МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 29.06.2017, 18:04
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [627]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 33
Видео
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 32. Тема. Музика і циркове мистецтво.
17.04.2017, 16:04

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 32. Тема. Музика і циркове мистецтво.

Тема. Музика і циркове мистецтво.

Мета. Ознайомити учнів зі зв’язком музичного та циркового мис­тецтва, з особливостями музики для циркових вистав, іс­торією та особливістю циркового мистецтва, з творчістю Ж. Оффенбаха та жанром галопу.

Розвивати вміння учнів знаходити спільні та відмінні риси між музичним та цирковим мистецтвом, давати характе­ристику музичному образу твору у виконанні оркестру, роз­різняти на слух звучання музичних інструментів, виконувати творчі завдання. .

Виховувати інтерес до інструментальної оркестрової музи­ки французького композитора, пісень сучасних компози­торів.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему, урок з елемен­тами інтеграції.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до­шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме­дійна презентація, портрети Ж. Оффенбаха, Є. Крилатова.

Надпись: /Основні поняття для засвоєння: музика до циркової вистави, особли­вості циркового мистецтва, інструментальний ансамбль, ес­традно-цирковий оркестр, інструменти циркового оркестру.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Ж. Оффенбах. Галоп із оперети «Паризький балет».
  • «Крилата гойдалка» із фільму «Пригоди Електроніка». Сл. Ю. Ентіна, муз. Є. Крилатова — виконання.

Надпись: -V.Хід уроку

  1. Вхід до класу під музику Ж. Оффенбаха.

І . . -

  1. Актуалізація опорних знань:  опитування — зв’язок музичного і кіномистецтва, музика до фільмів, творчість компози­тора Є. Крилатова, музика сучасних композиторів до кінострічок і мультфільмів: бліц-опитування.
  2. Бесіда про особливості зв’язків між цирковим та музичним мис­тецтвом.

Читання вірша.

Хочу в цирк

Хочу в цирк, бо там дива, справжня казка ожива.

'                   Хитрі фокуси, малята,

намагаюсь розгадати.

Ось під куполом вгорі на потіху дітворі виступають акробати.

Хочу з ними політати.

На арені — силачі.

У них гирі — за м’ячі.

Ними бавляться охоче.

Також спробувати хочу.

Чи з жонглером по канату мрію рушити завзято.

Та зізнатися боюся,

бо не візьме в цирк матуся.

Леся Вознюк

 

Пригадайте циркову виставу; можна її уявити без музичного 1 супроводу? Музика ніби пов’язує всі номери в один сценарій, єдиний *' сюжет. Для створення циркових програм, які мають розважальний ' характер, завжди залучають спеціалістів, котрі пов’язані з різними ( видами мистецтва: театральних та циркових режисерів, балетмей- ( стерів, композиторів, акторів, спортсменів, музикантів-виконавців, ( сценофафів, декораторів, бутафорів, костюмерів та ін.                                                                                      ,

Музика супроводжує всю циркову виставу. Разом з клоуном вона , «сміється», злітає у височінь з гімнастами, зачаровує ілюзією, «цокає , та підстрибує» разом з вершниками та акробатами, насторожує та < підказує сюрпризи, змушує сміятися, хвилюватися, захоплюватися, і радіти. Циркові артисти демонструють під музику свою майстерність < та надзвичайні можливості. Так, серед безлічі музичних творів є ті, і які найчастіше звучать у цирку. Вони невеликі за обсягом, мають < нескладну будову, яскраво виражену динаміку, характер. Багато з 1 них були написані композиторами для театральних вистав, балетів, < опер та оперет.  '

  1. Музичне сприймання. Ж. Оффенбах. Галоп із оперети "Паризький ' балет».              '
  2. Аналіз музичного твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:.
  • Яка музика звучить? Визначте її характер.
  • Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати? \
  • Чим ця музика нагадує циркову виставу: ритмом, темпом, ( динамікою чи характером?         (-          .
  • Охарактеризуйте засоби музичної виразності твору.
  1. Відомості про композитора Ж. Оффенбаха.

Жак Оффенбах (Ебершт Якоб) — французький композитор XIX століття, один із засновників класичної оперети. Створив музику до . понад 100 оперет. У 1855 р. відкрив маленький театр «Буф-Паризьєн». Йрго оперети, дотепні й життєрадісні, сповнені барвистою музикою, то ліричною, то каскадною, полонили усю Європу.   .    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       '

Музичний словничок

Галоп — це стрімкий, веселий бальний танець XIX століття.

  1. Бесіда про особливості циркового мистецтва.

Цирк — не лише розвага; це мистецтво, що має свою історію та характерні особливості.

Зазвичай це кругла будівля з ареною (манежем) і трибунами для глядачів. У цирку відбуваються видовища, що супроводжуються . музичною ексцентрикою, які демонструють силу і відвагу циркових і артистів (силачів, акробатів, повітряних гімнастів, жонглерів, еквілі­бристів, ілюзіоністів, фокусників, вершників, велофігуристів, борців, муштрувальників свійських і приборкувачів диких тварин тощо) з ; інтермедіями-буфонадами клоунів, пантомімою і меломімо.ю. .

Цирк існував ще у Стародавньому Римі, але тоді мало нагадував мистецтво. Це були кінні змагання зі швидкісної їзди на колісницях, бої гладіаторів тощо.                     ,   .

Зародження цирку в Україні почалося з виступів акторів-скоморо- хів, жонглерів та циганів з ведмедями на ярмарках. Згодом з’явилися театралізовані кінні каруселі, мандрівні цирки та звіринці. І аж на межі ХІХ-ХХ ст. стали будувати приміщення для цирку.

У цирковому мистецтві об’єднані: театр, музика, дресура, акро­батика, кінна їзда, гімнастика, мистецтво ілюзії та фокусів тощо.

Цікаво, що ще з часів античності у цирку розвивалась майстерність кінної їзди та кінних перегонів. Клоунада, акробатика, жонглювання, дресура тварин, еквілібристика, фокуси тривалий час існували як окремі жанри, що об’єднались під куполом цирку відносно недавно.

У давній цирковій виставі було три відділення:

  • акробатичні та гімнастичні номери: робота на трапеції, кана­тохідці, силові атракціони;
  • сценки з народного побуту;
  • арлекінади, пантоміми та п’єси з репертуару народного театру.

Між музикою і цирком є багато спільного. Вся циркова вистава

супроводжується грою естрадно—духового оркестру.

  1. Виконання творчого завдання.

Послухайте музичний твір. Візьміть олівці та зобразіть маски своїх улюблених циркових героїв відповідно до настрою музики.

 

  1. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу

  1. Виконання пісні. «Крилата гойдалка» із фільму «Пригоди Елек­троніка». Сл. Ю. Ентіна, муз. Є. Крилатова.

Заспівайте пісню зі своїми друзями. Куплет буде виконувати со­ліст, а приспів — увесь клас. Оберіть найкращого співака. Запишіть виконання пісні під фонограму на диктофон та оцініть спів кожного.

  1. Виконання творчого завдання.

Демонстрація ілюстрацій із зображенням циркових номерів (акро­бати, ілюзія, кінна їзда, жонглери тощо).

Завдання: розгляньте ілюстрації та спробуйте пригадати всі музичні твори, які ми слухали протягом навчального року. Якою музикою можна озвучити зображення фрагментів циркової вистави?

  1. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
  • Як пов’язана музика з цирком?
  • Які номери існували в давній цирковій виставі?
  • 3 якими видами мистецтва поєднане циркове мистецтво?
  • Хто виконує музику в приміщенні цирку?
  • Хто з циркових героїв є вашим улюбленим? Яка музика від­повідає його образу?
  1. Домашнє завдання.

Послухайте музику. Які з прослуханих музичних творів підходять для супроводу циркових номерів?    і .

Поміркуйте, які циркові артисти можуть виступати під мелодію пісні «Крилата гойдалка**.

Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Історія цирку»

Мета: знаходити та вибирати необхідну інформацію для оформ­лення буклета.

Очікуваний результат: буклет.                                                ,

План створення:

Прочитайте уважно текст у підручнику про історію цирку. Створіть

з друзями буклет про історію цирку.

Об’єднайтеся з друзями у три групи:

Перша група «Дослідники» — проведіть опитування класу за темою «Які артисти цирку вам подобаються найбільше?». Оберіть найулюбленіших циркових артистів класу. Знайдіть відомості про історію цирку.

Друга група «Музиканти» — оберіть музичні інструменти та орке­стри, які виконують музику в приміщенні цирку.

Третя група «Художники» — придумайте разом оформлення вашого буклета на тему «Історія цирку».

Виготовте разом чудовий буклет.

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 195 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[28.06.2017]
Читайте із задоволенням! (0)
[22.06.2017]
Форма та зміст заходів у зв’язку з 85-ми роковинами Голодомору 1932-1933 років в Україні мають відповідати Указу Президента України (0)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.05.2017]
Лабораторія майстра «Культурологічний урок: методика та дидактика» (0)
[19.05.2017]
Як створити якісний е-контент для дистанційної школи? (0)
[18.05.2017]
День вишиванки у школі (0)
[18.05.2017]
Свято Прощання з Букварем відбулося в 1-му класі (0)
[17.05.2017]
Щомісячний Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2017 роки у 2017 році (0)
[15.05.2017]
Ляльковий театр запрошує на виставу (0)
[15.05.2017]
Театр танцю " НАДІЯ" запрошує на тематичну програму "ЗДРАСТУЙ, ЛІТО"! (0)
[13.05.2017]
Театр пісні "Соколята" запрошує на звітний концерт (0)
[13.05.2017]
План заходів з підготовки та відзначення 21-ї річниці Конституції України в навчальних закладів Костянтинівського району (0)
[12.05.2017]
Зразковий музей "ПАМ'ЯТЬ СЕРЦЯ" с.Віролюбівка запрошує усі табори відпочинку на цікаву квест-програму! (0)
[12.05.2017]
Гурток юних музеєзнавців запрошує на виготовлення "ВІНКА СПІВДРУЖНОСТІ" у краєзнавчий музей с.Віролюбівка (0)
[12.05.2017]
Музей с.Віролюбівка запрошує на складання панно-миру "СЕРЦЯ ПАТРІОТІВ" (0)
[12.05.2017]
Фітовітальня музею с.Віролюбівка запрошує відвідувачів на чаювання (0)
[12.05.2017]
ЗВІТ про проведення заходів до Дня Європи у Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у травні 2017 року (0)
[11.05.2017]
Праздник последнего школьного звонка состоится 26 мая в 9.00 (0)
[11.05.2017]
Праздник прощания с начальной школой состоится 19 мая в 11.05 мин (0)
[11.05.2017]
Праздник прощания с Букварем состоится 18 мая в 11 час. 05 мин (0)
[11.05.2017]
План работы летнего пришкольного лагеря отдыха с дневным пребыванием на базе Кондратовской СШ с 01 по 21 июня 2017 года (0)
[09.05.2017]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у 2017 році Дня пам’яті та примирення і 72- ї річниці перемоги над нацизмом у Другій с (0)
[08.05.2017]
Мітинг та урочистий концерт до Свята Перемоги над нацизмом в Європі відбудеться 9 травня о 10.00 в приміщенні Кіндратівського ЦКіД (клубу) (0)
[06.05.2017]
Театр пісні "Соколята" привітав ветеранів та працівників заводу металевих виробів Святковим концертом (0)
[06.05.2017]
Юні актори театру пісні "Соколята" привітали з Днем пам’яті та примирення і 72- ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (0)
[05.05.2017]
Про відзначення Дня пам’яті та примирення, Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні у загальноосвітніх навчальних закладах Донецько (0)
[05.05.2017]
План заходів відділу освіти Костянтинівської РДА з відзначення у 2017 році Дня пам’яті та примирення і 72-ї річниці перемоги над нацизмом у (0)
[05.05.2017]
Міністр: у школах розпочались заходи до Дня пам’яті (0)
[04.05.2017]
Про заходи з патріотичного виховання з 03 по 05 травня 2017 року (0)
[04.05.2017]
Учебники для 9-го класса будут доступны онлайн (0)
[04.05.2017]
Про підсумки проведення місячника правового виховання (0)
[03.05.2017]
Результати обласного конкурсу на кращу розробку Е-контенту для дистнаційної школи (0)
[03.05.2017]
Образец заявления в пришкольный лагерь (0)
[01.05.2017]
Все для випускника 2017 року (0)
[30.04.2017]
34 навчальний тиждень з 15 по 20 травня 2017 року (0)
[28.04.2017]
В Україні стартує «Нобелівська премія» для вчителів (0)
[28.04.2017]
Про проведення Дня цивільної оборони (0)
[28.04.2017]
Тиждень безпеки життєдіяльності в Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ст (0)
[27.04.2017]
Про обрання тематичного напрямку роботи літнього пришкільного табору відпочинку в 2017 році (0)
[27.04.2017]
Про відзначення Дня Чорнобильської трагедії (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz