Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 15.11.2019, 15:45
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [692]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 20. ПІСНІ НА ЧЕСТЬ ВЕСНИ
15.01.2014, 17:35
Урок 20. ПІСНІ НА ЧЕСТЬ ВЕСНИ
Вступ
Сьогодні ми розглядатимемо веснянки – пісні на честь приходу весни, а вони з давніх-давен супроводжувались саме танцями.
Веснянка – це хорова народнообрядова пісня, пов'язана з приходом весни і наближенням польових робіт, в якій оспівується пробудження природи, надії на врожай і кохання.

Розповідь про веснянки
Веснянки поширені в Україні, Росії та Білорусі. У західних областях України їх називають також гаївками.

У жодного народу немає такого поетичного і багатого обряду, пов'язаного з весною, як у нас. У кожному регіоні були свої весняні хороводи.
У селах після святкового богослужіння діти та молодь починали водити веснянки. Робили це здебільшого біля церкви, в центрі села або ж на вигоні (пасовищі). На такі гуляння збиралися всі жителі села.
Водили хороводи переважно дівчата. Танці, як правило, були повільними і супроводжувалися пісенними наспівами. У деяких іграх брали участь і хлопці. Розпочинали та закінчували хороводи найпопулярнішим «Кривим танцем». Дівчата бралися за руки і повільно ходили ламаним колом із відповідними рухами.
Досить популярним танцем була й «Подоляночка». Старші дівчата робили велике коло, всередині – ще одне, але трохи менше. Посеред кола з'являлася молодша дівчинка, прикрашена квітами та молодими вербовими гілочками, і одразу присідала. Два кола починали рухатися в протилежні боки. Дівчата, котрі водили перше коло, заспівували:

Десь тут була подоляночка,
десь тут була молодесенька,
тут вона стала –
до землі припала.
Дівчата з меншого кола заводили своєї:
Ой устань, устань, подоляночко,
протри очки, як ті скляночки,
та берися в бочки
і скачи у скочки!
Подоляночка підводилась і починала танцювати під супровід веснянок.


Демонстрація пісні В. Філіпенка „Веснянка”


Розучування пісні „Веснянка”

Караоке. Пісня „Веснянка”
1. Прийди, прийди, весно красна,
чепури наш рідний край,
засвіти нам, сонце ясне,
з нами в гурті погуляй.
Там, та-ба-да-ба...
Приспів:
Принеси, весно, нам
рясні дощі, рясні дощі.
Принеси, весно, нам
радощі, радощі.
Хай всюди пісня луна,
пісня луна, пісня луна,
хай нам зустрінеться
дівчинонька гарна.
2. Прийди, весно, в наші села,
принеси нам дивних див —
очі синії веселок
з хуртовинами садів.
Там, та-ба-да-ба...
Приспів.
3. Прийди, прийди, весно красна,
чепури наш рідний край,
засвіти нам, сонце ясне,
з нами в гурті погуляй.
Там, та-ба-да-ба...
Приспів.

ДИНАМІЧНА ЧАСТИНА
Для очей:


Для тіла:


Відомості про М. Вериківського
До композиторів, творчість яких ґрунтується на мелодиці народних пісень, належить Михайло Вериківський — український композитор, диригент, педагог, заслужений діяч мистецтв України..
Михайло Вериківський народився в Кременці на Тернопільщині. Закінчив Київську консерваторію, брав участь у роботі Музичного товариства ім. Миколи Леонтовича, працював диригентом Київського та Харківського оперних театрів.
Одночасно з творчою та виконавською роботою Вериківський очолював кафедру диригування Київської консерваторії ім. Петра Чайковського.

Відомості про симфонічну сюїту М. Вериківського „Веснянки”
Симфонічна сюїта «Веснянки» розкриває тему єдності людини з природою. Вона побудована на основі найдавніших обрядових пісень і нагадує замальовки народних звичаїв. Сюїта створена у вигляді обробок народних наспівів.
Мелодія пісні «Із-за гори чорна хмара» у виконанні дерев'яних духових інструментів похмуро та суворо зустрічає нас у першій частині («Заспіві»).
Друга частина – «Молода» –збудована на мелодії веснянки «Царівно, ми – твої гості». Вона підбадьорює своїм граціозним та ритмічно примхливим характером. Синкопи надають ритмові гостроти, а звучання бубна підкреслює пружність танцювальної теми.
У третій частині струнні інструменти наспівно та витончено ведуть мелодію ніжної «Ягілочки». В основі четвертої частини, де панують струнні та дерев'яні духові інструменти, – повільний старовинний наспів «Весно-веснице».
Завершує сюїту легка танцювальна мелодія веснянки «Зелений шум».
За допомогою варіаційного розвитку народних мелодій, звукових контрастів і барвистої інструментовки композитор створив яскраву картину весняного обряду – закликання та зустрічі весни.

Слухання. Симфонічна сюїта М. Вериківського „Веснянки”
«Веснянки»: І ч. „Заспів”.
«Веснянки»: ІІ ч. „Молода”.
«Веснянки»: ІІІ ч. „Ягілочка”.
«Веснянки»: ІV ч. „Весно-веснице”.
«Веснянки»: V ч. „Зелений шум”.

Аналіз прослуханого твору
Який характер кожної частини сюїти?
Яким художнім задумом об’єднані частини сюїти?
Ви згідні, що твір побудований на контрасті настроїв, почуттів і музичних образів?
Що виникло у вашій уяві під час слухання сюїти М. Вериківського?

Вериківський М. "Дивувалась зима", "Гримить" у виконанні вокального ансаблю "Cantus Placidus" мистецького факультету КОГПІ ім. Тараса Шевченка у складі Сергія Дедю, Алли Афанасенко, Ірини Харамбури, Василя Сабрана, Алли Савчук, Стефанії Шимко, Володимира Іванюка.


Підсумки уроку
Сьогодні ми розглядали пісні на честь приходу весни.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
1 Який характер кожної частини сюїти М. Вериківського?
2 Яким художнім задумом об’єднані частини сюїти М. Вериківського?
3 Ви згідні, що твір побудований на контрасті настроїв, почуттів і музичних образів?
4 Що виникло у вашій уяві під час слухання сюїти М. Вериківського?
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2469 | Загрузок: 0 | Комментарии: 6 | Рейтинг: 5.0/3
Всего комментариев: 1
avatar
1 Добродомов Андрей • 00:22, 20.03.2014
Добродомов Андрей
http://dobrodomov.ucoz.ru/load/urok_20_pisni_na_chest_vesni/1-1-0-9
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
[22.09.2019]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2019 р. (0)
[21.09.2019]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 23-27 вересня 2019р (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz