МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 23.10.2017, 13:31
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [650]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 12
Гостей: 12
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 32. Тема. Музика і циркове мистецтво.
17.04.2017, 16:04

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 32. Тема. Музика і циркове мистецтво.

Тема. Музика і циркове мистецтво.

Мета. Ознайомити учнів зі зв’язком музичного та циркового мис­тецтва, з особливостями музики для циркових вистав, іс­торією та особливістю циркового мистецтва, з творчістю Ж. Оффенбаха та жанром галопу.

Розвивати вміння учнів знаходити спільні та відмінні риси між музичним та цирковим мистецтвом, давати характе­ристику музичному образу твору у виконанні оркестру, роз­різняти на слух звучання музичних інструментів, виконувати творчі завдання. .

Виховувати інтерес до інструментальної оркестрової музи­ки французького композитора, пісень сучасних компози­торів.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему, урок з елемен­тами інтеграції.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до­шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме­дійна презентація, портрети Ж. Оффенбаха, Є. Крилатова.

Надпись: /Основні поняття для засвоєння: музика до циркової вистави, особли­вості циркового мистецтва, інструментальний ансамбль, ес­традно-цирковий оркестр, інструменти циркового оркестру.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Ж. Оффенбах. Галоп із оперети «Паризький балет».
  • «Крилата гойдалка» із фільму «Пригоди Електроніка». Сл. Ю. Ентіна, муз. Є. Крилатова — виконання.

Надпись: -V.Хід уроку

  1. Вхід до класу під музику Ж. Оффенбаха.

І . . -

  1. Актуалізація опорних знань:  опитування — зв’язок музичного і кіномистецтва, музика до фільмів, творчість компози­тора Є. Крилатова, музика сучасних композиторів до кінострічок і мультфільмів: бліц-опитування.
  2. Бесіда про особливості зв’язків між цирковим та музичним мис­тецтвом.

Читання вірша.

Хочу в цирк

Хочу в цирк, бо там дива, справжня казка ожива.

'                   Хитрі фокуси, малята,

намагаюсь розгадати.

Ось під куполом вгорі на потіху дітворі виступають акробати.

Хочу з ними політати.

На арені — силачі.

У них гирі — за м’ячі.

Ними бавляться охоче.

Також спробувати хочу.

Чи з жонглером по канату мрію рушити завзято.

Та зізнатися боюся,

бо не візьме в цирк матуся.

Леся Вознюк

 

Пригадайте циркову виставу; можна її уявити без музичного 1 супроводу? Музика ніби пов’язує всі номери в один сценарій, єдиний *' сюжет. Для створення циркових програм, які мають розважальний ' характер, завжди залучають спеціалістів, котрі пов’язані з різними ( видами мистецтва: театральних та циркових режисерів, балетмей- ( стерів, композиторів, акторів, спортсменів, музикантів-виконавців, ( сценофафів, декораторів, бутафорів, костюмерів та ін.                                                                                      ,

Музика супроводжує всю циркову виставу. Разом з клоуном вона , «сміється», злітає у височінь з гімнастами, зачаровує ілюзією, «цокає , та підстрибує» разом з вершниками та акробатами, насторожує та < підказує сюрпризи, змушує сміятися, хвилюватися, захоплюватися, і радіти. Циркові артисти демонструють під музику свою майстерність < та надзвичайні можливості. Так, серед безлічі музичних творів є ті, і які найчастіше звучать у цирку. Вони невеликі за обсягом, мають < нескладну будову, яскраво виражену динаміку, характер. Багато з 1 них були написані композиторами для театральних вистав, балетів, < опер та оперет.  '

  1. Музичне сприймання. Ж. Оффенбах. Галоп із оперети "Паризький ' балет».              '
  2. Аналіз музичного твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:.
  • Яка музика звучить? Визначте її характер.
  • Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати? \
  • Чим ця музика нагадує циркову виставу: ритмом, темпом, ( динамікою чи характером?         (-          .
  • Охарактеризуйте засоби музичної виразності твору.
  1. Відомості про композитора Ж. Оффенбаха.

Жак Оффенбах (Ебершт Якоб) — французький композитор XIX століття, один із засновників класичної оперети. Створив музику до . понад 100 оперет. У 1855 р. відкрив маленький театр «Буф-Паризьєн». Йрго оперети, дотепні й життєрадісні, сповнені барвистою музикою, то ліричною, то каскадною, полонили усю Європу.   .    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       '

Музичний словничок

Галоп — це стрімкий, веселий бальний танець XIX століття.

  1. Бесіда про особливості циркового мистецтва.

Цирк — не лише розвага; це мистецтво, що має свою історію та характерні особливості.

Зазвичай це кругла будівля з ареною (манежем) і трибунами для глядачів. У цирку відбуваються видовища, що супроводжуються . музичною ексцентрикою, які демонструють силу і відвагу циркових і артистів (силачів, акробатів, повітряних гімнастів, жонглерів, еквілі­бристів, ілюзіоністів, фокусників, вершників, велофігуристів, борців, муштрувальників свійських і приборкувачів диких тварин тощо) з ; інтермедіями-буфонадами клоунів, пантомімою і меломімо.ю. .

Цирк існував ще у Стародавньому Римі, але тоді мало нагадував мистецтво. Це були кінні змагання зі швидкісної їзди на колісницях, бої гладіаторів тощо.                     ,   .

Зародження цирку в Україні почалося з виступів акторів-скоморо- хів, жонглерів та циганів з ведмедями на ярмарках. Згодом з’явилися театралізовані кінні каруселі, мандрівні цирки та звіринці. І аж на межі ХІХ-ХХ ст. стали будувати приміщення для цирку.

У цирковому мистецтві об’єднані: театр, музика, дресура, акро­батика, кінна їзда, гімнастика, мистецтво ілюзії та фокусів тощо.

Цікаво, що ще з часів античності у цирку розвивалась майстерність кінної їзди та кінних перегонів. Клоунада, акробатика, жонглювання, дресура тварин, еквілібристика, фокуси тривалий час існували як окремі жанри, що об’єднались під куполом цирку відносно недавно.

У давній цирковій виставі було три відділення:

  • акробатичні та гімнастичні номери: робота на трапеції, кана­тохідці, силові атракціони;
  • сценки з народного побуту;
  • арлекінади, пантоміми та п’єси з репертуару народного театру.

Між музикою і цирком є багато спільного. Вся циркова вистава

супроводжується грою естрадно—духового оркестру.

  1. Виконання творчого завдання.

Послухайте музичний твір. Візьміть олівці та зобразіть маски своїх улюблених циркових героїв відповідно до настрою музики.

 

  1. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу

  1. Виконання пісні. «Крилата гойдалка» із фільму «Пригоди Елек­троніка». Сл. Ю. Ентіна, муз. Є. Крилатова.

Заспівайте пісню зі своїми друзями. Куплет буде виконувати со­ліст, а приспів — увесь клас. Оберіть найкращого співака. Запишіть виконання пісні під фонограму на диктофон та оцініть спів кожного.

  1. Виконання творчого завдання.

Демонстрація ілюстрацій із зображенням циркових номерів (акро­бати, ілюзія, кінна їзда, жонглери тощо).

Завдання: розгляньте ілюстрації та спробуйте пригадати всі музичні твори, які ми слухали протягом навчального року. Якою музикою можна озвучити зображення фрагментів циркової вистави?

  1. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
  • Як пов’язана музика з цирком?
  • Які номери існували в давній цирковій виставі?
  • 3 якими видами мистецтва поєднане циркове мистецтво?
  • Хто виконує музику в приміщенні цирку?
  • Хто з циркових героїв є вашим улюбленим? Яка музика від­повідає його образу?
  1. Домашнє завдання.

Послухайте музику. Які з прослуханих музичних творів підходять для супроводу циркових номерів?    і .

Поміркуйте, які циркові артисти можуть виступати під мелодію пісні «Крилата гойдалка**.

Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Історія цирку»

Мета: знаходити та вибирати необхідну інформацію для оформ­лення буклета.

Очікуваний результат: буклет.                                                ,

План створення:

Прочитайте уважно текст у підручнику про історію цирку. Створіть

з друзями буклет про історію цирку.

Об’єднайтеся з друзями у три групи:

Перша група «Дослідники» — проведіть опитування класу за темою «Які артисти цирку вам подобаються найбільше?». Оберіть найулюбленіших циркових артистів класу. Знайдіть відомості про історію цирку.

Друга група «Музиканти» — оберіть музичні інструменти та орке­стри, які виконують музику в приміщенні цирку.

Третя група «Художники» — придумайте разом оформлення вашого буклета на тему «Історія цирку».

Виготовте разом чудовий буклет.

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 331 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz