МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 24.09.2018, 20:02
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 20
Гостей: 17
Пользователей: 3
vasiminchenkolya, vala, lyzenkoakov
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

7 клас.Музичне мистецтво.Урок № 28. Музична драматургія симфонії
26.03.2013, 14:35

Урок № 28. Музична драматургія симфонії Вступ

Як композиторові передати душевний світ людини з усіма його складнощами – суперечливими почуттями, думками, що безперервно змінюють одна одну? Яку форму обрати композиторові для відображення цього світу, на яких думках і почуттях зосередитися?
Є така форма! Є і жанр – симфонія!

Відомості про симфонію
Саме симфонія краще інших видів музики здатна передати картину суперечливих почуттів. Недарма вона свого часу так упевнено витиснула попередницю – танцювальну сюїту. Відбулося це в другій половині XVІІІ століття.
З чим же порівняти симфонію в мистецтві? З пейзажем у живописі? З оповіданням у літературі?
І пейзаж, і розповідь найчастіше передають один настрій, одну думку. Для симфонії підійде аналогія з романом чи повістю. Подібно до них симфонія поділяється на декілька частин. Як і романи, вона «населена» різними «героями» – мелодіями чи темами, і ці мелодії не просто випливають одна за одною, а взаємодіють і конфліктують.
Яка з частин симфонії має відрізнятися найбільшою напруженістю? Остання? Ні. До моменту її появи людина стомиться від сприйняття музики.
Можливо, друга частина має бути найнапруженішою? Теж ні, адже слухач не відразу зрозуміє складні «події» музичного твору. Тому зазвичай найбільшою напруженістю вирізняється перша частина. Її пишуть в особливій музичній формі – в сонатній.
Розвиток музики, побудованої в сонатній формі, можна порівняти з дією в спектаклі, де головні герої протистоять чи конфліктують. Перш ніж протистояти чи конфліктувати, необхідно познайомитися з дійовими особами – двома основними темами, мелодіями. Цим композитор ніби зав’язує драму. Далі теми розвиваються, загострюються їх відносини, досягаючи вершини розвитку. Після цього настає підсумок, розв’язка.
Інші частини симфонії продовжують думку, висловлену в першій частині, але висвітлюють її з нових сторін. Друга частина, на відміну від першої, проходить зазвичай у повільному темпі. Тут музика передає неквапливий плин думки чи розповідає про красу, щастя або природу.
Третя частина (як правило менует чи скерцо) пройнята танцювальністю. Вона немов нагадує про прості радощі життя, відпочинок чи розваги.
Четверта, остання частина – фінал. Музика фіналу може бути веселою, урочистою або драматичною. Майже завжди ця частина за характером наполеглива та стрімка. Слухач сприймає її як висновок з усього твору.

Симфонія – це чотиричастинний цикл для симфонічного оркестру.

Австрійський композитор Йозеф Гайдн був першим композитором, який почав писати симфонії. У його творчості жанр симфонії набув завершеності та класичних рис. Вольфганг Моцарт сказав у жанрі симфонії не останнє слово! Цей жанр інструментальної музики був остаточно сформований у його творчості. Гайдн створив 104 симфонії, а Моцарт – близько 50.

Відомості про Симфонію № 40 В.А. Моцарта

Подекуди симфонія відтворює боротьбу, бурхливий рух життя. У музиці Моцарта симфонія розгортається як схвильована оповідь, яка розкриває перед слухачем різні відтінки людських настроїв.
Сьогодні ми познайомимось зі знаменитою Симфонією № 40 соль мінор Вольфганга Амадея Моцарта. Визначимо, що саме хотів розповісти композитор у чотиричастинному симфонічному циклі, однак послухаємо лише першу частину цього твору.
Перша частина симфонії зазвичай складається з трьох розділів: експозиції, розробки та репризи.
Експозиція починається з головної партії. Трепетно-ніжна з відтінком суму музика нагадує схвильовану та щиру розповідь людини. Мелодію виконують скрипки, що надає їй особливої наспівності, м’якості й теплоти.
Зв’язуючий епізод є своєрідним містком до наступної теми. Побудований на інтонаціях головної партії, він має свої особливості: підкреслений, чіткий і виразний ритм надає музиці енергійного характеру, зібраності та серйозності. Незабаром виникає побічна партія – світла, граціозна, витончена, що нагадує танок. М’який спів скрипок повторюють дерев’яні духові інструменти – флейти, гобої, кларнети. Самою своєю появою побічна партія немов заперечує, спростовує першу, прагне витиснути її з нашої свідомості. Унаслідок цього у слухача виникає відчуття нестійкості. Закінчення експозиції – енергійне й рішуче – навіює слухачеві думку: «Далі буде».
Після експозиції настає розробка – найнапруженіший розділ симфонії. Її початок одразу забарвлює музику в похмурі тони. Теми, що вперше пролунали в експозиції, показані тут з інших, нових сторін. Вони розчленовуються на короткі мотиви, „мигтять” у різних голосах, зіштовхуються і переплітаються. Стан нестійкості досягає вершини, вимагаючи заспокоєння, «розрядки».
Після розробки настає час репризи. Перехід до неї відбувається поступово. У репризі головна та побічна партії звучать так само, як в експозиції, але з деякими змінами. Вони відбивають підсумок попереднього розвитку. Побічна партія, відтінена мінором, набуває заглибленості та напруженості.

Прослухайте першу частину Симфонії № 40 соль мінор Вольфганга Амадея Моцарта. Простежте в ній за розвитком і взаємодією образів.

Слухання. В.А. Моцарт. Симфонія № 40. І ч.
Вольфганг Моцарт
Симфонія № 40. І ч.

Аналіз прослуханого твору
Суть музичної драматургії першої частини симфонії полягає у “м’якому” контрастному зіставленні основних тем – головної та побічної партій, їх складній взаємодії та розвитку в розробці і напруженості в репризі.
У розробці цікаво трансформуються основні образи-теми. Головна партія стає тривожною, неспокійною і водночас енергійною. Вона з’являється в різних групах інструментів, набуваючи насиченості та сили.
Реприза нагадує, якими були головна та побічна партії. Побічна партія в репризі набуває нових рис.

Розповідь про симфонічну музику В.А. Моцарта
Симфонія № 40 Вольфганга Амадея Моцарта є однією з трьох найвідоміших симфоній композитора, написаних у 1788 році у Відні. На той час Моцарт досягнув вершин майстерності, розквіту таланту композитора й виконавця.
Симфонія № 39 розповідає про життя людини, сповнене радощів, ігор, веселого танцювального руху.
Симфонія № 41, що має програмову назву „Юпітер”, оспівує світ з його контрастами та суперечностями, утверджуючи розумність і гармонійність його структури.
Особливістю музики Моцарта є поєднання простоти й безпосередності відображення почуттів із поетичною піднесеністю й глибиною, оптимістичне сприйняття світу. Важко повірити, що яскраве, сповнене творчих досягнень життя Моцарта мало зворотній бік – матеріальні нестатки, навіть голод.
Надзвичайно насичена творча й виконавська діяльність у поєднанні зі злиднями та незгодами підточили сили композитора. Зі всесвітньовідомого в дитячі роки він став, на жаль, майже забутим у роки зрілості.

Робота над піснею “На долині туман”
Сьогодні ми продовжимо роботу над піснею „На долині туман”.
Зверніть увагу на виконання довгих нот. Вони мають звучати з різним динамічним забарвленням – крещендо чи димінуендо або і те, і те.

Караоке. Пісня “На долині туман”
Перед тим, як заспівати пісню, складіть план її виконавського розвитку.
“На долині туман”
Сл. В. Діденка,
муз. Б. Буєвського

Підсумки уроку
Коли Моцарт був п’ятирічним хлопчиком, слава про його незвичайні музичні здібності гриміла всією Європою, а знаменита Болонська музична академія присвоїла йому звання академіка, коли Моцарту було 13 років.
Сьогодні ми знаємо й любимо „сонячного маестро” за його музику, що є символом краси та гармонії! Його твори торкаються струн душі кожної людини. Цінуймо ці радісні миті.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2718 | Загрузок: 0 | Комментарии: 4 | Рейтинг: 5.0/3
Всего комментариев: 4
avatar
4
2. Особенность музыки Моцарта - в ее мелодичности и легкости.
avatar
3
УЧИТЕЛЬ:
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

У коментарях до уроку або на власному Інтернет-ресурсі дайте відповідь на питання:
1. Опишіть "музичну драматургію" першої частини симфонії №40 В.Моцарта
2. У чому, на вашу думку, полягає особливість музики Моцарта?


URL-адресу виконаного завдання розмістіть у коментарях до уроку
avatar
2
дЕ СКАЧАТИ МУЛЬТИМЕДІЙНІ УРОКИ 1-8 КЛАСИ З МУЗИКИ? ДОПОМОЖІТЬ.ДЯКУЮ
Ответ: УЧИТЕЛЬ: Даю відповідь на Ваше питання:
Поняття "мультимедійні уроки 1-8 класи з музики" в практиці не застосовується. Спробуйте скористуватися у пошуковій системі наступним запитом: "Педагогічний програмний засіб. Музика 1-7 класи".
Для 8 класу "залиття" немає, тому що "ресурс запаролений", але є скріншотовані копії уроків у 8 клас ан деяких ресурсах зустрічаютьсяі. Попереджаю, що НОВА програма для 1,2, 5 класів, а в наступному навчальному році 1, 2, 3, та 5,6 класів дещо відрізняється від контенту цього "ППЗ"

А якщо конкретно надаю відповідні "посилання", де можна "скачати ППЗ. Музика 1-7 класи":

http://gusosh.moy.su/publ....-1-0-12

http://gimnasium107.ucoz.ua/
avatar
1
мультимедійні уроки музики 1-8 класи
Ответ: УЧИТЕЛЬ: Даю відповідь на Ваше питання:
Поняття "мультимедійні уроки 1-8 класи з музики" в практиці не застосовується. Спробуйте скористуватися у пошуковій системі наступним запитом: "Педагогічний програмний засіб. Музика 1-7 класи". 
Для 8 класу "залиття" немає, тому що "ресурс запаролений", але є скріншотовані копії уроків у 8 клас ан деяких ресурсах зустрічаютьсяі. Попереджаю, що НОВА програма для 1,2, 5 класів, а в наступному навчальному році 1, 2, 3, та 5,6 класів дещо відрізняється від контенту цього "ППЗ"

А якщо конкретно надаю відповідні "посилання", де можна "скачати ППЗ. Музика 1-7 класи":

http://gusosh.moy.su/publ....-1-0-12

http://gimnasium107.ucoz.ua/

Якщо Ваша добра ласка, можете залучили Ваших учнів до самостійної роботи на нашому сайті. У коментарях до уроку учні можуть давати відповіді на питання уроків, ставити питання одне одному, обговорювати у коментарях "проблемні" питання теми уроку. Умова: учень у коментарі повинен залишити свої данні "(прізвище, ім'я і назву школи)
Дякую за увагу до нашого проекту!
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[24.09.2018]
Про проведення Дня без автомобілів в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
Про проведення Тижня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
УЧАСТЬ У РАЙОННОМУ ЕТАПІ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОЇ ГРИ «СОКІЛ» («ДЖУРА») (0)
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz