МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Суббота, 22.09.2018, 09:24
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 19. Розвиток образів в ораторії
10.01.2014, 15:19

Урок 19. Розвиток образів в ораторії Вступ
Сьогодні ми розглянемо, як розвиваються музичні образи в музично-сценічному жанрі під назвою ораторія.

Караоке. Пісня “Шкільний корабель”
“Шкільний корабель”
Сл. К. Ібряєва,
муз. Г. Струве


Текст песни "Школьный корабль"

1
И в сентябрьский день погожий,
И когда метёт февраль,
Школа, школа, ты похожа
На корабль, бегущий вдаль.

Припев:
Сейчас наша вахта у школьной доски,
Так значит, немножко мы все моряки.
Нам жажда открытий знакома,
Дороги у нас далеки.

2
Каждый год мы входим вместе
В новый класс, как в новый порт.
И свои мечты и песни,
Как всегда, берём на борт.

Припев.

3
По следам героев Грина,
По страницам добрых книг
Нам под парусом незримым
Плыть с друзьями напрямик.

Припев.

4
Моряками ли мы станем,
Звездолёт ли поведём -
Никогда мы не оставим
Человека за бортом.

Припев.
Відомості про ораторію

Ораторія – це великий концертний твір для солістів, хору та симфонічного оркестру, який має сюжет.

Виникла вона в ХVІІ столітті з драматизованих читань Біблії і виконання духовних пісень у спеціальних приміщеннях церков - ораторіумах. Ораторія схожа до кантати й опери, але вона більша за кантату, а від опери відрізняється тим, що не має сценічної дії, декорацій і костюмів. Ораторія, як і опера, складається з окремих закінчених номерів: хорів, арій, ансамблів, оркестрових картин.
Основоположником класичної ораторії є німецький композитор ХVІІІ століття – Георг Фрідріх Гендель. Він створив 32 ораторії на різноманітні сюжети: біблійні, міфологічні та світські.

Розповідь про Г. Генделя

Георг Гендель (1685 - 1759) – німецький композитор ХVІІІ століття, сучасник Йоганна Баха. Ще в ранньому віці виявилися його неабиякі музичні здібності. У 9-річному віці він уже брав уроки композиції та гри на органі, а у 12-річному писав церковні кантати й органні п'єси.
Гендель працював скрипалем, потім клавесиністом і композитором Гамбурзької опери, а також писав оперні твори. Удосконалювався в Італії, де виступав як віртуоз-клавесиніст і органіст. Широку популярність Генделю принесли постановки його опер.
З 1712 року жив переважно в Лондоні, а через 15 років одержав англійське підданство. Успіх опер в Англії закріпив за Генделем славу одного з найбільших оперних композиторів Європи. Він створював по декілька опер на рік. Особливо успішною для Генделя була робота в "Королівській академії музики" в Лондоні.
Свій ідеал мистецтва Гендель найяскравіше втілив не в опері, а в ораторії. Їй композитор присвятив останнє десятиліття активної творчої роботи. Найбільшу популярність здобули ті його ораторії, що втілюють героїчні біблійні сказання. Композитор захоплювався образами народних героїв, оповідями про боротьбу пригніченого народу за незалежність.
Творам Генделя властиві монументально-героїчний стиль, оптимістичність, життєстверджуючий дух, що поєднують у єдине гармонійне ціле героїчні, епічні, ліричні, трагедійні та пасторальні образи.

ДИНАМІЧНА ЧАСТИНА:
Фізкультхвилинка для очей


Фізкультхвилинка для тіла:


Відомості про ораторію Г. Генделя «Самсон»
Основу ораторії Георга Генделя „Самсон” складає біблійне оповідання про вождя ізраїльського народу Самсона.
За переказами, чудодійна сила Самсона містилася в його волоссі. Ця сила тримала в страху ворогів його народу – філістимлян.
Дружина Самсона – філістимлянка Даліла – зрадила його: відрізала волосся, коли він спав. Знесиленого Самсона закували в ланцюги, осліпили і кинули за грати. Народ, що позбувся захисту, був поневолений. Але Бог прислухався до молитов іудейського народу і зжалився над стражданнями Самсона. Під час свята, влаштованого філістимлянами, до Самсона повернулася сила. Він зніс колони храму – і дах поховав ворогів-філістимлян. Разом із ними загинув і герой Самсон, але його смерть принесла ізраїльському народу звільнення від рабства.

Послухайте хор філістимлян, що починає першу частину ораторії.
Якими ви уявляєте філістимлян?

Слухання. Г. Гендель. Ораторія „Самсон”. І ч. Хор філістимлян


Аналіз прослуханого твору
Філістимляни святкують перемогу, тому не дивно, що їх образ – святковий, переможний, радісний. Музика зобразила звучання військових фанфар. У хорі використані військово-тріумфальні звороти.

Слухання. Г. Гендель. Ораторія „Самсон”. І ч. Арія Самсона


Який образ героя змальовує музика?

Аналіз прослуханого твору
Перед нами – образ Самсона, що глибоко страждає. Цей номер ораторії передає стан сліпого, самотнього героя, закованого в ланцюги, але з музики ми відчуваємо, що Самсон спокійний і стриманий у своєму горі.
Музична характеристика філістимлян однопланова (статична) – вони змальовані маршовими й танцювальними темами, що підкреслюють насолоду перемогою, святкове піднесення. В ораторії є образ гнівного, схвильованого Самсона, коли зрадниця-дружина звертається до нього зі словами любові. Також є сцена прощання Самсона з життям; вона не несе нічого трагічного, навпаки, музика втілює світлий, ліричний і пасторальний образ.
Отже, композитор вибирає, які музичні образи варто розвивати, а які залишити статичними. Розвиток образів ораторії визначає літературна драматургія. Розвиток образів ще називають музичною драматургією.

Музична драматургія – це співвідношення та взаємодія образів у рамках одного твору.

Демонстрація пісні “Синові”
Сл. В. Симоненка,
муз. А. Пашкевича

Розучування пісні “Синові”
Визначте фрази мелодії, їх подібність та відмінність. Зверніть увагу на кульмінацію кожної фрази.
Dm A7 Dm
Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,
Dm C C7 F
Виростуть з тобою приспані тривоги.
Dm B F Gm
За тобою завжди будуть мандрувати |
Dm C F Gm A7 Dm |
Очі материнські і білява хата. | (2)

І якщо впадеш ти на чужому полі,
Прийдуть з України верби і тополі.
Стануть над тобою, листям затріпочуть, |
Тугою прощання душу залоскочуть. | (2)

Можна вибрать друга і по духу брата,
Лиш не можна, сину, матір вибирати.
Можна все на світі вибирати, сину, |
Вибрати не можна тільки Батьківщину. | (2)
Підсумки уроку
Героїчні та життєстверджуючі образи, які створив Георг Фрідріх Гендель, у музиці більше 300 років, однак вони хвилюють нас і сьогодні. І хоч сучасна музична мова змінилася, його монументальні музичні полотна звучать у концертних залах усього світу. Сьогодні фрагменти з них почули й ми.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
У коментарях до уроку дати відповідь на питання:
Який образ героя змальовує музика ораторії Г.Генделя "Самсон"?
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2241 | Загрузок: 0 | Комментарии: 6 | Рейтинг: 5.0/3
Всего комментариев: 6
avatar
6
Перед нами – образ Самсона, що глибоко страждає. Цей номер ораторії передає стан сліпого, самотнього героя, закованого в ланцюги, але з музики ми відчуваємо, що Самсон спокійний і стриманий у своєму горі. 
Музична характеристика філістимлян однопланова (статична) – вони змальовані маршовими й танцювальними темами, що підкреслюють насолоду перемогою, святкове піднесення. В ораторії є образ гнівного, схвильованого Самсона, коли зрадниця-дружина звертається до нього зі словами любові. Також є сцена прощання Самсона з життям; вона не несе нічого трагічного, навпаки, музика втілює світлий, ліричний і пасторальний образ. 
Отже, композитор вибирає, які музичні образи варто розвивати, а які залишити статичними. Розвиток образів ораторії визначає літературна драматургія. Розвиток образів ще називають музичною драматургією.
avatar
5
up
avatar
4
Георг Гендель (1685 - 1759) - немецкий композитор ХVИИИ века, современник Иоганна Баха.
Еще в раннем возрасте проявились его незаурядные музыкальные способности. В 9-летнем возрасте он уже брал уроки композиции и игры на органе, а в 12-летнем писал церковные кантаты и органнi пьесы.
Основу ораторiи Георга Генделя «Самсон» составляет библейского рассказа о герое израильского народа Самсона.
По преданию, чудодiйна сила Самсона содержалась в его волосах. Эта сила держала в страхе врагов его народа - фiлiстимлян.
Жена Самсона - фiлiстимлянка Далiла - изменила ему: отрезали волосы, когда он спал. Обессиленного Самсона заковали в цепи, ослiпилы i бросили за решетку. Народ, лишившийся защиты, был порабощен. Но Бог внял молитвам iудейського народа и сжалился над страданиями Самсона. Во время праздника, устроенного фiлiстимлянамы, Самсону вернулась сила. Он снес колонны храма - i крыша похоронил врагов-фiлiстимлян.
avatar
3
Основу ораторiї Георга Генделя «Самсон» складає бiблiйне оповiдання про героя iзраїльського народу Самсона.
За переказами, чудодiйна сила Самсона мiстилася в його волоссi. Ця сила тримала в страху ворогiв його народу — фiлiстимлян.
Дружина Самсона — фiлiстимлянка Далiла — зрадила його: вiдрiзала волосся, коли вiн спав. Знесиленого Самсона закували в ланцюги, ослiпили i кинули за грати. Народ, що позбувся захисту, був поневолений. Але Бог прислухався до молитов iудейського народу і зжалився над стражданнями Самсона. Пiд час свята, влаштованого фiлiстимлянами, до Самсона повернулася сила. Вiн знiс колони храму — i дах поховав ворогiв-фiлiстимлян. Разом iз ними загинув i герой Самсон, але його смерть принесла iзраїльському народу звiльнення вiд рабства.
avatar
1
Георг Гендель ( 1685 – 1759) — нiмецький композитор ХVІІІ століття, сучасник Йоганна Баха.
Ще в ранньому вiцi виявилися його неабиякi музичнi здiбностi. У 9-річному віці він уже брав уроки композицiї та гри на органi, а у 12-рiчному писав церковнi кантати й органнi п’єси.
Основу ораторiї Георга Генделя «Самсон» складає бiблiйне оповiдання про героя iзраїльського народу Самсона.
За переказами, чудодiйна сила Самсона мiстилася в його волоссi. Ця сила тримала в страху ворогiв його народу — фiлiстимлян.
Дружина Самсона — фiлiстимлянка Далiла — зрадила його: вiдрiзала волосся, коли вiн спав. Знесиленого Самсона закували в ланцюги, ослiпили i кинули за грати. Народ, що позбувся захисту, був поневолений. Але Бог прислухався до молитов iудейського народу і зжалився над стражданнями Самсона. Пiд час свята, влаштованого фiлiстимлянами, до Самсона повернулася сила. Вiн знiс колони храму — i дах поховав ворогiв-фiлiстимлян.
avatar
2
УЧИТЕЛЬ: Відповідь зарахована. Переходьте до наступного уроку!
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz