Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 15.11.2019, 16:06
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [692]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Файлы » методические материалы

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 3 "Знайомтесь — аранжування" (ща програмою Л.Г.Кондратової)
22.10.2016, 17:45

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 3 "Знайомтесь — аранжування" (ща програмою Л.Г.Кондратової)

Тема: "Знайомтесь — аранжування"

Мета: :  познайомити учнів  з особливостями аранжування музичних творів, поглибити знання учнів про творчість композиторів Л. Бетховена та Ф. Ліста; пояснити визначення понять "арнжування", "транскрипція", "ікебана"; розвивати інтерес до творчості Л. Бетховена, Ф. Ліста, музично-творчі здіб­ності учнів; виховувати естетичний смак..

Музичний матеріал:  Л. ван Бетховен. Соната №14, частина №1,  Л. ван Бетховен. Соната №14, частина №1 у сучасній обробці,  Ф. Ліст. Ноктюрн «Мрії кохання»,
Ф. Ліст. Ноктюрн «Мрії кохання» у сучасній обробці,  слова і музика В. Івасюка "Червона Рута".

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (фортепіано,  темброво-шумові інструменти), ілюстрації до музичних творів, синтезатор, портрети композиторів Л. Бетховена, ф. Ліста, магнітофон.

Хід уроку:

1. Вхід учнів до класу під звучання

2. Організаційний момент. момент. Музичне вітання.

3. Актуалізація музичного досвіду учнів.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

-Які виконавці української естради вам відомі?

- Що вам відомо про їхню творчість та життя?

- Які пісні українських виконавців вам подобаються?

4. Вивчення нового матеріалу

У наш час шедеври світової класики часто виконують на електронних інструментах і переробляють за допомогою комп’ютерних програм. Улюблені мелодії, спрощені чи ускладнені, насичені сучасними ритмами, змінюються так, що іноді їх неможливо упізнати. Звернемося за поясненнями до української музичної енциклопедії.
Аражування (від франц. arranger — упорядковувати). 1. Переклад музичного твору для іншого складу виконавців. 2. Полегшений виклад музичного твору для виконання на тому самому інструменті. 3. Обробка мелодії для виконання на музичному інструменті або для голосу із супроводом. 4. У джазовій музиці — пов’язані з імпровізаційним стилем музикування гармонічні, фактурні зміни, які музиканти вносять у твір під час виконання. 5. У популярній музиці — створення інструментального супроводу до мелодії пісні для різного складу виконавців.

Аранжуванням твору іноді займаються самі автори творів. Пригадай, Е. Ґріґ усе своє життя доопрацьовував свій концерт для фортепіано з оркестром.
Аранжування має певні різновиди залежно від способу або прийому видозмінення оригіналу музичного твору. Інструментальні твори засобами аранжування видозмінюються у вокальні твори і навпаки. Великого поширення набуває аранжування класичної музики за допомогою сучасних електронних інструментів.
Синтезатор — електронний музичний інструмент.
Розглянь зображення сучасних синтезаторів. Кожен із них має свої особливості музичного виконання, власні технічні можливості та забарвлення звуку. Докладніше із синтезатором ти познайомишся пізніше.

Цікаво знати, що з Японії до нас прийшло мистецтво аранжування квітів, яке має назву ікебана (в перекладі з японської означає «живі квіти»).
Розглянь зображення ікебани та порівняй цей букет зі звичайним. Чим квіткове аранжування нагадує музичне?
Із осіннього листя створи власне аранжування під назвою «Осінній етюд».

 

Л. ван Бетховен. Соната №14, частина №1.

Л. ван Бетховен. Соната №14, частина №1 у сучасній обробці.


Ф. Ліст. Ноктюрн «Мрії кохання».


Ф. Ліст. Ноктюрн «Мрії кохання» у сучасній обробці.

У коментарях до уроку проаналізуй ці твори за таким планом:
1. Розкажи про своє враження від прослуханої музики.
2. Як змінилися звучання і характер твору після аранжування?
3. Охарактеризуй засоби музичної виразності кожного твору.
4. Які інструменти створили неповторний музичний образ у кожному творі?
5. Чим відрізняється звучання музичних інструментів від звучання синтезатора?

Соната для фортепіано №14 до-діез мінор («Місячна») написана Л. ван Бетховеном у 1800-1801 роках і присвячена, за однією із версій, графині Дж. Гвічарді. Назву сонати «Місячна» запропонував у 1832 р. музичний критик Л. Рельштаб, порівнявши першу частину твору з місячним сяйвом. Соната має підзаголовок «у дусі фантазії» (італ. quasi unafantasia).

У ній три частини, що традиційно для сонати, однак починається вона досить незвично — повільною, похмурою, досить скорботною музикою, що в класичному варіанті сонати є
характерним для середньої частини. У музиці відображається мотив розчарування від нерозділеного кохання.
Роздивись зображення. Яке з них, на твою думку, найбільш точно ілюструє першу частину сонати №14 Л. ван Бетховена?

Ференц (Франц) Ліст — угорський композитор, піаніст, педагог, диригент, публіцист, представник музичного романтизму, засновник угорської композиторської школи.
Багатогранна творча діяльність Ф. Ліста тривала близько 60 років. Упродовж свого життя він створив понад 1300 творів. Композитор був автором хорової, вокальної та симфонічної музики, а його
органні твори посіли чільне місце у репертуарі органістів.
Ф. Ліст зробив численні фортепіанні транскрипції музичних творів інших композиторів.

М. Глінка. «Марш Чорномора» із опери «Руслан і Людмила» (фрагмент).


Ф. Ліст. Транскрипція «Маршу Чорномора» із опери М. Глінки «Руслан і Людмила» для фортепіано (фрагмент).

У коментаряї до уроку проаналізуй ці твори за таким планом:
1. Розкажи про особливості звучання прослуханих творів.
2. Охарактеризуй засоби музичної виразності цих творів.
3. Як змінилася музика М. Глінки у транскрипції Ф. Ліста?
4. Що між ними спільного, а що відмінне? Як ти гадаєш, у чому секрет транскрипції Ф. Ліста?
Транскрипція (від лат. transcriptio — переписування) — довільна обробка музичного твору у віртуозному стилі.

Розучування пісні

 

Ти признайся мені,
Звідки в тебе тi чари,
Я без тебе всi днi
У полонi печалi.
Може, десь у лiсах
Ти чар-зiлля шукала,
Сонце-руту знайшла
I мене зчарувала.
Приспів:
Червону руту
Не шукай вечорами, —
Ти у мене єдина,
Тільки ти, повір.
Бо твоя врода —
То є чистая вода,
То є бистрая вода
З синiх гiр.
Бачу я тебе в снах,
У дібровах зелених,
По забутих стежках
Ти приходиш до мене.
I не треба нести
Мені квітку надії,
Бо давно уже ти
Увійшла в мої мрії.
Приспів

Караоке

Уявляєш, пісня «Червона рута» популярна вже понад 40 років та є однією з найвідоміших українських пісень у світі! У мене виникла ідея: давай колекціонувати шедеври музики,

присвячені темі кохання.

Підведення підсумку уроку

 Що таке аранжування?
 Які обробки музичних творів тобі запам’яталися?
 У чому, на твою думку, особливість транскрипції Ф. Ліста?
 Про що розповіла тобі соната Л. ван Бетховена?
 Як ти гадаєш, чи часто аранжування використовують сьогодні?
 Розкажи про свої враження від уроку.

Домашнє завдання

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

 Що таке аранжування?
 Які обробки музичних творів тобі запам’яталися?
 У чому, на твою думку, особливість транскрипції Ф. Ліста?
 Про що розповіла тобі соната Л. ван Бетховена?
 Як ти гадаєш, чи часто аранжування використовують сьогодні?
 Розкажи про свої враження від уроку.

 Послухай свої улюблені пісні. Чи є серед них композиції, присвячені темі кохання?

Джерело:

1. Кондратова Л.Г.
К 64 Музичне мистецтво : підручник для 7 кл. загальноосвіт.
навч. закл. / Л.Г. Кондратова. — Тернопіль : Навчальна
книга — Богдан, 2015. — 208 с. : іл.

2. https://www.youtube.com/watch?v=4MGj8lqgRiM

3. https://www.youtube.com/watch?v=sGNuSL7la74

4. https://www.youtube.com/watch?v=eUKNnEVIx3w

5. https://www.youtube.com/watch?v=0sPxr539mts

6. https://www.youtube.com/watch?v=d9QnojytF5E

7. https://www.youtube.com/watch?v=U54qHbLsWJM

8. https://www.youtube.com/watch?v=vQBMdIyB9k4

9. https://www.youtube.com/watch?v=UFB7aCgM2jo

10. https://www.youtube.com/watch?v=UGcx8zkdsVU

11. https://www.youtube.com/watch?v=BDCHsOUt4TI

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 957 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
[22.09.2019]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2019 р. (0)
[21.09.2019]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 23-27 вересня 2019р (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz