Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 12.07.2020, 18:26
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [701]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 14
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

7 кл.Музичне мистецтво.Урок № 1. Образний зміст музики. Характер людини в музичному образі
19.08.2013, 07:01
Урок № 1. Образний зміст музики. Характер людини в музичному образі
Вступ. Образний зміст музики
Музика – світ дивовижних уявлень, картин та образів. Вони подекуди тендітні й нерухомі, позбавлені предметної конкретності, адже ми сприймаємо їх на слух. Двері у світ музичних образів відкриті перед усіма, хто має багату уяву та чуйне серце.

Характер людини в музичному образі
Життя надихає митців на створення художніх образів. Здатність мислити образами є важливою рисою мислення митця, ознакою його таланту. Завдяки художнім образам мистецтво може глибоко хвилювати і вражати людину, справляти на неї величезний вплив. Без них немає мистецтва.
Людина часто є головним образом мистецтва. Наприклад: у живописі – портрети. У літературі – описи головних персонажів. У музичному мистецтві – настрій, почуття та характер людини.

Музичний образ – це узагальнене віддзеркалення в музиці явищ дійсності та духовного світу людини. Він розкривається через виклад музичної теми та її розвиток

Пригадайте образи трьох подруг – Пустунки, Плакси та Злюки, створені Дмитром Кабалевським,

або образ Кобзаря в Рапсодії № 2 для фортепіано Миколи Лисенка. Кожен музичний образ є яскравим зображенням характеру людини.

Музичні образи у творчості М. Лисенка
Музичні образи втілюють засобами різних жанрів - фортепіанної, хорової, симфонічної чи оперної музики. Саме в цих жанрах спробував себе Микола Лисенко. Усе своє життя композитор присвятив розвиткові та пропаганді української національної культури. Завдяки композиторській, виконавській і громадській діяльності Лисенка українська музика вийшла на широкий шлях розвитку і посіла почесне місце у світовій музичній культурі.

Пригадайте, які образи створив Микола Лисенко у таких знайомих вам творах: Рапсодія № 2 для фортепіано, увертюра до опери „Тарас Бульба”.
Рапсодія № 2 для фортепіано (образ Кобзаря)


Увертюра до опери „Тарас Бульба” (образ козацтва)


Великою часткою музики Миколи Лисенка є опери. Сьогодні прозвучать фрагменти з двох найвідоміших його опер.
Ваше завдання: визначити та описати образи, втілені в музиці.

Слухання. М. Лисенко. Опера “Тарас Бульба”. Арія
Визначте та опишіть образ, утілений у музиці

Аналіз прослуханого твору
Прозвучала арія Остапа з опери Миколи Лисенка „Тарас Бульба”.
Яким ви уявили цей образ? Опишіть.
Який за характером Остап?
Арія Остапа "Що ти вчинив?"

Відомості про прослуханий фрагмент
Оперу “Тарас Бульба” Микола Лисенко написав за однойменною повістю Миколи Гоголя. Вона розповідає про боротьбу українського народу проти польських магнатів. У центрі опери – героїко-патріотичні образи. Яскравими є характеристики головних героїв опери – Тараса Бульби та двох його синів – Остапа й Андрія.
Арія Остапа „Що ти вчинив?” звучить у трагічний момент, після загибелі його брата Андрія. Скорбота, відчай, жаль за втраченими честю та життям – основні почуття арії. Без відповіді залишаються питання Остапа: „Чому зо мною в Січі, брате, не положив ти голови? Чого життя безславно стратив? Чого як зрадник батька й брата тут залишив, посиротив?” Арія є втіленням трагічного та ліричного образів. Її музику можна охарактеризувати латинським словом кантилена.
Кантилена – співуча мелодія; наспівність і мелодійність музичного твору, співацького голосу, виконання.

Слухання. М. Лисенко. Опера “Наталка Полтавка”. Уривок
Визначте та опишіть образ, утілений у музиці

Аналіз прослуханого твору
Прозвучала арія Наталки з опери Миколи Лисенка “Наталка Полтавка”.
Яким ви уявили цей образ? Опишіть.
Опишіть характер Наталки.

Відомості про прослуханий фрагмент
Оперу «Наталка-Полтавка» Микола Лисенко написав за мотивами п’єси відомого українського письменника Івана Котляревського. Дія п’єси переносить нас в українське село. Донька бідної вдови, Наталка, відхиляє залицяння старого і багатого пана Возного, бо кохає і чекає друга дитинства Петра, який пішов до міста на заробітки і не подає про себе звістки. Їх кохання взаємне. Розчулена їх почуттями, мати Наталки дає згоду на шлюб, а пан Возний мусить змиритися з цим. Пісня Наталки є втіленням ліричного та жартівливого образів.
Микола Лисенко є визнаним майстром створення правдивих глибоко народних образів.
Прослухані фрагменти оперних творів і представлені в них образи ще раз переконали нас у тому, що музика може виражати характер людини.

Відомості про В. Івасюка
Якщо українська класична музика почалась із Миколи Лисенка, то українська естрадна музика – з Володимира Івасюка. Спільною для цих митців є глибока народнопісенна основа їх музики.
Володимир Івасюк – це видатний український поет і композитор, який за своє коротке життя створив близько 100 пісень і 50 інструментальних творів, зокрема дві сюїти, писав музику для театру.
Володимир Івасюк був професійним медиком і скрипалем, чудово грав на фортепіано, віолончелі, гітарі. Він майстерно виконував свої пісні; мав художній талант, був неординарним живописцем. Для його творів характерні високий професіоналізм, різноманітність образного змісту, яскравість художніх образів, щирість і глибокий патріотизм.
Міцним підґрунтям творчості Володимира Івасюка є народна пісенність, а також глибоко вивчена й осмислена ним багата спадщина композиторів-класиків, зокрема Миколи Лисенка, Кирила Стеценка та Сергія Рахманінова.
За спогадами його друзів, Володимир Івасюк не уявляв, як можна бути музикантом чи просто культурною людиною й не знати і не любити народну пісню. Він збирав народні пісні свого краю, збирався видати їх у збірці “З-над Черемоша й Прута”. У пам’яті народу надовго поселилися музичні образи його пісень: кохання, гори, червона рута, водограй.

Відомості про балади. Читання тексту «Балади про мальви»
Балада про мальви” написана Володимиром Івасюком на вірш Богдана Гури в 1975 році.

Термін „балада” вживають для пісень розповідного характеру. Цей жанр утвердився ще в епоху Середньовіччя. Балади розповідали про різні історичні події, лицарські подвиги, історії з народного життя. Виконували їх у супроводі інструменту.

Прочитайте текст „Балади про мальви” і з’ясуйте її життєвий зміст та образ твору.
Заснули мальви коло хати,
Їх місяць вийшов колихати.
І тільки мати не засне,
Мати не засне, –
Жде вона мене.

Приспів:
О, мамо рідна, ти мене не жди,
Мені в наш дім ніколи не прийти.
З мойого серця мальва проросла
І кров’ю зацвіла.
Не плач, не плач, бо ти вже не одна,
Багато мальв насіяла війна.
Вони шепочуть для тебе восени:
«Засни, засни, засни, засни…»

У матерів є любі діти,
А у моєї – тільки квіти.
Самотні квіти під вікном,
Квіти під вікном
Заснули вже давно.
Приспів:
Як сонце зійде – вийди на поріг,
І люди схиляться тобі до ніг.
Пройдися полем – мальви буйних лук
Торкнуться твоїх рук.
Життя – як пісня, що не віддзвенить.
Я в мальві знов для тебе буду жить.
Якщо ж я ласку не встигла принести –
Прости, прости, прости, прости.

Демонстрація пісні „Балада про мальви”
„Балада про мальви”
Сл. Б. Гури,
муз. В. Івасюка

Розучування пісні „Балада про мальви”
Під час розучування мелодії пісні попрацюйте над фразуванням, диханням і дикцією. У приспіві зверніть увагу на ланцюгове дихання у кантиленних фразах, особливості ритму (тріолі) та паузи на перших долях тактів.

Підсумки уроку
Сьогодні ми дізналися, що основою будь-якого твору мистецтва є художній образ, в якому митець уміло поєднує власне світосприйняття, власну уяву з реальним життям.
Музичні образи є емоційно-чуттєвим відображенням життєвих образів. Наприклад, оперна творчість Миколи Лисенка і пісенна творчість Володимира Івасюка є справжньою скарбницею музичних образів.
Додаток:
Відеоролік до уроку: див.ТУТ http://gimnasium107.ucoz.ua/blog/2009-01-19-14
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2856 | Загрузок: 0 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 4.6/8
Всего комментариев: 2
avatar
0
2 Арустамов Никита • 09:03, 21.10.2013 [Материал]
Арустамов Никита
avatar
0
1 Куценко Анна • 22:27, 07.09.2013 [Материал]
7класс
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[10.06.2020]
АНАЛІЗ РОБОТИ РАЙОННОЇ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА Й МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ КОСТЯНТИНІВ (0)
[01.06.2020]
Поздравление директора школы с окончанием учебного года и Днем защиты детей (0)
[19.05.2020]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2020 р у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступен (0)
[18.05.2020]
Перевіримо знання про українську вишиванку (0)
[18.05.2020]
Заходи до Всесвітнього дня вишиванки: (0)
[18.05.2020]
Віртуальна виставка "Червоні жорна" (0)
[18.05.2020]
Червоні жорна. До дня пам'яті жертв політичних репресій (0)
[16.05.2020]
Сторінками архіву 6 класу 2019-2020 н.р. (0)
[16.05.2020]
Поради МОН "Як заповнювати класний журнал" (0)
[16.05.2020]
Всім педагогам школи зареєструватися у гугл-класі з організаційних питань виховної роботи (0)
[16.05.2020]
Конкурсні малюнки "Мої права" 3 клас (0)
[16.05.2020]
Колажі до Дня Європи в Україні «Україна ‒ європейська держава» (0)
[13.05.2020]
День Європи Колаж "Україна - держава європейська" 10 клас (0)
[09.05.2020]
Створено підручник з дистанційного навчання для вчителів (0)
[09.05.2020]
Відповідь Представника Уповноваженого з прав людини про педагогів-пенсіонерів (0)
[09.05.2020]
Щодо завершення 2019-2020 навчального року (0)
[09.05.2020]
Зареєстровано законопроект № 3430, який передбачає скасування дискримінаційних норм щодо педагогів -пенсіонерів (0)
[08.05.2020]
Використання дистанційних технологій під час карантинних заходів у Кіндратівській СШ з предметів мистецтва (0)
[07.05.2020]
ПРОПОНУЄМО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ ВИХОВАНЦІВ ГУРТКІВ: «ЛЮБУВАННЯ ПРИРОДОЮ» та «ЛЮДИНА І ДОВКІЛЛЯ» Костянтинівського РЦДЮТ (0)
[07.05.2020]
Пишаємось, пам"ятаємо, дякуємо. Ветерани ІІ Світової війни с.Кіндратівка Костянтинівський район Донецька область (0)
[07.05.2020]
Пишаємось, пам"ятаємо, дякуємо. Ветеран ІІ Світової війни Горбачов Костянтин Іванович (0)
[07.05.2020]
Вітання з 9 Травня від Донецького обкому профспілки працівників освіти і науки (0)
[01.05.2020]
Інтерактивна карта досвіду роботи з використанням дистанційних технологій вчителів мистецтва Костянтинівського району (0)
[27.04.2020]
Сертифікат №БЦ-С-4970 курсів "Додатки Гугл" 06-24.04.2020 р 60 годин (0)
[25.04.2020]
Графік підсумкових тематичних і контрольних завдань з музичного мистецтва 5-7 класи й мистецтва 8-9 класи Учитель: Кущенко Е.Б. УВАГА!!! ВСІ (0)
[23.04.2020]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді (0)
[18.04.2020]
Курси "Цифрові технології у викладанні мистецтва" - 30 год. сертифікат №17032020-240 від 17.03.2020 р (0)
[10.04.2020]
Як навчатися в Classroom. Відеоінструкції для учнів (0)
[06.04.2020]
35 навчальний тиждень з 18 по 22 травня 2020 року (0)
[06.04.2020]
34 навчальний тиждень з 11 по 15 травня 2020 року (0)
[05.04.2020]
0:29 / 3:50 Я маю КОД Класу Google Classroom. Як приєднатися до Класу? (0)
[05.04.2020]
УВАГА!!! Конкурс "Лідер року - 2020" триває! (0)
[05.04.2020]
Запрошуємо учнів на навчання з використанням дистанційної технології "Гугл-клас" (0)
[05.04.2020]
Щодо отриманя довідки за результатами навчання за дистанційними технологіями під час карантину (0)
[02.04.2020]
для участі у дистанційному навчальному курсі «Додатки Google в освітній діяльності» (0)
[02.04.2020]
33 навчальний тиждень з 04 по 08 травня 2020 року (1)
[02.04.2020]
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ-ПЕРЕХОДИМО ДО ГУГЛ-КЛАСУ (0)
[01.04.2020]
32 навчальний тиждень. З 27 квітня по 30 квітня 2020 року (1)
[31.03.2020]
План заходів щодо популяризації науки та інновації в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст на 2020 р (0)
[30.03.2020]
Довідка про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з правознавства в Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з п (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2020Сайт создан в системе uCoz