МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 23.10.2017, 13:36
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [650]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 5
Гостей: 5
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 28 Тема. Зустріч з увертюрою.
22.03.2017, 14:30

6 клас. Музичне мистецтво.

Урок 28

Тема. Зустріч з увертюрою.

Мета. Ознайомити з особливостями жанру «увертюра» як самостійного симфонічного твору та з його історією розвитку, ознайомитися з характерними ознаками увертюри як жанру симфонічної музики, розглянути різницю між увертюрами до опер, кінофільмів та самостійними творами для симфонічного оркестру, ознайомити учнів з авторами та виконавцями увертюр різних часів.

Розвивати вміння учнів уважно слухати симфонічну музику та знаходити на слух характерні ознаки жанру увертюри, розвивати   вміння   висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, знаходити відповідність   між   змістом, літературним   сюжетом твору    та   характерними  засобами   музичної   виразності, розвивати вміння виконувати пісні та створювати власні пластичні імпровізації   до   музики.

Виховувати інтерес до слухання класичної симфонічної музики різних типів та виконання дитячих пісень українських сучасних композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна   дошка, ілюстрації   до   музичного   твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет композитора  Г. Свиридова.

Основні поняття для засвоєння: характерні ознаки жанру увертюри, історія розвитку жанру, увертюра як самостійний жанр симфонічної музики, композиційна будова (форма) увертюри.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Г. Свиридов. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!».
  • В. Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон».
  • «Козацька пісня» (слова і музика А. Мігай).

Хід уроку

1.      Вхід під музику Г. Свиридова. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2.      Музичне сприймання. Г. Свиридов. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!»

3.      Аналіз музичного твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

1.      Яке враження у вас викликала музика?

2.      Який образ часу створив композитор за допомогою засобів  музичної  виразності?

3.      Чи відчувався   в  музиці  стрімкий  лет  часу?

4.      Які засоби виразності твору? Розкажіть про них.

5.      Якими   засобами композитор створив образ стрімкого часу? Як   це   зобразив симфонічний оркестр?

4. Новий матеріал для засвоєння. Бесіда з учнями   про творчість композитора та особливості симфонічної увертюри.

Георгій Васильович СВИРИДОВ (1915-1998)

         Композитор і піаніст ХХ століття. Музика Свиридова відрізняється простотою, національною характерністю пісенних мелодій і гармонічністю мови, блиском і барвистістю оркестрового колориту, чітким відбором та економією засобів виразності. У доробку композитора — симфонії, концерти, квартети, сонати, багато вокальних творів: романси, вокальні цикли, хорові твори та інші.

Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!» — одне з відомих інструментальних творів композитора.

«Час, уперед!» — таку назву має сюїта, написана композитором   1965 року до фільму режисера М. Швейцера (за романом В. Катаева), який присвячено будівництву міста Магнітогорськ. Сюїта складається з шести частин. Остання її частина («Час, уперед!») є музичним   втіленням   того, що   час   неможливо   спинити. Цей   твір — яскрава знахідка композитора. Сюїта   одразу  стала популярною, її часто використовували в багатьох фільмах, телепередачах. Музика об'єднує одночасно стрімкий потік і могутність, справді може стати символом нашого часу.

5.      Відомості про особливості жанру увертюри як приклад симфонічної музики.

Цікаво знати, що слово «увертюра» походить від фран.  що  в   перекладі означає «початок», «відкриття». Що ж відкривають увертюри? Вони можуть відкривати оперу, балет, кантату, ораторію, кінофільм, концерт, театральну виставу. Завдання в увертюри просте — розповісти   глядачу   про   твір, який вони будуть дивитися.

Увертюра  як   жанр   виникла на початку VI століття — інтродукція   до   опери   Монтеверді «Орфей», яка була короткою, тому її виконували тричі. Надалі композитори стали застосовувати увертюри, що складалися з двох або трьох частин. У творчості італійця О. Скарлатті оперна увертюра перетворилася в самостійний   симфонічний   твір, її стали називати симфонія. Найвищого розвитку увертюра отримала в творчості Моцарта та Бетховена, які були написані в сонатній формі або у формі фуги, рондо. Класичні увертюри були і в музиці до театральної дії. Надалі увертюри ніби стали переказувати зміст опери перед її початком. Поступово увертюри перетворюються в самостійні твори — концертні увертюри як жанр симфонічної музики, що має програму: в творчості Брамса, Чайковського, Мендельсона, Вагнера та інших.

6.      Музичне сприймання. В. Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон».

7.      Аналіз музичного твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

1.      Яке враження справила на вас музика про героя-детектива?

2.      Які інструменти виконували твір? Скільки тем прозвучало у творі?

3.      У якій формі написана увертюра?

4.      Опишіть картину, яку ви уявляєте, слухаючи музику.

5.      Розкажіть про характер героя фільму.

8.      Відомості  про   композитора — автора  увертюри.

Володимир  Сергійович   ДАШКЕВИЧ (1934 р.н.)

Російський композитор і теоретик музики, який багато й плідно   працює в кіно. Широку популярність йому принесла  музика для серії фільмів «Пригоди Шерлока Холмса і доктора Ватсона» (1979—1986) та головна тема з кінофільму «Собаче серце» (1988).

Окрім симфонічної музики, композитор написав чимало пісень (зокрема, вокальні цикли на вірші О. Блока, В. Маяковського, О. Мандельштама), опери «Клоп» і «Ревізор», мюзикл «Бумбараш».

9.      Відомості про літературний твір, що став основою сюжету фільму.

Шерлок Холмс — вигаданий детективний персонаж, головний герой книг англійського письменника Артура Конан Дойла.

В оповіданнях про Шерлока Холмса зазвичай розповідь  ведеться   від   імені   його   друга   і супутника — доктора Джона Ватсона. Детектив веде свої розслідування, використовуючи   логіку   та метод дедукції. Загалом Шерлок Холмс з'являється у 56 оповіданнях   і  4 повістях.

Сам письменник вважав розповіді про Холмса «легким чтивом». Окрім того, його дратувало, що читачі більше люблять детективи про Холмса, ніж історичні романи, майстром яких він себе вважав. Зрештою письменник вирішив припинити писати про Холмса. Однак   потік листів обурених читачів, серед яких були й члени   королівської сім'ї, змусили письменника «оживити» знаменитого детектива.

10.    Виконання творчого завдання.

Розгляньте   ілюстрації   до   прослуханих нами творів. Оберіть ті, що відповідають першому і другому твору. Поміркуйте, що спільного між фотографією, живописом, скульптурою та музикою. (Споглядання ілюстрацій: кадри   з   художнього фільму «Шерлок Холмс», скульптура головного персонажу твору, ілюстрації з роману тощо).

11.    Гра «Впізнай мелодію»

Разом з друзями послухайте уривки з відомих увертюр — як симфонічних творів, так і вступів до відомих опер різних композиторів. Хто з вас упізнає більше  творів?

 

12.    Фізкультхвилинка «Пластична імпровізація».

13.    Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу 

14.    Виконання пісні. «Козацька пісня» (слова і музика А. Мігай).

Знайомство з другим та третім куплетом пісні, виконання твору під акомпанемент та фонограму. Виконання пісні під музичний супровід, створений з половинок горішків.

15.    Виконання творчого завдання.

Заспівайте пісню під фонограму. Спробуйте виконати пластичний танець-імпровізацію під мелодію пісні. Виберіть   солістів   для виконання куплетів, а приспів   заспівайте   усім   класом.

16.    Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання

  • Розкажіть  про  жанр  симфонічної   увертюри.
  • В чому особливість музики Г. Свиридова та увертюри В. Дашкевича? Який музичний образ було створено   композиторами?
  • Що  найбільше   вас   вразило на уроці? Розкажіть про це.

17.    Домашнє завдання.

Прослухайте музичні твори, які є у вас вдома, особливо   саундтреки   до   фільмів.  У коментарях до уроку дайте відповіді на питання: "Чи   були   серед них твори, подібні до тих, що звучали на уроці?"

Заспівайте вивчену пісню з друзями.

18.    Вихід з класу під музику Г. Свиридова.

19.    Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Моя колекція телевізійних увертюр»

Мета: навчитися створювати власні колекції музичних творів одного жанру.

Очікуваний результат: музична колекція.

План створення проекту:

Пропонуємо вам створити власну колекцію музичних увертюр до сучасних фільмів. Перегляньте добірку   фільмів, котрі   у   вас  є   вдома,   або   пригадайте, які   стрічки мають цікаве музичне оформлення. Як   зробити   колекцію? Дуже просто!

1. Знайдіть фільми, музика яких вам запам'яталась, розшукайте автора — композитора, запишіть назви фільмів у свій каталог.

2.      Знайдіть   музичні   треки   виконання тих номерів, що   увійшли   до каталогу. Збережіть файли у форматі мрЗ.

3.      Запишіть   музику   на   диск   та оформте обкладинку з надписом «Моя колекція телевізійних увертюр». Візьміть   участь  у   класному конкурсі дисків. Чия   робота   буде  найкращою?

4.      Запишіть   свій романс на диктофон та візьміть участь  у кастингу вашого класу «Найкращий композитор».

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 358 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz