МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 23.02.2017, 18:07
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [573]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 23
Видео
Статистика

Онлайн всего: 10
Гостей: 10
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[15.11.2011]
Сценарий - приветствие для гостей семинара педагогов-организаторов (0)
Главная » Файлы » методические материалы

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 3 "Знайомтесь — аранжування" (ща програмою Л.Г.Кондратової)
22.10.2016, 17:45

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 3 "Знайомтесь — аранжування" (ща програмою Л.Г.Кондратової)

Тема: "Знайомтесь — аранжування"

Мета: :  познайомити учнів  з особливостями аранжування музичних творів, поглибити знання учнів про творчість композиторів Л. Бетховена та Ф. Ліста; пояснити визначення понять "арнжування", "транскрипція", "ікебана"; розвивати інтерес до творчості Л. Бетховена, Ф. Ліста, музично-творчі здіб­ності учнів; виховувати естетичний смак..

Музичний матеріал:  Л. ван Бетховен. Соната №14, частина №1,  Л. ван Бетховен. Соната №14, частина №1 у сучасній обробці,  Ф. Ліст. Ноктюрн «Мрії кохання»,
Ф. Ліст. Ноктюрн «Мрії кохання» у сучасній обробці,  слова і музика В. Івасюка "Червона Рута".

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (фортепіано,  темброво-шумові інструменти), ілюстрації до музичних творів, синтезатор, портрети композиторів Л. Бетховена, ф. Ліста, магнітофон.

Хід уроку:

1. Вхід учнів до класу під звучання

2. Організаційний момент. момент. Музичне вітання.

3. Актуалізація музичного досвіду учнів.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

-Які виконавці української естради вам відомі?

- Що вам відомо про їхню творчість та життя?

- Які пісні українських виконавців вам подобаються?

4. Вивчення нового матеріалу

У наш час шедеври світової класики часто виконують на електронних інструментах і переробляють за допомогою комп’ютерних програм. Улюблені мелодії, спрощені чи ускладнені, насичені сучасними ритмами, змінюються так, що іноді їх неможливо упізнати. Звернемося за поясненнями до української музичної енциклопедії.
Аражування (від франц. arranger — упорядковувати). 1. Переклад музичного твору для іншого складу виконавців. 2. Полегшений виклад музичного твору для виконання на тому самому інструменті. 3. Обробка мелодії для виконання на музичному інструменті або для голосу із супроводом. 4. У джазовій музиці — пов’язані з імпровізаційним стилем музикування гармонічні, фактурні зміни, які музиканти вносять у твір під час виконання. 5. У популярній музиці — створення інструментального супроводу до мелодії пісні для різного складу виконавців.

Аранжуванням твору іноді займаються самі автори творів. Пригадай, Е. Ґріґ усе своє життя доопрацьовував свій концерт для фортепіано з оркестром.
Аранжування має певні різновиди залежно від способу або прийому видозмінення оригіналу музичного твору. Інструментальні твори засобами аранжування видозмінюються у вокальні твори і навпаки. Великого поширення набуває аранжування класичної музики за допомогою сучасних електронних інструментів.
Синтезатор — електронний музичний інструмент.
Розглянь зображення сучасних синтезаторів. Кожен із них має свої особливості музичного виконання, власні технічні можливості та забарвлення звуку. Докладніше із синтезатором ти познайомишся пізніше.

Цікаво знати, що з Японії до нас прийшло мистецтво аранжування квітів, яке має назву ікебана (в перекладі з японської означає «живі квіти»).
Розглянь зображення ікебани та порівняй цей букет зі звичайним. Чим квіткове аранжування нагадує музичне?
Із осіннього листя створи власне аранжування під назвою «Осінній етюд».

 

Л. ван Бетховен. Соната №14, частина №1.

Л. ван Бетховен. Соната №14, частина №1 у сучасній обробці.


Ф. Ліст. Ноктюрн «Мрії кохання».


Ф. Ліст. Ноктюрн «Мрії кохання» у сучасній обробці.

У коментарях до уроку проаналізуй ці твори за таким планом:
1. Розкажи про своє враження від прослуханої музики.
2. Як змінилися звучання і характер твору після аранжування?
3. Охарактеризуй засоби музичної виразності кожного твору.
4. Які інструменти створили неповторний музичний образ у кожному творі?
5. Чим відрізняється звучання музичних інструментів від звучання синтезатора?

Соната для фортепіано №14 до-діез мінор («Місячна») написана Л. ван Бетховеном у 1800-1801 роках і присвячена, за однією із версій, графині Дж. Гвічарді. Назву сонати «Місячна» запропонував у 1832 р. музичний критик Л. Рельштаб, порівнявши першу частину твору з місячним сяйвом. Соната має підзаголовок «у дусі фантазії» (італ. quasi unafantasia).

У ній три частини, що традиційно для сонати, однак починається вона досить незвично — повільною, похмурою, досить скорботною музикою, що в класичному варіанті сонати є
характерним для середньої частини. У музиці відображається мотив розчарування від нерозділеного кохання.
Роздивись зображення. Яке з них, на твою думку, найбільш точно ілюструє першу частину сонати №14 Л. ван Бетховена?

Ференц (Франц) Ліст — угорський композитор, піаніст, педагог, диригент, публіцист, представник музичного романтизму, засновник угорської композиторської школи.
Багатогранна творча діяльність Ф. Ліста тривала близько 60 років. Упродовж свого життя він створив понад 1300 творів. Композитор був автором хорової, вокальної та симфонічної музики, а його
органні твори посіли чільне місце у репертуарі органістів.
Ф. Ліст зробив численні фортепіанні транскрипції музичних творів інших композиторів.

М. Глінка. «Марш Чорномора» із опери «Руслан і Людмила» (фрагмент).


Ф. Ліст. Транскрипція «Маршу Чорномора» із опери М. Глінки «Руслан і Людмила» для фортепіано (фрагмент).

У коментаряї до уроку проаналізуй ці твори за таким планом:
1. Розкажи про особливості звучання прослуханих творів.
2. Охарактеризуй засоби музичної виразності цих творів.
3. Як змінилася музика М. Глінки у транскрипції Ф. Ліста?
4. Що між ними спільного, а що відмінне? Як ти гадаєш, у чому секрет транскрипції Ф. Ліста?
Транскрипція (від лат. transcriptio — переписування) — довільна обробка музичного твору у віртуозному стилі.

Розучування пісні

 

Ти признайся мені,
Звідки в тебе тi чари,
Я без тебе всi днi
У полонi печалi.
Може, десь у лiсах
Ти чар-зiлля шукала,
Сонце-руту знайшла
I мене зчарувала.
Приспів:
Червону руту
Не шукай вечорами, —
Ти у мене єдина,
Тільки ти, повір.
Бо твоя врода —
То є чистая вода,
То є бистрая вода
З синiх гiр.
Бачу я тебе в снах,
У дібровах зелених,
По забутих стежках
Ти приходиш до мене.
I не треба нести
Мені квітку надії,
Бо давно уже ти
Увійшла в мої мрії.
Приспів

Караоке

Уявляєш, пісня «Червона рута» популярна вже понад 40 років та є однією з найвідоміших українських пісень у світі! У мене виникла ідея: давай колекціонувати шедеври музики,

присвячені темі кохання.

Підведення підсумку уроку

 Що таке аранжування?
 Які обробки музичних творів тобі запам’яталися?
 У чому, на твою думку, особливість транскрипції Ф. Ліста?
 Про що розповіла тобі соната Л. ван Бетховена?
 Як ти гадаєш, чи часто аранжування використовують сьогодні?
 Розкажи про свої враження від уроку.

Домашнє завдання

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

 Що таке аранжування?
 Які обробки музичних творів тобі запам’яталися?
 У чому, на твою думку, особливість транскрипції Ф. Ліста?
 Про що розповіла тобі соната Л. ван Бетховена?
 Як ти гадаєш, чи часто аранжування використовують сьогодні?
 Розкажи про свої враження від уроку.

 Послухай свої улюблені пісні. Чи є серед них композиції, присвячені темі кохання?

Джерело:

1. Кондратова Л.Г.
К 64 Музичне мистецтво : підручник для 7 кл. загальноосвіт.
навч. закл. / Л.Г. Кондратова. — Тернопіль : Навчальна
книга — Богдан, 2015. — 208 с. : іл.

2. https://www.youtube.com/watch?v=4MGj8lqgRiM

3. https://www.youtube.com/watch?v=sGNuSL7la74

4. https://www.youtube.com/watch?v=eUKNnEVIx3w

5. https://www.youtube.com/watch?v=0sPxr539mts

6. https://www.youtube.com/watch?v=d9QnojytF5E

7. https://www.youtube.com/watch?v=U54qHbLsWJM

8. https://www.youtube.com/watch?v=vQBMdIyB9k4

9. https://www.youtube.com/watch?v=UFB7aCgM2jo

10. https://www.youtube.com/watch?v=UGcx8zkdsVU

11. https://www.youtube.com/watch?v=BDCHsOUt4TI

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 89 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[23.02.2017]
25 навчальний тиждень. З 6 по 10 березня 2017 року (0)
[21.02.2017]
День рідної мови (0)
[21.02.2017]
Матеріали семінару педагогів-організаторів з патріотичного виховання (0)
[19.02.2017]
24 навчальний тиждень. З 27 лютого по 3 березня 2017 року (0)
[19.02.2017]
МОН призвали присоединиться к запрету Вконтакте (0)
[19.02.2017]
Педагоги "из народа": учителя без педобразования (0)
[18.02.2017]
23 навчальний тиждень з 20 по 24 лютого 2017 р. Переглядаємо урок 23 (0)
[11.02.2017]
В об'єктиві натураліста -2017. Білокузьминівські крейдяні скелі - перлина Донбасу (0)
[02.02.2017]
22 навчальний тиждень. З 13 по 17 лютого. Переглядаємо та виконуємо завдання до уроку №22 (0)
[27.01.2017]
21 навчальний тиждень. З 06 по 10 лютого 2017 р. Переглядаємо та виконуємо завдання до уроку №21 (0)
[25.01.2017]
Преподаватель константиновской районной школы искусств объявила голодовку (0)
[25.01.2017]
Програма "Мистецтво" для 5-9 класів (МОН) - переглянути і скачати (0)
[24.01.2017]
Для Надежды Анатольевны. Театр танца "НАДЕЖДА" (скачать) (0)
[21.01.2017]
20 навчальний тиждень. З 30 січня по 03 лютого 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №20 (0)
[18.01.2017]
Матеріали для скачування педагогам-організаторам Костянтинівського району (0)
[16.01.2017]
План районних масових заходів на ІІ півріччя 2016-2017 навчального року (0)
[15.01.2017]
Ювілейні та пам'ятні дати. 2017 р. (0)
[15.01.2017]
Перспективи виховної роботи в навчальних закладах Донеччини (0)
[14.01.2017]
В Кондратовской школе — новый автобус (фото, видео по материалам газеты "ДНЛ") (0)
[13.01.2017]
7 клас. Музичне мистецтво. Урок 19 Тема. Рок-н-рол. (0)
[13.01.2017]
19 навчальний тиждень. З 23 по 27 січня 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №19 (0)
[08.01.2017]
18 навчальний тиждень. З 16 по 20 січня 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №18 (0)
[06.01.2017]
План проведення заходів з нагоди відзначення Дня Європи в Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформ (0)
[02.01.2017]
17 навчальний тиждень. З 10 по 13 січня 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №17 (0)
[25.12.2016]
16 навчальний тиждень. З 26 по 30 грудня. Переглядаємо урок №16 (0)
[24.12.2016]
Підвищення посадових окладів та ставок заробітної плати всім педпрацівникам на 2 тарифні розряди (0)
[20.12.2016]
Звіт про проведення тижня англійської мови у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та прог (0)
[19.12.2016]
ПЛАН РАБОТЫ Кондратовской СШ на зимних каникулах 2016-2017 уч.года (0)
[19.12.2016]
Графік чергування відповідальних працівників Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та пр (0)
[19.12.2016]
Про проведення тижня правових знань і попередження правопорушень серед неповнолітніх у Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[15.12.2016]
15 навчальний тиждень. З 19 по 23 грудня. Переглядаємо урок №15 (0)
[05.12.2016]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів 25-ї річниці референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України (0)
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
Наши партнёры
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz