МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 20.08.2017, 04:04
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [627]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 36
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 31 Тема. Шляхами симфонії.
11.04.2017, 16:29

6 клас. Музичне мистецтво. Урок  31 Тема. Шляхами симфонії.

Тема. Шляхами симфонії.

Мета. Ознайомити з особливостями жанру симфонії та їх різновидами, ознайомити з історією розвитку жанру симфонії   в   зарубіжній та вітчизняній симфонічній музиці, ознайомитися з творчістю П. Чайковського та історією   створення   його  Шостої   симфонії.

Розвивати вміння учнів уважно слухати симфонію та надавати характеристику музичному образу та засобам музичної виразності твору, розвивати вміння висловлювати   власні   музичні враження від прослуханого   твору, розвивати   вміння   знаходити спільні   риси   між   видами   мистецтва.

Виховувати інтерес   до   слухання   класичної   симфонії та   творчості П. Чайковського та виконання пісень воєнних   років.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна   дошка, ілюстрації   до   музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет композитора П. Чайковського.

Основні поняття для засвоєння: характерні   ознаки жанру   симфонії,   історія   розвитку симфонії в музичному мистецтві, типи симфоній в музиці, композиційна будова (форма) симфонії.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • П. Чайковський. Симфонія № 6 (І ч., експозиція).
  • «На безіменній висоті» (слова М. Матусовського, переклад Дм. Луценка, музика В. Баснера).

Хід уроку

1.      Вхід під музику П. Чайковського.

Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2.      Новий  матеріал  для  засвоєння. Вступна   бесіда про особливості  симфонічної музики відомих композиторів.

Пригадуєте, ми   нещодавно слухали симфонію №5 Л. Ван   Бетховена?   Протягом   років цей жанр змінювався, і   в   кожного   композитора звучав по-різному. У симфонію впліталися російські, українські, німецькі, польські, угорські, французькі та інші мотиви народних   пісень  і   танців. Багато   мелодій   мандрували з   країни   в   країну, залишалися   неповторними   під пером   майстрів   та   звучали в оркестрі. Навіть ма-ленький   наспів   дає слухачеві можливість одразу впізнати   твір... Ось дивіться: тільки   чотири   звуки, котрі постійно повторюються впродовж твору, — і стає зрозуміло, що   це   П'ята   симфонія   Л. ван Бетховена.

Мелодії симфоній Петра Чайковського теж швидко закарбовуються   в   пам'яті. В   них — усе:   подих   полів та   їхня   широта   і   безкрайність, радість   кохання   й печаль втрат і розлук. Тож насолодімося музикою великого   мелодиста.

3.      Музичне сприймання. П. Чайковський. Симфонія №6 (І ч., експозиція).

4.      Аналіз музичного твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

1.      Яке враження справила на вас мелодія симфонії?

2.      Які інструменти виконували головну мелодію симфонії?

3.      Про що розповіла вам музика? Які особливості музичних образів симфонії?

4.      Чи відчувалася форма, в якій написано першу частину симфонії?

5.      Бесіда   про симфонічну творчість П. Чайковського  та    особливості   симфонії   № 6.

У   музиці   П. Чайковського — прагнення   людей   до щастя, свободи, боротьба проти зла й підступності. Композитор   писав: «Я   дуже   хотів   би, щоб   музика моя   поширювалася   серед  мас і зростала кількість людей,   котрі   її люблять, знаходять у ній розраду та опору». У цих словах Петра Ілліча Чайковського визначено завдання його мистецтва, котре він вбачав у служінні музиці та людям.

П. Чайковський створив новий тип симфонії, яку можна назвати симфонією-драмою та симфонією-трагедісю.

Симфонія   №6,   відома   під   назвою   «Патетична»,   була   останнім    твором   Чайковського, його   «лебединою   піснею». Композитор   написав   влітку   1893 року, а в жовтні того ж року вона була вперше   виконана   у   Петербурзі   в   симфонічному   концерті   під   керуванням   самого   автора.

Симфонія №6 сі-мінор написана для великого симфонічного оркестру подвійного складу включно із флейтою пікколо.

Симфонія   складається  з   чотирьох   частин:

1.      Adagio. Allegro поп troppo.

2.      Allegro con grazia.

3.      Allegro molto vivace.

4.      Фінал. Adagio lamentoso. Andante.

Прототипом симфонії можна вважати італійську увертюру, що   склалася при Доменіко Скарлатті наприкінці   XVII   століття. Попередницею   симфонії була   оркестрова   сюїта. Ян   Стаміц  і   Франтішек    Ріхтер були авторами перших симфоній. Вони також започаткували новий тип оркестру.

6. Відомості про типологію симфоній в музичному мистецтві.

Засновником  класичної моделі симфонії вважається   Й. Гайдн. У    класичній   симфонії    тільки перша   та   остання   частини мають однакову   тональність, а   середні пишуться в тональності, спорідненій з головною, за якою і визначається тональність   усієї   симфонії. Найвидатніші    представники   класичної   симфонії — В.А. Моцарт та  Л. Ван   Бетховен.

До оркестрів Гайдна і Моцарта входили такі інструменти: дві флейти, два гобої, два фаготи, дві валторни,   одна-дві труби, пара литаврів і струнний квінтет (перші та другі скрипки, альти, віолончелі, контрабаси); іноді   вводились   і   кларнети.

Пізніше з'явилася романтична симфонія, яка об'єднала в одне ціле класичну форму і романтичний пісенний характер тем. У цей час зароджуються і програмні симфонії. У   творчості композиторів-романтиків Ф. Шуберта,   Р. Шумана,   Ф. Мендельсона,   Г. Берліоза, Й. Брамса, П. Чайковського є незабутні мелодичні   симфонії. А    вже   з кінця XIX та в XX столітті   чіткі    форми   симфонії   ламаються.  З'являються симфонії з різною кількістю частин — від однієї до одинадцяти. Необов'язковим    стає   використання сонатної форми. Після 9-ї симфонії Бетховена   композитори   частіше   стали   вводити   в симфонії   вокальні   партії.

Симфонія  в   українській  музиці   утвердилася дещо пізніше. Першим твором, названим симфонією, вважають «Концертну симфонію» Д Бортнянського. Інтерес до оркестрової музики в Україні пожвавився у другій половині XIX ст.: «Юнацьку симфонію» створив М. Лисенко, «Українську симфонію» — М. Калачевський. Спираючись на досягнення зарубіжної класики, вони пишуть  яскраві   та   оригінальні   симфонічні   твори, в яких є українські народні мотиви. Найвидатніші досягнення українського симфонізму у XX столітті пов'язані   з   іменами   Л. Ревуцького,   Б. Лятошинського та   С. Людкевича.

Серед   сучасних   українських   авторів   симфоній — В. Киреико, В. Сильвестров, Є. Станкович, Б. Буєвський, Ю. Іщенко, І. Поклад та інші.

7. Робота зі схемою.

ТИПИ СИМФОНІЙ

За формою

3-частинна, 4-частинна, 5-частинна і т.д.

За стилем

Докласична, класицистична (класична), романтична тощо

За

естетичними категоріями

Симфонія-драма, симфонія-трагедія, симфонія-пастораль, симфонія- концерт, симфонія-ораторія тощо

За сюжетністю

Програмна, непрограмна

 

8.      Фізкультхвилинка «Відпочиваємо разом».

9.      Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного  слуху  та   голосу   

 

10.    Розучування   пісні. «На   безіменній висоті» (слова М. Матусовського, переклад Дм. Луценка, музика В. Баснера).

Знайомство з піснею та її змістом, розучування мелодії першого куплету та приспіву.

Виконання першого куплету, приспіву під акомпанемент інструмента.

11.    Узагальнення вивченого матеріалу. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • Розкажіть про історичний шлях жанру симфонії.
  • Які різновиди симфоній ви знаєте?
  • Яку назву отримала 6-та симфонія П. Чайковського?
  • Розкажіть про творчість П. Чайковського.
  • Чим вас вразила музика російського композитора?

12.    Домашнє завдання.

Прослухайте   декілька симфонічних творів. Які з них вам сподобалися найбільше? Запишіть їх до своєї фонотеки.

13.    Вихід з класу під музику П. Чайковського.

14.    Для допитливих — виконання музичного проекту. Проект «Музика крізь століття»

Мета: навчитися створювати невеличкі книжечки про історію розвитку музичного жанру симфонії. Очікуваний результат: книжечка.

План створення проекту:

Ваша книжечка буде присвячена історії розвитку жанру симфонії.

1.      Розгляньте літературні джерела, з яких можна дізнатися   про   історію розвитку жанру, зафіксуйте основні факти та імена, пов'язані з цим жанром.

2.      Виберіть найвиразніші мелодії симфоній, які запам'яталися   вам, знайдіть   фото композиторів цих творів   і   зробіть   малюнки  до   музики  симфоній.

3.      Оформте   книжечку про історію жанру симфонії, щоб вона мала ошатний вигляд. Тепер можете її подарувати другу.

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 229 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.08.2017]
Методичні рекомендації до нового 2017/2018 навчального року   Галузь освіти:  Загальна середня освіта → Художньо-естетичні дисципліни (0)
[19.08.2017]
Вимоги до викладання курсу «Мистецтво» у 8-9 класах (0)
[19.08.2017]
Методичні рекомендації щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу в 2017−2018 навчальному році (0)
[19.08.2017]
Методичні рекомендації щодо вивчення «Музичного мистецтва» в новому 2017-2018 навчальному році (0)
[19.08.2017]
Методичні рекомендації до викладання курсу «Мистецтво» у 8-9 класах (0)
[19.08.2017]
Л.Масол. Мистецтво 9 клас. Електронний підручник (0)
[19.08.2017]
Календарний план уроків до підручника Л.М.Масол «Мистецтво». 8 клас (0)
[19.08.2017]
Вебінар "Вчимося разом працювати з новим підручником" Л.Масол. Мистецтво 9 клас (0)
[19.08.2017]
План масових заходів на 1 семестр 2017-2018 навчального року (0)
[19.08.2017]
Графік чергувань відповідальних працівників Кіндратівської СШ у святкові дні (0)
[18.08.2017]
Фестиваль української культури «Вільний степ» відбудеться 19 серпня в с.Кіндратівка (0)
[17.08.2017]
Репетиції Свята Першого дзвоника відбудуться 21, 23, 28, 29 та 31 серпня 2017 р. Початок о 10:00 (0)
[16.08.2017]
Запрошуємо учнів Кіндратівської школи отримати підручники (0)
[16.08.2017]
Засідання науково-методичної комісіїї вчителів музичного мистецтва+мистецтва 8-9 кл 30.08.2017 р (0)
[15.08.2017]
План роботи учнівського самоврядування на 2017-2018 н.р. (проект) (0)
[08.08.2017]
Масол Л. М. Підручник з мистецтва для 9 класу (фрагмент для ознайомлення) (0)
[08.08.2017]
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас (до підручника: О.В. Гайдамаки «Мистецтво». 9 клас) (35 год, 1 год на ти (0)
[08.08.2017]
Методичні рекомендації з викладання предметів художньо-естетичного циклу на 2017-2018 н.р. (0)
[06.08.2017]
Сценарій свята першого дзвоника - 2017 (0)
[04.08.2017]
План виховної роботи школи на 2017-2018 навчальний рік (0)
[03.08.2017]
Важливі пам’ятні та ювілейні дати 2017-2018 навчального року (0)
[03.08.2017]
Методичні рекомендації з виховної роботи на 2017-2018 навчальний рік (0)
[25.07.2017]
пішов з життя видатний композитор, народний артист України Геннадій Іванович Ляшенко, (0)
[07.07.2017]
Календар учителя на 2017-2018 навчальний рік (0)
[28.06.2017]
Читайте із задоволенням! (0)
[22.06.2017]
Форма та зміст заходів у зв’язку з 85-ми роковинами Голодомору 1932-1933 років в Україні мають відповідати Указу Президента України (0)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.05.2017]
Лабораторія майстра «Культурологічний урок: методика та дидактика» (0)
[19.05.2017]
Як створити якісний е-контент для дистанційної школи? (0)
[18.05.2017]
День вишиванки у школі (0)
[18.05.2017]
Свято Прощання з Букварем відбулося в 1-му класі (0)
[17.05.2017]
Щомісячний Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2017 роки у 2017 році (0)
[15.05.2017]
Ляльковий театр запрошує на виставу (0)
[15.05.2017]
Театр танцю " НАДІЯ" запрошує на тематичну програму "ЗДРАСТУЙ, ЛІТО"! (0)
[13.05.2017]
Театр пісні "Соколята" запрошує на звітний концерт (0)
[13.05.2017]
План заходів з підготовки та відзначення 21-ї річниці Конституції України в навчальних закладів Костянтинівського району (0)
[12.05.2017]
Зразковий музей "ПАМ'ЯТЬ СЕРЦЯ" с.Віролюбівка запрошує усі табори відпочинку на цікаву квест-програму! (0)
[12.05.2017]
Гурток юних музеєзнавців запрошує на виготовлення "ВІНКА СПІВДРУЖНОСТІ" у краєзнавчий музей с.Віролюбівка (0)
[12.05.2017]
Музей с.Віролюбівка запрошує на складання панно-миру "СЕРЦЯ ПАТРІОТІВ" (0)
[12.05.2017]
Фітовітальня музею с.Віролюбівка запрошує відвідувачів на чаювання (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz