МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Среда, 22.02.2017, 05:51
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [568]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 22
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
Главная » Файлы » методические материалы

8 клас. Мистецтво. Уроки 30-31. Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві
05.01.2017, 00:55

8 клас. Мистецтво. Уроки 30-31. Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві

Презентація до уроку онлайн

Презентація до уроку - скачати

Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві

ЗАВДАННЯ (Виконується у коментарях до уроку): Як ви думаєте, у якому з видів мистецтва кращі можливості для зображення правди життя?

У середині XIX ст. романтизм поступився місцем реалізму, який часто розглядають як його протилежність, як мистецтво «втрачених ілюзій». Романтики намагалися створити нову, прекрасну реальність, а реалісти — правдиву. Вони відображували життя у справжніх образах, а не у вигаданих, що виникли в уяві митця.

Розвивався реалізм у різних країнах не одночасно і набував різноманітних форм. Нерідко митці починали свій творчий шлях як романтики, а згодом переходили на позиції реалізму. У цей період у мистецтві спостерігають одночасне існування класицистичних, романтичних і реалістичних тенденцій. Усі ці стилі тяжіли до вищих орієнтирів краси, але обирали різні шляхи її досягнення. Своєрідне взаємне переплетення стилів завжди відбувалося в мистецтві й особливо в кожну перехідну добу.

Реалістичний напрям, як і попередні стилі, виявився в різних мистецьких галузях — літературі (романи й повісті Ч. Діккенса, О. Бальзака, М. Гоголя, Л. Толсто-го), живописі (картини Г. Курбе, І. Рєпіна), музиці (опери Дж. Верді, М. Мусоргського), театрі (М. Щепкін, М. Заньковецька). Реалізм був представлений багатьма національними і авторськими варіантами стилю. Проте всім їм була властива достовірність у відтворенні дійсності. Показовою є поява творів, що містять не лише правдивість, а й сатиру.

В образотворчому мистецтві набув розквіту так званий критичний реалізм, який змальовував явища соціальної дійсності, працю простих людей. Відмінною рисою реалізму є звернення до повсякденного життя в побутовому та історичному жанрах, у портреті й пейзажі.

Легенда іспанського мистецтва Франсіско Гойя створив свій дивний світ образів у численних картинах (понад 6 тис.) і гравюрах, які вражають таємничою загадковістю. У його романтичних роботах раннього періоду — вуличних сценках, святкуваннях, прогулянках, іграх — переважає декоративність. Наступний період розкриває іншу грань його таланту — реалістичну. У серії гостро сатиричних гравюр «Капрічос» митець відкрив нове бачення світу з його нороками й страхіттями. Отже, митця вважають предтечею реалістичного мистецтва.

ЗАВДАННЯ (Виконується у коментарях до уроку) Що відбувається на картинах? Що можна розповісти про цих людей? Чим вони займаються, як одягнуті? Схарактеризуйте художні засоби митця (композиція, контраст світла і тіні, динаміка). У якій з ілюстрацій домінують ознаки романтизму, а в яких — реалізму?

Французькі художники Жан Де-зіре Гюстав Курбе і Жан-Франсуа Мілле першими з живописців звернулися до зображення життя знедолених людей, важкої праці селян. Прості образи збиральниць колосків на полі після жнив чи віяльниць за буденною роботою викликають співчуття.

 

Гюстава Курбе вважають засновником критичного реалізму в західноєвропейському образотвор-чомумистецтві.

ЗАВДАННЯ (Виконується у коментарях до уроку) До якого жанру належать картини? У чому особливість їх композицій? Порівняйте колорит картин. Що можна сказати про персонажів? Чим відрізняються реалістичні образи від романтичних?

 

Графіка відомого карикатуриста, майстра експресивного рисунка , Оноре Віктор’єна Дом’є — це гостра сатира на сучасне суспільство.

У живописних полотнах він часто зображував праль, водоносів, ковалів, робітників, міську юрбу.

Картина «Вагон ІП класу» — приклад фрагментарності композиції, улюбленого прийому митця, котрий дає змогу відчути зображене як частину дії, що відбувається за її межами.

ЗАВДАННЯ (Виконується у коментарях до уроку), Що відбувається на картинах? Кого зображено? Якими засобами Дом’є ' зосередив увагу глядача на фігурах у центрі, якими зобразив людей у віддаленні? Доведіть, що ці твори реалістичні, а не романтичні.

Послідовники французького критичного реалізму створювали також образи дітей бідняків за роботою, як, наприклад, Жуль Бастьєн-Лепаж.

У російській культурі високого розвитку реалізм досяг у творчості художників-передвижників І. Крамського, М. Ге, І. Рєпіна, В. Перова, В. Васнецова, І. Шишкіна та ін. Вони створили в Петербурзі Товариство пересувних художніх виставок (1870), що згуртувало навколо себе передових російських і українських митців. Передвижники не просто правдиво зображували історичні події, природу, людей у різних жанрах, а й поширювали свої демократичні погляди на суспільну роль мистецтва серед населення міст.

З історії шедевра

Українська тема посідала значне місце у творчості видатного художника-реаліста Іллі Рєпіна (1844-1930), який був родом із Чугуєва на Харківщині. В історичному жанрі митця більше цікавили не самі події, а людські характери. Всесвітньо відома картина «Запорожці пишуть листа турецькому султанові» сповнена народного гумору. У ній І. Рєпін вперше вводить в історичний живопис таку кількість зображень людей, які сміються.

Для втілення масштабного задуму багатофігурної композиції (розмір 2,03x3,58 м) художник їздив на Хортицю, вивчав історичні джерела, консультувався у знаного етнографа Д. Яворницького (на картині він зображений у ролі писаря). Під час спостережень за різними колоритними типажами облич в Україні та на Кубані було створено багато етюдів. Натурниками для зображення персонажів картини були сучасники художника. Зокрема, під

 

час перебування в Качанівці на Чернігівщині йому позував сам господар поміщицького маєтку Василь Тарнов-ський-молодший, відомий меценат і колекціонер українських старожит-ностей, а з його кучера І. Рєпін «списав» образ козака Голоти.

В одному з листів І. Рєпін писав із захопленням про українських козаків: «Ніхто в усьому світі не відчував так глибоко свободу, рівність і братерство. Запоріжжя завжди залишалося вільним і нічому не підкорилося!»

 

ЗАВДАННЯ (Виконується у коментарях до уроку) Розкажіть, що відбувається на картині у момент, який виокремив художник з потоку історичних подій. Опишіть характерні образи запорожців. їхній одяг, зброю. Зверніть увагу, як реалістично художник передав пози, погляди, міміку козаків, які придумують різноманітні дошкульні слова або емоційно на них реагують. Чи всі козаки сміються? У чому полягає оригінальність композиції? Схарактеризуйте її плановість, колорит.

Українські митці по-різному втілювали принципи реалізму у своїй творчості. Провідними членами Товариства передвижників стають вихідці з України: К. Трутовський, М. Пимоненко, М. Ярошенко, А. Куїнджі, О. Мурашко, К. Костанді. Новаторське мистецтво передвижників завдяки виставкам у Києві, Харкові, Одесі ставало здобутком широких верств населення, виховувало в українців художні смаки й громадянські почуття. Під впливом зростання національної свідомості в суспільстві виникла реалістична художня школа Миколи Мурашка.

Костянтин Трутовський, чудовий знавець українського сільського побуту, наповнював зображувані сюжети виразними життєвими деталями. Адже поетична краса народних обрядів, звичаїв, одягу українців викликали в нього справжнє захоплення.

На портретах Миколи Ярошенка поряд з людьми інтелектуальної праці можна побачити типових для демократичного мистецтва пересічних персонажів, таких як дівчину-курсистку, в’язнів, коваля тощо. Картинам митця притаманні достовірність, правдивість зображення деталей.

Новаторською для пейзажу стала творчість Архипа Куїнджі. Перша ж виставлена ним картина — «Ніч на Дніпрі» — стала сенсацією в Петербурзі. Художник володів тонким мистецтвом гри світла і кольору. На полотні «Березовий гай» він передає різкий контраст світла й тіні, який створює враження яскравого сонячного повітря.

ЗАВДАННЯ (Виконується у коментарях до уроку) Схарактеризуйте теми й образи художників-передвижників. Яка з картин вам сподобалася найбільше? Чому?

Правдиве зображення життя українського села — основна тема творчості провідного майстра жанрового живопису, художника-передвижника Миколи Пимоненка. На його живописних полотнах «оживали» народні обряди та звичаї, побут і ярмарки, різноманітні серйозні й жартівливі сцени з життя українців. Зазвичай реалістичний сюжет розгортається на тлі чарівної природи.

Ранні твори засновника Товариства південноросійських художників Киріака Костанді, який очолив одеську живонисну школу, принесли йому успіх та визнання на пересувних виставках.

ЗАВДАННЯ (Виконується у коментарях до уроку) До яких жанрів належать картини, представлені на ілюстраціях? Розкажіть, як ви розумієте ці сюжети. У чому, на вашу думку, полягає реалізм зображення?

В епоху блискучого розвитку пейзажного живопису в українському мистецтві мальовничість скромних сільських краєвидів привертала увагу багатьох художників. Вони відтворювали національні ландшафти з поетичністю і достовірністю, передавали настрій природи, замилування її красою. «Шукачем сонця» називали витонченого пейзажиста Володимира Орловського, майстра сонячного колориту, світлотіньових ефектів. Пензель Сергія Васильківського віртуозно змальовував українські ліси, річки, повитий смерковим сумом степ. Творча спадщина митця налічує майже 3,5 тис. полотен різних жанрів.

ЗАВДАННЯ (Виконується у коментарях до уроку) Які настрої викликають у вас зображені українські краєвиди? Як художники використовують засоби світлотіні, колориту?

Зачинателем західноукраїнської реалістичної школи живопису вважають Корнила Устняновича, який створив багато портретів, низку картин на історичні теми й пейзажі. У картинах митця, наприклад, «Мазепа на переправі через Дніпро», «Битва під Зборовом», «Бойківська пара», «Гуцулка біля джерела», відчутні потужні традиції класицизму і романтизму.

В історичному жанрі й баталіях вагомим був творчий доробок буковинського митця Михайла Івасюка. Його твори мають яскравий національний колорит, вирізняються досконалістю складних багатофігурних композицій.

Реалістичні риси були притаманні й мистецтву скульптури — монументальної і станкової. У містах України були встановлені пам’ятники видатним діячам культури.

Перші реалістичні зображення в українській скульптурі виникають завдяки творчості Михайла Микешиіа. За його проектами встановлено чимало пам’ятників у Петербурзі, Києві, Севастополі. До числа кращих творів майстра належить кінний пам’ятник гетьману Богдану Хмельницькому на Софійському майдані в Києві, який став одним із символів міста.

 

Автор пам’ятників І. Котляревському та М. Гоголю в Полтаві Леонід Позен розробляв також історичний і побутовий жанри у станковій скульптурі, звертаючись до реального життя і національних тем. Особливим драматизмом сповнена його скульптурна композиція «Лірник».

ЗАВДАННЯ (Виконується у коментарях до уроку) У чому, на вашу думку, полягає реалістичність пластичних зображень?

ВИСНОВОК. Таким чином, реалізм збагатив образотворче мистецтво новими сюжетами й образами, удосконалив його виразові засоби. Кращі художники реачістичного напряму присвятили свої твори зображенню історії, природи й побуту свого народу. Отже, вони піднімаються до критичного осмислення явищ дійсності, що було характерним для передових митців того часу.

Мистецька скарбничка

Реалізм (з фр. геаІіБте — дійсний) — художній напрям, який передбачає правдиве, історично достовірне, об’єктивне і всебічне відображення дійсності специфічними засобами художньої творчості.

Карикатура (від італ. «перевантажувати»*, «перебільшувати») — навмисне смішне або спотворене зображення предмету або особи. Комічного ефекту досягають за допомогою перебільшення характерних рис образу

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (Виконується у коментарях до уроку)

1. Назвіть видатних художників-реалістів. Яким жанрам живопису надавали перевагу художники реалістичного напряму і яких персонажів вони зазвичай зображували?

2. Порівняйте особливості стилів реалізму і романтизму на прикладі картин певного жанру.

3. Наведіть приклади реалістичного напряму в мистецтві скульптури.

4. Самостійно проведіть дослідження і з’ясуйте, хто з художників присвячував свої твори тематиці українського козацтва.

5. За бажанням у вільний час ознайомтеся з творчістю видатного іспанського художника за фільмографією: «Гойя, або тяжкий шлях пізнання», «Гойя в Бордо», «Привиди Гойї».

 

Це матеріал з підручника Мистецтво 8 клас Масол

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 81 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.02.2017]
День рідної мови (0)
[21.02.2017]
Матеріали семінару педагогів-організаторів з патріотичного виховання (0)
[19.02.2017]
24 навчальний тиждень. З 27 лютого по 3 березня 2017 року (0)
[19.02.2017]
МОН призвали присоединиться к запрету Вконтакте (0)
[19.02.2017]
Педагоги "из народа": учителя без педобразования (0)
[18.02.2017]
23 навчальний тиждень з 20 по 24 лютого 2017 р. Переглядаємо урок 23 (0)
[11.02.2017]
В об'єктиві натураліста -2017. Білокузьминівські крейдяні скелі - перлина Донбасу (0)
[02.02.2017]
22 навчальний тиждень. З 13 по 17 лютого. Переглядаємо та виконуємо завдання до уроку №22 (0)
[27.01.2017]
21 навчальний тиждень. З 06 по 10 лютого 2017 р. Переглядаємо та виконуємо завдання до уроку №21 (0)
[25.01.2017]
Преподаватель константиновской районной школы искусств объявила голодовку (0)
[25.01.2017]
Програма "Мистецтво" для 5-9 класів (МОН) - переглянути і скачати (0)
[24.01.2017]
Для Надежды Анатольевны. Театр танца "НАДЕЖДА" (скачать) (0)
[21.01.2017]
20 навчальний тиждень. З 30 січня по 03 лютого 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №20 (0)
[18.01.2017]
Матеріали для скачування педагогам-організаторам Костянтинівського району (0)
[16.01.2017]
План районних масових заходів на ІІ півріччя 2016-2017 навчального року (0)
[15.01.2017]
Ювілейні та пам'ятні дати. 2017 р. (0)
[15.01.2017]
Перспективи виховної роботи в навчальних закладах Донеччини (0)
[14.01.2017]
В Кондратовской школе — новый автобус (фото, видео по материалам газеты "ДНЛ") (0)
[13.01.2017]
7 клас. Музичне мистецтво. Урок 19 Тема. Рок-н-рол. (0)
[13.01.2017]
19 навчальний тиждень. З 23 по 27 січня 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №19 (0)
[08.01.2017]
18 навчальний тиждень. З 16 по 20 січня 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №18 (0)
[06.01.2017]
План проведення заходів з нагоди відзначення Дня Європи в Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформ (0)
[02.01.2017]
17 навчальний тиждень. З 10 по 13 січня 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №17 (0)
[25.12.2016]
16 навчальний тиждень. З 26 по 30 грудня. Переглядаємо урок №16 (0)
[24.12.2016]
Підвищення посадових окладів та ставок заробітної плати всім педпрацівникам на 2 тарифні розряди (0)
[20.12.2016]
Звіт про проведення тижня англійської мови у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та прог (0)
[19.12.2016]
ПЛАН РАБОТЫ Кондратовской СШ на зимних каникулах 2016-2017 уч.года (0)
[19.12.2016]
Графік чергування відповідальних працівників Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та пр (0)
[19.12.2016]
Про проведення тижня правових знань і попередження правопорушень серед неповнолітніх у Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[15.12.2016]
15 навчальний тиждень. З 19 по 23 грудня. Переглядаємо урок №15 (0)
[05.12.2016]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів 25-ї річниці референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України (0)
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[13.11.2016]
Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
Наши партнёры
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz