Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 15.11.2019, 16:06
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [692]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

6 кл. Музичне мистецтво. Урок 10 "Видатні імена в хоровому мистецтві" (за Л.Г.Кондратовою)
24.10.2016, 10:49

6 кл. Музичне мистецтво. Урок 10 "Видатні імена в хоровому мистецтві"

Тема. Видатні імена в хоровому мистецтві.

Мета. Ознайомити з історією розвитку хорового мистецтва в Україні, етапами розвитку хорового виконавства в Україні, ознайомити учнів з різновидами хорових колективів, видатними іменами в хоровому українському мистецтві.

Розвивати вміння учнів уважно слухати хорову музику та на слух відрізняти звучання й типи хорових колективів, голоси виконавців, розвивати вміння висловлювати власні музичні враження від прослуханих хорових творів, розвивати вміння знаходити спільні риси між сольними та хоровими творами.

Виховувати інтерес до слухання хорової музики українських класиків та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрети композиторів хорових творів України: Д. Бортнянського, А. Веделя, М. Березовеького, М. Лисенка, К. Стеценка, М. Леонтовича та С. Людкевича. Основні поняття для засвоєння: різновиди хорових колективів, хорова енциклопедія виконавства, історія розвитку хорового жанру в Україні, видатні хорові колективи.

Презентація ОН-ЛАЙН

Презентація - скачати

Твори, що вивчаються на уроці:

•        Українська народна пісня «Дударик» (обр. М. Леонтовича) у виконанні Національного заслуженого академічного на¬родного хору України імені Г. Вірьовки.

•        «Тихо над річкою» (слова С. Черкасенка, музика П. Батюка) у виконанні Львівської державної хорової капели «Дударик».

•        «Тихо над річкою» (слова С. Черкасенка, музика П. Батюка).

Хід уроку

1.      Вхід під пісню «Тихо над річкою». Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2.      Новий матеріал для засвоєння. Бесіда з учнями про розвиток хорового виконавства в Україні.

Як розвивалося хорове мистецтво в Україні та які видатні імена пов'язані з ним? На українських землях хоровий спів відомий з часів Київської Русі, де хорові колективи існували в монастирях і при княжих дворах. В XI столітті хорового співу навчали в жіночій монастирській школі у Києві. На сході країни хорова музика була тісно пов'язана з церквою. Пісні виконували без супроводу музичних інструментів, тому тривалий час музика для хору залишалася a cappella.

Наприкінці XVI століття в Україні виник новий тип церковного співу — багатоголосний ансамблевий (хоровий) нартесний спів. Хорові колективи були організовані церковними братствами; кращі з них — у Києві, Львові, Луцьку. Особливо відзначався хор Києво-Могилянської академії чисельністю понад 300 осіб.

Основним жанром професійної музики того часу став одночастинний партесний концерт. Кількість голосів варіювалася від простого три-чотириголосся до восьми-дванадцятиголосся. Серед найвидатніших композиторів партесної музики в Україні — Микола Дилецький, Симеон Пекалицький, Іван Домарацький, Герман Левицький. У той час в західноєвропейській музиці подібним до партесного концерту став concerto grosso.

ПРезентація "Хорове мистецтво в Україні" Максим Березовський, Дмитро Бортнянський та Артем Ведель ОН-ЛАЙН

Пізніше, у другій половині XVIII століття з'являється новий жанр духовного хорового циклічного концерту і нові імена композиторів: Максим Березовський, Дмитро Бортнянський та Артем Ведель, які затвердили чотириголосний спів.

(Демонстрація портретів: Д. Бортнянського,

Бортнянський презентація

А. Ведель

М. Березовський

Розвиток світської хорової музики в Україні почався в першій половині XIX століття. Величезним внеском у неї стала творчість Миколи Лисенка — автора хорово-оркестрових кантат та хорових обробок народних пісень.

Після Лисенка визначними творцями хорової музики були: Ми¬кола Леонтович, Кирило Стеценко, Олександр Кошиць, Станіслав Людкевич, Пилип Козицький та ін.

(Демонстрація портретів: М. Лисенка,

К. Стеценко

 

М. Леонтович

С. Людкевич

3. Робота зі схемою.

СТОРІНКИ РОЗВИТКУ ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА В УКРАЇНІ

Період часу

Жанри хорової музики

Кінець XVI століття

Партесний концерт

Друга половина XVIII століття

Духовний циклічний концерт

Перша половина XIX століття

Світська хорова музика (хорово-оркестрові кантати та хорові обробки народних пісень)

                  

З кінця XIX — початку XX століття в Україні розпочато організацію хорових колективів. Найкращі з них виступали за кордоном: Українська республіканська капела та Український національний хор на чолі з О. Кошицем — у Західній Європі й Північній Америці, київський хор «Думка» — у Франції та ін.

У XX столітті при будинках культури повсюдно організовувались любительські хори. Так з'явилися провідні хорові колективи України, відомі й сьогодні: Національна заслужена академічна капела України «Думка», Національний заслужений академічний народний хор Укра¬їни ім. Григорія Вірьовки, Академічний хор ім. Платона Майбороди Національної радіокомпанії України, Муніципальний камерний хор «Київ», Львівська державна хорова капела «Дударик», хор «Трембіта» (Львів), Закарпатський народний хор та багато інших.

4.      Музичне сприймання. Українська народна пісня «Дударик» (обр. М. Леонтовича) у виконанні Національного заслуженого академічного народного хору України імені Г. Вірьовки;

     

«Тихо над річкою» (слова С. Черкасенка, музика П. Батюка) у виконанні Львівської державної хорової капели «Дударик».  

5.      Аналіз музичних творів. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

1.      Розкажіть про ваші враження від прослуханих творів.

2.      До якого жанру належать ці твори?

3.      Порівняйте виконання пісні літературного походження та україн¬ської народної пісні. Що є спільним, а що відмінним у їхньому звучанні?

4.      Охарактеризуйте тембри голосів виконавців кожного твору.

5.      Визначте характер мелодії та опишіть засоби музичної виразності обох творів.

6. Відомості про виконавців романсів.

Національний заслужений академічний народний хор України ім. Г. Вірьовки

Відомий український колектив, заснований 1943 року. Організатором і першим керівником був Григорій Гурійович Вірьовка, ім'я якого колектив носить із 1965 року.

До складу хору увійшли 134 виконавці: 84 хористи, 34 артисти оркестру, 16 артистів балету.

У хорі сформувався спосіб відкритої співочої манери, яка відповідає народній. Пісні на слова Т. Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий», «Думи мої», «Заповіт» давно стали візитною карткою колективу.

У 1965 р. хор очолив Анатолій Авдієвський (пішов з житяя в 2016 р), за якого були створені блискучі програми українських народних пісень (понад 500), а також колядок і щедрівок. У колективі існує творча лабораторія з автентичного виконання народної пісні. Це фольклорна група, яка систематично записує і розшифровує народні пісні, організовує серії самостійних концертів.

Національна заслужена академічна капела України «Думка»

Створена у 1919 році в Києві. Від 1920 і до 1997 року була відома як Державна українська мандрівна капела (від початкових літер і походить назва «Думка»), Цей колектив заклав основи професійного хорового виконавства і став взірцем акапельного співу в Україні.

Капела має славетну історію — в різні часи тут працювали найвидатніші українські хорові диригенти: Н. Городовенко, М. Вериківський, О. Сорока, Пі Муравський, М. Кречко та інші. З 1984 року «Думку» очолює народний артист України, член-кореспондент Академії мистецтв України, голова хорового товариства України ім. М. Леонтовича, професор Євген Савчук.

У репертуарі капели — майже всі світові шедеври для хору з оркестром: «Missa solemnis» та симфонія №9 Л. ван Бетховена, «Реквієм» Дж. Верді, ораторія «Пори року» Й. Гайдна, «Реквієм» А. Шнітке і «Credo» К. ГІендерецького та ряд концертів a cappella.

«Думка» — це високопрофесійний хор, найскладніші сучасні твори вона виконує з дивовижною легкістю.

 

Музичнй словничок

Народний хор — колектив виконавців, який виконує народні пісні в автентичній манері.

Академічний хор — колектив виконавців, який виконує хорові твори в академічній (класичній) манері співу.

Естрадний хор (шоу-хор) — колектив виконавців, який поєднує у своїх виступах хоровий спів і хореографію, інколи в контексті певного сюжету.

7.      Виконання творчого завдання до слухання музики.

Уважно розгляньте ілюстрації. У коментарях до уроку визначте, де зображено народний, де — академічний, а де — естрадний хоровий колектив.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

8.      Відомості про манери виконання.

Особливістю народної манери виконання є специфічний характер співочого звуку, імпровізаційність, варіаційність, наявність підголосків, використання натурального регістрового звучання голосів у хорі. У репертуарі народного хору провідне місце займають здебільшого різноманітні пісенні жанри.

Академічний (або класичний) спів характеризується певною штучністю звуковидобування і поділяється на три основні стилі: кантиленний — наспівний, коли звук ллється плавно, без переривання звучання; декламаційний — наближений до інтонацій мовлення; колоратурний — наближений до кантиленного, але збагачений віртуозними прикрасами, пасажами тощо.

9.      Гра «Музична вікторина».

Послухайте уважно декілька уривків у виконанні хорових колективів. Ваше завдання:

—      вирізнити манеру співу (народна чи академічна);

—      визначити вид хор- (.жіночий, чоловічий, дитячий, мішаний);

—      вид виконання (а капела чи з інструментальним супроводом).

Позмагайтеся з друзями, хто найкраще впорається із завданням.

1 2 3
4 5 6

10.    Фізкультхвилинка «Танцюємо разом».

11.    Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу. 

12.    Виконуємо пісню. «Тихо над річкою» (слова С. Черкасенка, музика П. Батюка).

Спочатку заспівайте пісню в академічній манері хором, а тоді оберіть трьох солістів: кожен з них буде виконувати по куплету, а весь клас — приспів.

 

Тихо над річкою, ніченька темная,
Спить зачарований ліс.
Ніжно шепоче він казку таємную,
Cумно зітха верболіз.

Нічка розсипала зорі сріблистії -
Он вони в річці на дні.
Плачуть берези по той бік кудрявії,
Здалека линуть пісні.

Тихо над річкою, як зайде сонечко,
Тихо, ні вітру, ні хмар.
Ніжно шепочеться житнє колосячко
Там, де широкий наш лан.

Нічка, як матінка, кличе працюючих
Сил набиратись уві сні,
Лиш соловейко й дівчата до півночі
Любі співають пісні.

Що їм приснилось? - Щастя улюблене
В хвилях бурхливих життя,
Личенько дівчини ніжно голублене,
Щирі її почуття!

13.    Виконання творчого завдання до виконання пісні.

Спробуйте заспівати пісню разом зі своїми друзями. Об'єднайтеся у декілька гуртів та придумайте назву для кожного з них. Виконайте по черзі по одному куплету пісні під фонограму.

14.    Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

•        Пригадайте історію становлення хорового співу.

•        Що ви знаєте про розвиток хорового співу в Україні?

•        Дайте визначення манерам хорового співу.

•        Назвіть авторів та виконавців творів, які ми слухали.

•        Чим, на вашу думку, хоровий спів відрізняється від соль¬ного та ансамблевого?

15.    Домашнє завдання.

Чи вміє ваша родина співати хором? Спробуйте разом виконати кілька народних пісень.

Розпочніть роботу над створенням власної міні-енциклопедії хорового виконавства.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

•        Що ви знаєте про розвиток хорового співу в Україні?

•        Дайте визначення манерам хорового співу.

•        Назвіть авторів та виконавців творів, які ми слухали.

•        Чим, на вашу думку, хоровий спів відрізняється від соль¬ного та ансамблевого?

16.    Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Хорова енциклопедія»

Мета: навчитися знаходити та вибирати необхідну інформацію для оформлення електронної міні-енциклопедії.

Очікуваний результат: міні-енциклопедія (електронна на вибір).

План створення:

Цей проект вам допоможуть створити друзі та дорослі. Об'єднайтеся з друзями у три групи:

Перша група «Хорознавці» — відшукайте інформацію в підручнику або музичній енциклопедії про відомі хорові колективи країни, виокремте видатні імена керівників, твори композиторів, історію розвитку колективів. Знайдену інформацію розмістіть у коментарях до уроку

Друга група «Художники» — придумайте оформлення вашої міні-енциклопедії, відшукайте портрети та фотоматеріали виступів колективу. Знайдену інформацію розмістіть у коментарях до уроку

Третя група «Кінорежисери» — за бажанням ця група може збирати кліпи та відеовиступи колективів і записувати їх у форматі WAV. Знайдену інформацію розмістіть у коментарях до уроку

 

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1975 | Загрузок: 0 | Комментарии: 10 | Рейтинг: 5.0/3
Всего комментариев: 10
avatar

Вязовиков Михаил

пасматрел
avatar
9 Олег Белик • 10:33, 16.03.2017
«Видатніімена в хоровому мистецтві»
                                                             урок посмотрен
                                                               Вязовиков Михаил
avatar
8 Организатор • 10:30, 16.03.2017
Михаил Вязовиков
посмотрел урок
avatar
7 Организатор • 10:23, 16.03.2017
Ершов Роман
Співали пісню
"Червона Калина"
Мені сподоболось
avatar
6 Олег Белик • 10:23, 16.03.2017
Рябоконь Кристина посмотрела урок
avatar
5 Олег Белик • 10:22, 16.03.2017
София Шишканова посмотрела урок
avatar
4 Олег Белик • 10:22, 16.03.2017
Лыженко Яков посмотрел урок
avatar
3 Олег Белик • 10:21, 16.03.2017
Чучин Владислав
                                                                       Просмотрел урок
avatar
2 Организатор • 09:54, 16.03.2017
Оксана Гурбець
Переглянула урок
avatar
1 Организатор • 09:49, 16.03.2017
Оксана Гурбець. м.Горлівка
Переглянула урок
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
[22.09.2019]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2019 р. (0)
[21.09.2019]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 23-27 вересня 2019р (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz