МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Суббота, 22.09.2018, 17:02
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

8 клас. Музичне мистецтво. Урок 18. Діалог міфології з музикою
06.01.2014, 15:23

Урок 18. Діалог міфології з музикою
Вступ

Xтось жадає мистецтва, а хтось – золота та влади.
Сам маестро Ріхард Вагнер вважав цю тему ду-у-же сучасною.
І настільки важливою, що написав про це цілих чотири опери!
А щоб глядачі не занудьгували, він закрутив таке міфологічне лібрето – ну справжнісіньке «фентезі»!

Розповідь про «Перстень Нібелунга» Р. Вагнера

Для видатного німецького композитора Ріхарда Вагнера, людини ХІХ століття, достатньо сучасними виявилися образи скандинавської міфології.
Загадкові, таємничі і водночас наділені всіма людськими рисами: заздрістю і жадобою, відвагою та самопожертвою заради щирої любові.
У результаті діалогу сучасності та міфології вийшов дуже масштабний твір – цикл з чотирьох опер, або тетралогія, під загальною назвою «Перстень Нібелунга». Серед діючих осіб – боги, герої, декілька видів чарівних істот, і головне – перстень, що дає владу над світом.
Тетралогія складається з чотирьох опер: «Золото Рейну»; «Валькірія»; «Зігфрід»; «Загибель богів».

В глибокій давнині скандинавських та німецьких племен народились міфологічно-героїчні «Пісні про нібелунгів» – дітей підземелля з племені злих карликів, які володіють незліченними багатствами.
Ріхард Вагнер веде діалоги з богами, героями, чарівними істотами:
З образом непереможного сонячного Зігфріда – героя, який не знає страху, героя майбутнього…
З образом верховного бога Вотана - нерішучого, схильного до філософствування, а не до дії, пригніченого злом і несправедливістю, що панують навколо…
З образом нібелунга Альберіха – владики золотих скарбів підземного світу: чарівного шолома та проклятого персня.

Перстень – символ давньої і завжди сучасної, на думку Вагнера, ідеї згубної влади золота.
І всемогутні боги, і сильні велетні, і підступні карлики нібелунги, і люди - усі охоплені корисливістю, спрагою багатства, влади, готові відректися від людських почуттів, стати на шлях насильства, неправди й обману.
Тому Вагнер прагне загибелі цього несправедливого суспільства, гігантської катастрофи, що зруйнує увесь світ - і погребе під його уламками всі пороки і злочини людей.
Навіть кращий з героїв тетралогії, відважний Зігфрід, гине, його дії нікому не приносять порятунку. І це додає фіналу похмуро-трагічної риси.
Лише в музиці, в останній просвітленій темі, пробивається промінь надії.
Ідея оперного циклу була грандіозною – Ріхард Вагнер створював його упродовж 26 років. Та не менш грандіозною стала його реалізація. Вистава оперної тетралогії проходила упродовж чотирьох діб у спеціально побудованому для вагнерівських опер театрі в Баварському місті Байрейті і стала визначною подією світового мистецького життя.
Загальний час виконання всіх чотирьох опер займав понад 15 годин! Незвичною стала й побудова опер. Це не традиційна послідовність речитативів, арій, ансамблів, а безперервний потік мелодій, що поєднують в собі речитативність та наспівність.
Головна роль у виставі відведена оркестру, який розкриває підтекст усього, що відбувається на сцені.
Кожна дійова особа, а також її почуття і пристрасті (любов, страждання, гнів), різні предмети (меч, золото, шолом) та природні стихії (вогонь, гроза, райдуга) у Вагнера отримують свою оркестрову мелодію - характеристику – лейтмотив.
Лейтмотив (з нім. провідний мотив) — музична тема, що неодноразово повторюється та характеризує певний образ у музичному творі
Лейтмотиви підкреслюють значення певної ситуації.
Саме вони, нові засоби втілення оперних образів, зробили композитора музичним реформатором.
І що цікаво, в тетралогії «Перстень Нібелунга» лейтмотивів близько ста!
Вони настільки точно і виразно характеризують образ, ситуацію, що народжують в нашій уяві точні асоціації.

Перегляд фрагменту фільму-опери.


Пропоную послухати найвиразніший симфонічний епізод тетралогії - «Політ валькірій» з III дії опери «Валькірія».
У ньому зображено картину польоту фантастичних войовничих створінь, валькірій, на фоні розбурханої стихії грози в горах.
Тобто такою є програма даного симфонічного епізоду.
Визначте, палітра яких засобів виразності знадобилась композитору для створення цієї картини.
Ріхард Вагнер Опера «Валькірія» «Політ валькірій»

Аналіз прослуханого твору

Якими засобами створений образ польоту валькірій?
Якими засобами змальована стихія грози?
Яку б живописну картину ви б створили під враженням від цієї музики?

Розповідь про Р. Вагнера



Німецького композитора Ріхарда Вагнера називають останнім найзначнішим романтиком XIX століття.
Проте його шлях до вершин музичного мистецтва був незвичним. Композитор, який реформував традиційний оперний жанр та створив справжню музичну драму, був майже самоуком.
З дитячих років Р. Вагнер захоплювався міфологією, поетичними переказами, театром, музикою, багато читав. У 14 років під впливом трагедій Шекспіра він написав власний літературний твір — трагедію «Лейбальд і Аделаїда», до якої пізніше створив музику.

Перше незабутнє музичне враження Вагнер отримав від музики Л. Бетховена до драми «Егмонт». Композитор став його кумиром. Він вигадав незвичний спосіб музичної самоосвіти: переписувати партитури симфоній Бетховена, слідкуючи за ходом музичної думки та технікою її викладу. Метод був дієвим. І коли до цієї самоосвіти додалося шестимісячне навчання з досвідченим учителем, то цього стало достатньо для того, щоб учорашній самоук набув потрібних професійних навичок.
Вже за кілька років Вагнер написав свої перші твори
Р. Вагнер - реформатор оперного жанру, творець музичної драми, в якій музика «тече безперервним потоком», а вокальні номери замінені речитативами.
В історію світового музичного мистецтва Вагнер увійшов як реформатор оперного жанру, творець музичної драми, яка значно відрізняється від традиційної опери.
Метою реформи Р. Вагнера було створення монументального програмного вокально-симфонічного твору у вигляді драми, який замінив би усі види оперної і симфонічної музики. Ним повинна була стати «музична драма», в якій музика «тече безперервним потоком», а вокальні номери замінені емоційно насиченими речитативами.
Важливе місце в операх Р. Вагнера посідають великі самостійні оркестрові епізоди — увертюри, антракти, симфонічні картини, які перетворилися на яскраві та рідкісні за образною силою інструментальні полотна. Деякі з них стали визнаними шедеврами світової програмної симфонічної музики.

Діалог музики і сучасності.

Чому музичні твори минулого стають яскравою частиною життя сучасних людей?
Напевне тому, що в душі та розумі сучасної людини геніальна музика знаходить своє відлуння і не має значення, написана вона в минулому чи позаминулому столітті.
Як це сталося, наприклад, з вступом до опери «Лоенгрін» Р.Вагнера.
Послухайте і визначте, за яких життєвих обставин сьогодні можна почути цю музику Вагнера?
Ріхард Вагнер Опера «Лоенгрін». Вступ

За яких життєвих обставин сьогодні можна почути вступ до опери «Лоенгрін» Р.Вагнера?

Робота над піснею «Надії крихітний оркестрик»

Але без пісні ми вас не відпустимо!
Довчимо пісню «Надії крихітний оркестрик» Б.Окуджави
Друзі, зверніть увагу на осмислене і виразне виконання її тексту.
А як відчуєте себе готовими, долучіться до виконання пісні самим Булатом Окуджавою!
Когда внезапно возникает
Ещё неясный голос труб,
Слова, как ястребы ночные,
Срываются с горячих губ.
Мелодия, как дождь случайный,
Гремит и бродит меж людьми,
Надежды маленький оркестрик
Под управлением любви.
Надежды маленький оркестрик
Под управлением любви.

В года разлук, в года смятений,
Когда свинцовые дожди
Лупили так по нашим спинам,
Что снисхождения не жди.
И командиры все охрипли,
Тогда командовал людьми
Надежды маленький оркестрик
Под управлением любви.
Надежды маленький оркестрик
Под управлением любви.

Кларнет пробит, труба помята,

Фагот, как старый посох стёрт,
На барабане швы разлезлись,
Но кларнетист красив, как чёрт.
Флейтист, как юный князь изящен,
И в вечном сговоре с людьми
Надежды маленький оркестрик
Под управлением любви.
Надежды маленький оркестрик
Под управлением любви.

КАРАОКЕ - перейти за цим посиланням http://www.karaoke.ru/catalog....>

«Надії крихітний оркестрик» Сл. і муз. Б. Окуджави

Співаємо з зірками


Підсумки уроку

Виявляється, діалог міфології з музикою, це щось грандіозне і видовищне. Як політ валькірій!
Це ж Вагнер! У його музики ніколи не було байдужих слухачів: вони одразу ставали або його захопленими прихильниками, або лютими супротивниками.
Як ти вважаєш, наші друзі стали його прихильниками чи супротивниками?
Знаю напевне, що враженими залишилися усі. І від спілкування з музикою, і від спілкування з геніальною особистістю Ріхарда Вагнера.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
У коментарях до уроку дати відповіді на звадання

Тестове завдання 1
Позначте правильні твердження
Вагнер - останній найвизначніший романтик XIX століття
Вагнер – реформатор оперного жанру
Вагнер – класик оперного жанру
Вагнер – романтик ХХ століття

Тестове завдання 2
Закінчіть речення (всі правильні варіанти): «Суть реформи оперного жанру, яку запропонував Р. Вагнер, полягає у…»
введенні системи лейтмотивів
написанні музичної драми, в якій музика «тече безперервним потоком»
заміні вокальних номерів емоційно насиченими речитативами
звернені до образів простих людей

Тестове завдання 3
Дайте правильну відповідь.
У чому полягає основна ідея оперного циклу «Перстень Нібелунга»?
Згубна влада багатства над людьми
Героїчність народу-визволителя
Любов перемагає ненависть

Тестове завдання 4
Які опери належать Р. Вагнеру?
«Валькірія»
«Лоенгрін»
«Зігфрід»
«Ріголетто»
«Кармен»

Підсумки уроку

Виявляється, діалог міфології з музикою, це щось грандіозне і видовищне. Як політ валькірій!
Це ж Вагнер! У його музики ніколи не було байдужих слухачів: вони одразу ставали або його захопленими прихильниками, або лютими супротивниками.
Як ти вважаєш, наші друзі стали його прихильниками чи супротивниками?
Знаю напевне, що враженими залишилися усі. І від спілкування з музикою, і від спілкування з геніальною особистістю Ріхарда Вагнера.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2025 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 5.0/3
Всего комментариев: 2
avatar
2
1.Вагнер - останній найвизначніший романтик XIX століття
2.написанні музичної драми, в якій музика «тече безперервним потоком»
заміні вокальних номерів емоційно насиченими речитативами
3.Згубна влада багатства над людьми
4."Зигфрид"
avatar
1
Смотрел Урок 18. Диалог мифологии с музыкой
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz