МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Вторник, 25.09.2018, 17:34
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [681]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 11
Гостей: 10
Пользователей: 1
Len
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

7 клас Розвиток образів камерної музики
21.02.2013, 17:00
Урок 24. Розвиток образів камерної музики


Відомості про камерну музику
Що ж називають камерною музикою? Коли не було концертних залів чи філармоній, інструментальну музику та невеликі вокальні твори виконували переважно в домівках любителів музики. Збиралися декілька музикантів, розставляли пюпітри, виймали з футлярів скрипки, альти, віолончелі (іноді флейти та гобої); хтось сідав за клавесин – і розпочинався домашній концерт.
Так народилися жанри, призначені для виконання не у великій залі, театрі чи церкві, а в кімнаті. Таку музику стали називати камерною (з італійської саmеrа – кімната), адже в кімнаті не зіграєш симфонію, не поставиш оперу чи ораторію. Тому камерними називають твори, написані для невеликої кількості виконавців (інструментальні п’єси, дуети, тріо, квартети, пісні й романси, інструментальні цикли та сонати).

Камерна музика – музика, створена для виконання малим складом музикантів і невеликих приміщеннях

Відомості про сонату
Сонату можна порівняти з симфонією, але вона меншого розміру, з меншою кількістю виконавців – одним або двома. Слово „соната” означає „той, що звучить”. Цей інструментальний твір дає можливість інструменту „прозвучати”, продемонструвати всі свої можливості. Багато сонат написано для фортепіано соло та дуету фортепіано зі скрипкою, флейтою або трубою тощо.

Соната – це багаточастинний циклічний твір камерного жанру для фортепіано чи будь-якого інструменту й фортепіано.

Соната має складну композицію. Три її великі частини поєднують контрастні чи конфліктні образи. Зміст цих частин більш глибокий і наповнений, аніж зміст інших камерних творів.
Дуже важливою є перша частина сонати, де кілька тем-партій немов ведуть між собою діалог. Зверніть увагу! Лише першу частину сонати пишуть у сонатній формі.
Друга частина сонати зазвичай повільна, написана у тричастинній репризній формі. Третя частина – швидка, написана у формі сонати або рондо.
Сьогодні ми познайомимося з Сонатою для фортепіано та віолончелі Едварда Гріга. Норвезький композитор присвятив її своєму братові Йону – талановитому віолончелістові.
Експозиція сонати починається з лірико-патетичної головної партії. Вона побудована на вольовій темі, що спочатку звучить у виконанні віолончелі як схвильована лірична оповідь, а потім – у виконанні фортепіано – переходить у суровий, енергійний образ.
Побічна партія – мрійливо-натхненна та світла.

Слухання. Е. Гріг. Соната для віолончелі та фортепіано. І ч. (експозиція)
Едвард Гріг
Соната для віолончелі та фортепіано. І ч. (експозиція)

Аналіз прослуханого твору
У прослуханому творі використаний принцип контрасту: неподібні між собою образи, що символізують романтичність, мрійливість натури самого композитора.

Розповідь про Е. Гріга

Завдяки Едварду Грігу в кінці ХІХ століття увесь світ дізнався про Норвегію, сувору красу її природи, поезію її мистецтва. Саме у творчості цього норвезького композитора можна відчути всю глибину народної душі, її благородні думки, любов до рідної землі.
Як і більшість видатних композиторів, Гріг виріс у сім’ї, закоханій у музику. Його мати була хорошою піаністкою. Хлопчик навчався грі на фортепіано, а пізніше батькам порадили відправити сина до Лейпцизької консерваторії. Гріг дуже добре вчився, освоюючи сухі постулати німецьких академіків. Водночас його вабила музика Шумана, Шопена, Вагнера, концерти яких він при нагоді відвідував.
Наступне музичне захоплення Едвард Гріг пережив, коли працював у Копенгагені. У середовищі музикантів він познайомився з великою колекцією норвезьких народних мелодій, танців і поем. Це переконало Гріга шукати натхнення у своїй рідній землі, а також створити нову національну школу музики. З тих пір він писав твори, переповнені націоналістичними почуттями.
Підтримку його палкій закоханості в національну культуру – звичаї, мистецтво, музику – надали зустрічі з норвезькими письменниками Генріхом Ібсеном та Берштейном Бернсеном, з угорським композитором Ференцем Лістом і російським Петром Чайковським.
Світове визнання здобула музика до драми Генріха Ібсена „Пер Гюнт”, в якій поєдналися казкові образи скандинавського фольклору з реальними картинами народного побуту і природи. Це і фантастично-суворий образ епізодів „У печері гірського короля” та „Хода гномів”, і поетичний пейзаж норвезької природи „Ранок”, і проникливо-прекрасний гімн коханню „Пісня Сольвейг”.


ДИНАМІЧНА ЧАСТИНА:
Для очей


Для тіла


Робота над піснею "Стоїть тополя”
А тепер ми продовжимо вивчення пісні „Стоїть тополя”.
Під час роботи над твором зверніть увагу на виразне й осмислене виконання тексту пісні, творче втілення її образу.

Підготуйте свій голос до співу. Виконуйте разом із віртуальним фортепіано звуки "А" "О" "І" "У", які вказує курсор


Караоке. Пісня "Стоїть тополя”
"Стоїть тополя”
Сл. В. Крищенка,
муз. О. Осадчого

Підсумки уроку
Сьогодні ми розглянули розвиток образів камерної музики, прослухали експозицію І-ї частини Сонати для віолончелі та фортепіано Едварда Гріга, а також завершили вивчення пісні „Стоїть тополя”.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:
1. Що таке камерна музика. Наведіть приклади камерних творів
2. Що таке соната? Охарактеризуйте 1 частину сонати Е.Гріга.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1968 | Загрузок: 0 | Комментарии: 7 | Рейтинг: 5.0/5
Всего комментариев: 7
avatar
7
Сона́та (итал. sonare — звучать) — жанр инструментальной музыки, а также музыкальная форма, называемая сонатной формой. Сочиняется для камерного состава инструментов и фортепиано. Как правило, соло или дуэта. Ряд инструментальных пьес, написанных для многих оркестровых составов, принято называть не сонатой, а большим концертом (итал. concerto grosso). Также словом «соната» может называться собрание пьес в одно целое,
потому что некоторые из этих пьес написаны в сонатной форме.
Название «соната» произошло от итальянского глагола «sonare», что
переводится как «звучать». Соната состоит из трех частей. Первая часть
всегда быстрая, стремительная, вторая, наоборот, медленная и
размеренная, ей на смену приходит заключительная часть, которая пишется в
духе первой (то есть, быстрая). От сюиты соната отличается тем, что все
части связаны между собой. Между ними нет сильного контраста, кроме
темпа, музыкальный материал дополняет предыдущий.
avatar
6
Ка́мерная му́зыка (от итал. camera — комната, палата) — музыка, исполняемая небольшим коллективом музыкантов—инструменталистов и/или
вокалистов. При исполнении камерного сочинения каждую партию исполняет
как правило только один инструмент (голос), в отличие от оркестровой
музыки, где существуют группы инструментов, играющих в унисон.
В XVI—XVIII веках термин «камерная музыка» (итал. musica da camera)
применялся по отношению к любой светской музыке и противопоставлялся
музыке церковной (итал. musica da chiesa).
В дальнейшем, с зарождением и развитием симфонической музыки, камерной
музыкой стали называть произведения, рассчитанные на небольшое
количество исполнителей и ограниченный круг слушателей. В XIX—XX веках
значение камерной музыки как «музыки для избранных» постепенно отпало, и
термин сохранил смысл как определение произведений, предназначенных для
исполнения небольшими коллективами музыкантов и для малой группы
слушателей.
Коллектив, исполняющий камерную музыку, называется камерным ансамблем. Как правило, в камерный ансамбль входят от двух до десяти музыкантов,
реже — больше. Исторически сложились канонические инструментальные
составы некоторых камерных ансамблей, например, фортепианное трио, струнный квартет, фортепианный квинтет и др.
Существует также понятие камерного оркестра — как правило, это сокращённый (не более 15-20 человек) состав струнного
оркестра, иногда с добавлением нескольких духовых инструментов.

Римский - Корсаков. "полет Шмеля" 
Камерная Музыка, Дирижер Ханспетер Гмур

Камерная музыка №7, Op.46 Nr.2 (Мартин Люккер, орган Консерватории Хоха, Франкфурт-на-Майне): 1. Nicht zu
schnelll
avatar
5
Ка́мерная му́зыка (от итал. camera — комната, палата) — музыка, исполняемая небольшим коллективом музыкантов—инструменталистов и/или вокалистов. При исполнении камерного сочинения каждую партию исполняет как правило только один инструмент (голос), в отличие от оркестровой музыки, где существуют группы инструментов, играющих в унисон.
В XVI—XVIII веках термин «камерная музыка» (итал. musica da camera) применялся по отношению к любой светской музыке и противопоставлялся музыке церковной (итал. musica da chiesa).
В дальнейшем, с зарождением и развитием симфонической музыки, камерной
музыкой стали называть произведения, рассчитанные на небольшое
количество исполнителей и ограниченный круг слушателей. В XIX—XX веках
значение камерной музыки как «музыки для избранных» постепенно отпало, и
термин сохранил смысл как определение произведений, предназначенных для
исполнения небольшими коллективами музыкантов и для малой группы
слушателей.
Коллектив, исполняющий камерную музыку, называется камерным ансамблем. Как правило, в камерный ансамбль входят от двух до десяти музыкантов,
реже — больше. Исторически сложились канонические инструментальные
составы некоторых камерных ансамблей, например, фортепианное трио, струнный квартет, фортепианный квинтет и др.
Существует также понятие камерного оркестра — как правило, это сокращённый (не более 15-20 человек) состав струнного оркестра, иногда с добавлением нескольких духовых инструментов.

Римский - Корсаков. "полет Шмеля" 
Камерная Музыка, Дирижер Ханспетер Гмур

Paul Hindemith - Камерная музыка                Камерная музыка №7, Op.46 Nr.2 (Мартин Люккер, орган Консерватории Хоха, Франкфурт-на-Майне): 1. Nicht zu schnelll

P
avatar
4
Дякую!
avatar
3
Камерная музыка (от позднелат. camera — комната), специфическая разновидность музыкального искусства,
отличающаяся от музыки театральной, симфонической и концертной; сочинения К. м. предназначены для
исполнения в небольших помещениях, для домашнего, «комнатного» музицирования (отсюда и название).
Сочинения К. м. пишутся для небольших инструментальных составов (от одного исполнителя-солиста до
камерного ансамбля ). Для К. м. характерна экономия и тончайшая детализация выразительных средств; она
обладает большими возможностями передачи лирических эмоций и тонких градаций душевных состояний
человека. Истоки К. м. восходят к эпохе средневековья. До конца 16 в. это наименование относили лишь к
вокальным жанрам; с 17 в. оно было распространено и на инструментальную музыку. В 16—18 вв.(века)
термином «К. м.» стали обозначать светскую музыку, в отличие от церковной (камерная соната, в отличие
от церковной сонаты).
avatar
1
Ка́мерная му́зыка - это музыка, исполняемая небольшим коллективом музыкантов—инструменталистов и/или вокалистов. При исполнении камерного сочинения каждую партию исполняет как правило только один инструмент (голос), в отличие от оркестровой музыки, где существуют группы инструментов, играющих в унисон.
В XVI—XVIII веках термин «камерная музыка» (итал. musica da camera) применялся по отношению к любой светской музыке и противопоставлялся музыке церковной (итал. musica da chiesa). В дальнейшем, с зарождением и развитием симфонической музыки, камерной музыкой стали называть произведения, рассчитанные на небольшое количество исполнителей и ограниченный круг слушателей. В XIX—XX веках значение камерной музыки как «музыки для избранных» постепенно отпало, и термин сохранил смысл как определение произведений, предназначенных для исполнения небольшими коллективами музыкантов и для малой группы слушателей.
Коллектив, исполняющий камерную музыку, называется камерным ансамблем. Как правило, в камерный ансамбль входят от двух до десяти музыкантов, реже — больше. Исторически сложились канонические инструментальные составы некоторых камерных ансамблей, например, фортепианное трио, струнный квартет, фортепианный квинтет и др.
Соната - это один из основных жанров инструментальной музыки. 1. С XVI в. С. - произведение, предназначенное для инструментального исполнения в отличие от произведения для вокального исполнения - кантаты. 2. С XVIII в. - Произведение для одного или двух инструментов в форме сонатного цикла. Расцвета жанр С. достиг в творчестве Л. Бетховена, Ф. Листа, Ф.Мендельсона-Бартольди, Э. Грига, Скрябина, Рахманинова, С. Прокофьева, Д. Шостаковича и других.
avatar
2
УЧИТЕЛЬ: Ответ принят. ЗАЧТЕНО.
РЕКОМЕНДАЦИИ: Переходите к следующему уроку!
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[24.09.2018]
Про проведення Дня без автомобілів в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
Про проведення Тижня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
УЧАСТЬ У РАЙОННОМУ ЕТАПІ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОЇ ГРИ «СОКІЛ» («ДЖУРА») (0)
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (1)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz