Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 22.11.2019, 08:12
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [692]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. УРОК 11 Тема. Співає хор.
17.11.2016, 18:45

6 клас. Музичне мистецтво. УРОК 11 Тема. Співає хор.

Тема. Співає хор.

Мета. Ознайомити з особливостями хорової музики, видами хорів та хоровими партіями, ознайомити учнів з розташуванням голосів в хоровому колективі на сцені, запам'ятати характеристику тембрів голосів, ознайомити учнів з творчістю А. Веделя, С. Рахманінова.

Розвивати вміння учнів уважно слухати хорову музику та надавати характеристику засобам музичної виразності творів та розвивати вміння на слух розпізнавати тембри співочих голосів.

Виховувати інтерес до слухання класичної хорової музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

 Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрети композиторів А. Веделя, С. Рахманінова.

Основні поняття для засвоєння: види хорів, хорова партія, розташування голосів на сцені, характеристика тембрів голосів.

 Твори, що вивчаються на уроці:

•        А. Ведель. «Многії літа». Херувимська пісня №7 у виконанні академічного хору.

•        С. Рахманінов. «Богородице Дева, радуйся» у виконанні академічного хору.

•        «Веселкова пісня» (слова О. Кононенка, музика О. Жилінського).

Хід, уроку

1.      Вхід під пісню «Веселкова пісня».

Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2.      Новий матеріал для засвоєння. Бесіда про види хорів.

Хорова енциклопедія розповість нам не тільки про видатних діячів хорового мистецтва, а й про велике розмаїття й типи хорів. Зайдімо на блог любителів хорового співу. Погляньте — тут ми знайдемо відповіді на декілька питань...

3.      Робота зі схемою.

ВИДИ ХОРІВ

1.      Хорові колективи за складом виконавців:

  • Чоловічий — складається з тенорів (І та II партії) і басів (баритони й баси).
  • Жіночий — складається із сопрано й альтів (поділяються на І та II партії).
  • Дитячий — поділяється на сопрано (дисканти) й альти.
  • Хор хлопчиків та юнаків — хлопчики поділяються на дисканти й альти, юнаки — на тенори та баси.
  • Мішаний — поділяється на сопрано, альти, тенори та баси (можугь бути поділені на баритони та баси).

2.      Хорові колективи за кількістю виконавців:

  • Малий (мінімальна кількість — 12 осіб) — виконує переважно камерні хорові твори, зазвичай малої форми.
  • Середній (25-35 осіб) — виконує складніші твори.
  • Великий (50—60 осіб) — виконує будь-які хорові твори.
  • Хоровий масив (60—120 осіб) — використовується переважно в оперних театрах.
  • Зведений хор (від кількасот осіб) — використовується для виконання урочистих творів.

3.      Хорові колективи за манерою співу:

  • Академічний хор.
  • Народний хор.

4.      Хорові колективи за статусом:

  • Професійний — складається із професійних співаків та веде регулярну концертну діяльність.
  • Аматорський — об'єднує людей, для яких спів у хорі — це хобі (при палацах культури, клубах, організаціях, навчальних закладах).
  • Церковний — бере участь у церковних службах.
  • Навчальний — існує в музичних навчальних закладах (консерваторіях, музичних училищах, інститутах мистецтв тощо).
  • Оперний — бере участь в оперних спектаклях.

Основні хорові партії мають свої назви:

жіночі: сопрано, альти;

чоловічі: тенори й баси.

4. Робота зі схемою.

РОЗТАШУВАННЯ СПІВАКІВ У ХОРІ НА СЦЕНІ

 

Музичний словник

Основні види хорових колективів: за складом – чоловічий, жіночий, дитячий (а також хлопчиків або юнаків), мішаний; за кількістю – малий, середній, великий, зведений; за манерою співу – академічний

Послухаймо музику разом з нашими друзями на фестивалі хорового мистецтва у Києві.

5.      Музичне сприймання. А. Ведель. «Многії літа».

Херувимська пісня №7 у виконанні академічного хору;

С. Рахманінов. Хор «Богородице Дева, радуйся» у виконанні академічного хору.

6.      Аналіз музичних творів. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

1.      Розкажіть про особливості виконання прослуханих творів.

2.      Спробуйте визначити види хорових колективів за складом виконавців.

3.      У якій манері виконується кожен твір?

4.      Охарактеризуйте засоби виразності цих творів (темп, лад, динаміку, регістр).

5.      Чи можна «побачити» музичний образ, який створили композитор і виконавці?

6.      Спробуйте порівняти ці твори: що в них спільного та відмінного.

7.      Відомості про авторів хорових творів.

Артем Лук'янович ВЕДЕЛЬ (1767-1808)

Український композитор, диригент, співак, скрипаль. Його твори тривалий час були заборонені й поширювалися в рукописах, проте їх знали й виконували, незважаючи на заборону. На сьогодні відомо близько 80 музичних творів, серед них 31 хоровий концерт, шість тріо (зокрема «Покаянія отверзи ми двери»), дві літургії Іоанна Златоустого, Всеношна та один світський кант. Більшість концертів Веделя написані на слова псалмів, зазвичай благального, скорботного характеру, в яких розповідається про тяжку долю людини, котрій допікають злі сили. Композитор дотримувався традицій партесного співу. Концерти багаточастинні (зазвичай складаються з трьох чи чотирьох частин), мають спільну тематику. Мелодика Веделя виразна, охоплює значний діапазон і тісно пов'язана зі словом, а зв'язки з давньоукраїнською монодією та українським фольклором надають їй наспівного характеру.

Сергій Васильович РАХМАНІНОВ (1873-1943)

Російський композитор, піаніст і диригент. У його доробку є багато вокальних та хорових творів: понад 80 романсів, вокально-симфонічні поеми «Дзвони», «Весна» та інші. Особливої уваги заслуговують хорові духовні композиції композитора: шестиголосний мотег – «Deus meus», духовний концерт «В молитвах неусыпающую  Богородицу» (1893 р.), «Літургія св. Іоанна Златоуста» та відомий твір духовної музики «Всенощное бдение» (1915 р.) та інші.

Творчий шлях Сергія Рахманінова неодноразово перетинався з культурно-мистецьким життям Києва та інших міст України. Наприклад, у 1893 році, перебуваючи в Україні, композитор диригував своєю першою оперою — «Алеко». Композитора дуже зацікавила поезія Т. Шевченка, на вірші якого він згодом написав романси (у вільному перекладі російського поета Олексія Плещеева) — «Дума» і «Полюбила я на печаль свою» та інші.

Твори С. Рахманінова, які втілюють в оригінальній формі церковний спів російської православної церви, написані для мішаного хору і виконуються без музичного супроводу.

8.      Виконання творчого завдання.

Уважно роздивіться ілюстрацію, що зображає православний храм.

У чому, на вашу думку, особливості його архітектурної будови? Чи є спільні риси між музикою С. Рахманінова та архітектурними особливостями споруди? Доведіть свою думку у коментарях до уроку.

Розгляньте уважно давню ікону, па якій зображено Пресвяту Богородицю.

Цей лик Богородиці (Діви Марії, Матері Божої, Марії) ми бачимо на багатьох іконах. Володимирська ікона Божої Матері, знана теж як Вишгородська — відома чудодійна православна ікона. Зараз вона знаходиться у Третьяковській галереї у Москві. За народними переказами, ікона була подарована Києву від Константинополя. Київський князь Юрій Долгорукий помістив її у Вишгороді, спорудивши для цього спеціальний храм.

Яким із музичних творів, що звучали на уроці, можна «озвучити» ікону?

(Споглядання ікони «Володимирська ікона Божої Матері» — найшанованішого зображення Богоматері на Русі. Візантія. XII ст.).

 

 

 

9.      Фізкультхвилинка «Відпочиваємо разом».

10.    Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху  та голосу

11.    Розучування пісні. «Веселкова пісня» (слова О. Кононенка, музика О. Жилінського).

Знайомство з піснею та її змістом,

розучування мелодії першого куплету та приспіву. Виконання першого куплету, приспіву під акомпанемент інструмента.

 

Про калину пісня лине, до неба злітає.
Гей, родино, Україна веселкою грає.
Синє небо обіймає золоті роздоли.
Нас чекає, зустрічає веселкова доля.

Приспів:
Хай у кожному серці, наче сонячна мрія,
Заспіває веселка на добро і надію!

Понад світом-дивоцвітом веселка іскриться.
Будем дбати, шанувати прадавні криниці,
Ярославові поради, кобзареве слово,
Честь козацької громади, солов'їну мову.

Приспів.

12.    Виконання творчого завдання до виконання пісні.

Мелодія пісні має не тільки танцювальний характер, а й певні особливості руху мелодії та ритму. Оберіть музичний інструмент та створіть з друзями ритмічний супровід до пісні.

Перша група буде створювати однаковий ритм (остинато) за допомогою ніг та рук. Дві перші ноти вистукуйте ногами П, одну ноту плескайте у долоні І. Вийде ось так: П І

13.    Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • Який настрій викликала у вас музика, що звучала на хоровому фестивалі?
  • 3 якими різновидами хорів ми ознайомилися? Що вам запам'яталося?
  • Які музичні твори виконували видатні хорові колективи?
  • В чому особливість звучання церковного хору?
  • Які хорові голоси бувають у хорі?
  • Чий образ ми бачили на іконі та почули в музиці? Розкажіть.
  • Який хоровий твір вам запам'ятався найбільше? Чому?

14.    Домашнє завдання. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

Послухайте хорові композиції. Хто їх виконує? Пригадайте прізвища композиторів, які писали хорові твори.

Створіть сценарій шкільного свята хорової творчості.

15.    Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Звучить хор»

Мета: навчитися організовувати опитування учнів класу та писати сценарії шкільного конкурсу на найкращого знавця хорової пісні.

Очікуваний результат: шкільний конкурс «Звучить хор».

План створення:

Проект колективний. Об'єднайтеся з друзями у три групи.

Перша група «Журналісти» — проведіть бліц-опитування класу з метою визначення улюблених хорових пісень. Підготуйте статгю, дані опитування оформте в діаграми. розмістіть свої матеріали-надбання у коментарях до уроку

Друга група «Сценаристи» — придумайте сценарій шкільного конкурсу на найкращого знавця хорової пісні, долучіть дані першої групи до свого сценарію. Підготуйте ведучих конкурсу. розмістіть свої матеріали-надбання у коментарях до уроку

Третя група «Музиканти» — знайдіть інформацію про улюблені пісні класу, підготуйте фонограми цих пісень та запитання до конкурсу знавців. розмістіть свої матеріали-надбання у коментарях до уроку

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1392 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 2
avatar
насмотрелсля стало плохо
avatar
Вязовиков Михаил посматрел
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[17.11.2019]
12 навчальний тиждень. З 25  по 29 листопада. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №12 (0)
[17.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 18 – 22 листопада 2019 р (0)
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz