські музиканти». Сл. Ю. Ентіна, муз. Г. Гладкова — розучування.

Хід уроку

1. Вхід під музику М. Мусоргського. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2. Актуалізація опорних знань: опитування в парах — зв’язок музики і літератури, споріднені жанри музики і літератури, творчість М. Глінки, жанр романсу та його особливості.

3. Бесіда-мандрівка про зв’язок музичного мистецтва та візуальних мистецтв «У музеї мистецтв».

Запрошуємо вас на виставку. Ми відвідаємо три зали і в кожній ознайомимося з певним видом образотворчого мистецтва та особливостями його взаємозв’язку з музикою.

ПЕРША ЗАЛА — живопис

Живопис, як і музика, був і залишається незмінним супутником духовного життя людини. Музичні та живописні твори насамперед впливають на емоції, пробуджують спогади і почуття, розвивають уяву. Образ, створений художником на полотні, хвилює і захоплює, як акорд у музиці. І картина починає «звучати».

Демонстрація картини В. Гартмана «Міські ворота в Києві».

4. Музичне сприймання. М. Мусоргський. «Богатирські ворота» з фортепіанної сюїти «Картинки з виставки».

5. Аналіз музичного твору.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • Яка музика звучала — вокальна чи інструментальна?
  • Про що вам розповіла музика?

 Розгляньте картину В. Гартмана. Чим вона схожа з твором М. Мусоргського?

  • Чи вдалося композитору передати зміст картини за допомогою музичних звуків?

6. Бесіда про історію створення фортепіанної сюїти М. Мусоргського.

Фортепіанна сюїта М. Мусоргського «Картинки з виставки» була створена 1874 року і присвячена пам’яті друга композитора — художника й архітектора Віктора Гартмана. Це програмний твір, що складається з 10 п’єс, пов’язаних між собою темою-інтермедією «Прогулянка». Поштовхом для створення п’єси «Богатирські ворота» став ескіз В. Гартмана до його архітектурного проекту міських воріт, виконаного в давньоруському стилі.               

7. Знайомство з творчістю М. Мусоргського.   

                                                                                                                             

 Модест Петрович Мусоргський — видатний російський композитор XIX століття. Автор опер, творів для оркестру, фортепіано, хорів, романсів. У своїй творчості композитор звертався до російського фольклору та національних сюжетів. В операх «Борис Годунов» та «Хованщина» йому вдалося розкрити образи простого народу.

Підсумок у першій залі. У кожному творі живопису художник створює настрій або сюжет за допомогою ліній, кольору та інших засобів виразності. Музика теж може мати настрій, сюжет, який створюється за допомогою звуків, музичного інструмента або голосу.

8. Бесіда-мандрівка про зв’язок музичного мистецтва та візуальних мистецтв «У музеї мистецтв» (ПРОДОВЖЕННЯ).

ДРУГА ЗАЛА — скульптура

Художня мова скульптури — виразна, чітка об’ємно-пластична форма, через яку мистець розкриває зміст твору, доносить до глядача свій задум. Скульптури виготовляють із бронзи, глини, каменю, дерева, і кожен матеріал допомагає втілити певний образ, передати рух або стан спокою. Отже, скульптурним зображенням можуть бути властиві динаміка, ритм, гармонія, що, безсумнівно, поєднує скульптуру з музикою.

Підсумок у другій залі. Скульптурні твори мають спільні риси з музичним мистецтвом і теж вміють «звучати». Це застигла музика бронзи, каменю, гіпсу тощо.

9. Музичне сприймання. Л. Боккеріні. «Менует» у виконанні струнного квінтету.

10. Аналіз музичного твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • Яка музика звучала — вокальна чи інструментальна?
  • Про що розповідав цей твір?
  • Розгляньте скульптурну групу. Чи «танцюють» вони під цю музику?
  • Чи вдалося «оживити» скульптури за допомогою музики?

11. Знайомство з творчістю Л. Боккеріні.

Луїджі Боккеріні — італійський композитор XVIII століття, віолончеліст, один із творців інструментального камерного ансамблю.

Написав 28 симфоній, 7 концертів, близько 100 струнних квартетів, 125 квінтетів, 60 тріо та інші твори.

12. Бесіда-мандрівка про зв’язок музичного мистецтва та візуальних мистецтв «У музеї мистецтв» (ПРОДОВЖЕННЯ).

ТРЕТЯ ЗАЛА — декоративно-прикладне мистецтво

Запрошуємо вас до третьої зали, у якій розташовані твори декора­тивно-прикладного мистецтва: вишиті рушники та картини, вироби з бісеру, глиняний розписаний посуд, килими, оздоблені різьбою дерев’яні вироби та багато іншого. Кожен із витворів мистецтва звучить по-особливому, в народних мотивах. Розгляньте ці візерунки. В них є ритм і настрій.

Демонстрація виробів декоративного мистецтва: розпис петриківський, вишивка на картині, рушнику 

У коментарях до уроку розкажіть, який ритм та настрій має кожен розпис. Під який інструмент найкраще звучатимуть картини? Опишіть характер музики.

  • Яку мелодію ви уявляєте, переглядаючи ці вироби?

13. Бесіда-мандрівка про зв’язок музичного мистецтва та візуальних

мистецтв «У музеї мистецтв» (ПРОДОВЖЕННЯ).

Перегляньмо відеоуривок, в якому зображені архітектурні споруди .

Архітектура як вид мистецтва статична, просторова. Художній образ тут створюється необразотворчим способом. Він відображає визначені ідеї, настрої та бажання за допомогою співвідношення масштабів, мас, форм, кольору.

Загальний підсумок на уроці. Візуальні твори (живопис, скульптура, декоративне мистецтво) мають спільні риси з музичним мистецтвом і вміють «звучати».

Кожен твір має свій ритм, темп, характер, об’єм, колір, просторовість, матеріальну форму предмета, світлоповітряне середовище, а найголовніше — спільні риси з музичними засобами виразності.

14. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу 

 

15. Розучування пісні. «Пісенька друзів» и мультфільму «Бременські музиканти». Сл. Ю. Ентіна, муз. Г. Гладкова.

Музика пісні вам знайома. Спробуйте виконати перший куплет, супроводжуючи його цікавими ритмічними рухами. Це буде ваша пластична імпровізація.

 

Пісенька друзів (мінус)

 

16. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • Як пов’язані музика та візуальні мистецтва? Поміркуйте, що між ними спільного, а що відмінного.
  • Які спільні засоби виразності мають живопис та музика?
  • Що поєднує архітектуру й музику?
  • Які музичні жанри поєднують музику та візуальні образи?
  • Твори яких композиторів звучали на уроці? В чому особливість кожного твору?

17. Домашнє завдання.

Зверніть увагу на твори образотворчого мистецтва, які є довкола. У коментарях до уроку дайте відповідь на питання:

  • Яка музика в них «звучить»?

Пригадайте текст і мелодію «Пісеньки друзів». Заспівайте її своїм найкращим друзям.

Виготовте буклет «Найкрасивіші споруди мого міста».

Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Музика мого міста (села)»

Мета: знаходити музичні твори до архітектурних споруд.

Очікуваний результат: альбом.

План створення:

Створити цей проект вам допоможуть друзі. Об’єднайтеся в три групи.

Перша група «Архітектори» — зайдіть фото архітектурних споруд вашого міста (села) або зробіть фото самостійно.

Друга група «Музиканти» — підберіть музичні твори до архітектурних споруд та запишіть диск.

Третя група «Художники» — зробіть оформлення вашого альбому.

Покажіть свій проект друзям. Вони доповнять його та продовжать роботу.

Джерело

http://pischaneschool.blogspot.com/

Уроки музичного мистецтва : посібник для вчителя : 5 кл. / Л.Г. Кондратова. - Тернопіль : Навчальна книга "Богдан, 2013.

https://www.youtube.com/watch?v=aJFMOE5xMPk

https://www.youtube.com/watch?v=1f55BwcI74w

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 449 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[22.01.2018]
9 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол). Урок 23-24. Українське кіно (мультимедійний підручник) (0)
[22.01.2018]
Інформація щодо проведених заходів до відзначення Дня Соборності України В Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим (0)
[22.01.2018]
план заходів профілактики побутового травматизму серед педагогічного та учнівського колективів (0)
[22.01.2018]
Заходи з охорони праці у школі (0)
[22.01.2018]
План заходів щодо попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму (0)
[22.01.2018]
3. План заходів щодо запобігання аваріям, пожежам і нещасним випадкам виробничого характеру (0)
[22.01.2018]
План заходів щодо пожежної безпеки у школі. (0)
[22.01.2018]
1. Попередження травматизму під час навчально-виховного процесу (0)
[19.01.2018]
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ на 22 – 26 січня 2018 р (0)
[18.01.2018]
Методкабинет отдела образования Константновской РГА – лучший в Донецкой области (0)
[18.01.2018]
"Избави нас, Господи, от чумы, голода, войны и...децентрализации" (0)
[17.01.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за січень 2018 р. у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з п (0)
[15.01.2018]
щодо виконання Регіонального плану заходів з відзначення 80-річчя від дня народження В’ячеслава Чорновола на грудень 2017 року – березень 20 (0)
[12.01.2018]
Про заплановані заходи з відзначення 100-річчя бою під Крутами (0)
[12.01.2018]
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ на 15 –19 січня 2018 р (0)
[12.01.2018]
"КУТЯ ІЗ-ЗА ГРАТ" Про проведення в Кіндратівській СШ тематичних заходів до Дня українського політв*язня (0)
[09.01.2018]
9 клас. Мистецтво. (за Л.Масол). Уроки 21-22. Професії та школи у кінематографі (ppt-презентація до уроку) (0)
[09.01.2018]
9 клас. Мистецтво. Мультимедійний підручник (за Л.Масол). Уроки 21-22. Професії та школи у кінематографі (0)
[08.01.2018]
8 клас. Мистецтво. Видеоурок 17-18. Мистецтво Бароко (0)
[08.01.2018]
8 клас. Мистецтво. Урок 20. Українське бароко (Ppt-презентація до уроку за підручником Л.Масол) (0)
[06.01.2018]
Реєстрація на пробне ЗНО стартує 9 січня (0)
[03.01.2018]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Урок 19. Бароко: Музика (Ppt-презентація до уроку з відео і сканами сторінок підручника) (0)
[02.01.2018]
Відпочинок - теж мистецтво. Втома на роботі і безпека праці. (0)
[30.12.2017]
Державні свята й вихідні дні у 2018 році (0)
[30.12.2017]
Зимові канікули триватимуть із 30 грудня 2017 року до 09 січня 2018 року. План роботи (0)
[30.12.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки 19-20 (Ppt-презентація з відео) Жанри і стилі кіно (за підр.Л.Масол) (0)
[29.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 10-12 січня 2018 року (0)
[28.12.2017]
Мистецтво. 9 кл. (за підручником Л.Масол) Уроки 19-20. Жанри і стилі кіно (мультимедійний підручник) (0)
[28.12.2017]
ПЛАН ЗАХОДІВ з військово-патріотичного виховання на 2-й семестр 2017-2018навч.року (0)
[28.12.2017]
Про роботу з виконання Закону України «Про звернення громадян» у Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у 2017 році (0)
[28.12.2017]
Інтернет семінар-практикум«МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ТА ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ПЕДАГОГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ Й УЧНІ (0)
[26.12.2017]
В США ушел из жизни композитор Владимир Шаинский (0)
[22.12.2017]
Оподаткування новорічних подарунків (0)
[22.12.2017]
Краматорской школе присвоили имя легендарного директора (0)
[22.12.2017]
В Константиновке прошли общественные слушания по вопросу создания громады (0)
[22.12.2017]
16 навчальний тиждень. З 26 по 29 грудня. Переглядаємо урок №16 (0)
[20.12.2017]
Звіт про проведення комплексу виховних заходів  в Кіндратівській СШ до Дня святого Миколая (0)
[18.12.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 17-18. Бароко. Ppt-презентація до уроку (0)
[16.12.2017]
Семінар-практикум «Медіаграмотність та критичне мислення на уроках мистецьких дисциплін» (0)
[16.12.2017]
Опорная школа в Ильиновке открыта официально. (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz