МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Суббота, 22.09.2018, 17:01
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

8 клас.Музичне мистецтво.Урок 32. Діалог з великим учителем.Б.Лятошинський
24.04.2013, 12:44
Урок 32. Діалог з великим учителем

Наші співрозмовники, усім відомі, великі, видатні та знамениті. Але кожен з них колись теж був учнем!
І навчались вони ефективно, судячи з результатів. І кому за це дякувати?
Ясна річ – вчителям! Тому сьогодні я пропоную поспілкуватися з великим учителем професійних музикантів та композиторів - Валентина Сильвестрова, Ігоря Шамо, Леоніда Грабовського, Євгена Станковича, Лесі Дичко, Івана Карабиця…
І хто ж був їх знаменитим учителем?
Це найвидатніший український композитор ХХ століття – Борис Миколайович Лятошинський.

На попередніх уроках ми розповідали про композиторів Валентина Сильвестрова та Леоніда Грабовського, які у 60-х роках ХХ століття намагались створити кардинально новий стиль у музиці. Це їхню групу за новаторство у музиці назвали «Український авангард».
А їхній учитель - Борис Лятошинський - у пошуках власного творчого стилю в 20- х роках ХХ століття очолював Асоціацію сучасної музики.
Тобто ще у 20-тих роках він намагався пропагувати музику нового часу?
Саме так, і час довів, що творчість учителя та учнів сьогодні стала класикою української музики.

Слухання. Б. Лятошинський. Хор "Нічний Рим"

Чому українська музика ХХ століття сьогодні вже є класикою, тобто взірцем?
Які теми розкриває творчість Бориса Лятошинського?
Відповіді на ці питання ми пошукаємо у самій музиці Бориса Лятошинського.
Послухайте два твори композитора і охарактеризуйте їх образи та засоби виразності.
Борис Лятошинський Хор «Тече вода в синє море»


Борис Лятошинський Хор «По небу крадеться луна»


Аналіз прослуханих творів

Який образ ви почули у музиці Б.Лятошинського?
Охарактеризуйте засоби музичної виразності
Як називається виконання хорових творів без інструментального супроводу?

Виконання хорових творів без інструментального супроводу – виконання а капела.

Першим прозвучав хор «Тече вода в синє море» на вірші Тараса Шевченка.
Похмуре безкрайнє море…, покинуті батьки та кохані…, чужина - сумні образи…
Вони співзвучні із темою пошуку людиною власної долі, співставлення стану природи та стану людини.
Ці образи є провідними не лише для творів Т.Шевченка, а й для багатьох народних пісень та творчості українських композиторів.
Мені й справді здалося, що «Тече вода в синє море» - це українська народна пісня, тільки в обробці.
І не дивно, адже інтонаційна основа мелодії «Тече вода в синє море» — українські народнопісенні мотиви.

Другим прозвучав також хор а капела. І також хор «По небу крадется луна» на вірші Олександра Пушкіна втілює одну з найулюбленіших тем мистецтва — людина і природа.
А як майстерно переплітаються чоловічі та жіночі голоси! Таке поєднання голосів нагадує співзвуччя партій інструментів симфонічного оркестру, де кожна група по-своєму розвиває основне зерно-тему.
Такий композиторський прийом називають симфонізацією хорового твору.
Симфонізація хорового твору - композиторський прийом, при якому поєднання голосів нагадує співзвуччя партій симфонічного оркестру, де кожна група по-своєму розвиває основне зерно-тему.

Розповідь про Б.Лятошинського

Хорова музика – найкласичніший жанр творчості кожного українського композитора.
І це не дивно, адже спів, хорове виконавство – улюблений вид музикування нашого народу.
Своїм хоровим творам Борис Лятошинський надає ознак симфонічності. Напевно він писав і симфонічну музику?
Борис Лятошинський спробував свої композиторські сили в багатьох жанрах – від вокальних мініатюр до симфонічних жанрів та опер. Усім його творам властивий симфонізм як своєрідний тип мислення.
Тобто композитор мислив симфонічно? Це як?
Симфонічно? Це - вести епічну музичну розповідь, використовуючи яскраву контрастність або конфліктність між мелодіями-темами, розвивати музичні теми до їх повного перевтілення, переродження.
Своїми вчителями Борис Лятошинський вважав видатних симфоністів минулого – композиторів-романтиків Ф.Шуберта, Ф.Ліста, Р.Вагнера, О.Скрябіна.
Але ж вони не були сучасниками Лятошинського. Як же він міг у них навчатися?
Вчитись можна не лише в процесі особистого спілкування, а й через творчість – вивчати музику, мистецькі погляди, творчі ідеї…

Але найпершим вчителем композитора була мама, яка змалку і до закінчення гімназії займалась з сином музикою. У Києві, де Лятошинський навчався на юриста, доля звела його з Рейнгольдом Глієром – професором Київської консерваторії. Глієр займався зі своїми учнями не лише композицією, а й багатьма іншими музичними науками – гармонією, аналізом музичних творів, поліфонією, інструментуванням. Лятошинський закінчив і юридичний факультет Київського університету, і Київську консерваторію по класу композиції. А у спогадах завжди згадував про Глієра: «Він вимагав тільки одного: щоб ми були щирі у своїх музичних висловлюваннях, щоб ми відчували правдивість думки і почуття, щоб ми неухильно підвищували свій професіоналізм». Творчі зв’язки учня і вчителя переросли у щиру людську дружбу на все життя.

Перегляд фрагмента фільму «Тарас Шевченко» з муз. Б. Лятошинського

Як істинний український композитор-класик, Борис Лятошинський не раз звертався до образів Великого Кобзаря.
Щойно прозвучав один з таких творів - хор на вірші Тараса Шевченка «Тече вода в синє море».
Є у Лятошинського ще й інші хори на вірші Шевченка та сюїта фортепіанних мініатюр «Шевченківська», в якій до кожної п’єси подані рядки з віршів поета. У 1951 році був знятий біографічний фільм «Тарас Шевченко», у якому також звучить музика Бориса Лятошинського.
Пропоную подивитися епізод з цього фільму. Зверніть увагу, як музика допомагає візуальним образам.
Х/ф «Тарас Шевченко» (муз. Б. Лятошинського) (фрагмент)

Робота над піснею. «Журавлина пісня»

Справжній Учитель – помічник, наставник, порадник і розрадник… - важлива постать в житті кожного.
Це людина, яка надихає і окриляє…
Саме про неї - найкращі спогаді, саме для неї – найкращі пісні.
Отож, розучимо до кінця та виконаємо «Журавлину пісню».
І подаруємо її своєму вчителю.

Караоке

«Журавлина пісня» Сл. Г. Полонського, муз. К. Молчанова,

Может быть пора угомониться
Но я грешным делом не люблю
Поговорку что иметь синицу
Лучше чем грустить по журавлю
Я стою машу ему как другу
Хочется мне думать про него
Будто улетает он не к югу
А в долину детства моего
Пусть над нашей школой он покружит
Благодарный передаст привет
Пусть посмотрит все ли еще служит
Старый наш учитель или нет
Мы его не слушались повесы
Он же становился все белей
Помню как любил он у Бернеса
Песню все про тех же журавлей
Помню мы затихли средь урока
Плыл в окошке белый клин вдали
Видимо надеждой и упреком
Служат человеку журавли
Ля-ля-ля-ля ля-ля-ля-ля ля-ля
Ля-ля-ля-ля ля-ля-ля-ля ля
Видимо надеждой и упреком
Служат человеку журавли

Вперше «Журавлина пісня» прозвучала в художньому фільмі «Доживемо до понеділка».
Сюжет фільму розгортається протягом трьох шкільних днів – четвер, п’ятниця, субота.
Кожен з цих днів сповнений своїх проблем, протиріч і, навіть, конфліктів.
Герої фільму – вчителі, учні – чекають понеділка, який повинен допомогти знайти відповіді на усі питання…
Сумно й ніжно звучить «Журавлина пісня» на початку кінострічки…
К/ф «Доживемо до понеділка» (фрагмент)


Тестове завдання 1
Позначте правильні твердження:
Борис Лятошинський – видатний композитор ХХ століття
Борис Лятошинський – автор музики до к/ф «Тарас Шевченко»
Борис Лятошинський – майстер симфонічного письма
Борис Лятошинський – майстер авангардного письма

Тестове завдання 2
Позначте правильні твердження:
Що робить композиторський тип мислення симфонічним?
епічність музичної розповіді
контрастність, конфліктність мелодій-тем
розвиток-переродження музичної теми
використання народної мелодії
поліфонічний розвиток

Тестове завдання 3
Позначте правильні твердження:
Які українські композитори є учнями Б.Лятошинскього?
Валентин Сильвестров
Леонід Грабовський
Євген Станкович
Микола Лисенко
Максим Березовський

Тестове завдання 4
В якому фільмі звучить «Журавлина пісня»?
«Доживемо до понеділка»
«Велика перерва»
«Перший учитель»
«Ранєтки»

Підсумки уроку

Вчительська праця – нелегка, нелегка… Вкладаєш в тих учнів знання, совість мудрість, культуру всіляку, а чи вийде толк чи ні – хто ж його знає?
Але і від учнів багато залежить, Антоне. І головне – справжніх, турботливих, чуйних вчителів учні пам’ятають все життя.
Наприкінці уроку ми завжди щось бажаємо нашим старшокласникам. А сьогодні давай скажемо слова вдячності вчителям!

О, вчителі! І слів не підібрати,
Епітетів, метафор, порівнянь,
Щоб вдячності рядочки проказати
За те, що щедро віддаєте нам.
О, вчителі! Прекрасного ви гідні,
Бо вибрали в житті свою мету;
І нині я за всіх скажу: - Спасибі, рідні,
За вашу місію подвижницьку й святу!
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1416 | Загрузок: 0 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 3
avatar
3
Смотрел Урок 32. Диалог с великим учителем Б.Лятошинским
avatar
2
Смотрел Урок 32. Диалог с великим учителем Б.Лятошинським
avatar
1
Смотрел Урок 32. Диалог с великим учителем Б.Лятошинський
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz