МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 24.09.2018, 20:08
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 19
Гостей: 16
Пользователей: 3
lyzenkoakov, vasiminchenkolya, vala
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

8 кл. Музичне мистецтво. Урок 1.Відлуння бахівських образів
19.08.2013, 06:34
Урок 1. Відлуння бахівських образів
Вступ
Музика весь час з нами. А чи могли б ви, колеги, уявити своє життя без музики? Що означає музика у вашому житті? Музика існує для їхнього гарного настрою. Але передусім музика є мистецтвом, яке зберігає споконвічні орієнтири людства - Гармонію, Красу, Ідеал!
Ми й відправимось на пошуки цих орієнтирів. І знайдемо їх у музичному мистецтві різних стилів: від бароко та класицизму до сучасних напрямів легкої музики.

Відомості про стилі
Кожна епоха створює у мистецтві свій неповторний стиль. Він відображає та узагальнює типові для певної епохи теми, ідеї, образи та їх взаємодію, а також своєрідність виразових засобів та художніх прийомів. Отже, стиль - це сукупність засобів та прийомів художньої виразності, що служить для відображення певного образного змісту. Художні стилі або напрями відображають естетичні погляди та особливості розвитку мистецтва певної епохи. Наприклад: бароко, класицизм, романтизм, реалізм та інші.
Бароко - художній напрям у мистецтві кінця XVI - середини XVІІІ століття. Для нього характерними є пишність і декоративність. Музиці бароко властиві монументальність, величність, наявність сильних ефектів. У цей період вершини свого розвитку досягла поліфонія, утвердилась мажорно-мінорна система, а також нові музичні форми - партита, сюїта, фуга. «Королем інструментів» став орган. До стилю бароко належить творчість Антоніо Вівальді, Георга Генделя, Йоганна Баха.
Класицизм

Класицизм – напрямок XVII-XVIII століть - дотримувався ідей про розумність і гармонійність буття, про єдність та порядок у світі. Музиці класицизму властиві високі ідеали довершеності, досконалості, гармонійності. Композитори-класицисти віддавали перевагу жанрам опери, симфонії, сонати, інструментальному концерту. З класицизмом пов'язана творчість Христофора Глюка, Йозефа Гайдна, Вольфганга Моцарта, Людвіга ван Бетховена, в Україні - Максима Березовського, Дмитра Бортнянського.
Романтизм

Романтизм - напрямок кінця XVIII - початку XIX століття. Музика романтизму - це голос серця, голос внутрішнього світу людини - світу почуттів та мрій. Композитори-романтики надають перевагу жанру мініатюри - як вокальній так і інструментальній. Своє відображення (більш чи менш яскраве) цей напрям знайшов у творчості Франца Шуберта, Роберта Шумана, Ференца Ліста, Едварда Гріга, Фридеріка Шопена, Ріхарда Вагнера, Михайла Глінки, Миколи Римського-Корсакова.
Реалізм як напрямок заявив про себе у другій половині XIX століття. А як принцип мистецтва - принцип правдивого відображення реальності, дійсності, - існує й по сьогодні. Музика реалізму глибоко і правдиво відтворює та багатогранно змальовує основного героя - звичайну людину. Досягнення реалізму пов’язані з іменами Джузеппе Верді, Жоржа Бізе, Йоганеса Брамса, Петра Чайковського, Модеста Мусоргського, Миколи Лисенка та багатьох інших.

Відлуння мистецтва…
Крилаті вислови видатних діячів культури є безцінними перлинами мудрості. Вони по-своєму знаходять відлуння у наших думках та серцях і до сьогодні. Відомий російський композитор і музикознавець Борис Асаф'єв сказав: «Якими інтонаціями насичена епоха, те вона бажає чути і в музиці». Поясніть, як ви розумієте цей вислів.

Слухання та аналіз музики. Й. Бах. Токата і фуга ре мінор
Спробуймо розпізнати в музиці епоху… Отож, послухайте і розпізнайте за музикою епоху та композитора. За певними ознаками слухач цього твору, навіть не знаючи його назви, безпомилково визначить, що він належить видатному німецькому композитору - Йоганну Себастьяну Баху. Творчість Йоганна Себастьяна Баха є вершиною розвитку музичної культури XVIII століття - епохи бароко.
Музика епохи бароко:

Найочевидніші ознаки цього стилю та музики Баха - звучання органа, поліфонічний склад музики з його найвищою формою - фугою. Але ж поліфонічну музику для органа, зокрема фуги, писали багато композиторів. Так, але ні в кого з них ми не знаходимо такої величної широти розгортання твору, що нагадує суцільний, безупинний потік, такої величезної життєстверджуючої сили і свободи духу, такої глибини почуттів і думок, втілених у творі. Твір, що прозвучав, є токатою з поліфонічного циклу, що складається з токати і фуги.
Токатою називають віртуозну інструментальну п'єсу для клавішних інструментів, витриману, зазвичай, у швидкому, розміреному, чітко ритмованому русі. Призначення токати - створити відповідну атмосферу для сприйняття більш складної поліфонічної форми - фуги.
Фуга - це найдосконаліша форма поліфонічної музики, в основі побудови якої лежить послідовне проведення однієї теми в різних голосах. Тема фуги ре мінор інтонаційно пов'язана з музичним матеріалом токати. Уже перша поява теми насичена активним рухом; потім, виникаючи в різних тембрах і регістрах по голосах, вона розростається, охоплюючи широкий діапазон. Акордове звучання стає щільнішим і динамічнішим. Заключний розділ фуги (кода) своєю масивністю, імпровізаційністю різноманітних епізодів нагадує токату, яка й визначила характер ре-мінорної фуги, а тим самим - і єдність усієї композиції.

Аналіз музики. Й. Бах. Токата і фуга ре мінор

Про що «говорили» голоси у фузі?
Яке відлуння знаходить музика Баха у Вашій душі?
Чому музику Баха й до сьогодні вважають взірцем духовної та музичної гармонії?
Кожну людину сповнюють різноманітні думки й почуття, подекуди переплітаючись одні з одними, перегукуючись багатьма голосами… Поліфонічне мислення Йоганна Баха є ідеальним інструментом для розкриття таких думок і почуттів, внутрішнього світу людини. Піднесено патетичні, яскраво величні образи Токати та фуги ре мінор сповнюють наші душі особливим захватом і натхненням. А могутні звуки органу захоплюють відчуттям перебування в незвичайному величному соборі, стіни й повітря якого ніби зіткані зі звуків та небесної краси гармоній. Славнозвісна Токата і фуга ре мінор була створена Йоганном Себастьяном Бахом у молоді роки. Юнацьке натхнення переповнює цю музику, яка народилася, мабуть, з блискучої імпровізації, а потім була записана і відшліфована.
Розповідь про Й.Баха

За життя Бах здобув славу талановитого віртуоза-органіста, майстра імпровізації та чудового педагога. Проте, його творчість залишалася невідомою широкому загалу слухачів та шанувальників музики ще впродовж століття. Шлях до безсмертя музики Йоганна Себастьяна Баха проклав юний композитор-романтик Фелікс Мендельсон-Бартольді. Саме під його керуванням у 1829 році пролунав великий вокально-оркестровий твір Баха «Пристрасті за Матфеєм». Могутня постать істинного Баха з'явилась у всій своїй величі. Так, з XIX століття почалося відродження, видання, широке поширення та вивчення творів Йоганна Себастьяна Баха. З того часу кожне нове покоління слухачів знаходить в музиці Баха щось «своє», нове, вчиться розуміти її щонайглибше та найповніше.
Що саме вражає Вас у музиці Баха?

Тестове завдання 1
Позначте правильні твердження
Стиль - це сукупність засобів та прийомів художньої виразності, що служить для відображення певного образного змісту
Стиль - це назва певної епохи
Стиль - це вид музичного мистецтва
Стиль - це особливий склад багатоголосної музики

Тестове завдання 2
У переліку термінів оберіть назви стилів (напрямів)
Бароко
Класицизм
Романтизм
Реалізм
Поліфонія
Токата

Тестове завдання 3
Образний зміст, який відповідає токаті й фузі ре мінор Й. С. Баха
Піднесено-патетичний
Яскраво-величний
Сонячно-веселий
Лірико-епічний

Тестове завдання 4
Цикли, що відносять до поліфонічних
Токата і фуга
Прелюдія і фуга
Сюїта
Соната
Симфонія

Підсумки уроку
У характері музичних творів, їх побудові відображаються і характерні риси стилю, і особливості життя епохи, її ідеали, погляди, смаки. У музичному творі ми чуємо й відчуваємо людину, композитора - все багатство його думок і почуттів, втілених у музичних звуках. Духовний світ композитора є музичним відлунням далекої епохи. Наприклад, майже триста років живе в мистецтві ім'я Йоганна Себастьяна Баха. А кожне нове покоління відкриває в музиці Великого Майстра співзвучність своїм почуттям і думкам. Послухайте, як по-сучасному звучать слова Фелікса Мендельсона: «Якщо життя забере в тебе надію і віру, один бахівський твір здатен все повернути».
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1863 | Загрузок: 0 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 4.8/4
Всего комментариев: 1
avatar
1
Смотрел Урок 1.Эхо Баховских образов
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[24.09.2018]
Про проведення Дня без автомобілів в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
Про проведення Тижня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
УЧАСТЬ У РАЙОННОМУ ЕТАПІ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОЇ ГРИ «СОКІЛ» («ДЖУРА») (0)
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz