МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт перевернутого мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 19.11.2017, 19:54
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [652]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 65
Видео
Статистика

Онлайн всего: 21
Гостей: 21
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 10 Традиційна обробка народної інструментальної музики (за Л.Г.Кондратовою)
23.10.2016, 08:40

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 10  Традиційна обробка народної інструментальної музики (за Л.Г.Кондратовою)

Тема : Традиційна  обробка  народної  інструментальної  музики.

Мета: Ознайомити з  прикладами  обробок  народного  танцю  в інструментальному  творі  та  опері, навчити  порівнювати  народні  та  професійні  музичні  твори, знаходити  спільні та відмінні  риси  між  народною  танцювальною  музикою  та  інструментальним  твором, ознайомити  з  творчістю  композиторів  А. Хачатуряна, М.Глінки.

Розвивати  вміння  учнів  уважно  слухати  музику та знаходити  на слух спільні  та  відмінні  риси  між  народними  і  професійними  творами,  прослідковувати  градацію  музичного  образу, надавати характеристику засобам  музичної виразності, що  допомогли  змінити  мелодію  народного  танцю, розвивати  вміння  порівнювати  однакові  жанри в творчості  різних  композиторів, розвивати  вміння  виконувати  музично-ритмічний  супровід  до  пісні.

Виховувати  інтерес  до  творчості  вірменських  композиторів, інтерес  до  музичних  народних  і  професійних  творів, повагу  до  творчості  відомих  композиторів  і  виконавців.

Тип  уроку: комбінований, урок  поглиблення  в  тему.

Обладнання: музичний  інструмент, програвач, ілюстрації до  музичних творів  та пісні, портрети  композиторів  А. Хачатуряна, М. Глінки, Р.Квінти.

Основні  поняття  для  засвоєння: народна  пісня  та  танець  в  інструментальному  творі, особливості  обробки  народних  танців  в  інструментальних  творах.

Твори, що  вивчаються  на  уроці.

  • А.Хачатурян Лезгинка  з  балету  «Гаяне» у виконанні  Лондонського  симфонічного   оркестру (1976 р., диригент  А.Хачатурян).
  • Народний  танець лезгинка  у  виконанні  оркестру  (фрагмент).
  • М.Глінка  Лезггинка  з  опери  «Руслан і Людмила» у виконанні  оркестру  (фрагмент).
  • Народний танець  лезгинка  в  сучасній  естрадній  обробці  (фрагмент).
  • Вірменська  народна  пісня  у  виконанні  Дж. Гаспаряна  (дудук) (фрагмент).
  • В.Мей  (скрипка) і Дж. Гаспарян  (дудук). Попурі  на  мелодії  класичних  творів  (фрагмент).
  • «Одна  калина» слова В.Куровського, музика Р.Квінти.

Відеопрезентація до уроку

Хід  уроку

         Вхід  під  мелодію  лезгинки.

Організаційний  момент. Мотивація  до  навчання.

         Сьогодні  я запрошую  вас  у  подорож  до  Вірменії. Тут  ми  послухаємо  чудову  народну  інструментальну  музику.

Актуалізація опорних  знань. Фронтальне  опитування  класу.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • У  чому  полягає  обробка народної  пісні? Розкажіть  про  особливості  цього  процесу.
  • Які  народні  пісні  зазнали  професійної  обробки  в опері  «Наталка Полтавка»?
  • Які  сучасні  обробки  народних  пісень  ви  знаєте? Наведіть  приклади.
  • Назвіть  імена  композиторів, які  займалися  обробкою  народної  музики.

Новий  матеріал  для  засвоєння. Бесіда з учнями про  культуру  Закавказзя.

         А зараз ми  мандруємо  у  північну  частину  Закавказзя, де і  розташована  Вірменія.

  • Що ви знаєте  про  культуру  цього  краю?

Серед  пам’яток  культури  Вірменії – старовинні  фрески, керамічні  вироби  з  розписом  і  гравюрою, чудові  християнські  базиліки. А  скільки  діячів  культури  прославляли  цей  край!

Робота  з  ілюстраціями: пейзажі  Вірменії, ілюстрації  народних  свят.

Музичне сприймання А.Хачатурян Лезгинка  з  балету  «Гаяне»

Аналіз  музичного  твору. У коментарях до уроку:

  1. Поділіться  своїми  враженнями  від  музики  лезгинки.
  2. Розкажіть  про  характер  музики.
  3. У  чому  особливість  звучання  оркестру?
  4. Які  інструменти  входять  до  його  складу? Охарактеризуйте  їхній  тембр.
  5. Які  засоби  музичної  виразності  дозволили  створити  музичний  образ  танцю?

Музичний  словничок.

         Лезгинка – народний  танець, поширений  серед  народів  Кавказу.

         Музичний  розмір – 6/8, інколи  2/4, темп  швидкий.

         Виконується  як  сольний чоловічий  танець, а також  у  парі  з  жінкою. Танцюристи, наче  змагаючись, демонструють  віртуозність, виправність, спритність і невтомність. Лезгинка  стала  візитною  картою  будь-якого  кавказця, виразом душі  горянина, його  темпераменту  і характеру.

Знайомство  з  творчістю  композитора  А.Хачатуряна.

         Арам  Ілліч  Хачатурян – відомий  вірменський композитор, диригент, педагог. Серед  його  творів – балети  «Гаяне», «Спартак», симфонії, поеми, увертюри, твори для  духових  інструментів  і  вокальні  композиції.

         Балет «Гаяне», написаний  на  лібрето Б.Плетньова, - один  із  кращих  творів  А.Хачатуряна. На  основі  музики  балету  композитор  зробив  три  інструментальні  сюїти.

Музичне сприймання. Народний    танець лезгинка у виконанні  оркестру  (фрагмент).

М.Глінка Лезгинка  з  опери  «Руслан  і Людмила» у виконанні  оркестру (фрагмент).

Лезгинка в  сучасній  естрадній  обробці (фрагмент).

ЗАВДАННЯ. У коментарях до уроку зробіть аналіз музичних творів.

  1. Поділіться  своїми  враженнями  від  прослуханих  музичних  творів.
  2. Який  характер  танцю  лезгинка?
  3. Порівняйте  обробку  А.Хачатуряна  з  оригіналом  танцю  та  музикою  М.Глінки.
  4. Розкажіть  про  ритмічні  характеристики  та  засоби  музичної виразності  народного  танцю.
  5. У  чому  унікальність  сучасної  обробки  танцю  та  які  характерні  риси  його  ритму?

Виконання  творчого  завдання  до  прослуханих  пісень.

         Візьміть  олівець  та  зобразіть  за  допомогою ліній  ритмічну пульсацію  і  характер  кавказького  танцю лезгинка.

Розповідь про оперу М.Глінки «Руслан і Людмила»

         «Руслан і Людмила» - опера  М.Глінки в п’яти діях, лібрето за  однойменною  поемою  О.Пушкіна. У  четвертій  дії  опери  композитор  представляє  східні  танці  в  замку  Чорномора, серед  яких  є і  обробка  танцю  лезгинка.

Музичний словничок

         Традиційна обробка  народної інструментальної  музики – це видозмінювання  народного  музичного  твору (народного  танцю, народної  мелодії) шляхом  гармонізації, аранжування  або  транскрипції.

Новий  матеріал  для  засвоєння. Музичні  інструменти  Вірменії.

         До  найвідоміших музичних  інструментів  Вірменії  відносяться  дхол  (ударний  музичний інструмент)  зурна (язичковий  дерев’яний духовий  інструмент) та  дудук (духовий  інструмент, який  виробляється виключно  з  деревини абрикоса і має  неповторний  тембр).

Робота з відео.

         Послухайте  вірменську народну  мелодію  в  сучасній  обробці. Охарактеризуйте  багатство  мелодії, яку  створює  поєднання  електроскрипки та дудука.

Музичне  сприймання. Дж. Гаспарян  (дудук) (фрагмент).

В. Мей (скрипка) і Дж. Гаспарян (дудук). Попурі  на  мелодії  класичних  творів (фрагмент).

Фізкультхвилинка «Лезгинка»

Поспівка. Вправи для  розвитку  музичного  слуху  та  голосу.

Виконання  пісні «Одна  калина» слова В.Куровського, музика Р.Квінти.

         Уявіть  себе  в  музичній  студії. Увімкніть  диктофон  і  запишіть  разом  із  друзями  виконання  пісні.

         Розучуємо  усю  пісню.

         Виконання  окремих  складних  елементів  мелодії  пісні  з  ритмічним  супроводом.

         Відпрацювання  засобів  виразності  пісні:  нюансів, відтінків, характеру.

         Виконання  пісні  під  супровід  акомпанемент  та  під  фонограмний  супровід.

Виконання  творчого  завдання  «Музичний  супровід  до пісні».

         Створіть  з  друзями акомпанемент  до  пісні  за  допомогою  пальців  рук (клацання, плескання, коротких  ритмічних  постукувань).

Узагальнення  вивченого  матеріалу. Рефлексія.

  • Що  являє  собою  традиційна  обробка  народної  інструментальної  музики?
  • Що  таке  лезгинка?
  • Які  композитори  створили  обробку  мелодії  лезгинки?
  • Що  вам  відомо  про  А.Хачатуряна?
  • Які  народні  вірменські  інструменти  вам  запам’яталися?

Домашнє  завдання.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  • Що  являє  собою  традиційна  обробка  народної  інструментальної  музики?
  • Що  таке  лезгинка?
  • Які  композитори  створили  обробку  мелодії  лезгинки?
  • Що  вам  відомо  про  А.Хачатуряна?
  • Які  народні  вірменські  інструменти  вам  запам’яталися?

         Прослухайте  народні  мелодії  в  композиторських  обробках. Приєднайтеся  до  проекту.

 

Для  допитливих – виконання  музичного  проекту.

МУЗИЧНИЙ  ПРОЕКТ

«Інструменти  народів  світу»

Мета: створити  міні-енциклопедію  про  музичні  інструменти  народів  світу.

Очікуваний  результат: міні-енциклопедія.

Типологія  проекту: груповий, середньої  тривалості, творчий, музично-образотворчий, інформаційний.

План  створення  проекту:

         Об’єднайтеся  з  друзями  у три  групи  та  разом  створіть  міні-енциклопедію.

  1. «Дослідники» - знайдіть інформацію  про  музичні  інструменти  народів  світу, скориставшись  енциклопедією  та  словником-довідником. Про  кожний  окремий  інструмент  напишіть  невелику  статтю.
  2. «Художники» - знайдіть  зображення  необхідних  музичних  інструментів  та  намалюйте  їх.
  3. «Упорядники-видавці» - зробіть з паперу  міні-альбом, на кожній  сторінці  якого  розмістіть  статтю  про  інструмент  та  його  зображення. Оформіть  відомості  в  алфавітному  порядку  або  об’єднайте  музичні  інструменти  за  країнами.

Презентуйте  вашу  міні-енциклопедію, розмістіть URL-посилання на створену енциклопедія  та  розкажіть  про  неї всім у коментарях до уроку.

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 746 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.11.2017]
’’Боже, спаси Україну, а потім, і я повернусь..!’’ (0)
[19.11.2017]
НЕ ПРО ОСВІТУ! ПРО ХОЛОДИЛЬНИК!!! (Віктор Громовий щодо кількості й безглуздості паперообігу в освіті) (0)
[17.11.2017]
11 навчальний тиждень. З 27 листопада по 01 грудня. Переглядаємо урок №11 (0)
[17.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 20 – 25 листопада 2017 р (0)
[17.11.2017]
Щодо виконання Плану заходів з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років за період 25 червня – 24 листопада 2017 ро (0)
[17.11.2017]
Победитель конкурса «Учитель года - 2016» уехала "ухаживать" за дедушкой в Лондон (0)
[16.11.2017]
Відтепер 25 грудня – вихідний день (0)
[12.11.2017]
10 навчальний тиждень. З 20 по 24 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[12.11.2017]
ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ ЯК ОДНА З КЛЮЧОВИХ ТЕНДЕНЦІЙ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ СУЧАСНОСТІ (0)
[11.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 13 - 17 листопада 2017 р (0)
[11.11.2017]
9 навчальний тиждень з 13 по 17 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (0)
[11.11.2017]
Звіт про проведення Дня української писемності і мови (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам підготувати концертні програми, театралізовані вистави, лялькові вистави, відеопривітання, дитячі малюнки і надат (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує подарувати свою увагу, тепло і підтримку військовим, які захищають цілісність нашої держави, і надати про це звіт (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам розмістити привітання зі Святом Святого Миколая у святково прикрашеному міському транспорті й надати про це звіт (0)
[09.11.2017]
ДоноблПДЮТ пропонує школам створити "Фабрики Святого Миколая" та подати звіти про їх роботу (0)
[09.11.2017]
Необхідно терміново запропонувати варіанти назви балки (0)
[08.11.2017]
9 листопада відбудеться диктант національної єдності (0)
[08.11.2017]
Рівень зарплати українських учителів найнижчий серед пострадянських країн (0)
[08.11.2017]
З 25 жовтня по 17 листопада Донецький облІППО проведе конкурс відеороликів-візитівок (презентацій) з національно-патріотичного виховання (0)
[08.11.2017]
ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛІППО РЕКОМЕНДУЄ СИРОТАМ ЗВЕРТАТИСЯ ДО СВ.МИКОЛАЯ У ПИЬМОВОМУ ВИЛЯДІ ВІДПОВІДНО ДО ВСТАНОВЛЕНОЇ ФОРМИ (0)
[08.11.2017]
Школи повинні надати фотоматеріали, відеоматеріали, що свідчать про актуальність та результативність благодійницької акції (0)
[08.11.2017]
Терміни інформування відділу освіти у електронному та паперовому виді змінені (0)
[04.11.2017]
ГО «МОК» ОРГАНІЗОВУЄ ОЗНАЙОМЧО-ПІЗНАВАЛЬНІ ТУРИ ДО КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ПОЛЬЩІ. (0)
[03.11.2017]
8-й навчальний тиждень з 06 по 10 листопада 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[03.11.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 06 - 10 листопада 2017 р (0)
[30.10.2017]
Операція “Захід”: пам’ятаймо задля нащадків (0)
[29.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 15-16. Північне Відродження (Ppt-презентація до уроку) (0)
[29.10.2017]
ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[27.10.2017]
7-й навчальний тиждень з 30 жовтня по 03 листопада 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (0)
[27.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Урок 15-16. Постмодернізм (Ppt-презентація з відео до підручника Л.Масол) (0)
[25.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Урок 15-16. Постмодернізм (мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz