МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Вторник, 17.10.2017, 02:17
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [647]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 53
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 21. ДОЛЯ ГЕНІЯ (В.А.Моцарт)
25.01.2014, 14:04

Урок 21. ДОЛЯ ГЕНІЯ
Вступ. Справжній геній
Пригадаймо австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта. Ми вже не раз слухали його музику. Наприклад, фрагмент з опери „Чарівна флейта”.

Життєвий шлях геніального австрійського композитора XVIII століття дивовижний і незвичайний. Моцарт не дожив до 36 років. Яскраве і щедре обдарування, постійні творчі пошуки та звершення дали підставу називати його справжнім генієм.
Незважаючи на постійні концертні виступи, що розпочалися з 6-річного віку, та напружені пошуки заробітку в останні роки життя, Моцарт створив велику кількість творів у всіх існуючих на той час музичних жанрах і формах.

Відомості про В. А. Моцарта

Вольфганг Амадей Моцарт народився у старовинному австрійському місті Зальцбург в родині талановитого музиканта, композитора і педагога Леопольда Моцарта. У три роки хлопчик уже виявляв неабияку цікавість до музики, а в чотири — створив концерт для клавесина. Його природні музичні здібності та пам'ять були вражаючими. Моцарта часто вмовляли припинити музикування, щоб запобігти перевтомі.
У шестирічному віці він разом із батьком і сестрою вже виступав із концертами в різних містах Європи, вражаючи слухачів майстерністю свого виконавства та імпровізації.
У ті далекі часи кожен музикант, щоб заробляти собі на життя, повинен був служити при дворі якогось вельможі або в церкві і, крім «музичних» обов'язків, він мав ще й інші, як звичайний слуга. На відміну від свого батька, який усе життя прослужив при дворі архієпископа Зальцбурзького, Вольфганг не захотів змиритися з принизливим становищем слуги і залишив службу.
Після цього Моцарт мав утримувати себе, покладаючись лише на свій талант. Протягом життя він написав багато творів на замовлення, з метою заробітку. Чимало композиторів в усі часи писали на замовлення, та ніхто й ніколи не робив це так легко, невимушено й талановито, як Моцарт.

Відомості про „Маленьку нічну серенаду” В. А. Моцарта
Одним із найпопулярніших творів геніального австрійського композитора Вольфганга Амадея Моцарта була сюїта для струнного оркестру, відома під назвою „Маленька нічна серенада”. Вона написана в 1787 році, у Відні, де молодий композитор заробляв гроші на життя для своєї родини, створюючи музику на замовлення. Але цей світлий, витончений, граціозний і безмежно мелодійний твір Моцарт написав за покликом душі і вклав у нього найщиріші почуття.
Серенада – це музичний твір, який виконують перед чиїмось помешканням на знак поклоніння чи любові.
Сюїта схожа на прекрасну мініатюрну симфонію. Чотири частини твору – «Алегро», «Романс», «Менует» і «Рондо» – сповнені світлом, ніжністю і м'яким гумором.
Рондо – це музична форма, яка складається з кількаразового чергування головної теми (рефрену) з побічними, де початком і кінцем завжди є саме головна тема. Термін походить від італійського слова „коло”.
Послухаймо Рондо з «Маленької нічної серенади».

Слухання. В. А. Моцарт. Рондо з „Маленької нічної серенади”

Аналіз прослуханого твору
Який характер твору?
Яке враження справила на вас музика?
Поміркуйте, які почуття композитора „зазвучали” в цьому творі

Відомості про „Реквієм” В. А. Моцарта

Якось Моцарта перестрів незнайомець. Високий худорлявий чоловік подивився суворим поглядом і спитав:
- Ви пан Моцарт? – суворість незнайомця наганяла страх.
- Так. А що вам потрібно?
- Не могли б ви написати реквієм?
- Для кого?
- Ім'я має залишитися невідомим. Це меса за померлим.
Вигляд у незнайомця став зовсім зловісним.
– Заупокійна меса.
Вольфганга мов снігом сипнуло за шкіру. Він раптом уявив власну смерть і подумав, що незнайомець з'явився попередити про ЇЇ наближення:
- Реквієм має створюватися в повній таємниці...
Незнайомець пішов, а Моцарт ще довго розмірковував про цю зустріч. Чим більше він думав про таємничого незнайомця, згадував його похмурий голос, моторошний погляд, тим імовірнішим здавалося, що ця зловісна постать — провісник смерті...
Замовлення це пригнічувало його і сповнювало забобонним страхом. Вольфганг відчував себе втягнутим у боротьбу між світлом і темрявою. Іноді здавалося, що він створює реквієм для самого себе...
Вслухаймося у звучання трагічної та невимовно прекрасної мелодії сьомої частини «Реквієму» — «Lacrimosa» — у супроводі коротких (лише з двох звуків) інтонацій оркестру, що схожі на плач чи стогін. «Цей день буде днем сліз» — такі перші слова цієї частини. Величне і зворушливе звучання Реквієму несе в собі глибоке почуття любові композитора до людей. Цей геніальний твір давно став одним із всесвітньовідомих концертних творів.
Створення Реквієму забрало в Моцарта останні сили. Залишений усіма, він був похований у спільній могилі для бідних...
Реквієм — це траурний твір, присвячений пам'яті померлих.
У XVIІ-XVIII століттях церковний реквієм перетворився на великий багаточастинний твір для солістів, хору та оркестру.

Слухання. „Лякрімоза” з „Реквієму” В. А. Моцарта

Аналіз прослуханого твору
Який характер твору?
Які почуття передає і викликає ця музика?
Що вас найбільше вразило у звучанні „Лякрімоза” з „Реквієму” В. А. Моцарта?
Поміркуйте, в чому полягає сила цієї музики

ДИНАМІЧНА ЧАСТИНА
Для очей:


Для тіла:


Робота над піснею В. Філіпенка „Веснянка”
Ми ще не раз матимемо змогу слухати музику Вольфганга Амадея Моцарта. Її можна порівняти з весною – вона така ж світла й життєстверджуюча.
На попередньому уроці ми вивчили пісню про весну.
Пригадайте, як вона називається.
Пісня Віталія Філіпенка, яку ми вивчали на попередньому уроці, називається „Веснянка”.
Виконайте пісню у стриманому темпі, не дуже голосно, проте грайливо і радісно.
Стежте за диханням і динамікою.

Караоке. Пісня „Веснянка”
1. Прийди, прийди, весно красна,
чепури наш рідний край,
засвіти нам, сонце ясне,
з нами в гурті погуляй.
Там, та-ба-да-ба...
Приспів:
Принеси, весно, нам
рясні дощі, рясні дощі.
Принеси, весно, нам
радощі, радощі.
Хай всюди пісня луна,
пісня луна, пісня луна,
хай нам зустрінеться
дівчинонька гарна.
2. Прийди, весно, в наші села,
принеси нам дивних див —
очі синії веселок
з хуртовинами садів.
Там, та-ба-да-ба...
Приспів.
3. Прийди, прийди, весно красна,
чепури наш рідний край,
засвіти нам, сонце ясне,
з нами в гурті погуляй.
Там, та-ба-да-ба...
Приспів.


Підсумки уроку
Талант Моцарта та загадкові обставини останніх днів його життя привернули увагу митців із різних галузей мистецтва: Олександр Пушкін написав маленьку трагедію «Моцарт і Сальєрі», що лягла в основу лібрето однойменної опери Миколи Римського-Корсакова.
П'єса австрійського драматурга Пітера Шефера «Амадей» стала основою сценарію кінофільму режисера Мілоша Формана з такою ж назвою.
Американський письменник Девід Вейс написав про Моцарта два цікавих романи — «Піднесене і земне» та «Убивство Моцарта».
Усі, хто досліджував життя і творчість Вольфганга Амадея Моцарта, намагалися розкрити глибину і красу його музики, розповісти про його геніальне обдарування, про його яскраве, цікаве, проте сповнене важкою працею і прикрощами життя.
У своїй книзі «Музика та її представники» російський композитор Антон Рубінштейн написав: «Вічне сонячне світло в музиці, ім'я твоє — „Моцарт”.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
У коментарях до уроку дайте відповідь на питання:
1 "У чому, на вашу думку, полягає сила музики В.Моцарта?"
2 Яке враження справила на вас музика?
3 Що вас найбільше вразило у звучанні „Лякрімоза” з „Реквієму” В. А. Моцарта?
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1809 | Загрузок: 0 | Комментарии: 6 | Рейтинг: 5.0/3
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Дня партизанської слави в закладах освіти Костянтинівського району 22.09.2017 року (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Міжнародного Дня миру в закладах освіти Костянтинівського району 21.09.2017 року (0)
[15.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Урок 5-6.Пам’ятки мистецтва північного Причорномор’я і Скіфії (Ppt-презентація) (1)
[15.09.2017]
Про проведення шкільного етапу районної виставки-конкурсу фруктово-овочевих композицій «ЩЕДРА ЗЕМЛЯ» (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz