МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Вторник, 21.02.2017, 18:37
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [568]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 21
Видео
Статистика

Онлайн всего: 80
Гостей: 80
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
Главная » Файлы » методические материалы

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 9 "Обробка народної пісні" (за Л.Г.Кондратовою)
23.10.2016, 07:35

7 клас. Музичне мистецтво. Урок 9 "Обробка народної пісні" (за Л.Г.Кондратовою)

Обробка народних мелодій та створення до них музичного супроводу (гармонізація) набула великої популярності у XIX-XX ст. Обробку народних мелодій здійснювало багато
композиторів: Й. Гайдн, Л. ван Бетховен, Й. Брамс, М. Римський- Корсаков, П. Чайковський, А. Лядов та інші.
Пригадай ще декілька понять, з якими ми вже ознайомлювалися. Давай доберемо слова-синоніми до поняття обробка. Так, перекладення музичного твору для іншого складу виконавців
називають аранжуванням, а у випадках, коли твір обробляється для виконання оркестром, — оркестровкою. Обробку твору у віртуозному стилі називають транскрипцією.
Обробка народної вокальної музики — це видозмінення народної пісні за допомогою специфічних музичних прийомів.
Обробкою української вокальної музики займалися М. Лисенко, М. Леонтович, К. Стеценко, С. Людкевич та інші українські композитори.

Протягом усього свого життя М. Лисенко збирав народні пісні. Фольклорні зразки він згрупував за жанрами й опублікував сімома окремими випусками (по 40 пісень у кожному, для голосу
у супроводі фортепіано). Загалом композиторські фольклорні збірники нараховують понад 600 мелодій, охоплюючи майже всі пісенні жанри: обрядові, побутові, історичні та думи.
Основу музичної спадщини М. Леонтовича складають хорові мініатюри —обробки українських народних пісень, найпопулярнішими серед яких є «Щедрик», «Козака несуть», «Дударик»,
«Женчичок-бренчичок», «Гаю, гаю, зелен розмаю» та багато інших. На основі укра-
їнських народних мелодій М. Леонтович створював цілком оригінальні хорові композиції. Послідовно втілюючи в своїх обробках ідею гармонізації та поліфонічності, М. Леонтович широко використовував найкращі досягнення світової хорової техніки.
Тематика хорових мініатюр композитора надзвичайно різноманітна. Це обрядові, церковні, історичні, чумацькі, жартівливі, танцювальні й ігрові пісні.
Обробка — це видозмінювання музичного твору шляхом гармонізації, аранжування або транскрипції. Найчастіше здійснюють обробку народних мелодій, хоча набувають поширення також обробки класичних творів (зокрема в сучасній естрадній музиці).

Українська народна пісня «Гаю, гаю, зелен розмаю».

М. Леонтович. Обробка пісні «Гаю, гаю, зелен розмаю» у хоровому виконанні.


Українська народна пісня «Сонце низенько» у виконанні вокального ансамблю.


М. Лисенко. Пісня Петра («Сонце низенько») та пісня Наталки з опери «Наталка Полтавка».

ЗАВДАННЯ

У коментарях до уроку проаналізуй ці твори за таким планом:
1. Поділися своїми враженнями від прослуханих музичних творів.
2. Яких змін зазнали народні пісні після їхньої обробки українськими композиторами?
3. У чому особливість хорового та сольного звучання пісень?
4. Охарактеризуй засоби музичної виразності прослуханих творів.
5. Розкажи про тембри голосів та музичні образи, створені композиторами і виконавцями творів.

Проглянь уривок із художнього фільму «Наталка Полтавка», в якому звучить пісня Петра.

Які засоби виразності кінематографа дозволили втілити ідею письменника, композитора і автора сценарію?

Доведи свою думку. «Наталка Полтавка» — пєса, написана І. Котляревським у 1819 році під впливом української вертепної та шкільної драми й інтермедій XVIII століття.
Джерелом для написання твору послужили лірично-побутові, обрядові пісні, балади («Ой оддала мене мати за нелюба заміж», «Брала дівка льон», «Розлилися води на чотири броди», «Чорна хмаронька наступає», «Лимерівна»). Тема твору —розлука дівчини з коханим-бідняком та одруження з немилим багачем.

Художній фільм "Наталка Полтавка" (повністю)

«Наталка Полтавка» — опера М. Лисенка за однойменною пєсою І. Котляревського, яка посіла чільне місце серед найпопулярніших українських опер.
Музика опери розкриває найкращі риси українського національного характеру — шляхетність, моральну чистоту, духовну силу. Думки й почуття героїв розкриваються через пісню. Вона служить і
тлом, на якому розгортається дія. «Наталка Полтавка» — український художній фільм режисера Івана Кавалерідзе, відзнятий 1936 року на кіностудії «Українфільм», екранізація опери М. Лисенка.
Це перша кіноопера в українському мистецтві.

Українська народна пісня «Сонце низенько» у виконанні хору «Берегиня».

ЗАВДАННЯ

У коментарях до уроку порівняй оригінальний твір — українську народну пісню — із сучасними обробками.

Що змінилося в мелодії та супроводі пісні?

Проведи власне музичне дослідження.

Розучування пісні "Одна Калина"

Проспівайте пісню (КАРАОКЕ)

Сумно, сумно, аж за край,
Не дивись на мене,
Грай, музико, грай.
Зимно, зимно на душі,
Забирай, що хочеш,
Тільки залиши...
Приспів:
Одну калину за вікном,
Одну родину за столом,
Одну стежину, щоб додому йшла сама.
Одну любов на все життя,
Одну журбу — до забуття.
І Україну, бо в нас іншої нема!
Сумно, сумно, аж за край.
Так чого ж ти плачеш?
Грай, музико, грай!
Крапля горя не заллє,
Заспівай, козаче, бо у нас ще є...

Приспів.
Сумно, так і не засну,
Краще буду думать про свою весну,
Та й піду за небокрай,
Вперше, як востаннє —
Грай, музико, грай.
Приспів:
Про ту калину за вікном,
Одну родину за столом,
Одну стежину, щоб додому йшла сама.
Одну любов на все життя,
Одну журбу — до забуття.
І Україну, бо в нас іншої нема!

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

У коментарях до уроку:

 Розкажи про свої враження від уроку.
 У чому полягає обробка народної пісні? Розкажи про особливості цього процесу.
 Які народні пісні зазнали професійної обробки в опері «Наталка Полтавка»?
 Які сучасні обробки народних пісень ти знаєш?
Послухай музику, яка найчастіше лунає у тебе вдома. Чи є серед неї обробки народних пісень?
Спробуй заспівати народну пісню у власній обробці.

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 120 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.02.2017]
Матеріали семінару педагогів-організаторів з патріотичного виховання (0)
[19.02.2017]
24 навчальний тиждень. З 27 лютого по 3 березня 2017 року (0)
[19.02.2017]
МОН призвали присоединиться к запрету Вконтакте (0)
[19.02.2017]
Педагоги "из народа": учителя без педобразования (0)
[18.02.2017]
23 навчальний тиждень з 20 по 24 лютого 2017 р. Переглядаємо урок 23 (0)
[11.02.2017]
В об'єктиві натураліста -2017. Білокузьминівські крейдяні скелі - перлина Донбасу (0)
[02.02.2017]
22 навчальний тиждень. З 13 по 17 лютого. Переглядаємо та виконуємо завдання до уроку №22 (0)
[27.01.2017]
21 навчальний тиждень. З 06 по 10 лютого 2017 р. Переглядаємо та виконуємо завдання до уроку №21 (0)
[25.01.2017]
Преподаватель константиновской районной школы искусств объявила голодовку (0)
[25.01.2017]
Програма "Мистецтво" для 5-9 класів (МОН) - переглянути і скачати (0)
[24.01.2017]
Для Надежды Анатольевны. Театр танца "НАДЕЖДА" (скачать) (0)
[21.01.2017]
20 навчальний тиждень. З 30 січня по 03 лютого 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №20 (0)
[18.01.2017]
Матеріали для скачування педагогам-організаторам Костянтинівського району (0)
[16.01.2017]
План районних масових заходів на ІІ півріччя 2016-2017 навчального року (0)
[15.01.2017]
Ювілейні та пам'ятні дати. 2017 р. (0)
[15.01.2017]
Перспективи виховної роботи в навчальних закладах Донеччини (0)
[14.01.2017]
В Кондратовской школе — новый автобус (фото, видео по материалам газеты "ДНЛ") (0)
[13.01.2017]
7 клас. Музичне мистецтво. Урок 19 Тема. Рок-н-рол. (0)
[13.01.2017]
19 навчальний тиждень. З 23 по 27 січня 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №19 (0)
[08.01.2017]
18 навчальний тиждень. З 16 по 20 січня 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №18 (0)
[06.01.2017]
План проведення заходів з нагоди відзначення Дня Європи в Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформ (0)
[02.01.2017]
17 навчальний тиждень. З 10 по 13 січня 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №17 (0)
[25.12.2016]
16 навчальний тиждень. З 26 по 30 грудня. Переглядаємо урок №16 (0)
[24.12.2016]
Підвищення посадових окладів та ставок заробітної плати всім педпрацівникам на 2 тарифні розряди (0)
[20.12.2016]
Звіт про проведення тижня англійської мови у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та прог (0)
[19.12.2016]
ПЛАН РАБОТЫ Кондратовской СШ на зимних каникулах 2016-2017 уч.года (0)
[19.12.2016]
Графік чергування відповідальних працівників Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та пр (0)
[19.12.2016]
Про проведення тижня правових знань і попередження правопорушень серед неповнолітніх у Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[15.12.2016]
15 навчальний тиждень. З 19 по 23 грудня. Переглядаємо урок №15 (0)
[05.12.2016]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів 25-ї річниці референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України (0)
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[13.11.2016]
Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
[13.11.2016]
Експертиза підручника (0)
Наши партнёры
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz