Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Среда, 20.11.2019, 17:37
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [692]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 9
Гостей: 9
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 32 Українська симфонічна поема.
17.04.2017, 16:29

6 клас. Музичне мистецтво. Урок  32 Українська симфонічна поема.

Тема. Українська симфонічна поема.

Мета. Ознайомити з особливостями жанру симфонічної поеми та характерними ознаками поеми як жанру симфонічної музики, розглянути твори симфонічної музики, присвячені темі війни, ознайомити з творчістю композитора С. Людкевича.

Розвивати вміння учнів уважно слухати симфонічну музику та надавати характеристику засобам виразності твору, знаходити взаємозв'язок між сюжетом та змістом літературної основи музики та характерними засобами музичної виразності твору, розвивати вміння висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння виразно виконувати пісню під фонограмний   супровід.

Виховувати інтерес до слухання класичної симфонічної поеми та творчості українського композитора С. Людкевича та виконання пісень воєнної тематики.

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна   дошка, ілюстрації   до   музичного   твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет композитора С. Людкевича.

Основні поняття для засвоєння: характерні  ознаки жанру симфонічної поеми, фантазії, особливості композиційної будови (форма) поеми, фантазії.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • С. Людкевич. Симфонічні поеми «Дніпро» та «Пісня юнаків».
  • «На безіменній висоті» (слова М. Матусовського, переклад Дм. Луценка, музика В. Баснера).

ХІД уроку

1.      Вхід під пісню В. Баснера. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2.      Читання вірша, перегляд презентації «Була війна».

Квіти пам'яті

Квіти — на граніті, на броні.

Сонце усміхається мені.

Поруч з ветеранами стою,

Наче клятву пам'яті даю.

Ветерани в світлій сивині,

А на грудях сяють ордени.

Пам'ять серця...

Пам'ять сивини...

Пам'ять тих, що не прийшли з війни.

Пам'ять — наче квіти на броні...

Сонце усміхається мені.

М. Сингаївський

3.      Музичне   сприймання. С. Людкевич. Симфонічні поеми «Дніпро» та «Пісні   юнаків».

4.      Аналіз музичних творів. У коментарях до уроку:

1.      Розкажіть про свої враження після прослухання музичних творів для оркестру.

2.      Про що розповідають ці твори? Як вони пов'язані з війною?

3.      Розкажіть про засоби виразності музичних творів.

4.      Який із цих творів вас вразив найбільше? Чим саме?

5.      Виконання творчого завдання.

Прослухайте симфонічні поеми ще раз. Візьміть кольорові олівці та створіть на папері образи, які підказала вам музика.

6. Новий матеріал  для   засвоєння. Бесіда   з   учнями про   жанр   симфонічної   поеми   та   відомості   про   її автора.

Музичний словничок

Симфонічна поема — жанр симфонічної музики, одночастинний твір для симфонічного оркестру з програмою літературного, живописного або (рідше) філософського чи історичного походження.   .

7.      Біографія композитора.

Станіслав Пилипович ЛЮДКЕВИЧ (1879-1979)

Український композитор, музикознавець, фольклорист, педагог. Доктор музикознавства (1908). У його творчому доробку є опери, симфонічні та фортепіанні поеми. У цих творах композитор постає перед нами як митець, який намагається осягнути всі глибини і суперечності життя, віддати належне його трагедійності та водночас залишити за собою право на просте і здорове сприйняття, на сковородинську філософію любові, на соковиту козацьку іронію та м'яку усмішку щасливої людини, закоханої в цей недосконалий світ...

8.      Порівняння музичного та літературного жанру поеми.

У літературі поема — це ліро-епічний віршований твір, у якому зображені значні події та яскраві характери (переважно головних героїв), а розповідь про героїв супроводжується розкриттям авторських роздумів та переживань.

Симфонічна поема зазвичай має одну частину, складену за програмою літературного, живописного, філософського   чи   історичного походження. Засновником   цього жанру вважається видатний угорський композитор Ференц Ліст, який написав 13 симфонічних поем.

Поява та розвиток цього жанру тісно пов'язані з ідеєю синтезу   мистецтв, а також ідеєю значення мистецтва   як   важливого виховного та просвітительського   чинника, що   були   поширені в епоху   романтизму.

Симфонічній поемі властивий вільний розвиток музичного матеріалу, що сполучає різні принципи формоутворення,   найчастіше   сонатність   і монотематизм   із   циклічністю   й   варіаційністю. Після Ф. Ліста в цьому жанрі працювали К. Сен-Санс, Б. Сметана,  А. Дворжак,  Р. Штраус,   С. Рахманінов та інші.

9.      Виконання творчого завдання.

У коментарях до уроку напишіть або розкажіть про свої враження від прослуханих творів, присвячених війні.

10.    Фізкультхвилинка «Пластична імпровізація — відпочиваємо».

11.    Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу 

12.    Виконуємо пісню. «На безіменній висоті» (слова М. Матусовського, переклад Дм. Луценка, музика В. Баснера).

Послухайте фонограму пісні. Спробуйте заспівати соло. Уявіть себе в музичній студії та запишіть своє виконання на диктофон.

А тепер заспіваймо усі разом пісню під фонограму. Розучуємо другий куплет пісні. Виконання пісні сольно, групою, хором.

13.    Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. У коментарях до уроку дайте відповіді:

  • Розкажіть, про який музичний жанр ми дізналися на уроці.
  • Хто написав симфонічні поеми, які ми слухали?
  • Про що розповіли вам ці твори?
  • Які засоби виразності застосував композитор для створення картин війни за допомогою симфонічного оркестру?

14.    Домашнє завдання.

Послухайте музичні твори, присвячені війні. Укладіть збірник пісень воєнних років або зберіть репродукції   творів   живопису   цієї   тематики.

15.    Вихід з класу під пісню В. Баснера.

16.    Для допитливих — виконання музичного проекту.

Проект «Пісні воєнних років»

Мета: навчитися знаходити та вибирати необхідну інформацію для оформлення пісенника або музичної презентації.

Очікуваний результат: пісенник або музична презентація.

План створення проекту:

Скільки пісень було присвячено війні та воєнним рокам! Цей проект присвятіть героям війни.

1.      Прослухайте пісні воєнних років у виконанні солістів, хорів  та   естрадних   співаків. Оберіть   серед   них   ті, які   найбільше   вам   сподобалися.

2.      Знайдіть   музичні   приклади   пісень («плюсовки», так   їх   частіше   називають). Збережіть   їх   у   форматі мрЗ. Запишіть текст пісні в співаник або на файли презентації. Знайдіть   репродукції картин, присвячені війні. Вірші   та   малюнки   про   війну   тільки   прикрасять   ваш   пісенник   або   презентацію.

3.      Тепер залишилося тільки увімкнути музику та розповісти про свою роботу, представляючи створений вами   пісенник   або   презентацію.

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 889 | Загрузок: 0 | Комментарии: 4 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 4
avatar
4 buferperviy • 08:24, 03.05.2018
avatar
3 Дядя Петя • 08:22, 03.05.2018
3 мая 
Домашняя Работа 
Авравменко Кирилл и Клочков Данил
  
https://www.youtube.com/watch?v=lQumE7DGt5A 
Текст песни "У солдата выходной" 
У солдата выходной, пуговицы в ряд, 
Ярче солнечного дня золотом горят.  
Часовые на посту, в городе весна,  
Проводи нас до ворот, товарищ старшина, товарищ старшина!Идёт солдат по городу, по не знакомой улице,  
И от улыбок девичьих вся улица светла.  
Не обижайтесь, девушки, но для солдата — главное,  
Чтобы его далёкая, любимая ждала.А солдат попьёт кваску, купит эскимо,  
Никуда не торопясь, выйдет из кино.  
Карусель его помчит, музыкой звеня,  
И в запасе у него останется полдня, останется полдня!Идёт солдат по городу, по не знакомой улице,  
И от улыбок девичьих вся улица светла.  
Не обижайтесь, девушки, но для солдата — главное,  
Чтобы его далёкая, любимая ждала.Где любимая живёт, липы шелестят,  
И садится в карусель не её солдат,  
Но другие ни к чему, все до одного,  
Если только верно ждёшь солдата своего, солдата своего!Идёт солдат по городу, по не знакомой улице,  
И от улыбок девичьих вся улица светла.  
Не обижайтесь, девушки, но для солдата — главное,  
Чтобы его далёкая, любимая ждала.1976
avatar
2 buferperviy • 08:21, 03.05.2018

3 мая
Домашняя Работа
Остащенко Мария
 
https://www.youtube.com/watch?v=lQumE7DGt5A
Текст песни "У солдата выходной"
У солдата выходной, пуговицы в ряд,
Ярче солнечного дня золотом горят. 
Часовые на посту, в городе весна, 
Проводи нас до ворот, товарищ старшина, товарищ старшина!Идёт солдат по городу, по не знакомой улице, 
И от улыбок девичьих вся улица светла. 
Не обижайтесь, девушки, но для солдата — главное, 
Чтобы его далёкая, любимая ждала.А солдат попьёт кваску, купит эскимо, 
Никуда не торопясь, выйдет из кино. 
Карусель его помчит, музыкой звеня, 
И в запасе у него останется полдня, останется полдня!Идёт солдат по городу, по не знакомой улице, 
И от улыбок девичьих вся улица светла. 
Не обижайтесь, девушки, но для солдата — главное, 
Чтобы его далёкая, любимая ждала.Где любимая живёт, липы шелестят, 
И садится в карусель не её солдат, 
Но другие ни к чему, все до одного, 
Если только верно ждёшь солдата своего, солдата своего!Идёт солдат по городу, по не знакомой улице, 
И от улыбок девичьих вся улица светла. 
Не обижайтесь, девушки, но для солдата — главное, 
Чтобы его далёкая, любимая ждала.1976
avatar
1 rakpetya0 • 08:20, 03.05.2018

Третье мая
Домашняя работа
Даниил Шушпанников

avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[17.11.2019]
12 навчальний тиждень. З 25  по 29 листопада. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №12 (0)
[17.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 18 – 22 листопада 2019 р (0)
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz