МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Суббота, 22.09.2018, 22:53
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

8 клас. Музичне мистецтво. Урок 9. «Джем сейшнз»
20.10.2013, 09:46
Урок 9. «Джем сейшнз»
Вступ
На початку XXI століття джаз важко назвати «новою» музикою! Але джаз і надалі розвивається. Окрім того він проник в інші музичні сфери - симфонічну, камерну, рок-музику, поп-музику. Пропоную сьогодні влаштувати джазову вечірку. Краще «джем сейшнз». Так називались в Чикаго зібрання любителів джазу.

Творче завдання
Кожен музикант, який відвідував «джем сейшнз», вмів імпровізувати, демонструючи всю свою творчу фантазію й винахідливість. Панувала на такому зібранні імпровізація. Її ще називають «царицею джазу».

Імпровізацією називають створення музики на момент її виконання. Пропоную зімпровізувати ритм за допомогою так званих «звучних жестів». Для імпровізації потрібна джазова тема, пропоную тему-фразу з найпопулярнішого спіричуелса «Іди, Мойсею!». Для початку заспіваймо її.

Тепер пропоную розділитися на кілька груп: одна буде декілька разів виконувати вокальну тему, а інші групи – імпровізувати. Тобто може бути група клацання, плескання і т.д. Для того, щоб кожну групу було добре чути, вступайте по черзі, на кожне нове проведення вокальної теми. Спробуйте поімпровізувати!

Відомості про спіричуелс. Слухання. Спіричуелса «Іди, Мойсею!»

Спіричуелс – це духовна пісня-гімн афроамериканців. Вона народилась під час церковної служби. Соліст, імпровізуючи біблійний текст, звертався до Бога та віруючих. Хор відповідав, долучаючи до співу плескання у долоні, притопування в такт ногами, гру на тамбурині. Таким чином до нескладних мелодій і гармоній релігійних гімнів білих американців, чорношкірі співаки стали вводити до хорового співу імпровізаційні елементи у формі запитань та відповідей. Прослухаємо спіричуелс «Іди, Мойсею!» Спробуємо підспівувати, або долучитись до виконання плесканням у долоні.
Хто виконував спіричуелс?
Які інструменти супроводжували спів?

Розповідь про Луї Армстронга
Спіричуелс «Іди, Мойсею!» прозвучав у виконанні видатного джазового музиканта Луї Армстронга в супроводі хору. Ви мали змогу переконатися в красі й самобутності голосу Луї Армстронга, у силі й хвилюючій чистоті звучання його труби. Луї Армстронг зростав у Сторивіллі - найбіднішому районі Нового Орлеана (США), серед злиднів, страждань і расового пригнічення. Він не отримав якісної освіти. Єдиною радістю в житті Луї була музика, що постійно звучала навколо, - тільки вона сповнювала душу радощами та щастям. Першими інструментами, на яких почав грати музикант, були ударні. Пройшовши цю «школу ритму», він почав грати на духових і, зрештою, став неперевершеним виконавцем на кларнеті й трубі. Справедливим і влучним є вислів «епоха джазу - епоха Луї Армстронга». Цей джазовий музикант виконував усе, чим був славний джаз: старі блюзи, спіричуелси, музику з мюзиклів та кінострічок, популярні пісні американських і європейських композиторів. Луї Армстронг перетворив джаз із колективної музики в мистецтво солюючої гри - саме з нього почалась ера солістів-віртуозів. Він мав оригінальний голос, який відтворював не тільки слова, але й звуки різних музичних інструментів. У його особі джаз здобув не тільки неповторного співака, а також єдиний, що народжується раз на століття, дволикий «інструмент джазу», де труба і голос невіддільні.

Відомості про блюз. Перегляд відео
Жанр спіричуелс був провісником нової музики - джазу. Але головними його витоками стали блюзи. Якщо через духовну музику спіричуелсів афроамериканці зверталась до Бога, то через блюз вони звертались до людини… Спіричуелс просив «Вислухай мене, Господи!» А блюз молив «Залиште мене у спокої, панове!». Таким чином джаз поєднав у собі піднесене, духовне і звичайне, буденне… Пісні в жанрі спіричуелс були колективною духовною «фортецею» чорношкірих і виконувались хором. А вже блюзи перетворилися на їх «особистий притулок», тому соло виконувалось у супроводі гітари або банджо. Блюзи були своєрідними піснями-сповідями, сповненими печалі, смутку, журби. В них було відображено життя знедоленого народу - тяжка неволя й непосильна праця, втрачена людська гідність, любов, гірка розлука й страждання, туга за домом, якого немає. Отже, блюз є світською ліричною піснею афроамериканців, зазвичай сумного елегійного змісту. Блюзові ритми та мелодичні ходи стали музичною мовою джазу. Зверніть на них увагу, слухаючи блюз «Джорджія в моїх думках» («Georgia On My Mind»)
Які ритмічні особливості блюзу ви помітили?
Які мелодичні особливості блюзу ви помітили?
Що вирізняє блюзову манеру виконання?

Відомості про регтайм. Слухання. С. Джоплін. Регтайм.
Наприкінці ХІХ століття виникає ще один музичний жанр, без якого джаз не існував би. Його винайшли чорношкірі віртуози-піаністи. Це була музика експресивна, захоплююча, неповторна… Густав Культ так описує свої відчуття: «Раптом я помітив, що ноги мої живуть окремим життям, вони смикались, немов від електричного розряду, демонструючи бажання підняти мене з місця і ринути в танок». У ній поєдналося усе, що було раніше: спіричуелс, пісні білих, військові марші… Але головне, що було в цій музиці – свіжий, наполегливий, синкопований ритм. Цю музику назвали регтайм, тобто рваний ритм. Спробуємо втримати власні ноги, коли вони почнуть жити власним життям під музику рейгтайму.

Розповідь про джаз
Мистецтво джазу - одне з найяскравіших культурних явищ XX століття. Цю епоху навіть називають «століттям джазу». Джерелами джазу були імпровізаційні форми афро-американської народної музики - спіричуелс, блюз, регтайм, а також танцювально-побутова музика білих переселенців. Для джазу характерні імпровізаційність, синкопований ритм, використання різноманітних тембрових барв, підвищена емоційність, особливий с лад виконавців та інструментів.
Історія джазу розпочинається в Африці і пов'язана з трагічною історією рабства. Впродовж понад трьох століть у Новий Світ (Америку) завозили рабів - представників різноманітних африканських племен, які розмовляли різними мовами і мали різні звичаї, культуру та музику. Однак, їхня музика мала загальну спільну основу - ритм, характерний тим, що в ньому накладаються один на одного два чи більше ритмічних рисунки. Чорношкірі раби, які потрапляли до Америки, не мали при собі нічого, крім одягу. Проте, інколи їм дозволяли брати з собою музичні інструменти: дехто з работоргівців вважав, що музика може підтримати життєві сили рабів і таким чином вони довше зможуть приносити користь своїм господарям. І насправді, пісні допомагали знедоленим витримувати тяжку, виснажливу роботу, підтримували в них потяг до життя. Частіше це були так звані трудові пісні, в яких раби висловлювали своє ставлення до життєвих труднощів, до господарів, свої релігійні переконання. «Музикою плантацій» називали джаз у XIX столітті музиканти, які не визнавали його як серйозне явище в музичній культурі. Народившись в Америці, джаз «проріс» із її національного та суспільного середовища: там були його витоки та першооснова. Прийшовши в Європу, джаз, ніби паросток-живець, був прищеплений до стовбура вікових музичних традицій, поступово розвиваючись та пристосовуючись до смаків і потреб європейської публіки. За своїм складом і характером джаз не може бути зіставлений з жодним із жанрів класичної музики. Проте, лише упродовж десятиліть джаз став міжнародним явищем, без якого не можна уявити музичну культуру XX століття.

Демонстрація та розучування пісні «Yesterday» («Вчора»)
Послухаємо і з’ясуємо, чи можна назвати цей твір джазовою музикою?
Чим відрізняється прослухана музика від джазової?
Якому стилю музики належить пісня?


Співаймо разом:


А тепер караоке:

Тестове завдання 1
Що вважається царицею джазу?
Імпровізація
Труба
Солістка
Мелодія

Тестове завдання 2
Що відрізняє блюз від спіричуелса?
Зміст
Кількість виконавців
Супровід
Інструментовка

Тестове завдання 3
Визначте з перерахованих співаків найбільш яскравих представників джазу
Фредді Меркюрі
Пол Маккартні
Елвіс Преслі
Луї Армстронг
Елла Фіцджеральд

Тестове завдання 4
Основними витоками джазу є
Спіричуелс
Блюз
Регтайм
Рок-н-рол
Кантрі

Тестове завдання 5
Який жанр джазової музики став основою багатьох музичних стилів і напрямів, зокрема поп- і рок-музики?
Блюз
Спіричуелс
Регтайм
Госпел

Підсумки уроку
Друзі, переносьте правила джазу у життя: імпровізуйте і прислухайтесь до колег. І все у вас вийде!
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1155 | Загрузок: 0 | Комментарии: 4 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 3
avatar
3
Тестове завдання 1 
Що вважається царицею джазу? 

Труба 

Тестове завдання 2 
Що відрізняє блюз від спіричуелса? 
Зміст 

Тестове завдання 3 
Визначте з перерахованих співаків найбільш яскравих представників джазу 

Луї Армстронг 

Тестове завдання 4 
Основними витоками джазу є 

Тестове завдання 5 
Який жанр джазової музики став основою багатьох музичних стилів і напрямів, зокрема поп- і рок-музики? 
Спіричуелс
avatar
2
Смотрел Урок 9. «Джем сейшнз»
avatar
1
Тестове завдання 1
Що вважається царицею джазу?

Труба

Тестове завдання 2
Що відрізняє блюз від спіричуелса?
Зміст

Тестове завдання 3
Визначте з перерахованих співаків найбільш яскравих представників джазу

Луї Армстронг

Тестове завдання 4
Основними витоками джазу є

Тестове завдання 5
Який жанр джазової музики став основою багатьох музичних стилів і напрямів, зокрема поп- і рок-музики?
Спіричуелс
Ответ: УЧИТЕЛЬ: Відповідь зарахована, але де відповідь на питання №4?
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz