МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт перевернутого мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 20.11.2017, 21:08
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [652]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 65
Видео
Статистика

Онлайн всего: 14
Гостей: 13
Пользователей: 1
380982453148lv
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 30 Тема. Симфонічні варіації.
06.04.2017, 12:40

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 30 Тема. Симфонічні варіації.

Тема. Симфонічні варіації.

Мета. Ознайомити з особливостями жанру симфонічних варіацій, особливостями композиційної будови, ознайомитися з прикладами варіацій для оркестру, з творчістю М. Равеля, повторити динамічні відтінки та тембри   інструментів   симфонічного  оркестру.

Розвивати вміння учнів уважно слухати симфонічну музику   й надавати характеристику динаміці та тембральній забарвленості музичних інструментів, характерним   засобам музичної виразності твору, розвивати   вміння   висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння знаходити спільні риси між видами мистецтва.

Виховувати інтерес до слухання класичної вокальної музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна   дошка, ілюстрації   до   музичного   твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет композитора М. Равеля.

Основні поняття для засвоєння: характерні   ознаки жанру симфонічних варіацій, їх композиційна будова (форма), приклади   симфонічних   варіацій в музиці.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • М. Равель. «Болеро».
  • «Цвіт землі» (слова М. Сингаївського, музика О. Злотника).

Хід уроку

1.      Вхід під музику М. Равеля.

Організаційний момент. Мотивація   до   навчання.

2.      Новий матеріал для засвоєння. Бесіда з учнями про іспанський народний танець болеро і його особливості.

Болеро (ісп. bolero) — іспанський парний народний танець та музичний жанр, що виник наприкінці XVTII століття. Музика у ньому підкреслюється ударами кастаньєт.

Темп — помірно швидкий з поступовим прискоренням. Своєю виразністю нагадує пантоміму.

Цікаво, що цей танець, за однією з версій, був створений   іспанським   танцівником   Себастьяно   Сересо близько   1780   року. Виконується болеро під акомпанемент гітари й барабана, а самі танцюючі відбивають на кастаньєтах додатково складні ритмічні фігури, що сплітаються в надзвичайно примхливий візерунок. Відомо    багато   різновидів болеро, характерних   для   різних   областей   Іспанії.

У   формі   болеро    написано   романси   М. Глінки, О. Даргомижського,   Л. Деліба; болеро використали у своїх   операх    Г. Берліоз,   К.-М. Вебер,   Дж. Верді   та ін., у   балетах — Л. Деліб, П. Чайковський та інші. Широко   відоме   «Болеро» для   оркестру   М.  Равеля.

3.      Музичне сприймання. М. Равель. «Болеро».

4.      Аналіз музичного твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

1.      Про що «розповів» вам твір?

2.      Які музичні інструменти виконували цей твір?

3.      Який танець ви собі уявляєте?

4.      Як змінюється мелодія протягом усього твору?

5.      Що є особливим і незмінним у творі?

6.      Розкажіть про свої враження від музики.

5.      Відомості   про   особливості   творчості   М. Равеля   на   прикладі   його   симфонічних   варіацій.

Моріс Равель спочатку мав намір написати «Болеро»   не   для   оркестру, а   для   балетної   постановки. Твір   був   уперше   виконаний   22   листопада   1928   року   в   паризькому   «Гранд-Опера» під час вечора балерини Іди   Рубінштейн. Оркестром диригував   Вальтер   Страрам.   «Болеро» здобуло особливу   популярність   завдяки оригінальному звучанню. Особливість   цього   твору — незмінний повтор однієї ритмічної фігури, що виконується на ударних інструментах. Цей  ритм діє майже гіпнотично. Музика ніби   поступово   насувається   на   слухача. На   тлі чіткого ритму, який звучить спочатку тихо (піано), лунає основна   мелодія   танцю, з   кожним   разом   додаються не   тільки   нові духові інструменти (від одного інструмента — до   всього   оркестру), а   й   поступово зростає   динаміка   твору   (від піанісимо — до фортисимо).

Таким чином протягом 24 варіацій у звучанні оркестру:

  • незмінними залишаються ритм, мелодія;
  • змінюється   забарвлення звучання, тембр та динаміка, гучність   звучання.

Пригадайте, які   музичні інструменти входять до складу   симфонічного   оркестру.

Зверніть увагу, яким складом оркестр виконував «Болеро»: 2   флейти   пікколо, 2   гобої, англійський   ріжок, 2   кларнети,   бас-кларнет,   2   фаготи,   контрафагот, 4 валторни, труба пікколо, 3 труби, 3 тромбони, туба, 3   саксофони, литаври, 2   малі   барабани, тарілки,   гонг,  тамтам,   челеста, арфа та струнні (скрипки,  альти,  віолончелі,  контрабаси).

6.      Біографія композитора.

Моріс   Жозеф   РАВЕЛЬ (1875-1937)

Французький композитор, яскравий представник музичного імпресіонізму. Він продовжив і розвинув пошуки у сфері гармонії й оркестрування, екзотичної ритміки.

На   музику   Равеля   вплинули   різні   музичні   течії: від   американського   джазу   до   фольклору   Європи та Азії. Він є автором опер, балетів, творів для оркестру   («Шехеразада», «Іспанська рапсодія»), концертів  для фортепіано з оркестром, вокальних та камерно-інструментальних   творів.

7.      Бесіда про особливості жанру симфонічних варіацій.

В основу музичного жанру симфонічні варіації покладено   варіаційну   музичну   форму.

Музичний словничок

Варіаційна форма — музична   форма, в якій основна   тема   зазнає    різноманітних   змін   (варіацій).  

Цікаво, що варіації бувають і в інших сферах життя. Наприклад: у математиці (варіація функції, варіаційне числення), в біології (генетична варіація), у фізиці (варіаційний метод, магнітна варіація).

8.      Виконання творчого завдання.

Візьміть пензлик та фарби. Послухайте ще раз музику «Болеро» та спробуйте зобразити за допомогою кольору   динаміку й темп твору. Можливо, для зображення   чудового   танцю   вам   знадобляться   ще   й лінії, які   передадуть   характер   твору.

9.      Фізкультхвилинка «Пластична імпровізація — танець   болеро».

10.    Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу 

11.    Виконуємо пісню. «Цвіт землі» (слова М. Сингаївського, музика О. Злотника).

Заспівайте   пісню,   виконуючи   музичний   супровід   на   шумовому    інструменті.

Разом з однокласниками виберіть солістів для виконання куплетів, а приспів співайте всі разом.

12.    Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. У коментарях до уроку:

  • Розкажіть про те, яку музику ми слухали на уроці.
  • Розкажіть  про особливості звучання симфонічного оркестру   протягом    усього   твору. Як змінюється мелодія   протягом   його   звучання?
  • Що   означає   варіаційна   форма? Наведіть   приклади   варіацій, які   ми   слухали   на  уроці.

13.    Домашнє завдання.

Прослухайте музику, яка лунає у вас вдома. Чи є серед  прослуханих   творів   ті, що   виконує   симфонічний   оркестр? Якщо так, то з'ясуйте, хто їх написав.

14.    Вихід з класу під музику М. Равеля.

15.    Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Танцювальна музика»

Мета: навчитися створювати каталог танцювальної музики, що складається з музичних композицій танцювального характеру (класичні твори та сучасні танцювальні композиції).

Очікуваний результат: буклет-каталог.

План створення:

Скільки танцювальної музики   звучить   навколо! Та, окрім дискотек, вона лунає й у виконанні симфонічного оркестру. Складіть буклет-каталог симфонічної та сучасної музики.

1.      Зберіть колекцію танцювальної музики в розділ «Класична танцювальна музика» і колекцію сучасних ритмів «Сучасні ритми».

2.      Оформте буклет з назвами творів із зазначенням авторів і виконавців.

3.      Прикрасьте буклет малюнками та ілюстраціями. Тепер   на   черзі   вечір   танцювальної   музики?

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 281 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.11.2017]
’’Боже, спаси Україну, а потім, і я повернусь..!’’ (0)
[19.11.2017]
НЕ ПРО ОСВІТУ! ПРО ХОЛОДИЛЬНИК!!! (Віктор Громовий щодо кількості й безглуздості паперообігу в освіті) (0)
[17.11.2017]
11 навчальний тиждень. З 27 листопада по 01 грудня. Переглядаємо урок №11 (0)
[17.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 20 – 25 листопада 2017 р (0)
[17.11.2017]
Щодо виконання Плану заходів з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років за період 25 червня – 24 листопада 2017 ро (0)
[17.11.2017]
Победитель конкурса «Учитель года - 2016» уехала "ухаживать" за дедушкой в Лондон (0)
[16.11.2017]
Відтепер 25 грудня – вихідний день (0)
[12.11.2017]
10 навчальний тиждень. З 20 по 24 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[12.11.2017]
ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ ЯК ОДНА З КЛЮЧОВИХ ТЕНДЕНЦІЙ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ СУЧАСНОСТІ (0)
[11.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 13 - 17 листопада 2017 р (0)
[11.11.2017]
9 навчальний тиждень з 13 по 17 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (0)
[11.11.2017]
Звіт про проведення Дня української писемності і мови (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам підготувати концертні програми, театралізовані вистави, лялькові вистави, відеопривітання, дитячі малюнки і надат (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує подарувати свою увагу, тепло і підтримку військовим, які захищають цілісність нашої держави, і надати про це звіт (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам розмістити привітання зі Святом Святого Миколая у святково прикрашеному міському транспорті й надати про це звіт (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам створити "Фабрики Святого Миколая" та подати звіти про їх роботу (0)
[09.11.2017]
Необхідно терміново запропонувати варіанти назви балки (0)
[08.11.2017]
9 листопада відбудеться диктант національної єдності (0)
[08.11.2017]
Рівень зарплати українських учителів найнижчий серед пострадянських країн (0)
[08.11.2017]
З 25 жовтня по 17 листопада Донецький облІППО проведе конкурс відеороликів-візитівок (презентацій) з національно-патріотичного виховання (0)
[08.11.2017]
ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛІППО РЕКОМЕНДУЄ СИРОТАМ ЗВЕРТАТИСЯ ДО СВ.МИКОЛАЯ У ПИЬМОВОМУ ВИЛЯДІ ВІДПОВІДНО ДО ВСТАНОВЛЕНОЇ ФОРМИ (0)
[08.11.2017]
Школи повинні надати фотоматеріали, відеоматеріали, що свідчать про актуальність та результативність благодійницької акції (0)
[08.11.2017]
Терміни інформування відділу освіти у електронному та паперовому виді змінені (0)
[04.11.2017]
ГО «МОК» ОРГАНІЗОВУЄ ОЗНАЙОМЧО-ПІЗНАВАЛЬНІ ТУРИ ДО КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ПОЛЬЩІ. (0)
[03.11.2017]
8-й навчальний тиждень з 06 по 10 листопада 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[03.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 06 - 10 листопада 2017 р (0)
[30.10.2017]
Операція “Захід”: пам’ятаймо задля нащадків (0)
[29.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 15-16. Північне Відродження (Ppt-презентація до уроку) (0)
[29.10.2017]
ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[27.10.2017]
7-й навчальний тиждень з 30 жовтня по 03 листопада 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (0)
[27.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Урок 15-16. Постмодернізм (Ppt-презентація з відео до підручника Л.Масол) (0)
[25.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Урок 15-16. Постмодернізм (мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz