МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 29.06.2017, 18:05
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [627]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 33
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 30 "Музика в театрі"
06.04.2017, 05:58

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 30 "Музика в театрі"

Тема.  Музика в театрі.

Мета.

  • Ознайомити учнів з особливостями театрального мистецтва, спільними та відмінними рисами музичного та театрального мистецтва, із жанром балет, пригадати особливості танцю вальс, розглянути особливості творчості П. Чайковського (мелодики, жанрового розмаїття), особливостями жанру балет.
  • Розвивати вміння учнів знаходити спільні та відмінні риси між театральним і музичним мистецтвом, давати характеристику музичному образу, створеному в балеті, розрізняти на слух звучання музичних інструментів симфонічного оркестру, виконувати творчі завдання, які розвивають творчу уяву та імпровізацію.
  • Виховувати інтерес до балетів П. Чайковського та особливостей його мелодизму, пісень із мультфільмів.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему, урок з елементами інтеграції.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрети П. Чайковського, Г. Гладкова.

Основні поняття для засвоєння: інструментальний ансамбль, різновиди ансамблів, склад інструментальних ансамблів.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • П. Чайковський. Вальс із балету «Спляча красуня».
  • «Пісенька друзів» із мультфільму «Бременські музиканти».Сл. Ю. Ентіна, муз. Г. Гладкова — виконання.

Хід уроку

1. Вхід до класу під музику П. Чайковського. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2. Актуалізація опорних знань: питання: зв’язки музичного мистецтва з розмаїттям візуальних мистецтв, жанри музики та візуальних мистецтв, спільні та відмінні риси, творчість М. Мусоргського, Л. Боккеріні.

3. Про особливості театрального мистецтва.

Театральне мистецтво виникло у Стародавній Греції з містерій — ритуальних святкувань на честь богів — покровителів землеробства. Проте самі обрядові дійства ще не можна вважати театром. На думку мистецтвознавців, театр починається там, де з’являється глядач, тому що саме в живій, безпосередній взаємодії, співпереживанні актора і глядача криється величезна сила театрального мистецтва.

В усі часи театр був мистецтвом колективним. У сучасному театрі в створенні спектаклю беруть участь режисери, актори, художник-сценограф, композитор, хореограф, а також бутафори, костюмери, гримери, освітлювачі та робітники сцени.

Театральне мистецтво синтетичне за своєю природою, оскільки поєднує в собі всі інші види мистецтва: літературу, музику, образотворче мистецтво, хореографію та ін.

Твори театрального мистецтва містять практично всі інші види мистецтва: літературу, музику, образотворче мистецтво, хореографію й ін., а також використовують численні досягнення найрізноманітніших наук та галузей техніки.

       
     
   
 

А чи знаєте ви, що сучасні театри мають декілька різновидів? Зараз існують драматичні театри, опери і балету, театри ляльок, театри тіней та багато інших. Також театр здавна пов’язаний з музикою. Без музики не відбувається жодна вистава.

           
         
   
 
 

Ми крокуємо до театру опери і балету, де послухаємо музику П. Чайковського. Пригадайте, який твір композитора ми слухали.

Театр — вид мистецтва, що відображає життя у сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами.

У театральному мистецтві поєднані література, музика, образотворче мистецтво, хореографія та інші види мистецтва.

4. Музичне сприймання. П. Чайковський. Вальс із балету «Спляча красуня».

5. Аналіз музичного твору. Виконується у коментарях до уроку

  • Розкажіть про свої враження від прослуханої музики.
  • Звучання яких музичних інструментів тобі вдалося розпізнати?
  • Чи допомогла вам музика уявити «сплячу красуню»?
  • Чи може музика розповісти про дію, казку чи танець?

6. Розповідь про літературну основу балету П. Чайковського «Спляча красуня».

«Спляча красуня» — балет П. Чайковського на лібрето І. Всеволожського і Маріуса Петипа за сюжетом однойменної казки Шарля Перро; складається з трьох дій, прологу й апофеозу — урочистої сцени в кінці спектаклю.

Робота композитора проходила у тісній взаємодії зі знаменитим хореографом М. Петипб. У результаті з’явився абсолютно новий тип балету — музично-хореографічна симфонія, в якій музика й танець злилися воєдино.

Балет «Спляча красуня» став видатним явищем в історії світової хореографії XIX ст. Прем’єра відбулася на сцені петербурзького Маріїнського театру в 1890 р. Протягом XX ст. балет неодноразово ставили на багатьох сценах, причому в основі спектаклю була хореографія

М. Петипа, хоча кожен балетмейстер обов’язково вносив щось від своєї індивідуальності.

«Спляча красуня» — один із найкращих класичних балетів, який і сьогодні збирає повні зали у всьому світі, не залишаючи байдужим жодного глядача.

Балет— синтетичний вид сценічного мистецтва, в якому зміст вистави розкривається переважно засобами танцю, міміки і музики. Джерелами виникнення балетного жанру є народні ігри, хороводи, сюжетні танці.

7. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу 

8. Виконання пісні. «Пісенька друзів» з мультфільму «Бременські музиканти». Сл. Ю. Ентіна, муз. Г. Гладкова.

Пісенька друзів (мінус)

9. Виконання творчого завдання.

Уявіть себе музикантом із Бремена та заспівайте з друзями пісню, створивши театральну інсценізацію. Розподіліть між собою ролі героїв мультфільму. Приспів виконайте разом.

10. Узагальнення вивченого матеріалу. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • Як пов’язана музика і театральне мистецтво? Що є спільного між ними?
  • Розкажіть про особливості театрального мистецтва. Хто бере участь у створенні театральної вистави?
  • Вальс із якого балету звучав на уроці? Про що розповіла вам музика?
  • Що спільного, а що відмінного між балетом, літературою та візуальними мистецтвами?
  • Які різновиди театру ви можете назвати?

11. Домашнє завдання.

Послухайте свій улюблений музичний твір. Спробуйте придумати до нього сюжет балету.

Намалюйте одну сцену зі створеного вами балету.

Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Лісовий театр»

Мета: навчитися ставити театральну виставу.

Очікуваний результат: дія театральної вистави.

План створення:

Чи хочете поставити з друзями театральну лялькову виставу? Тоді за справу! Об’єднайтеся в чотири групи.

Перша група «Сценаристи» — напишіть текст театральної вистави, в якій головними героями будуть ляльки — мешканці лісу. Сюжет простий: зустріч друзів на лісовій галявини навесні. Кожний герой вистави вміє співати та хоче усім довести, що є найкращим співаком лісу.

Друга група «Актори» — виготовте зі старих ляльок або власноруч героїв казки та підготуйтеся до виступу перед глядачами.

Третя група «Музиканти» — підберіть музику до вистави та пісні головних героїв.

Четверта група «Декоратори-художники» — виготовте невеличку

ширму та прорекламуйте свою театральну постановку. Запросіть друзів та вчителів на прем’єру казки «Найкращий співак лісу».

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 169 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[28.06.2017]
Читайте із задоволенням! (0)
[22.06.2017]
Форма та зміст заходів у зв’язку з 85-ми роковинами Голодомору 1932-1933 років в Україні мають відповідати Указу Президента України (0)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.05.2017]
Лабораторія майстра «Культурологічний урок: методика та дидактика» (0)
[19.05.2017]
Як створити якісний е-контент для дистанційної школи? (0)
[18.05.2017]
День вишиванки у школі (0)
[18.05.2017]
Свято Прощання з Букварем відбулося в 1-му класі (0)
[17.05.2017]
Щомісячний Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2017 роки у 2017 році (0)
[15.05.2017]
Ляльковий театр запрошує на виставу (0)
[15.05.2017]
Театр танцю " НАДІЯ" запрошує на тематичну програму "ЗДРАСТУЙ, ЛІТО"! (0)
[13.05.2017]
Театр пісні "Соколята" запрошує на звітний концерт (0)
[13.05.2017]
План заходів з підготовки та відзначення 21-ї річниці Конституції України в навчальних закладів Костянтинівського району (0)
[12.05.2017]
Зразковий музей "ПАМ'ЯТЬ СЕРЦЯ" с.Віролюбівка запрошує усі табори відпочинку на цікаву квест-програму! (0)
[12.05.2017]
Гурток юних музеєзнавців запрошує на виготовлення "ВІНКА СПІВДРУЖНОСТІ" у краєзнавчий музей с.Віролюбівка (0)
[12.05.2017]
Музей с.Віролюбівка запрошує на складання панно-миру "СЕРЦЯ ПАТРІОТІВ" (0)
[12.05.2017]
Фітовітальня музею с.Віролюбівка запрошує відвідувачів на чаювання (0)
[12.05.2017]
ЗВІТ про проведення заходів до Дня Європи у Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у травні 2017 року (0)
[11.05.2017]
Праздник последнего школьного звонка состоится 26 мая в 9.00 (0)
[11.05.2017]
Праздник прощания с начальной школой состоится 19 мая в 11.05 мин (0)
[11.05.2017]
Праздник прощания с Букварем состоится 18 мая в 11 час. 05 мин (0)
[11.05.2017]
План работы летнего пришкольного лагеря отдыха с дневным пребыванием на базе Кондратовской СШ с 01 по 21 июня 2017 года (0)
[09.05.2017]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у 2017 році Дня пам’яті та примирення і 72- ї річниці перемоги над нацизмом у Другій с (0)
[08.05.2017]
Мітинг та урочистий концерт до Свята Перемоги над нацизмом в Європі відбудеться 9 травня о 10.00 в приміщенні Кіндратівського ЦКіД (клубу) (0)
[06.05.2017]
Театр пісні "Соколята" привітав ветеранів та працівників заводу металевих виробів Святковим концертом (0)
[06.05.2017]
Юні актори театру пісні "Соколята" привітали з Днем пам’яті та примирення і 72- ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (0)
[05.05.2017]
Про відзначення Дня пам’яті та примирення, Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні у загальноосвітніх навчальних закладах Донецько (0)
[05.05.2017]
План заходів відділу освіти Костянтинівської РДА з відзначення у 2017 році Дня пам’яті та примирення і 72-ї річниці перемоги над нацизмом у (0)
[05.05.2017]
Міністр: у школах розпочались заходи до Дня пам’яті (0)
[04.05.2017]
Про заходи з патріотичного виховання з 03 по 05 травня 2017 року (0)
[04.05.2017]
Учебники для 9-го класса будут доступны онлайн (0)
[04.05.2017]
Про підсумки проведення місячника правового виховання (0)
[03.05.2017]
Результати обласного конкурсу на кращу розробку Е-контенту для дистнаційної школи (0)
[03.05.2017]
Образец заявления в пришкольный лагерь (0)
[01.05.2017]
Все для випускника 2017 року (0)
[30.04.2017]
34 навчальний тиждень з 15 по 20 травня 2017 року (0)
[28.04.2017]
В Україні стартує «Нобелівська премія» для вчителів (0)
[28.04.2017]
Про проведення Дня цивільної оборони (0)
[28.04.2017]
Тиждень безпеки життєдіяльності в Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ст (0)
[27.04.2017]
Про обрання тематичного напрямку роботи літнього пришкільного табору відпочинку в 2017 році (0)
[27.04.2017]
Про відзначення Дня Чорнобильської трагедії (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz