МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 24.09.2017, 08:43
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [638]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 50
Видео
Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 30 Тема. Симфонічні варіації.
06.04.2017, 12:40

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 30 Тема. Симфонічні варіації.

Тема. Симфонічні варіації.

Мета. Ознайомити з особливостями жанру симфонічних варіацій, особливостями композиційної будови, ознайомитися з прикладами варіацій для оркестру, з творчістю М. Равеля, повторити динамічні відтінки та тембри   інструментів   симфонічного  оркестру.

Розвивати вміння учнів уважно слухати симфонічну музику   й надавати характеристику динаміці та тембральній забарвленості музичних інструментів, характерним   засобам музичної виразності твору, розвивати   вміння   висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння знаходити спільні риси між видами мистецтва.

Виховувати інтерес до слухання класичної вокальної музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна   дошка, ілюстрації   до   музичного   твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет композитора М. Равеля.

Основні поняття для засвоєння: характерні   ознаки жанру симфонічних варіацій, їх композиційна будова (форма), приклади   симфонічних   варіацій в музиці.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • М. Равель. «Болеро».
  • «Цвіт землі» (слова М. Сингаївського, музика О. Злотника).

Хід уроку

1.      Вхід під музику М. Равеля.

Організаційний момент. Мотивація   до   навчання.

2.      Новий матеріал для засвоєння. Бесіда з учнями про іспанський народний танець болеро і його особливості.

Болеро (ісп. bolero) — іспанський парний народний танець та музичний жанр, що виник наприкінці XVTII століття. Музика у ньому підкреслюється ударами кастаньєт.

Темп — помірно швидкий з поступовим прискоренням. Своєю виразністю нагадує пантоміму.

Цікаво, що цей танець, за однією з версій, був створений   іспанським   танцівником   Себастьяно   Сересо близько   1780   року. Виконується болеро під акомпанемент гітари й барабана, а самі танцюючі відбивають на кастаньєтах додатково складні ритмічні фігури, що сплітаються в надзвичайно примхливий візерунок. Відомо    багато   різновидів болеро, характерних   для   різних   областей   Іспанії.

У   формі   болеро    написано   романси   М. Глінки, О. Даргомижського,   Л. Деліба; болеро використали у своїх   операх    Г. Берліоз,   К.-М. Вебер,   Дж. Верді   та ін., у   балетах — Л. Деліб, П. Чайковський та інші. Широко   відоме   «Болеро» для   оркестру   М.  Равеля.

3.      Музичне сприймання. М. Равель. «Болеро».

4.      Аналіз музичного твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

1.      Про що «розповів» вам твір?

2.      Які музичні інструменти виконували цей твір?

3.      Який танець ви собі уявляєте?

4.      Як змінюється мелодія протягом усього твору?

5.      Що є особливим і незмінним у творі?

6.      Розкажіть про свої враження від музики.

5.      Відомості   про   особливості   творчості   М. Равеля   на   прикладі   його   симфонічних   варіацій.

Моріс Равель спочатку мав намір написати «Болеро»   не   для   оркестру, а   для   балетної   постановки. Твір   був   уперше   виконаний   22   листопада   1928   року   в   паризькому   «Гранд-Опера» під час вечора балерини Іди   Рубінштейн. Оркестром диригував   Вальтер   Страрам.   «Болеро» здобуло особливу   популярність   завдяки оригінальному звучанню. Особливість   цього   твору — незмінний повтор однієї ритмічної фігури, що виконується на ударних інструментах. Цей  ритм діє майже гіпнотично. Музика ніби   поступово   насувається   на   слухача. На   тлі чіткого ритму, який звучить спочатку тихо (піано), лунає основна   мелодія   танцю, з   кожним   разом   додаються не   тільки   нові духові інструменти (від одного інструмента — до   всього   оркестру), а   й   поступово зростає   динаміка   твору   (від піанісимо — до фортисимо).

Таким чином протягом 24 варіацій у звучанні оркестру:

  • незмінними залишаються ритм, мелодія;
  • змінюється   забарвлення звучання, тембр та динаміка, гучність   звучання.

Пригадайте, які   музичні інструменти входять до складу   симфонічного   оркестру.

Зверніть увагу, яким складом оркестр виконував «Болеро»: 2   флейти   пікколо, 2   гобої, англійський   ріжок, 2   кларнети,   бас-кларнет,   2   фаготи,   контрафагот, 4 валторни, труба пікколо, 3 труби, 3 тромбони, туба, 3   саксофони, литаври, 2   малі   барабани, тарілки,   гонг,  тамтам,   челеста, арфа та струнні (скрипки,  альти,  віолончелі,  контрабаси).

6.      Біографія композитора.

Моріс   Жозеф   РАВЕЛЬ (1875-1937)

Французький композитор, яскравий представник музичного імпресіонізму. Він продовжив і розвинув пошуки у сфері гармонії й оркестрування, екзотичної ритміки.

На   музику   Равеля   вплинули   різні   музичні   течії: від   американського   джазу   до   фольклору   Європи та Азії. Він є автором опер, балетів, творів для оркестру   («Шехеразада», «Іспанська рапсодія»), концертів  для фортепіано з оркестром, вокальних та камерно-інструментальних   творів.

7.      Бесіда про особливості жанру симфонічних варіацій.

В основу музичного жанру симфонічні варіації покладено   варіаційну   музичну   форму.

Музичний словничок

Варіаційна форма — музична   форма, в якій основна   тема   зазнає    різноманітних   змін   (варіацій).  

Цікаво, що варіації бувають і в інших сферах життя. Наприклад: у математиці (варіація функції, варіаційне числення), в біології (генетична варіація), у фізиці (варіаційний метод, магнітна варіація).

8.      Виконання творчого завдання.

Візьміть пензлик та фарби. Послухайте ще раз музику «Болеро» та спробуйте зобразити за допомогою кольору   динаміку й темп твору. Можливо, для зображення   чудового   танцю   вам   знадобляться   ще   й лінії, які   передадуть   характер   твору.

9.      Фізкультхвилинка «Пластична імпровізація — танець   болеро».

10.    Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу 

11.    Виконуємо пісню. «Цвіт землі» (слова М. Сингаївського, музика О. Злотника).

Заспівайте   пісню,   виконуючи   музичний   супровід   на   шумовому    інструменті.

Разом з однокласниками виберіть солістів для виконання куплетів, а приспів співайте всі разом.

12.    Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. У коментарях до уроку:

  • Розкажіть про те, яку музику ми слухали на уроці.
  • Розкажіть  про особливості звучання симфонічного оркестру   протягом    усього   твору. Як змінюється мелодія   протягом   його   звучання?
  • Що   означає   варіаційна   форма? Наведіть   приклади   варіацій, які   ми   слухали   на  уроці.

13.    Домашнє завдання.

Прослухайте музику, яка лунає у вас вдома. Чи є серед  прослуханих   творів   ті, що   виконує   симфонічний   оркестр? Якщо так, то з'ясуйте, хто їх написав.

14.    Вихід з класу під музику М. Равеля.

15.    Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Танцювальна музика»

Мета: навчитися створювати каталог танцювальної музики, що складається з музичних композицій танцювального характеру (класичні твори та сучасні танцювальні композиції).

Очікуваний результат: буклет-каталог.

План створення:

Скільки танцювальної музики   звучить   навколо! Та, окрім дискотек, вона лунає й у виконанні симфонічного оркестру. Складіть буклет-каталог симфонічної та сучасної музики.

1.      Зберіть колекцію танцювальної музики в розділ «Класична танцювальна музика» і колекцію сучасних ритмів «Сучасні ритми».

2.      Оформте буклет з назвами творів із зазначенням авторів і виконавців.

3.      Прикрасьте буклет малюнками та ілюстраціями. Тепер   на   черзі   вечір   танцювальної   музики?

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 232 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Дня партизанської слави в закладах освіти Костянтинівського району 22.09.2017 року (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Міжнародного Дня миру в закладах освіти Костянтинівського району 21.09.2017 року (0)
[15.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Урок 5-6.Пам’ятки мистецтва північного Причорномор’я і Скіфії (Ppt-презентація) (0)
[15.09.2017]
Про проведення шкільного етапу районної виставки-конкурсу фруктово-овочевих композицій «ЩЕДРА ЗЕМЛЯ» (0)
[15.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 18-22 вересня 2017 р (0)
[15.09.2017]
3-й навчальний тиждень з 18 по 22 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (0)
[14.09.2017]
Про виконання плану з військово-патріотичного виховання протягом 3-го навчального тижня (0)
[14.09.2017]
комплекс навчально-виховних заходів до Дня мобілізаційного працівника (0)
[14.09.2017]
конкурс малюнку на асфальті, присвяченого державній символіці України «Незалежна моя Україна» (0)
[14.09.2017]
пройшли уроки мужності для старшокласників «І подвиг їх ми будемо пам'ятати свято ...» (0)
[12.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 5-6 (Ppt-презентація з відео) Мінливість вражень імпресіоністів. (за Л.Масол) (1)
[11.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 5-6. Мінливість вражень імпресіоністів. (Медіапідручник) (0)
[10.09.2017]
Звіт з національно-патріотичного виховання за 2-й навчальний тиждень (0)
[10.09.2017]
Відзначення Дня танкіста в Кіндратівській СШ (0)
[10.09.2017]
Святкування Дня в Кіндратівській СШ (0)
[08.09.2017]
2 навчальний тиждень з 11 по 15 вересня 2017року. Переглядаємо урок №2 (0)
[07.09.2017]
Мистецтво. 9клас. Уроки 3-4. Символізм - вступ у ХХ ст. (за Л.Масол). Мультимедійний підручник (з відео)для самостійної роботи (0)
[07.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 3-4 (Презентація з відео) підр.Л.Масол. Мистецтво Анттичності (0)
[06.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 3-4 "Символізм-вступ у ХХ ст"(презентація до уроку з відео) за підручником Л.Масол (1)
[06.09.2017]
Мітинг до Дня визволення Донбасу (0)
[03.09.2017]
Календарно-тематичне планування Мистецтво 9 клас Л.Масол (0)
[02.09.2017]
Сценарій мітингу до Дня визволення Донбасу від німцеько-фашистських загарбників (0)
[02.09.2017]
Мистецтво 8 кл (за Л.Масол), Урок 1-2 Презентація за темою "Мистецтво Стардовнього Єгипту" (1)
[02.09.2017]
Святкування Дня знань у Кіндратівській СШ (0)
[01.09.2017]
Мистецтво. 9 кл (за Л.Масол) Презентація (озвучена, відео) до уроку 1-2 Школи і лідери модерну (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (2)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[31.08.2017]
1 навчальний тиждень з 04 по 08 вересня 2017року. Переглядаємо урок №1 (0)
[30.08.2017]
Матіреали засідання науково-методичної комісії вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району й Іллінівської об'єднаної (0)
[30.08.2017]
засідання науково-методичної комісії вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району й Іллінівської об'єднаної територіаль (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz