МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт перевернутого мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 18.12.2017, 22:27
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [656]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 75
Видео
Статистика

Онлайн всего: 12
Гостей: 11
Пользователей: 1
wolkan
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (5)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 9 "Історія народу в пісні" (за Л.Г.Кондратовою)
23.10.2016, 14:02

5 клас. Музичне мистецтво. Урок 9 "Історія народу в пісні" (за Л.Г.Кондратовою)

Тема. Історія народу в пісні.

Мета. Ознайомити учнів з поняттям історичні пісні, думи, надати знання про жанр інтродукції до опери, ознайомити з твор­чістю М. Лисенка. ‘

Розвивати вміння учнів розрізняти характер народних укра­їнських історичних пісень, давати характеристику засобам виразності дум та історичних пісень, розрізняти на слух зву­чання кобзи.

Виховувати інтерес до музичної української класичної музи­ки та любов до народних пісень.

Тип уроку: комбінований, введення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна до-

  • шка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультиме­дійна презентація, портрет М. Лисенка.

Основні поняття для засвоєння: історичні пісні, думи, інтродукція, кобза.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки».
  • М. Лисенко. Інтродукція з опери «Тарас Бульба».
  • • Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть» — розучування.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКУ (он-лайн)

Хід уроку

  1. Вхід під музику М. Лисенка. Організаційний момент. Мотивація до навчання.
  2. Актуалізація опорних знань: бліц-опитування — українська на­родна пісня у моєму житті, народні твори в класичній музиці.
  3. Бесіда про українські народні пісні та думи.

Українська музична культура має багату історію. Національну спадщину української народної музики становлять народні пісенні традиції та обряди, неповторні мелодії народних танців, шедеври інструментальної музики. Найбільшим скарбом є народна пісня, яка за своїм значенням у житті народу, тематикою, сюжетом і музич­ними особливостями поділяється на багато різноманітних жанрів. Своєрідним символом національної історії та культури є думи та історичні пісні.

Думи як окремий жанр беруть початок з XV століття. Джерелом їхнього виникнення стали величальні пісні, що набули поширення ще в XI ст. і прославляли князів, змальовували їхні походи, битви та подвиги. У XVII ст. в тематиці дум почали переважати розповіді про драматичні сторінки з життя народу, відвагу і завзяття у боротьбі з ворогом.

Творцями і виконавцями дум були мандрівні співці — кобзарі, які супроводжували свій спів грою на кобзі (рідше — на бандурі чи лірі).

В історичних піснях, котрі з’явились у XV ст., оспівували реальних історичних осіб або безіменних героїв, розповідали про визвольну боротьбу українського народу з турецько-татарськими поневолювача­ми та польською шляхтою, про стихійні селянські повстання («Пісня про Байду», «Ой Морозе, Морозенку, ти славний козаче...», «За Сибіром сонце сходить» та інші). Сьогодні ці пісні виконують як із музичним супроводом (оркестр або ансамбль), так і без нього (а капела). Дума має таку будову: заспів, власне дума з ліричними відступами і кін­цівка (славослів’я).

Музичний словничок                       ^

Думи — твори української усної творчості, які виконували мандрівні співці-музики: кобзарі, бандуристи, лірники.

Історичні пісні — твори, присвячені історичним подіям або героям української історії.

А капела (a cappella) — виконання пісні без музичного су­проводу, голосом.

Кобза — український струнний щипковий музичний інстру­мент. Кобзарі — українські народні співці, які супроводжували ^ свій спів грою на кобзі або бандурі._________ ^

  1. Музичне сприймання. Українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки»; М. Лисенко. Інтродукція з опери «Тарас Бульба».

І

  1. Аналіз музичного твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
  • Чим особливі українські історичні пісні?
  • Що вас вразило у звучанні чоловічого хору? Яким був його тембр?
  • Як змінилась українська народна пісня в інтродукції М. Ли­сенка? Розкажіть про свої враження.
  • — Чим відрізняється вокальний твір від інструментального? Які інструменти виконували історичну пісню? Пригадайте скарбничку композитора й опишіть засоби виразності цього твору.
  • Який настрій викликала у вас прослухана музика? Розкажіть про це.
  1. Виконання творчого завдання. Розгляньте картину невідомого художника «Козак Мамай», на якій зображено ідеалізований образ козака. Це захисник українського народу, степовик, мандрівник, воїн, мудрець, казкар в одній особі. Його «портрет» можна було побачити в українських оселях поряд з іконами.

Розкажіть про засоби виразності цієї картини. Який музичний інструмент на ній зображено? Якою б музикою ви озвучили цей живописний твір? Опишіть свої враження від картини.

  1. Бесіда про композитора.

Знайомство з творчістю:

Микола Віталійович Лисенко — засновник української класичної музики, композитор, піаніст, диригент, педагог, збирач українського фольклору. Автор опер «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка», творів для оркестру і фортепіано. Зробив багато обробок народної музики для голосу й фортепіано, хору.

«Тарас Бульба» — опера Миколи Лисенка за сюжетом однойменної повісті Миколи Гоголя. У ній розповідається про історичні події в житті України, мужність та героїзм козацтва.

Музичний словничок

Інтродукція — невеликий оркестровий розділ на початку ^ опери, вступ до прологу або першої дії.  

  1. Виконання творчого завдання. У коментарях до уроку:

Образ козаків у літературних творах, казках. Пригадайте твори ус­ної народної творчості та порівняйте з прослуханим музичним твором.

  1. Фізкультхвилинка «Хвилинка відпочинку».

  1. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу

  1. Розучування пісні. Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть».           '

Усвідомлення характеру та змісту пісні. Розучування мелодії пісні. Вивчення особливостей мелодії та ритму пісні. Виконання пісні за фразами та спів з показом рукою руху мелодії.

  1. Виконання творчого завдання.

Автором пісні «Ой на горі та женці жнуть» є відома співачка, виконавиця власних та народних пісень Маруся Чурай. Ця пісня була дуже популярною й зазнала багатьох змін, тому й утворилося декілька її варіантів.

Виконайте пісню з однокласниками, супроводжуючи спів грою на ударних інструментах.

Об’єднайтеся з друзями у дві групи.

  1. ша     група виконує музичний супровід на ударних інструментах.
  2. га       група виконує пісню.

А тепер поміняйтесь ролями і виконайте пісню ще раз.

Ой на горі та женці жнуть,
А попід горою,
Яром-долиною
Козаки йдуть.
Гей, долиною,
Гей, широкою,
Козаки йдуть.

Попереду Дорошенко
Веде своє військо,
Військо запорізьке,
Хорошенько.
Гей, долиною,
Гей, широкою,
Хорошенько.

А позаду Сагайдачний,
Що проміняв жінку
На тютюн та люльку,
Необачний.
Гей, долиною,
Гей, широкою,
Необачний.

  1. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
  • Пригадайте історію виникнення дум та історичних пісень.
  • Охарактеризуйте особливості їх звучання та виконання. Грою на якому музичному інструменті супроводжували свій спів кобзарі?
  • Як називається виконання пісні без інструментального і супроводу?
  • Які музичні твори ми слухали на уроці?
  • Розкажіть, яка пісня отримала «друге» життя в опері. Як називається твір? Хто його автор?
  1. Домашнє завдання. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:     
  • Пригадайте історію виникнення дум та історичних пісень.
  • Охарактеризуйте особливості їх звучання та виконання. Грою на якому музичному інструменті супроводжували свій спів кобзарі?
  • Як називається виконання пісні без інструментального і супроводу?
  • Які музичні твори ми слухали на уроці?
  • Розкажіть, яка пісня отримала «друге» життя в опері. Як називається твір? Хто його автор?

    Послухайте, чи звучать у вашій родині народні пісні. Які? Чи є серед них подібні до історичних пісень?

Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Наша казка про українську пісню»

Мета: вигадувати сюжет невеликої казки, яка розповідає про українську народну пісню.

Очікуваний результат: казка з ілюстраціями.

План створення:

Цей проект пропонуємо виконати в парі з найкращим другом. Пригадайте ваші улюблені українські народні казки. Уявіть себе народними казкарями. Ваша казка розкаже про українську пісню.

У будь-якому графічному редакторі (або навіть у ВОРДі), зробіть обкладинку, запишіть пріз­вища авторів. А далі — найпростіше! Вигадайте казку, запишіть її та додайте власні ілюстрації до неї. Розмістіть створену казку у коментарях до уроку

Підказка: зверніть увагу на стиль розповіді в народних казках. Розпочніть свою оповідь словами: «Жили собі...». У кожній казці є цікавий захоплюючий сюжет. Не забудьте про щасливий кінець розповіді. Хто ж буде головними героями вашої казки?

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 461 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[16.12.2017]
Семінар-практикум «Медіаграмотність та критичне мислення на уроках мистецьких дисциплін» (0)
[16.12.2017]
Опорная школа в Ильиновке открыта официально. (0)
[16.12.2017]
Мистецтво 9 клас (за Л.Масол). Уроки 17-18. Мова і види кіномистецтва Ppt-презентація до уроку (0)
[16.12.2017]
Мистецтво 9 клас (за Л.Масол). Уроки 17-18. Мова і види кіномистецтва (Мультимедійний підручник) (0)
[15.12.2017]
Мистецтво 9 клас. Уроки 16- 17. Перевіряємо свої знання. Ppt-презентація до уроку (0)
[15.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ НА ЗИМОВИХ КАНІКУЛАХ (0)
[15.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 18-22 грудня 2017 р (0)
[14.12.2017]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за грудень 2017 р. у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з п (0)
[14.12.2017]
Інформація щодо проведення заходів на День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (0)
[14.12.2017]
Андріївські вечорниці 2017 (0)
[10.12.2017]
У НАС ШКОЛИ, ЧИ БОЖЕВІЛЬНІ? (І.Лікарчук) (0)
[08.12.2017]
Школьники убедились, что в Константиновском районе «Открытая власть» (0)
[08.12.2017]
ГАРЯЧА НОВИНА!!! І ЗНОВУ - "ГРОМАДИЗАЦІЯ" (0)
[08.12.2017]
У музеї с.Олександро-Калинове з'явиться інтерактивна кімната (0)
[08.12.2017]
Про активне висвітлювання заходів з відзначення 100-річчя з часу проведення першого Курултаю кримськотатарського народу (0)
[08.12.2017]
План заходів у Кіндратівській СШ у зв`язку з 80-ми роковинами Великого терору – масових політичних репресій 1937-1938 років (0)
[08.12.2017]
Про підготовку плану заходів у зв’язку з 80-ми роковинами Великого терору – масових політичних репресій 1937-1938 років (0)
[08.12.2017]
Звіт про проведення тижня правових знань і попередження правопорушень серед неповнолітніх у Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[08.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 11 – 15 грудня 2017 р (0)
[08.12.2017]
14 навчальний тиждень. З 18 по 22 грудня. Переглядаємо урок №14 (0)
[07.12.2017]
Кіндратівські учні відправляться на екскурсію до Харкова безкоштовно (0)
[06.12.2017]
Костянтинівським районом замість чиновників керуватимуть діти (0)
[06.12.2017]
Назначен новый начальник отдела образования Константиновской райгосадминистрации (0)
[06.12.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня Збройних Сил України (0)
[06.12.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ 26-ї річниці Всеукраїнського референдуму на підтвердження Акту проголошення незалежності Україн (0)
[06.12.2017]
Про надання інформації про приблизну кількість учасників заходів,де буде висвітлено відомості про 26-у річницю Всеукраїнського референдуму (0)
[05.12.2017]
Про заходи з відзначення 26-ї річниці Всеукраїнського референдуму на підтвердження Акту проголошення незалежності України (0)
[05.12.2017]
1 грудня 1991 року – Всеукраїнський референдум на підтвердження Акта проголошення незалежності України. (0)
[04.12.2017]
Підготовка до тестування: тести ЗНО онлайн від Освіта.ua (0)
[04.12.2017]
Без ID-картки до навчальних закладів для вступу - зась! (0)
[04.12.2017]
Про підсумки проведення акції «Милосердя» до Міжнародного дня інвалідів в Кіндратівській СШ (0)
[04.12.2017]
Про заходи до Дня волонтера в Кіндратівській СШ (0)
[01.12.2017]
13 навчальний тиждень. З 11 по 15 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[01.12.2017]
Про підсумки проведення Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом у Кіндратівській СШ (0)
[01.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 грудня 2017 року (0)
[29.11.2017]
Поліція вимагає від школ терміново надсилати фото (0)
[29.11.2017]
Про організацію та проведення свята до Дня збройних сил України (0)
[28.11.2017]
Проект НОВА БІЛОКУЗЬМИНІВСЬКА ШКОЛА (0)
[28.11.2017]
Про відзначення у 2017 році Міжнародного дня інвалідів (0)
[28.11.2017]
Про проведення Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz