МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 23.09.2018, 00:46
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

8 клас. Музичне мистецтво. Урок 19. Діалог із шекспірівськими образами
08.01.2014, 14:10

Урок 19. Діалог із шекспірівськими образами

Вступ

Сумні всі ті, хто так, як я, кохав.
Мене гнітить моя тяжка печаль,
Твоя ж - удвоє збільшує мій жаль.
Ти співчуття до мене виявляєш,
І, мов ножем, мені ти серце краєш.
Любов - це дим, що в'ється від зітхання;
В очах коханців - це вогонь бажання.
Безумство мудре - ось що є любов.
Воно отруює й зціляє кров.
ВІЛЬЯМ ШЕКСПІР. РОМЕО І ДЖУЛЬЄТТА. ПЕРША ДІЯ

Шекспіром можна кого хочеш вразити. Он уже скільки століть його вірші і на музику кладуть, і фарбами змальовують, і на плівку знімають. Про театр я взагалі мовчу… Є навіть композитор, який примудрився втілити шекспірівський сюжет мовою балету!
І зробив це блискуче!

Музична вікторина

З цим композитором ми неодноразово спілкувалися. Це його музика допомагала нам пізнати світ дитинства, казок, світ музичних інструментів…
Пропоную упізнати композитора за музикою, яку ми вивчали раніше.
Отож, упізнайте твір і автора.

Вальс з балету «Попелюшка»
Тема Петрика з симфонічної казки «Петрик та вовк»
«Базіка»

Ще у молодших класах ми розпочали знайомство з музикою Сергія Прокоф’єва, сповненої різноманітних «дитячих» і «дорослих», казкових та реальних образів, гармонійного й радісного відчуття навколишнього світу.
То були діалоги з чарівною Попелюшкою, кумедною Базікою, відважним Петриком та іншими героями симфонічної казки «Петрик і вовк».

Розповідь про С. Прокоф’єва

Свій творчий шлях С.Прокоф’єв, визнаний класик XX століття, геніальний новатор розпочав як заповзятий бунтівник. Його музику називали грубою, «футбольною». Пружні вольові ритми в стрімкому русі, насичення звукової палітри різкими дисонансами були несподіваними для більшості слухачів, які звикли до витончених творінь романтиків та імпресіоністів.
Заснована на світових музичних традиціях, творчість Прокоф'єва відкрила багато нових творчих ідей, засобів та прийомів у царині мелодії, ритму, гармонії, тембрових сполучень.
Музика Прокоф’єва вражає неймовірною широтою сфери свого призначення — від музики для наймолодших слухачів до складних філософських музичних полотен.
Творчість композитора дуже різноманітна: опери й балети, симфонії й концерти, кантати й ораторія, сонати й сюїти, пісні й музика для театру і кіно — усі вони є зразками унікального й неповторного творчого стилю видатного майстра.

Шекспірівські образи в музиці

Образи трагедій видатного англійського письменника Вільяма Шекспіра називають «вічними мандрівниками».
Вони мандрують, залишаючи після себе яскравий слід не лише у театральному мистецтві - своїй батьківщині, а й у образотворчому, музичному мистецтві, мистецтві кінематографу…
І справді - змінюються століття, а люди не залишають спроб виразити в мистецтві трагічну історію Ромео та Джульєтти. Я оце, до речі, дивився…
Пропоную учням пригадати, які твори за мотивами трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» їм відомі.

Які твори за мотивами трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» вам відомі?
Пригадайте сюжет трагедії
В яких музичних жанрах були втілені шекспірівські образи Ромео та Джульєтти?

Минулого року ми мали нагоду послухати прекрасну увертюру-фантазію Петра Чайковського «Ромео і Джульєтта», створену в XIX столітті.
А ХХ-те століття – це і художні фільми, і мюзикли. Та найбільше на сюжет трагедії «Ромео і Джульєтта» було створено опер — аж 14!
Проте, до Сергія Прокоф'єва ніхто з композиторів не наважувався втілити образи закоханих на балетній сцені.
І музику Прокоф’єва не сприйняли одразу навіть у театрі! «Сумніших оповідей не знайдете, ніж музика Прокоф’єва в балеті», - саме так були перефразовані останні рядки трагедії «Ромео і Джульєтта» після того, як артисти балету вперше почули музику Сергія Прокоф’єва.

Розпочинаючи складну роботу над балетом, Сергій Прокоф'єв ставив за мету не просто написання танцювальної музики до відомого сюжету, а створення балету, гідного шекспірівської трагедії.
Блискуче, з надзвичайною переконливістю С. Прокоф'єв розкриває основний конфлікт трагедії зіткнення світлої любові Ромео і Джульєтти із родовою ворожнечею, яка переслідує дві лицарські родини Монтеккі та Капулетті.
В основі композиції балету – окремі номери, дуже лаконічні і виразні. Усього їх 52, але вони складають безперервну музичну дію, яка передає ідейний задум і загальну сюжетну основу трагедії В. Шекспіра.
Симфонічний розвиток у балеті досягається шляхом використання лейттем (провідних тем), які об'єднують усю образну тканину в єдине ціле.

Слухання. С. Прокоф'єв. «Танець лицарів» з балету «Ромео і Джульєтта».


Творче завдання

Про балет «Ромео і Джульєтта» С. С. Прокоф'єва говорили, що це істинний «переклад Шекспіра на мову руху».
Спробуймо і ми створити пантомімічні образи до прокоф’євської музики.
Пропоную перший образ - балетний номер «Танець лицарів» або «Монтеккі і Капулетті».
Цей образ загрозливо-войовничий та величний, ніби узагальнений портрет безглуздої ненависті ворожих родин.
Його середній розділ - витончений, тендітний танок Джульєтти й Париса - одна з найщемливіших ліричних сторінок балету.
Різкий контраст, що створюється завдяки цьому епізодові, допомагає ще глибше відчути страшну руйнівну силу середньовічних забобонів.
Сергій Прокоф'єв Балет «Ромео і Джульєтта». «Танець лицарів»

Аналіз прослуханого твору

Якими засобами виразності композитор підкреслює образний зміст танцю?

Перегляд фільму-балету «Ромео і Джульєтта» С. Прокоф’єва

Коли я чую імена Ромео та Джульєтти, мені хочеться перш за все бачити образи кохання, образи прекрасних, чарівних, юних закоханих…
Дивись і насолоджуйся…
Фільм-балет «Ромео і Джульєтта» (Муз. С. Прокоф'єва)

Аналіз прослуханого твору

Які засоби музичної виразності підкреслюють образи закоханих?
Наскільки відповідає хореографія музиці?

ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ:

Демонстрація пісні «Хуртовина»

Друзі, послухайте сучасну пісню


Розучування пісні



Про перше кохання, світле й чисте, «як зоряна сніжинка», кохання, що «освячує нам серця» йшла мова у пісні, яку ми сьогодні будемо розучувати.
Особисто мене ця пісня захоплює мелодійністю й ритмічною вишуканістю.
Ось саме на ритмічні особливості варто звернути увагу при розучуванні.

Підсумки уроку

Історія Ромео і Джульєтти не зникла у віках – і по сьогодні закохані носять їхні імена, їхніми словами, які кожного разу звучать по-новому.
І в котре, наче заклинання, лунає музика кохання.
Друзі, бажаємо вам насолоджуватися справжнім мистецтвом!
До нових зустрічей!

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
У коментарях до уроку дати відповіді на тестові завдання:
Тестове завдання 1
Закінчіть речення: «До С. Прокоф'єва ніхто з композиторів не наважувався втілити образи Ромео та Джульєтти…»
на балетній сцені
на оперній сцені
у кінематографі
у живописі

Тестове завдання 2
Які композиторські прийоми розкривають основний конфлікт між світлою любов’ю та родовою ворожнечею?
Прийом контрасту
Використання лейттем
Поліфонічні прийоми
Хореографічні прийоми

Тестове завдання 3
Позначте твори, що належать творчості С. Прокоф’єва
Симфонічна казка «Петрик та вовк»
Балет «Попелюшка»
Балет «Ромео та Джульєтта»
Увертюра-фантазія «Ромео та Джульєтта»
Мюзикл «Ромео та Джульєтта»
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1605 | Загрузок: 0 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/4
Всего комментариев: 1
avatar
1
Смотрел Урок 19. Диалог с Шекспировскими образами
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz