Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 18.11.2019, 14:03
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [692]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 19. ВЕСНЯНА КАЗКА
10.01.2014, 15:39

Урок 19. ВЕСНЯНА КАЗКА
Вступ. Бесіда про оперу
З теми нашого уроку можна здогадатися, що ми знову розповідатимемо казки. Сьогодні в нас особлива казка – оперна. Минулого року ми з'ясували, як народжується опера з літературного сюжету, яке значення має лібрето у процесі її створення, а також прослухали фрагменти з прекрасних опер Вольфганга Амадея Моцарта та Миколи Лисенка.
Серед російських композиторів ніхто так не любив, не відчував природу і не вмів так виразно відобразити в музиці її красу, як Микола Римський-Корсаков. Він створив багато опер. Сьогодні ми познайомимося з його творчістю.

Відомості про М. Римського-Корсакова

Видатний російський композитор, педагог і диригент. „Казкова” творчість композитора настільки яскрава і різнобарвна, що його називають найбільшим казкарем серед музикантів. Це тому, що казка чарувала Римського-Корсакова все життя. Він зростав у невеликому російському містечку Тихвині — серед прекрасної природи, народних мелодій і старовинних обрядів. Мама майбутнього композитора чудово виконувала народні пісні, які залишилися в його пам'яті назавжди. Разом із музикою рідного краю хлопчик надихався казками, легендами, билинами, які через багато років знайшли відгук у його музиці.

Сюжет казки „Снігуронька”

Один із найчарівніших творів Миколи Римського-Корсакова (опера „Снігуронька”) створений у 1881 р. за п'єсою видатного російського драматурга Олександра Островського.
Римський-Корсаков написав оперу дуже швидко — лише за одне літо. У ній переплелися фантастичні істоти і реальні люди, правда і вигадка.
Головний персонаж опери — Снігуронька, дочка Весни та Діда Мороза, — прекрасне фантастичне створіння, дитя природи. Починається дія опери на Стрітення сценою зустрічі Зими (Діда Мороза), Весни та Снігуроньки. А в кінці сюжету Весна поступається місцем жаркому Літу, і разом з матір'ю-Весною зникає Снігуронька, розтає від гарячого почуття любові.
Снігуронька 15 років живе в лісі. Під час народного гуляння її помітили веселі берендеї. Так дівчина оселилася у старих Бобиля й Бобилихи.
Живе Снігуронька у слобідці, пастух Лель співає їй пісень, подружка Купава звіряє свої почуття... але сумно лісовій красуні, адже вона позбавлена одного з найкращих людських почуттів, – кохання.
А тут ще Мізгир, наречений Купави, побачивши Снігуроньку, закохався, вражений її красою, але Снігуроньці до вподоби чарівні пісні пастушка Леля...
Ображена Купава йде до царя розказати про своє горе. Мудрого Берендея вражає краса Снігуроньки: «Повна, повна чудес могутняя природа...». Цар хоче, щоб дівчина покохала – тоді змилостивиться Ярило-сонце і в усій країні запанує злагода.
Снігуронька звертається до прекрасної, могутньої матері-Весни з проханням подарувати їй любов. І та допомагає своїй дочці: разом із чарівним вінком до Снігуроньки приходить щастя взаємного кохання, але відтепер дівчині слід берегтися сонця, бо її палке серце не зможе витримати його гарячих променів.
Щасливий Мізгир не розуміє, чого боїться Снігуронька. Він веде її на свято, до людей, до сонця. І ніжна, тендітна дівчина, освідчившись у коханні, тане під яскравими сонячними променями. Але гине вона щасливою: «Люблю і тану...».
Люди вражені таким небаченим дивом. Лише мудрий цар Берендей зберігає спокій: нарешті у країні буде злагода і запанує життєдайне Ярило-сонце. На честь могутнього світила звучить останній хор опери — величний, урочистий гімн:
Світло й сила, бог Ярило,
красне сонце наше,
немає в світі краше!
Ось така чарівна, мудра казка з сумним, але життєстверджуючим фіналом.

Відомості про арію Снігуроньки з опери „Снігуронька”
ТРЕЙЛЕР ОПЕРИ (ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ)


Арія – це сольний вокальний номер з опери, кантати тощо, який втілює думки, почуття і характер дійової особи.
На початку опери Снігуронька — прекрасна, але холодна дочка лісу, позбавлена людського тепла, розповідає про своє бажання жити серед людей. Що ж вабить її до них і спонукає покинути свою лісову домівку? Людські пісні. У них вона відчула радість і хвилювання недоступних їй почуттів. Партію Снігуроньки в опері виконує найвищий жіночий голос — колоратурне сопрано; воно відрізняється особливою рухливістю та легкістю звучання.
Послухаймо арію Снігуроньки з опери Миколи Римського-Корсакова „Снігуронька”.

Слухання. Арія Снігуроньки з опери М. Римського-Корсакова „Снігуронька”


Аналіз прослуханого твору
Який характер прослуханого фрагмента?
В якому темпі звучить арія?
Який настрій у Снігуроньки?

Сцена танення Снігуроньки з опери М. Римського-Корсакова „Снігуронька”
Доля Снігуроньки тісно пов'язана з природою. Живучи серед людей, вона полюбила їх і їхні прекрасні пісні, пізнала почуття ніжного кохання. Але життя не зупинити: зима поступається весні, а за весною приходить літо. Кожна пора року приносить людям свої радощі та турботи, однак жарке літо не для Снігуроньки, дочки Діда Мороза і Весни. Вона тане від палючих променів літнього сонця та від гарячого почуття кохання, яке подарувала їй матінка-Весна.
Музика сцени танення Снігуроньки вражає красою і натхненністю. Снігуронька прощається з життям, із людьми, з коханим, але прощання її світле і сповнене захоплення життям.
Ніжно звучить арфа в кінці Сцени танення, наче дзюркотить весняний струмочок, на який перетворилася Снігуронька...

Слухання. Сцена танення Снігуроньки з опери М. Римського-Корсакова „Снігуронька”


Аналіз прослуханого твору
Який характер прослуханого фрагмента?
Що ви уявляли під час слухання музики?

ДИНАМІЧНА ПАУЗА
Фізкультхвилинка для очей


Фізкультхвилинка для тіла:


Бесіда про жарти в музиці
На попередньому уроці ми з’ясували, що композитори, яких ми звикли вважати серйозними, полюбляли писати жартівливі музику. Та найбільше жартів серед народних пісень.
Пригадайте, які жартівливі пісні ви знаєте.
Доречною на нашому казково весняному уроці буде пісня „Од Києва до Лубен” з її легким і жвавим характером.

Демонстрація української народної пісні „Од Києва до Лубен”


Розучування пісні „Од Києва до Лубен”

Караоке. Пісня „Од Києва до Лубен”

1. Од Києва до Лубен
насіяла конопель.
Приспів:
Дам лиха закаблукам,
закаблукам лиха дам,
достанеться й передам.
2. Од Ніжина до Прилуки -
та побила закаблуки.
Приспів.
3. Од Полтави до Хорола –
черевички попорола.
Приспів.
4. А мій батько — чоботар,
черевички полатав.
Приспів.
5. Запряжу я козу в віз
та поїду по рогіз.
Приспів.
6. Запряжу я півня в сани
та поїду до Оксани.
Приспів.
7. Запряжу я барана –
куди люди, туди й я.
Приспів.

Підсумки уроку
В опері „Снігуронька” засобами музики Микола Римський-Корсаков зобразив царство природи, звуки лісу, пташиний спів, таємниче шелестіння дерев. У цій звуконаслідувальній музиці можна почути голос зозулі, стукіт дятла та щебетання птахів. Зміни яскравих гармоній, ніжні звучання дерев'яних інструментів, виразна сила регістрів і тембрів — такими музичними засобами виразності Римський-Корсаков змальовує картину співів і танців. Музика опери сповнена любові до людей і природи, віри в перемогу світла та добра.

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ:
ФРагменти опери "Снігуронька" (в одному файлі) - скорочений варіант опери для перегляду


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
У коментарях до уроку дайте відповідь на питання:
1. Якими засобами музики Микола Римський-Корсаков зобразив царство природи в опері "Снігуронька"?
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2021 | Загрузок: 0 | Комментарии: 10 | Рейтинг: 5.0/4
Всего комментариев: 4
avatar
4 Добродомов Андрей • 23:10, 19.03.2014
Добродомов Андрей
http://dobrodomov.ucoz.ru/load/urok_19_vesnjana_kazka/1-1-0-8
avatar
2 Тесленко Виктория • 16:35, 03.02.2014
1.В опере „Снегурочка” средствами музыки Николай Римский-Корсаков изобразил царство природы.В этой музыке можно услышать голос кукушки,стук дятла.Музыка оперы полна любви к людям и природе, веры в победу света и добра.
avatar
3 wolkan • 19:28, 03.02.2014
УЧИТЕЛЬ: Відповідь зарахована!
РЕКОМЕНДАЦІЇ: Переходьте до наступного уроку! Успіхів!
avatar
1 Скобляков Костя • 20:16, 28.01.2014
В опере „Снегурочка” средствами музыки Николай Римский-Корсаков изобразил царство природы, звуки леса, пение птиц, таинственный шелест деревьев. В этой звуконаслідувальній музыке можно услышать голос кукушки, стук дятла и щебетание птиц. Изменения ярких гармоний, нежные звучание деревянных инструментов, выразительная сила регистров и тембров - такими музыкальными средствами выразительности Римский-Корсаков рисует картину пения и танцев. Музыка оперы полна любви к людям и природе, веры в победу света и добра.
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[17.11.2019]
12 навчальний тиждень. З 25  по 29 листопада. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №12 (0)
[17.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 18 – 22 листопада 2019 р (0)
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz