Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 22.11.2019, 08:08
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [692]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас.Музичне мистецтво.Урок 28. ПЕРЛИНА ВОКАЛЬНОЇ МУЗИКИ
26.03.2013, 15:18

Урок 28. ПЕРЛИНА ВОКАЛЬНОЇ МУЗИКИ
Використані відеоматеріали отримані з відкритих Інтернет-джерел.
Вступ
Минулого року ми розмірковували про роль літератури у вокальній музиці, слухали пісні, романси, вокаліз. Однак вокальна музика – це, насамперед, пісня.
Виконайте пісню Геннадія Гладкова „Тихий марш”, яку ми вивчили на попередньому уроці.
Слідкуйте за диханням і дикцією. Виконуйте її граціозно, весело, в темпі маршу.

Робота над піснею Г. Гладкова „Тихий марш”

Караоке. Пісня „Тихий марш”
1. Коли відкриєш книжку,
то зір побачить твій,
що все навдивовижку
тобі цікаве в ній.
Зайдеш в ліси і в гори,
і натякнуть слова,
що тут розгадка поряд –
за крок, а чи за два!
– Ау!
– Ау!
– Ну що?
– Атак – ніщо.
Розгадка десь тут поряд –
за крок, а чи за два!
2. То яром, то болотом,
а то – крізь вітролом –
одне здолав обходом,
а інше – напролом,
і ось поставив крапку,
сурма відбій дала...
А крапка усміхнулась
і в кому перейшла!
– Ау!
– Ау!
– Ну як?
– Та от ніяк.
А крапка усміхнулась
і в кому перейшла!
3. Товстий цей том закрийте,
як не дійшли мети:
у цьому лабіринті
дороги не знайти.
Не вийшло, так не вийшло,
не будем час втрачать...
Тихше... тихше...
дайте дочитать.
Будь ласка, ну – тихіше...
дайте дочитать.
Будь ласка, ну – тихіше...
дайте дочитать.

Відомості про М. І. Глінку

Михайло Іванович Глінка – видатний російський композитор XIX століття, засновник російської класичної музики — оперної та симфонічної, автор прекрасних пісень, романсів та інструментальних творів.
Джерелом музики Михайла Глінки є народна російська пісенність. Найяскравішим спогадом дитинства композитора були казки його няні та народні пісні, інтонації яких згодом втілилися у творах композитора. Він грав на різних інструментах у складі домашнього оркестру його дядька, і особливо захоплювався народними піснями у виконанні оркестру.
Під час навчання у Благородному пансіоні при Головному педагогічному інституті Михайло Глінка познайомився з Олександром Пушкіним. Його вірші справили на Глінку незабутнє враження і згодом посіли значне місце у вокальній музиці композитора.
Романс Михайла Глінки „Я мить чудову пам'ятаю” на вірші Олександра Пушкіна — перлина російської вокальної лірики.

Історія створення романсу М. Глінки „Я мить чудову пам’ятаю”
У 1825 році Олександр Пушкін, захоплений красою Анни Керн, написав на згадку про їхню зустріч віршовані рядки: „Я мить чудову пам'ятаю...”. Цей вірш — світлий, натхненний гімн коханню — один із найкращих творів геніального російського поета. Він передав у поезії тепло, ніжність і пристрасть своєї палкої душі.
Пройшло 15 років. Одного разу донька Анни Керн Катерина, гостюючи у подруги, випадково зустрілася з талановитим, уже досить відомим композитором, Михайлом Глінкою.
І «чудова мить» повторилася! Захоплення, симпатія, любов вилилися у прекрасну ліричну музику, написану на рядки знаменитого вірша.
Так примхливо переплелися образи матері і доньки у творчості двох видатних російських митців. Так з'явився один із найкращих творів Михайла Глінки романс «Я мить чудову пам'ятаю».
М'яка, пластична, шляхетна мелодія ллється вільно і невимушено, відображаючи всі емоційні відтінки змісту вірша: зачарування і радість знайомства, світлі надії і сподівання; тривога і сум від розлуки з коханою. І знову – світло, радість нової зустрічі.
Надзвичайно тонко і гармонійно поєдналися в романсі щирі слова і натхненна музика — два крила одного прекрасного почуття.

Романс М. Глінки „Я мить чудову пам’ятаю”
Романсом називають вокальний твір для голосу з інструментальним супроводом.
Романс передає особисті почуття і враження, тому цей твір виконують соло або дуетом і ніколи не співають хором.
Прослухайте романс „Я мить чудову пам’ятаю” і поміркуйте, скільки частин можна виділити у творі.

Слухання. Романс М. Глінки „Я мить чудову пам’ятаю”

Аналіз прослуханого твору
Який настрій передано в романсі?
Поміркуйте, якими засобами музичної виразності створено світлий, ліричний характер першої та останньої частин і більш напружений, лірико-драматичний настрій середньої частини вокального твору.

Відомості про В. В. Сильвестрова


„Тільки мелодія робить музику вічною...” – ці слова сказав Валентин Васильович Сильвестров, музикант і композитор, який тривалий час був невизнаним авангардистом нового стилю написання музики.
Він почав займатися музикою з 15 років. Музичну освіту здобув у Київській консерваторії у класі відомого композитора Бориса Лятошинського. Рання творчість Валентина Сильвестрова – це відчуття свідомої чистоти, світла і духовності музики високого бароко, класицизму і раннього романтизму.
У 50-60-х роках минулого століття Валентин Сильвестров разом із групою інших молодих композиторів висловив прагнення відійти від застарілих музичних традицій і йти в ногу з найсучаснішими поглядами у світовій та європейській музиці. Їх наміри стосувались оновлення музично-виражальних засобів та національних музичних форм і жанрів, пошуків нових можливостей перетворення фольклору.
На той час це був занадто сміливий крок, тому твори Валентина Сильвестрова та його однодумців перестали звучати – їх забороняли, вилучали з концертних програм. Визнання прийшло до композитора спочатку за кордоном, а вже потім – на батьківщині. Першою Міжнародною премією Валентин Сильвестров був нагороджений у Сполучених Штатах Америки, а лауреатом Міжнародного конкурсу став у Нідерландах. Лише двадцять років потому композитору присвоїли звання народного артиста України.
Музика Валентина Сильвестрова — це відображення руху, часу, що складається з дрібних деталей, які постійно розростаються і неначе нанизані одна на одну. Вони перетворюють музику в єдине ціле.

Відомості про пісню В. Сильвестрова „Прощай, світе, прощай, земле...” із циклу „Тихі пісні”
Вокальний цикл Валентина Сильвестрова «Тихі пісні» написаний для баритона (низького чоловічого голосу) в супроводі фортепіано на вірші класичних поетів. Цикл складають 24 пісні, в яких розкривається глибока любов композитора до української та російської поезії, до краси втілених у ній почуттів і оспівуваної природи.
Сам автор сказав, що головним героєм циклу є „поезія серця”. У „Тихих піснях” втілені найглибші, найзаповітніші роздуми композитора.
В усіх творах циклу простежується надзвичайно гармонічна єдність поезії та музики, схожість їх виражальних засобів, - і тому він сприймається як нескінченне щире висловлювання, як необмежений, безупинний спів. Красу безперервної пісенності підкреслюють багатство відтінків та різноманіття мелодичних зворотів.
Пісня «Прощай, світе, прощай, земле» на вірші Тараса Шевченка – прекрасний сумовитий розспів, що нагадує кобзарські думи. Зв'язок із народними поетичними і музичними джерелами виявляється в глибокій простоті втілення образу.
Прослухайте твір Валентина Сильвестрова «Прощай, світе, прощай, земле...» із циклу «Тихі пісні”.
Проаналізуйте передані характери, почуття та емоційні стани.

Слухання. В. Сильвестров. „Болящий дух врачует песнопенье” із циклу „Тихі пісні”

Аналіз прослуханого твору
Чи відповідає характер музики змісту і настроям віршованого тексту?
Поміркуйте, чи схожа пісня В. Сильвестрова на романси.

Підсумки уроку
Романс Михайла Глінки „Я мить чудову пам’ятаю” – не єдиний музичний твір, присвячений їй великим російським композитором. У 1839 році Глінка створив знаменитий «Вальс-фантазію» – витончений, ніжний, окрилений дарунок своїй «музі». Однак це присвячення було таємницею і не зазначилось при виданні твору.

Використані відеоматеріали отримані з відкритих Інтернет-джерел.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2976 | Загрузок: 0 | Комментарии: 12 | Рейтинг: 5.0/4
Всего комментариев: 11
avatar
1. Який настрій передано в романсі М. Глінки „Я мить чудову пам’ятаю” ?  
грустный задумчивый.
avatar
1. Який настрій передано в романсі М. Глінки „Я мить чудову пам’ятаю” ? 
грустный задумчивый.
avatar
6 класс просмотрела урок 28 Жемчужена вокальной музыки
avatar
8 gnom-timofei • 22:49, 09.04.2014
Лыженко Илья Викторович
avatar
7 wolkan • 15:30, 06.04.2014
УЧИТЕЛЬ:
У коментарях до уроку або на власному Інтернет-ресурсі поміркуйте над питаннями:

1. Який настрій передано в романсі М. Глінки „Я мить чудову пам’ятаю” ?
Поміркуйте, якими засобами музичної виразності створено світлий, ліричний характер першої та
останньої частин і більш напружений, лірико-драматичний настрій
середньої частини вокального твору.
2. Проаналізуйте передані характери, почуття та емоційні стани твору Валентина Сильвестрова «Прощай, світе, прощай, земле...» із циклу «Тихі пісні”.


У разі виконання роботи на власному Інтернет-ресурсі URL-адресу сторінки розмістіть у коментарях до уроку!
avatar
6 Добродомов Андрей • 15:22, 06.04.2014
Добродомов Андрей
http://dobrodomov.ucoz.ru/load....-1-0-15
avatar
5 скобляков костя • 15:25, 03.04.2014
avatar
4 Амелин Гена • 10:47, 28.04.2013
Гена амелин 6 класс посмотрел
avatar
3 Данил Павлык • 21:26, 10.04.2013
6 класс посмотрел
avatar
2 Куценко Анна • 19:45, 01.04.2013
6 кл просмотрела
avatar
1 Стас Бабаскин • 14:20, 31.03.2013
Стас Бабаскин 6
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[17.11.2019]
12 навчальний тиждень. З 25  по 29 листопада. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №12 (0)
[17.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 18 – 22 листопада 2019 р (0)
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz