Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 18.11.2019, 13:58
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [692]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 5
Гостей: 5
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 9. Хорова музика (за Л.Г.Кондратовою)
24.10.2016, 08:55

6 клас. Музичне мистецтво. Урок 9. Хорова музика (за Л.Г.Кондратовою)

Тема. Хорова музика.

Мета Ознайомити з особливостями хорової музики та поняттям «хорова музика», історією її розвитку та характерними ознаками. ознайомити учнів з поняттям розподілу голосів у хорі, пригадати різновиди хорових колективів, пригадати знайомі хорові жанри, ознайомити з творчістю дитячого колективу — хору хлопчиків «Libera» (Лондон).

Розвивати вміння учнів уважно слухати хорову музику та знаходити на слух характерні ознаки хорової музики, знаходити взаємозв'язок між текстом та характерними засобами музичної виразності твору, розвивати вміння висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору.

Виховувати інтерес до слухання класичної хорової музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок введення в тему.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрет композитора Й. Пахельбеля.

Основні поняття для засвоєння: характерні ознаки жанрів хорової музики, історія розвитку хорової музики, поняття «хорова музика».

Твори, що вивчаються на уроці:        

•«Свят» («Sanctus») на основі канону И. Пахельбеля, «Завж¬ди з тобою» (Always With You) у виконанні хору хлопчиків «Libera» (Лондон).

•«Тихо над річкою» (слова С. Черкасенка, музика П. Батюка).

ХІД УРОКУ

1.      Вхід під хоровий твір у виконанні ансамблю «Libera» (Лондон).

Організаційний момент. Мотивація до навчання.

Бесіда про історію розвитку хорової музики.

Ми часто чуємо вислів: співати хором — це справжнє мистецтво. Коли ж розпочалася історія хорового виконання?

У Стародавній Греції музика звучала в театральних виставах, а декламація змінювалася співом хору.

Голоси співаків розрізняли за висотою звучання — регістрами:

  • netoide — високі
  • mesoide — середні
  • iroide — низькі.

За часів Раннього Середньовіччя в кожній церкві були хори півчих. Відомо, що до епохи Відродження професійне хорове виконавство було пов’язане тільки з церквою.

У ранній хоровій церковній музиці був поширений «знаменний розспів» (замість нот вокальні хорові твори записували знаками — «знаменами» або «крюками»),

У XIV—XV ст. почав активно розвиватися багатоголосний спів. Мелодію, яку виконували співаки, назвали хоровою партією. Для цієї 11 епохи характерні три-чотириголосні хори, а пізніше — шести-восьмиголосні.

Із XVII—XVIII ст. з’явився усталений розподіл голосів у хорі на чотири основні партії.

Робота зі схемою

Дисканти

Альти

Тенори

Баси

Відтоді хор стає невід’ємним учасником опери. З’являються також світські капели, що пов’язано з розвитком жанрів ораторії, кантати, хорових концертів тощо.          

Хорова музика — музичні твори, призначені для хорового виконання.

 

Хоровий спів буває одноголосний та багатоголосний, з музичним супроводом або без нього (а капела). Це наймасовіший вид музичного мистецтва.

  • А чи популярна церковна хорова музика сьогодні? Чи можна її почути у концертних залах?

Послухайте сучасні хорові композиції.

Музичне сприймання.

«Свят» («Sanctus») на основі канону Й. Пахельбеля,

 

«Завжди з тобою» (Always With You) у виконанні хору хлопчиків «Libera» (Лондон)

 

У коментарях до уроку проаналізуйте сприйняті музичні твори.

  • Розкажіть про свої враження від музики.
  • До якого жанру належать ці твори? Охарактеризуйте тембри голосів виконавців.
  • Визначте характер мелодії творів та опишіть засоби музичної виразності: лад, темп, динаміку, гармонію.
  • Розкажіть про музичний супровід кожного твору.

Відомості про виконавців хорових творів.

«Libera» — це хор хлопчиків з англіканської парафії в південному Лондоні (церкви святого Філіпа). Назва хору походить від назви однієї з пісень, що перекладається з латини як «вільний».

З 1988 р. колектив, склад якого періодично змінюється, випустив серію альбомів з аранжуваннями церковних класичних творів, а також власних композицій керівника колективу.

Хормейстер співочої групи — Роберт Прайзман. Хор налічує близько сорока хлопчиків у віці від семи до шістнадцяти років.

Музика «Libera» має своє особливе звучання. Хор часто поєднує елементи григоріанського розспіву, музику композиторів-класиків (таких як Дебюссі, Бетховен, Пахельбель) і стиль «нью ейдж». У своїх композиціях «Libera» використовує цілий ряд музичних інструментів та електронний супровід.

Розучування пісні.

«Тихо над річкою» (слова С. Черкасенка. і музика П. Батюка).

Тихо над річкою, ніченька темная,
Спить зачарований ліс.
Ніжно шепоче він казку таємную,
Cумно зітха верболіз.

Нічка розсипала зорі сріблистії -
Он вони в річці на дні.
Плачуть берези по той бік кудрявії,
Здалека линуть пісні.

Тихо над річкою, як зайде сонечко,
Тихо, ні вітру, ні хмар.
Ніжно шепочеться житнє колосячко
Там, де широкий наш лан.

Нічка, як матінка, кличе працюючих
Сил набиратись уві сні,
Лиш соловейко й дівчата до півночі
Любі співають пісні.

Що їм приснилось? - Щастя улюблене
В хвилях бурхливих життя,
Личенько дівчини ніжно голублене,
Щирі її почуття!

Знайомство з піснею та її змістом, розучування мелодії першого куплету та приспіву. Виконання першого куплету, приспіву під акомпанемент інструмента.

Виконання творчого завдання до виконання пісні.

  1. У будь-якому доступному графічному редакторі (або навіть у Ворді,)намалюйте обкладинку до диска з обробками пісні «Тихо над річкою», електронне зображення обкладинки розмість у коментарях до уроку.
  2. Пограйте з друзями в гру «Диригент». Проспівайте хором перший куплет пісні «Тихо над річкою». Один із вас буде диригентом та рухами показуватиме темп і характер вашого співу.
  3. Розгляньте ілюстрації. Яка з них повніше розкриває зміст пісні? . Обґрунтуйте свою думку. (Демонстрація пейзажних ілюстрацій із зображення різних явищ природи, в тому числі і зображення вечора на річці).

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • Про яку сторінку музичного мистецтва сьогодні йшлося на уроці? З якою музикою ми ознайомилися?
  • Що вам найбільше запам’яталося з історії розвитку хорового мистецтва?
  • На які партії розподілятися голоси в хорі у XVII—XVIII століттях?
  • Назвіть жанри хорової музики

Домашнє завдання.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • Які хорові твори ви слухаєте вдома? Порівняйте їх із церковним співом.
  • Запишіть хорові твори, які вам найбільше сподобалися, для своєї фонотеки.

Для допитливих — виконання музичного проекту

Проект «Хоровий електронний кошик»

Мета. Здійснювати підбір і запис хорових творів, їхні професійні і обробки у форматі mp3.

Очікуваний результат: диск із записами хорових творів. створення проекту:

проект може стати окремим диском або продовженням проекту. Його виконують як індивідуально, в парі чи групою.

Варіант групового проекту:

Перша група «Хормейстери» — підбирає фонограми хорових творів: пісня у хоровому виконанні, народна пісня в професійній обробці.

Друга група «Сучасники» — підбирає сучасні обробки народних у виконанні сучасних естрадних хорових колективів або гуртів.

Обидві групи записують диск у форматі mp3. Виготовляють обкладинку диска. Зображення обкладинки розмістіть у коментарях до уроку

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1965 | Загрузок: 0 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 1
avatar
1 romaoleg50 • 08:09, 10.11.2016
Рома Ершов 6 класс
Посмотрел
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[17.11.2019]
12 навчальний тиждень. З 25  по 29 листопада. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №12 (0)
[17.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 18 – 22 листопада 2019 р (0)
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz