Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Среда, 20.11.2019, 17:34
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [692]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 9
Гостей: 9
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас.МУзичне мистецтво.Урок 29. ЦВІТ ЗЕМЛІ
30.03.2013, 12:21
Урок 29. ЦВІТ ЗЕМЛІ
Вступ
Народне мистецтво — це основа професійної музики. Композитори України, опираючись на національні традиції, створюють професійні твори, які мають національний український колорит. Серед них варто відзначити і українського композитора Ігоря Наумовича Шамо, музика якого набула широкої популярності саме завдяки національному колоритові.

Відомості про Ігоря Шамо
Батьки Ігоря Шамо не були музикантами, проте дуже любили співати і слухати музику. Мальовничі краєвиди Києва, величний Дніпро, пишні зелені схили та острови відлунювалися у серці хлопчика чутною лише йому музикою. Тоді, в дитинстві, ні він сам та й ніхто інший ще не знав, що музичною емблемою Києва стане написана Ігорем Шамо пісня про рідне місто — «Києве мій».
Гостре відчуття краси і творча фантазія з дитинства вирізняли його з-поміж ровесників. Потім були страшні роки Великої Вітчизняної війни. Ігор Шамо закінчив курси військових фельдшерів і пройшов фронтами війни від Волги до Берліна.
До Київської консерваторії він вступив у повоєнні роки. Там завдяки таланту, прагненню до знань і працелюбству сформувалась особистість справжнього професіонала, національного композитора Ігоря Шамо.
Новизна та оригінальність його музики ґрунтується на кращих вітчизняних музичних традиціях. Музика була справою всього життя Ігоря Шамо. Зрощена в його доброму і відкритому серці, вона несе людям радість та естетичну насолоду.




Сюїта – це інструментальний твір, що складається з кількох контрастних (різнохарактерних) частин, частіше танцювального типу, об'єднаних спільним задумом.

Відомості про „Українську сюїту” для фортепіано І. Шамо
Пригадайте, сюїту якого композитора ми вже слухали у шостому класі.
У шостому класі ми слухали „Жарт” Йоганна Себастіана Баха із сюїти № 2 для струнних інструментів і флейти.
Є й „Українська сюїта” — перший великий фортепіанний твір українського композитора Ігоря Шамо. Основою творчого задуму композитора було використання та перетворення українського фольклору засобами професійної музики — те, без чого неможливо уявити існування справді народного, національного у своїй основі мистецтва.
В „Українській сюїті” композитор не використовував справжні народні мелодії, а створював свої теми, зберігаючи в них стиль і дух українського фольклору.
Сюїту складають такі частини: „Дума”, „Веснянка”, „Мелодія” і „Танець”.
Друга частина сюїти „Веснянка” має яскравий та грайливий характер. Особливої виразності їй надає рухлива, гнучка мелодія з легкими акцентами.
Тонке відчуття краси рідної природи і духу народної пісні, розуміння особливостей музичної мови українського фольклору є типовими як для „Української сюїти”, так і для усієї творчості Ігоря Шамо.
Прослухайте „Веснянку” і розгляньте репродукції картин (А. Коцка. «Смарагдова весна», О. Дубровський. «Весна»).
Поміркуйте, чи співзвучні їх образи з образами «Веснянки» Ігоря Шамо.

Слухання. І. Шамо. „Веснянка” з „Української сюїти” для фортепіано

Аналіз прослуханого твору
Яку картину намалювала музика у вашій уяві, який настрій створила?
Чи вдалося композитору написати твір у народному стилі?
Чи схожа «Веснянка» Ігоря Шамо на народні веснянки?

Демонстрація пісні „Цвіт землі”
Краса рідної землі — невичерпне джерело натхнення творчості митців. Скільки прекрасних віршів про неї складено, скільки написано картин і музики! Природа щедро обдаровує твори мистецтва новими образами і сама відроджується в них оновленою і ще прекраснішою.
Краса України відлунюється в серцях митців. Свої почуття до неї вони відображають у поетичних, музичних чи художніх образах, у простих, щирих словах.
Розучіть пісню українського композитора Олександра Злотника на вірші Миколи Сингаївського «Цвіт землі».

Демонстрація пісні „Цвіт землі”


Розучування пісні О. Злотника „Цвіт землі”

Караоке. Пісня „Цвіт землі”
1. Цвітуть сади, цвітуть луги,
цвітінням ниви розлились, -
і затопили береги,
і затопили береги,
і цвіт пливе в небесну вись.
2. В саду вишневім залюбки
вінки сплітає дітвора.
Синиці, ластівки, шпаки,
синиці, ластівки, шпаки
летять до кожного двора.
3. І лине скрізь пташиний грай -
моя співуча сторона.
Цвіте земля, цвіте мій край,
цвіте земля, цвіте мій край,
і в серці кожного — весна.

Підсумки уроку
Ігор Шамо використовував у своїй творчості не лише український фольклор. Композитор звертався до національної музики інших народів — російської, болгарської, молдавської, грузинської, вірменської, азербайджанської.
Особливості, інтонації і самобутній дух національних культур звучать у багатьох творах композитора, серед яких фортепіанні сюїти «Тарасові думи», «Гуцульські акварелі», «Картини російських живописців», «Молдавська поема-рапсодія», квартети «Український», «Болгарський», «Дружба».

Додатковий матеріал:
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 4354 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 4.3/3
Всего комментариев: 2
avatar
6 класс просмотрела урок 29 Цвет земли
avatar
1 УЧИТЕЛЬ • 22:04, 20.04.2014
ДО УВАГИ!
ПИТАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВІДПОВІДЕЙ У КОМЕНТАРЯХ ДО УРОКУ АБО НА ВЛАСНОМУ САЙТІ З РОЗМІЩЕННЯМ ПОСИЛАННЯ НА ВИКОНАНЕ ЗАВДАННЯ:

1.Яку картину намалювала музика «Веснянки» Ігоря Шамоу вашій уяві, який настрій створила?
2.Чи вдалося композитору написати твір у народному стилі?
3.Чи схожа «Веснянка» Ігоря Шамо на народні веснянки?
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[17.11.2019]
12 навчальний тиждень. З 25  по 29 листопада. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №12 (0)
[17.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 18 – 22 листопада 2019 р (0)
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz