МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт перевернутого мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Суббота, 20.01.2018, 21:06
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [662]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 77
Видео
Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (5)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
Главная » Файлы » методические материалы

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 11 "Фольклор та сучасна стилізація"
17.11.2016, 18:04

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 11 "Фольклор та сучасна стилізація"

Тема:  "Фольклор та сучасна стилізація"

Мета: Ознайомити з особливостями сучасної обробки народної музики, зі стилями сучасної фольклорної музики, розглянути особливості  сучасної фольклорної вокальної та інструментальної музики, ознайомити  з поняттями "сучасна обробка народної фольклорної пісні"та "стилізація", розглянути приклади застосування народних обрядів, ознайомити з прикладами фольк-опер та з творчістю Є. Станковича.

Розвивати вміння учнів уважно слухати музику, аналізувати музичний фольклор, та його сучасні обробки, розвивати вміння виразно виконувати українські народні пісні.

Виховувати ціннісне ставлення до фольклорної спадщини та її сучасних обробок. інтерес до творчості українських композиторів.

Музичний матеріал:

- Є. Станкович. Фольк-опера "Коли цвіте папороть" (фрагменти).

 - "Пісня "Ой на Івана, та й на Купала" (стилізація народного обряду) у виконанні Театру пісні "Джерела".

 - Українська народна пісня "Чом ти не прийшов".

Тип уроку: комбінований. урок поглиблення в тему.

Обладнання: музичний інструмент. програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичних творів та пісні або мультимедійна презентація, портрет композитора Є. Станковича.

Основні поняття для засвоєння: сучасна обробка народної музики, стилі сучасної фольклорної музики, сучасна фольклорна вокальна та інструментально музика, стилізація, фольк-опера.

Хід уроку:

1. Вхід учнів до класу під мелодію української народної пісні "Чом ти не прийшов"

2. Організаційний момент. момент. Музичне вітання.

3. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми пригадаємо, шо таке фольклор, народні свята та традиції, які відроджуються в українському народному фольклорі. Ви познайомитеся з новим явищем - зі стилізованими фольклорними композиціями.

4. Актуалізація опорних знань.

5. Бесіда про народну творчість. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання

- Пригадайте, що таке фольклор?

Що ви знаєте про народну творчість?

Фолькло́р або усна наро́дна тво́рчість — художня колективна літературна і музична творча діяльність народу, яка засобами мови зберегла знання про життя і природу, давні культи і вірування, а також відбиток світу думок, уявлень, почуттів і переживань, народнопоетичної фантазії. Термін «фольклор» запровадив 1846 року англійський археолог Вільям Джон Томас.

Фольклор — сума створених народом та існуючі в народних масах культури на основі словесності (перекази, пісні, казки, епос),  (пісні, інструментальні наспіви і п'єси), театр (драми, сатиричні п'єси, театр ляльок), танець.

Народна творчість, що зародилася в далекій давнині, — історична основа усієї світової художньої культури,  джерело національних художніх традицій, виразник народної самосвідомості.

Виконавці фольклору - ашуги, кобзарі. гуслярі.  кюйші. леутари, менестрелі, скоромохи, шпільмани та інші, які змінюють і удосконалюють форму музичного твору.

Фольклор = (література, музика. театр, танець і хореографія).

Завдяки композиторам відбувається стилізація фольклору.

Стилізований фольклор - відтворення національного стилю композиторами і музикантами у народній манері із внесенням певних змін (використання сучасних обробок та сучасного аранжування музичних творів.)

Майже в усіх країнах світу щороку проходять фестивалі та конкурси стилізованого фольклоруі талановитих фольклористів. Наприклад у місті Кагул на Півдні Молдови проходять відомі фольклорні фестивалі ("Нуферул Альб" і "Бобочелул") та музичний фестиваль "Обличчя друзів". З 1993 року це місто є членом Міжнародної федерації фольклорних фестивалів.

У наш час в Україні поширеним явищем стала поява багатьої музичних груп, які працюють у напрямку національної  стилізації: танцювальні гурти, естрадні фольклорні групи, солісти иа цілі фольклорні колективи.

6. Розповідь про музичний фольклор.

Практика свідчить, що звернення композиторів до фольклору можна умовно поділити на два основних типи: свідоме та неусвідомлене, очевидне та
неочевидне, підкреслене та ненавмисне. 

Залежно від використовуваних засобів музикування (голос, музичний інструмент) виділяють три складові української традиційної музики: вокальна (мелодії відтворюються лише голосом), інструментальна (для музикування використовують один або кілька музичних інструментів), вокально-інструментальна (під час музикування задіюють як голос, так і музичні інструменти). Останню зазвичай не виокремлюють, а розглядають поряд із вокальною або інструментальною музикою, скажімо, весільні ладкання, колядки, щедрівки, риндзівки тощо в інструментальному супроводі здебільшого скрипки, рідше — інструментальних капел (ансамблів); інші вокально-інструметальні композиції — думи, псальми, історичні та моралізаторські, жартівливі й танцювальні пісні, які виконували народні співці-професіонали — кобзарі та лірники.

7. Знайомство з творчістю Є. Станковича.

Євген Федорович Станкович - сучасний український композитор, автор вокальних, симфонічних, камерних і оркестрових творів, фольк опери "Коли цвіте папороть", балетів "ольга", "Майська ніч", "Ніч перед Різдвом", "вікінги" та музики до художніх і документальних кінофільмів, серіалів, мультфільмів, театральних вистав.

 

"Коли цвіте папороть" - фольк-опера Є. станковича в трьох актах. Вона написана у середині 1970-х років, а вперше прозвучала в концертному виконанні в 2011 році. Літературною основою опери стали твори М. Гоголя, національний фольклор, героїчний епос і народні обряди України. В опері вітлено традиції святкування народного свята Івана Купала.

8. Знайомство з особливостями свята.

Пригадайте, що ви знаєте про це свято?

В день на свято Івана Купала люди збираються біля річки, навколо вогнища, коли зійшла на небі перша зірочка, і веселяться, щоб прогнати все зле, набратися сил перед жнивами, бо, вважалося, що вода і вогонь очищають, оздоровляють людину. Також цілющих властивостей набирають у цю ніч всі лікарські рослини, розцвітає таємнича квітка папороті.

 Івана Купала дуже давнє свято краси і молодості, і самочестя. З ним пов'язані цікаві обрядодійства біля води, які влаштовували молодь у ніч з 6 на 7 липня. Хлопці готували вогнища, а дівчати вбирали Мар'яну - живу гілку. З настанням сутінків парубки підпалювали ватру, через яку попарно перестрибували. Натомість юнки топили Мар'яну, яка символізувала Русалку і пускали на воду віночки, завбачаючи своє майбутнє подружнє життя.

У цей день годилося обов'язково скупатися, а дітям замість вогню пострибати через кропиву. Всі, хто йшов до купайлівського дійства намагалися не оглядатися, щоб не наздогнала відьма, котра обов'язково мала бути присутньою на святі. Для того, щоб її впізнати, потрібно обов'язково мати при собі попіл з купайлівського вогнища, загорнутий у ганчірочку. Тоді відьма неодмінно підійде і скаже: “Віддай ж мені те, що у тебе є”. Крім того, якщо цей попіл закопати біля воріт, то жодна відьма не доїтиме корів.

В деяких регіонах наступного дня, себто на Купайла, дівчата робили з соломи ляльку, одягали в жіночий одяг, вішали намисто на шию, а голову прикрашали стрічками, квітами і віночками. Натомість у супроводі дітей ходили з Мар'яною вулицями села, наспівуючи купайлівських пісень; зробивши обхід, йшли до річки чи ставу, роздягали ляльку і топили у воді.

В інших селах закопували на леваді зроблену з куща чи дерева ляльку, ставили поруч стіл, накривали його скатертиною. Клали хліб з дрібком солі, і, взявшись за руки, ходили довкола, наспівуючи пісень. По закінченні дійства Мар'яну відносили до річки і топили, наспівуючи: “Потонула Мар'янонька, потонула

. Наверх кісоньки зринула”

Дівчата і хлопці намагалися облити один одного водою, хоч купатися з Мар'яною не годилося - “бо вона накличе бурю”. На Закарпатті жінки робили на Купайла віночки і відносили до могилки своїх дітей, що народилися неживими або нехрещеними померли. В цей день навіть не пускали корів в поле. До дійних тварин на цілу ніч і день підпускали малих телят “щоб відьма не нашкодила”. Зібраний на Купайла подорожник вважався помічним від багатьох хворіб.

9. Музичне сприймання

Слухання Пісня "Ой на Івана, на Купала" (стилізація народного обряду у виконанні театру пісні)

10. Музичне сприймання.

Слухання Є. станкович. Фольк-опера "Коли цвіте папороть" (фрагменти)

Уривок з 1-ї частини

"Кругом Мариноньки"

"Ой на Івана, на Купала"

 

11. Аналіз прослуханого твору. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

- Розкажіть про свої враження від прослуханої музики.

- У чому особливість звучання фольклорних пісень в опері?

- Чому прослуханий твір має незвичну назву - фольк-опера? Які її характерні ознаки?

- Який народний обряд зображений в опері? Які народні пісні календарно-обрядового циклу використано в творі?

Порівняйте виконання купальської пісні з мелодіями фольк-опери.

12. Фізкультхвилинка.

13. Слухання

Українська народна пісня "Чом ти не прийшов"

Тріо Маренич — український музичний колектив, що виконував пісні в народному стилі в основному українською мовою. У репертуарі гурту були як народні пісні, так і авторські пісні, в тому числі і власні твори. Багато з народних пісень були аранжовані учасниками групи, в основному Антоніною Маренич. Найбільшу популярність група набула в  СРСР наприкінці 1970- 1980-х роках. Група розпалася в 2004році. В наш час Валерій та Антоніна виступають і записують альбоми окремо. Склад: Валерій Маренич, Антоніна Маренич (Сухорукова), Світлана Маренич (Сухорукова). Антоніна — сестра Світлани і дружина Валерія.

14. Розучування Українська народна пісня "Чом ти не прийшов"

 


"Чом ти не прийшов"

Чом ти не прийшов, як місяць зійшов?
Я тебе чекала.
Чи коня не мав, чи стежки не знав, мати не пускала?
Чи коня не мав, чи стежки не знав, мати не пускала?

І коня я мав, і стежку я знав, і мати пускала.
Найменша сестра, бодай не зросла, сідельце сховала.
Найменша сестра, бодай не зросла, сідельце сховала.

А старша сестра сідельце знайшла, коня осідлала.
Поїдь, братику, до дівчиноньки, що тебе чекала.
Поїдь, братику, до дівчиноньки, що тебе чекала.

Тече річенька, не величенька.
Скочу-перескочу.

Віддайте мене, моя матінко, за кого я схочу.
Віддайте мене, моя матінко, за кого я схочу.

Чом ти не прийшов?
Чом ти не прийшов?
Чом ти не прийшов?

15. Виконання творчого завдання.

Розгляньте репродукції картин. Яка з них, на вашу думку, найкраще підходить до пісні "Чом ти не прийшов"?

        М. Пимоненко "Українська ніч"                            М Пимоненко "Ідилія"                      К. Трутовський "Покинута

 

16. Підсумок уроку. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

Що таке музичний фольклор?

Розкажіть про фольклорну стилізацію. У чому її особливість?

Що стало основою опери Є. Станковича?

Як змінилися купальські пісні у його фольк-опері?

Які твори Є. Станковича ви знаєте?

Розкажіть про пісню. яку ми вивчали сьогодні?

17. Домашнє завдання. У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

Які стилізовані твори лунають в телеефірі?

Джерело:

1.http://www.ebk.net.ua/Book/history/makarchuk_eu/part19/1907.htm

2.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%BB%D0%BE%D1%80

3.Л. Кондратова. Музичне мистецтво. Конспекти уроків 7 клас.

4. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D1%96%D0%BE_%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%87

5. https://www.youtube.com/watch?v=AJEw1wmMkFU

6. https://www.youtube.com/watch?v=sy1oVWNEgUg

7. https://www.youtube.com/watch?v=3oFtIUW97FM

8. https://www.youtube.com/watch?v=5zulIHYC1gE

9. https://www.youtube.com/watch?v=hnebNgcabmg

10. https://www.youtube.com/watch?v=SbfWx3soe7c

11.https://www.youtube.com/watch?v=X59SmYOhCZo&feature=youtu.be

12. http://bankreferatov.com.ua/referat/stsenar/0_object29978.html

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1087 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[19.01.2018]
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ на 22 – 26 січня 2018 р (0)
[18.01.2018]
Методкабинет отдела образования Константновской РГА – лучший в Донецкой области (0)
[18.01.2018]
"Избави нас, Господи, от чумы, голода, войны и...децентрализации" (0)
[17.01.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за січень 2018 р. у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з п (0)
[15.01.2018]
щодо виконання Регіонального плану заходів з відзначення 80-річчя від дня народження В’ячеслава Чорновола на грудень 2017 року – березень 20 (0)
[12.01.2018]
Про заплановані заходи з відзначення 100-річчя бою під Крутами (0)
[12.01.2018]
ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ на 15 –19 січня 2018 р (0)
[12.01.2018]
"КУТЯ ІЗ-ЗА ГРАТ" Про проведення в Кіндратівській СШ тематичних заходів до Дня українського політв*язня (0)
[09.01.2018]
9 клас. Мистецтво. (за Л.Масол). Уроки 21-22. Професії та школи у кінематографі (ppt-презентація до уроку) (0)
[09.01.2018]
9 клас. Мистецтво. Мультимедійний підручник (за Л.Масол). Уроки 21-22. Професії та школи у кінематографі (0)
[08.01.2018]
8 клас. Мистецтво. Видеоурок 17-18. Мистецтво Бароко (0)
[08.01.2018]
8 клас. Мистецтво. Урок 20. Українське бароко (Ppt-презентація до уроку за підручником Л.Масол) (0)
[06.01.2018]
Реєстрація на пробне ЗНО стартує 9 січня (0)
[03.01.2018]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Урок 19. Бароко: Музика (Ppt-презентація до уроку з відео і сканами сторінок підручника) (0)
[02.01.2018]
Відпочинок - теж мистецтво. Втома на роботі і безпека праці. (0)
[30.12.2017]
Державні свята й вихідні дні у 2018 році (0)
[30.12.2017]
Зимові канікули триватимуть із 30 грудня 2017 року до 09 січня 2018 року. План роботи (0)
[30.12.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки 19-20 (Ppt-презентація з відео) Жанри і стилі кіно (за підр.Л.Масол) (0)
[29.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 10-12 січня 2018 року (0)
[28.12.2017]
Мистецтво. 9 кл. (за підручником Л.Масол) Уроки 19-20. Жанри і стилі кіно (мультимедійний підручник) (0)
[28.12.2017]
ПЛАН ЗАХОДІВ з військово-патріотичного виховання на 2-й семестр 2017-2018навч.року (0)
[28.12.2017]
Про роботу з виконання Закону України «Про звернення громадян» у Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у 2017 році (0)
[28.12.2017]
Інтернет семінар-практикум«МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ТА ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ ЯК СУЧАСНА ФОРМА ПЕДАГОГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ Й УЧНІ (0)
[26.12.2017]
В США ушел из жизни композитор Владимир Шаинский (0)
[22.12.2017]
Оподаткування новорічних подарунків (0)
[22.12.2017]
Краматорской школе присвоили имя легендарного директора (0)
[22.12.2017]
В Константиновке прошли общественные слушания по вопросу создания громады (0)
[22.12.2017]
16 навчальний тиждень. З 26 по 29 грудня. Переглядаємо урок №16 (0)
[20.12.2017]
Звіт про проведення комплексу виховних заходів  в Кіндратівській СШ до Дня святого Миколая (0)
[18.12.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 17-18. Бароко. Ppt-презентація до уроку (0)
[16.12.2017]
Семінар-практикум «Медіаграмотність та критичне мислення на уроках мистецьких дисциплін» (0)
[16.12.2017]
Опорная школа в Ильиновке открыта официально. (0)
[16.12.2017]
Мистецтво 9 клас (за Л.Масол). Уроки 17-18. Мова і види кіномистецтва Ppt-презентація до уроку (0)
[16.12.2017]
Мистецтво 9 клас (за Л.Масол). Уроки 17-18. Мова і види кіномистецтва (Мультимедійний підручник) (0)
[15.12.2017]
Мистецтво 9 клас. Уроки 16- 17. Перевіряємо свої знання. Ppt-презентація до уроку (0)
[15.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ НА ЗИМОВИХ КАНІКУЛАХ (0)
[15.12.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 18-22 грудня 2017 р (0)
[14.12.2017]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за грудень 2017 р. у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з п (0)
[14.12.2017]
Інформація щодо проведення заходів на День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (0)
[14.12.2017]
Андріївські вечорниці 2017 (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz