МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 20.10.2017, 17:53
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [650]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 7
Гостей: 7
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 31 Тема. Шляхами симфонії.
11.04.2017, 16:29

6 клас. Музичне мистецтво. Урок  31 Тема. Шляхами симфонії.

Тема. Шляхами симфонії.

Мета. Ознайомити з особливостями жанру симфонії та їх різновидами, ознайомити з історією розвитку жанру симфонії   в   зарубіжній та вітчизняній симфонічній музиці, ознайомитися з творчістю П. Чайковського та історією   створення   його  Шостої   симфонії.

Розвивати вміння учнів уважно слухати симфонію та надавати характеристику музичному образу та засобам музичної виразності твору, розвивати вміння висловлювати   власні   музичні враження від прослуханого   твору, розвивати   вміння   знаходити спільні   риси   між   видами   мистецтва.

Виховувати інтерес   до   слухання   класичної   симфонії та   творчості П. Чайковського та виконання пісень воєнних   років.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна   дошка, ілюстрації   до   музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет композитора П. Чайковського.

Основні поняття для засвоєння: характерні   ознаки жанру   симфонії,   історія   розвитку симфонії в музичному мистецтві, типи симфоній в музиці, композиційна будова (форма) симфонії.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • П. Чайковський. Симфонія № 6 (І ч., експозиція).
  • «На безіменній висоті» (слова М. Матусовського, переклад Дм. Луценка, музика В. Баснера).

Хід уроку

1.      Вхід під музику П. Чайковського.

Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2.      Новий  матеріал  для  засвоєння. Вступна   бесіда про особливості  симфонічної музики відомих композиторів.

Пригадуєте, ми   нещодавно слухали симфонію №5 Л. Ван   Бетховена?   Протягом   років цей жанр змінювався, і   в   кожного   композитора звучав по-різному. У симфонію впліталися російські, українські, німецькі, польські, угорські, французькі та інші мотиви народних   пісень  і   танців. Багато   мелодій   мандрували з   країни   в   країну, залишалися   неповторними   під пером   майстрів   та   звучали в оркестрі. Навіть ма-ленький   наспів   дає слухачеві можливість одразу впізнати   твір... Ось дивіться: тільки   чотири   звуки, котрі постійно повторюються впродовж твору, — і стає зрозуміло, що   це   П'ята   симфонія   Л. ван Бетховена.

Мелодії симфоній Петра Чайковського теж швидко закарбовуються   в   пам'яті. В   них — усе:   подих   полів та   їхня   широта   і   безкрайність, радість   кохання   й печаль втрат і розлук. Тож насолодімося музикою великого   мелодиста.

3.      Музичне сприймання. П. Чайковський. Симфонія №6 (І ч., експозиція).

4.      Аналіз музичного твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

1.      Яке враження справила на вас мелодія симфонії?

2.      Які інструменти виконували головну мелодію симфонії?

3.      Про що розповіла вам музика? Які особливості музичних образів симфонії?

4.      Чи відчувалася форма, в якій написано першу частину симфонії?

5.      Бесіда   про симфонічну творчість П. Чайковського  та    особливості   симфонії   № 6.

У   музиці   П. Чайковського — прагнення   людей   до щастя, свободи, боротьба проти зла й підступності. Композитор   писав: «Я   дуже   хотів   би, щоб   музика моя   поширювалася   серед  мас і зростала кількість людей,   котрі   її люблять, знаходять у ній розраду та опору». У цих словах Петра Ілліча Чайковського визначено завдання його мистецтва, котре він вбачав у служінні музиці та людям.

П. Чайковський створив новий тип симфонії, яку можна назвати симфонією-драмою та симфонією-трагедісю.

Симфонія   №6,   відома   під   назвою   «Патетична»,   була   останнім    твором   Чайковського, його   «лебединою   піснею». Композитор   написав   влітку   1893 року, а в жовтні того ж року вона була вперше   виконана   у   Петербурзі   в   симфонічному   концерті   під   керуванням   самого   автора.

Симфонія №6 сі-мінор написана для великого симфонічного оркестру подвійного складу включно із флейтою пікколо.

Симфонія   складається  з   чотирьох   частин:

1.      Adagio. Allegro поп troppo.

2.      Allegro con grazia.

3.      Allegro molto vivace.

4.      Фінал. Adagio lamentoso. Andante.

Прототипом симфонії можна вважати італійську увертюру, що   склалася при Доменіко Скарлатті наприкінці   XVII   століття. Попередницею   симфонії була   оркестрова   сюїта. Ян   Стаміц  і   Франтішек    Ріхтер були авторами перших симфоній. Вони також започаткували новий тип оркестру.

6. Відомості про типологію симфоній в музичному мистецтві.

Засновником  класичної моделі симфонії вважається   Й. Гайдн. У    класичній   симфонії    тільки перша   та   остання   частини мають однакову   тональність, а   середні пишуться в тональності, спорідненій з головною, за якою і визначається тональність   усієї   симфонії. Найвидатніші    представники   класичної   симфонії — В.А. Моцарт та  Л. Ван   Бетховен.

До оркестрів Гайдна і Моцарта входили такі інструменти: дві флейти, два гобої, два фаготи, дві валторни,   одна-дві труби, пара литаврів і струнний квінтет (перші та другі скрипки, альти, віолончелі, контрабаси); іноді   вводились   і   кларнети.

Пізніше з'явилася романтична симфонія, яка об'єднала в одне ціле класичну форму і романтичний пісенний характер тем. У цей час зароджуються і програмні симфонії. У   творчості композиторів-романтиків Ф. Шуберта,   Р. Шумана,   Ф. Мендельсона,   Г. Берліоза, Й. Брамса, П. Чайковського є незабутні мелодичні   симфонії. А    вже   з кінця XIX та в XX столітті   чіткі    форми   симфонії   ламаються.  З'являються симфонії з різною кількістю частин — від однієї до одинадцяти. Необов'язковим    стає   використання сонатної форми. Після 9-ї симфонії Бетховена   композитори   частіше   стали   вводити   в симфонії   вокальні   партії.

Симфонія  в   українській  музиці   утвердилася дещо пізніше. Першим твором, названим симфонією, вважають «Концертну симфонію» Д Бортнянського. Інтерес до оркестрової музики в Україні пожвавився у другій половині XIX ст.: «Юнацьку симфонію» створив М. Лисенко, «Українську симфонію» — М. Калачевський. Спираючись на досягнення зарубіжної класики, вони пишуть  яскраві   та   оригінальні   симфонічні   твори, в яких є українські народні мотиви. Найвидатніші досягнення українського симфонізму у XX столітті пов'язані   з   іменами   Л. Ревуцького,   Б. Лятошинського та   С. Людкевича.

Серед   сучасних   українських   авторів   симфоній — В. Киреико, В. Сильвестров, Є. Станкович, Б. Буєвський, Ю. Іщенко, І. Поклад та інші.

7. Робота зі схемою.

ТИПИ СИМФОНІЙ

За формою

3-частинна, 4-частинна, 5-частинна і т.д.

За стилем

Докласична, класицистична (класична), романтична тощо

За

естетичними категоріями

Симфонія-драма, симфонія-трагедія, симфонія-пастораль, симфонія- концерт, симфонія-ораторія тощо

За сюжетністю

Програмна, непрограмна

 

8.      Фізкультхвилинка «Відпочиваємо разом».

9.      Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного  слуху  та   голосу   

 

10.    Розучування   пісні. «На   безіменній висоті» (слова М. Матусовського, переклад Дм. Луценка, музика В. Баснера).

Знайомство з піснею та її змістом, розучування мелодії першого куплету та приспіву.

Виконання першого куплету, приспіву під акомпанемент інструмента.

11.    Узагальнення вивченого матеріалу. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • Розкажіть про історичний шлях жанру симфонії.
  • Які різновиди симфоній ви знаєте?
  • Яку назву отримала 6-та симфонія П. Чайковського?
  • Розкажіть про творчість П. Чайковського.
  • Чим вас вразила музика російського композитора?

12.    Домашнє завдання.

Прослухайте   декілька симфонічних творів. Які з них вам сподобалися найбільше? Запишіть їх до своєї фонотеки.

13.    Вихід з класу під музику П. Чайковського.

14.    Для допитливих — виконання музичного проекту. Проект «Музика крізь століття»

Мета: навчитися створювати невеличкі книжечки про історію розвитку музичного жанру симфонії. Очікуваний результат: книжечка.

План створення проекту:

Ваша книжечка буде присвячена історії розвитку жанру симфонії.

1.      Розгляньте літературні джерела, з яких можна дізнатися   про   історію розвитку жанру, зафіксуйте основні факти та імена, пов'язані з цим жанром.

2.      Виберіть найвиразніші мелодії симфоній, які запам'яталися   вам, знайдіть   фото композиторів цих творів   і   зробіть   малюнки  до   музики  симфоній.

3.      Оформте   книжечку про історію жанру симфонії, щоб вона мала ошатний вигляд. Тепер можете її подарувати другу.

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 275 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz